kdyby nějaká žena byla skutečně schopná dělat STEJNOU práci STEJNĚ jako její lépe placený kolega - pak by se zaměstnávání takové ženy stalo pro zaměstnavatele velmi lukrativní: vždyť kdo by netoužil po zaměstnanci, který by u za méně peněz udělal stejně práce. takže by se o takového zaměstnance všichni zaměstnavatelé přetahovali a přepláceli by jí, až by se cena práce vyrovnala se skutečně přinášenou hodnotou.
mýtus o ženské diskriminaci nemá oporu v aritmetice. ostatně - důkazem toho je i skutečnost, že tady neexistují žádné čistě ženské agentury práce, které by platily svým klientkám více než jinde, ale prodávaly by jejich práci za cenu mužské.
Takže šéfredaktor Měšce nevidí, že je titulek nesmysl, natož v čem je nesmysl. Vlastně mě to nepřekvapuje.
Co takhle "Rozdíly v odměňování žen a můžů"?
Nelze li složitou problematiku obsáhnout v titulku bez nepravdivých, a zjevně nesmyslných tvrzení, je lépe zůstat obecný. Někdy méně bývá více, a člověk ze sebe neudělá debila.
Titulek "Rozdíly v odměňování žen a mužů" by byl fakticky správný, či přesněji se shodneme na tom, že v odměňování žen a mužů jsou rozdíly, a to změním. Titulek má ale hlavně zaujmout, prodat se. V online médiích se s titulky pracuje i následně po vydání a tento článek na tom nebude jinak. Mimochodem, člověk se debilem neudělá, debilem se rodí. Ale to jistě víte sám :)
Takze sefredaktorovi doslo, ze to je ostuda, a titulek zmenil. A zaroven trva na tom, ze to je v poradku. Doublethink. K tomu ukrok stranou, pirueta, titulek ma prodavat. O tom se nikdo nehada. Sefredaktorskej. Rec je o necem jinem.
Debilita neni vzdy vrozena. Takze i tady, snad ve snaze o urazku, zase chyba.
On je problém trošku jinde. Někteří přispěvatelé mají nějaký soukromý problém s místním šéfredaktorem, kterého by rádi viděli zametat chodník na Václaváku nebo kutat uhlí v uranových dolech kvůli jeho orientaci. Speciálně pan -Intri- umí totálně zaspamovat diskuzi svým soukromým bojem, takže už několikrát byla ze strany admina zablokovaná a smazaná. Místo konstruktivní diskuze se pak vše stočí na osobní útoky. Nevím, co za tím je. Zda někomu pan Chvátal něco udělal a takto se mu kdosi mstí, nebo jde o pomatené jedince, kteří si potřebuji něco dokazovat. Ale jak to tady na pozadí sleduji, nedivil bych se, kdyby se z diskuzí na měšci staly diskuze schvalované adminem. Na to dojeli i kecálkové na lupě.
soukromý problém s místním šéfredaktorem
by rádi viděli zametat chodník
kutat uhlí v uranových dolech
kvůli jeho orientaci*
zaspamovat soukromým bojem
a takto se mu kdosi mstí
nebo jde o pomatené jedince, kteří si potřebuji něco dokazovat**
Děkuji, bez ironie, za tento příspěvek. Hned se cítím lépe. Tak jako každý, občas mívám nějaké problémy. Ale když jsem si přečetl tento "Romanův" příspěvek, tak jsem si hned uvědomil, že mé problémy jsou jen malicherné. Kdybych měl takový maglajz v hlavě, jako tydy předvedl Roman, to bych ěml opravdový problém.
* Tenhle drb neznám, jaké orientaci? Politické, sexuální, nebo nějaké jiné orientaci?
** Takovýhle slovník naposledy používalo normalizační Rudé právo. Už chybí jen "ztroskotanci".
No, asi jsem hned napoprvé nepochopil, že je to ironie redakce Měšce, vůči nesmyslu z dílny Graftonu.
Tak ona je to jakási parafráze starého vtipu, kdy se marketing utkal ve fotbale s výrobou. Jak o tom druhý den napsali "zatímco marketing se umístil na krásném druhém místě, výroba skončila předposlední, s pouhou jedinou výhrou".
Takže zítra bude asi následovat druhý díl, kde Měšec vysvětlí na příkladu prvního dílu, proč a jak by nikdy článek neměl takovýmto způsobem zacházet s čísly.
1. To že pracují ve stejné profesi neznamená, že pracují na stejné pozici, tj. rozdíl může být způsoben tím, že ženy jsou na nižších pozicích.
2. To že ženy chodí na mateřskou a častěji ošetřují nemocné děti je prostě fakt, který je pro zaměstnavatele činí více problematické a to se logicky musí projevit v platu.
Ale pořád je to pokrok proti psacímu stroji, kopírákům, Ascotám (pokud víte, co to bylo - kalkulační stroj pro účtárny), lihovým kopírkám přes blány, kdy se po rozkopírování 20-25 kopií musela napsat nová blána a dotyčný u toho byl zasviněný jako prase. A to nemluvím o tom, že před Ascottami se účetnictví dělalo hlavně ručně a inkoustovou tužkou, aby se nemohlo gumovat. A co třeba různí konstruktéři nebo kresliči! Kdo si dneska pamatuje, co to byl pauzák, rýsovací prkno, logaritmické pravítko nebo jak se technické výkresy osvětlovaly na OKI a pak vyvolávaly ve čpavkových výparech? Právě nejrůznější kancelářské práce udělaly s nástupem PC obrovský skok dopředu. Jen naše myšlení za tím pokrokem občas pokulhává.
Takže až budu chtít koupit rohlík, vyzvednout balík na poště, dát si oběd v hospodě, tak podle vás bude normální, když na dveřích najdu cedulku "Dnes mám home office, jsem k zastižení na Novém Zélandu"?
Možná vás to překvapí, ale ne všichni si vystačí s počítačem a internetem.
Já jsem ale nikde neřekla, že Home Office je vhodný pro VŠECHNY pozice ve firmě a pro všechny profese. Je jasné, že prodavač nemůže mít flexibilní pracovní dobu (může, ale pokud jich je v prodejně víc). Ale třeba účetní, která nepřijde do styku se zákazníkem, může účtovat večer ve 22.00 a být přitom doma v noční košili.
Milá dámo. Vy jste na názor:
To že ženy chodí na mateřskou a častěji ošetřují nemocné děti je prostě fakt, který je pro zaměstnavatele činí více problematické a to se logicky musí projevit v platu.
odpověděla:
Což je v době práce na PC, internetu, mobilních telefonů, tabletů, videohovorů a on-line práce přes net na druhém konci Zeměkoule čím dál směšnější výmluva.
Kdybyste napsala, že to je v některých řídce se vyskytující případech a za speciálních podmínek bohapustá výmluva, tak proto tomu nemám námitku. Ale tak jak obecně jste to napsala, tím říkáte, že home office může mít i svářeč reaktorových nádob.
"V řídce se vyskytující případech a za speciálních podmínek?" Kde to žijete? Pohybuju se v centru města přes 20 let. Po r. 1989, kdy se začaly vracet domy v restitucích, začaly zároveň mizet byty a měnily se na kancelářské prostory pro nově vznikající firmy. Kancelářské prostory byly pro nové majitele terno, protože nájem za kancelář byl podstatně vyšší než u bytů. Zajímavé bylo, že ty byty zároveň nikde nechyběly, protože nebyl žádný tlak na výstavbu nových. Po r. 2010 se přesně tyto prostory začaly vyprázdňovat. Firmám došlo, že když bude účetní, programátor a další profese, u kterých je to možné, pracovat z domova, že svou práci taky udělají a firma ušetří právě na pronájmu kancelářských prostor. Ty firmy z trhu nezmizely, jen prostě hodně činností přesunuly do Home Office. Ono je to výhodné i pro ty pracovníky: už nejsou zaměstnanci, ale OSVČ (ale ve skutečnosti to jsou švarcáci). Od firmy dostanou o trochu víc, než superhrubou mzdu (proč ne, když se ušetřilo za kanceláře), ze které ale odvedou méně než zaměstnanci, protože to hlavní, kde se dá uspořit, je nižší odvod na zdravotním pojištění a na dani z příjmu. Když se dneska projdu centrem města, tak domy, ve kterých byly před r. 1989 byty a po r. 1990 kanceláře, se postupně zase mění na byty. Co ale bude s nově vybudovanými kancelářskými prostory, to necháme na majitelích těchto nemovitostí, oni si jistě poradí. Když nejhůř, tak z nich budou byty. Obvykle blízko centra, nové zateplené domy, proč ne? Nebo prostory pro volný čas. To se časem ukáže.
Já sem programátor a máma dělala účetní ani já ani ona sme nikdy neměli home office, protože se pracuje v týmu, s dokumenty, které obíhají apod., tohle je možné ve speciálních případech, kdy se jedná o malou zakázku, která se dá udělat v jednom člověku.
To že se všichni přestěhovali z kanceláří na home office je hodně naivní představa.
Takže příklad jedné firmy z oblasti IT: měla v jednom činžáku ve středu města pronajatá 2 patra na kanceláře a v horní části domu, kde byly byty, ještě 2 byty pro zaměstnance. Po nástupu krize nejprve pustila první byt, posléze druhý. pak omezila kanceláře na 1 patro, později na polovinu patra. Ve finále zavřela kancelář úplně. Dneska má fima jediného zaměstnance, Slováka, který je ale zaměstnancem zahraniční centrály. Firma má virtuální adresu v business centru. Programátoři pracují z domova, stejně tak překladatelé programů (protože masky a další věci musejí být česky, jinak by se s programem nedalo pracovat), všichni jsou OSVČ. Účetní už nemají, není pro koho. Ajťáci, co jezdí k zákazníkům instalovat a udržovat systém, jsou taktéž OSVČ. Všichni pracují pomocí internetu a mobilů. Suma sumárum: jedna pobočka zahraniční firmy zavřela jednu kancelář, ale vzniklo nových cca 20 OSVČ. Zahraniční centrála má cca 600 zaměstnanců (částečně taky pracují z domova) a cca 50 poboček po celém světě, každá pobočka má cca 20 lidí.
Podobným způsobem pracují další firmy. Ve firmě je jednatel a někdy sekretářka+účetní+fakturantka v jednom. Obchodní zástupci, kteří křižují republiku, nabízejí zboží zákazníkům a sbírají objednávky, jsou OSVČ. Zakázky jdou buď ze zahraničí, nebo má firma menší sklad a jednoho skladníka. Koloběh dokladů tyto firmy nemají, protože fakturu přinese OSVČ nebo jednatel, odsouhlasí a dá ji na stůl účetní, která ji zaúčtuje a proplatí/zkontroluje, zda byla zaplacena. Takto pracovalo třeba hodně potravinářských firem, které měly výrobu v zahraničí a v Čechách distribuovali zboží (jména psát nebudu, ale když jsem před několika roky listovala katalogem Salimy, bylo jich tam víc než 200).
"Zajímavé bylo, že ty byty zároveň nikde nechyběly, protože nebyl žádný tlak na výstavbu nových. "
Nesmysl. Ono je nutno rozlišovat mezi "chtít" a "mít". Vzhledem k tomu, že tržní nájmy se v té době pohybovaly kolem jednoho celého čistého průměrného platu.... takže je nesmysl tvrdit, že o "nechyběly".
Ano, výstavba klesla až na 1/4 80-tých let. A na 1/2 množství, potřebné
mu k prosté obnově bytového fondu. Ale to že "nechyběly" je nehorázná pitomost.
Lidé ně ně, kvůli Klausově pravicové měnové reformě, pardon inflaci, neměli. Nebylo jak si v prostředí vysoké inflace naspořit, a nebylo možno si půjčit za splatitelných podmínek.
Jak říkala jedna paní z KB: první hypotéku jsem prodala až v roce 2001, když roční úrok klesl na 17%.
Ano, je. (A 10x byty mezi rokem 1999 - 2015 nezdražily.)
Zatímco v roce 1999 stál nájem celý plat, dnes stojí polovinu platu.
Zatímco v roce 1999 nikdo neměl šanci naspořit, nebo si půjčit a splácet z běžného platu, dnes lze na vlastní byt naspořit - byť třeba za 30 let.
Občas je lépe vzít kalkulačku a počítat, místo prskání.
Ááále, ´sim vás, před r. 1989 taky hypotéky nebyly a taky lidi bydleli. :-) Jen holt po práci na sebe navlíkli montérky, plivli do dlaní a dali se do díla. Stavěli z toho, co sehnali, a pokud potřebovali řemeslníky (protože např. vodu nebo elektřinu sami udělat neuměli), sháněli pracně i ty řemeslníky. Jo, i tehdy byli mnozí, co brečeli, že to nejde a natahovali pracku ke státu a zapisovali se do pořadníku na státní byt. Víte, kolik ty domy dneska stojí? Před r. 1989 stála nová 2-generační vilka cca 200.000, dneska taky 3-5 mega.
No pravda, nejmenovalo se to "hypotéka". Říkalo se tomu tak nějak hloupě nesvětácky, česky, "půjčka". Nízkoúročená, se splatnosti 20-30 let.
"na sebe navlíkli montérky, plivli do dlaní a dali se do díla"
Milá zlatá, tak je to i dnes. On se ten dům sám nepostaví. Bytové domy tehdá i dnes stavěly firmy*, rodinné domy tehdá i dnes firmy i soukromníci. Pravda, dnes má výstavba RD "pouze" nadpoloviční podíl, dříve to bylo kolem 90%.
"Stavěli z toho, co sehnali, "
Úplně jak dnes. Zkus si DNES sehnat třeba modré dlaždičky.
Ostatně ono stačilo, když se naše slavná kapitalistická výroba bytovýc jednotek v roce 2007 dostala na úroveň nejslabších let socialismu, tedy necelých 40.000 jednotek (absolutní a krátkodobý vrchol), a najednou nebylo nic. Cihly, cement, polystyren.... to nákupčí kapitalistických podniků s kufříkem hotovosti objížděli výrobu, tahali to až z Anglie....
Stejné platilo o řemeslnících. Ostatně dodnes platí. řemeslná úrovn velké části staveb je strašná. A to jsou dnes výrobky "stavebnice" "blbuvzdornější". Třebas ta voda, kanalizace, topení....
"Víte, kolik ty domy dneska stojí? Před r. 1989 stála nová 2-generační vilka cca 200.000, dneska taky 3-5 mega."
Ani jedno není pravda. Obyčejná řadovka měla rozpočet, cca 1985, na 500.000 Kčs. Tedy včetně práce. Ano, dala se postavit za 200.000 Kčs, ale jen díky tomu, že 1) si lidi většinu prací udělali sami 2) namísto dnešního DPH 15 a 21% byl naopak státní příspěvek 50, resp 35 tisíc + 10, později 20 tisíc za dokončení do 3 let 3) podnikové příspěvky cca 10-20 tis. Kč za závazek 4) podnik půjčoval zaměstnancům jeřáby, rypadla atp. za symbolickou cenu. 5) Pozemek zdarma, včetně sítí. Takže potom se šlo dostat na 200.000 Kčs z vlastní kapsy.
Naopak dnes to za 3-5 M nejde postavit. Tedy jde.... ale bez ceny pozemku - statisíce, spíše milióny, projektu, přípojek, oplocení, venkovních úprav.
Nemáte úplně pravdu, protože:
1) si lidi většinu prací udělali sami - souhlas. Bylo to v duchu hesla "sám si vařím, sám si peru, že se na to nevys**ru". Byli jsme národem kutilů a lidí devatera řemesel. Chlapi běžně stavěli domy, opravovali auta i domácí spotřebiče, ženské šily, pletly. Práce "samo domo" byla nutná, protože zboží na trhu prostě nebylo (nebo stálo za ....). Fascinovali mě kutilové, co třeba z motoru od pračky vyrobili sekačku na trávu nebo z jiného motoru domácí soustruh, další z vyřazeného Trabanta vyrobil traktůrek samo domo a jezdil s ním do lesa na dřevo... Proto měl takový úspěch Receptář Přemka Podlahy. Dneska už by se podobný pořad takového ohlasu nedočkal.
2) namísto dnešního DPH 15 a 21% byl naopak státní příspěvek 50, resp 35 tisíc + 10, později 20 tisíc za dokončení do 3 let - příspěvek byl jen tam, kde se stavělo na místě zbourané stavby a ne každý stačil stavbu dokončit do 3.let, to pak žádný příspěvek nedostal
3) podnikové příspěvky cca 10-20 tis. Kč za závazek - nedával každý podnik, ale jen některé
4) podnik půjčoval zaměstnancům jeřáby, rypadla atp. za symbolickou cenu. - to dělaly pouze některé podniky typu Pozemní stavby. Třeba učitel nebo lékař meli smůlu. Ostatně: strýc byl zedník, ale firma, ve které dělal (=Okresní stavební podnik), taky stavební mechanizaci nepůjčovala, ani vlastním zaměstnancům ne. Když stavěl, měl výhodu jen v jednom: na oplátku si s ostatními řemeslníky na vlastních stavbách vypomohli, buď úplně zadarmo nebo jen za symbolickou odměnu.
5) Pozemek zdarma, včetně sítí - to myslíte vážně? Pozemky se platily, ale např. v 70.letech jste nekupoval pozemek, ale tzv. trvalé užívání (pozemek zůstával státu). Po r. 1989 byly pak pozemky převedeny zdarma všem lidem, co na ně měli trvalé užívání, protože oni za ty pozemky už jednou státu zaplatili. Takže se jen narovnala forma vlastnictví. A co se týče sítí, ty se taky dělaly svépomocí. To např. Vodovody a kanalizace přivezly roury a vyhrábly díru do země a lidi pak dělali kanalizaci svépomocí. Za to nám pak na 1-2 roky odpustili placení stočného. A že to byla sakra rasovina, protože ty roury se do země dávaly ručně! Při tom žádná mechanizace nepomáhala. Šel byste to dneska dělat, po odpolednech nebo o víkendech? A třeba u nás v ulici máme ještě septiky, protože domy se stavěly v době, kdy ještě žádná kanalizace nebyla (a nebyla ještě ani na papíře) - čtvrť je ze 70,-80. let minulého století.
1) Takže nemám pravdu... ale vlastně mám. Hm.
2) Nesmysl. To bylo na novostavby, žádná podmínka bourání tam nebyla.
3) Ano, 10, 20, některý i 50, jiný nic. Dnes je to jednodušší: podniky nedávají nic.
Tedy ono to není tak docela pravda. Například největší developer nabízí svým zaměstnancům nákup materiálů a výrobků, co jsou přímo přes něj, za jeho nákupní ceny. Má to ale háček: stejný výrobek seženu, jako "člověk z ulice", levněji nežli je nákupka CG. Takže sice můžeme spekulovat, jestli je to tím, že Vajner krade, nebo tak CG vytváří "černé fondy", nebo z jiného důvodu, nicméně pro zaměstnance to není žádná výhoda.
4) Jistě. Jenom některý. Zde odkazuji na Cimrmanovu báseň:
Krejčovský synek
Jsem synem krejčího,
co může být lepšího.
Když potřebuji kalhoty,
ušije mi kalhoty.
Když potřebuji vestu,
ušije mi vestu.
Takový synek z hospody,
má zase jiné výhody.
Chce-li však mí-ti kabát nový,
musí přijíti k tatínkovi.
A opět: Dnes nedávají firmy nic.
4) Ano, to myslím vážně. Nakonec to sama potvrzuješ. Ten "nájem" pozemku byl na 99 let za 1Kčs, a po roce 1989 byl skutečně převeden.
A s tou kanalizací se mýlíš. Já vím, trubka jako trubka, ale ne tak docela. Zasíťovaný pozemek znamená, že "stát", tedy například PVK, udělal přípojky. Tedy to vedení k měřidlu, resp. kanalizaci na kraj pozemku.
A samozřejmě, do baráku si to každý musel na pozemku dotáhnout sám, A ve svých trubkách, co si sám koupil. Tohle byl standard, jakkoli nějaká místní "barterová" dohoda byla samozřejmě možná.
A jestli bych to šel dělat? No to se musím zamyslet... sakra, vždyť já to na dvou barákách vlastníma rukama dělal. Tehdá i teď. A že by to byla rasovina? To bych neřekl. Na stavbě je dalo více horších prací, nežli tohle.
Dodatek k "barteru" s PVK: tehdá za práci dla PVK 1,5 roku vodu zdarma.
A dnes? Dnes si nejen postav přípojku sám, ale i řad v ulici. Svými silami, a za své peníze, včetně projektu a inženýringu. Co ti dnes dá Veolie? 1,5 roku vody zdarma? Zapomeň. Zdarma jim to předej a plať.
A zisky jdou kam? Veolia je firma registrovaná ve Francii patřící Židům.
Dodatek k zasíťování: u nás jsme kanalizaci na ulici dělali sami, svépomocí, ne jen přípojku do domu. VaK přivezl trouby, vyhrábnul jámu a chlapi to tam po odpolednách sesazovali. Teprve poté, jak to pokračovalo ulicí, se připojovaly jednotlivé domy. Proto píšu, že u nás v ulici mají domy septiky, to byla nutná součást stavby tam, kde nebyla kanalizace, septiky se podle potřeby vyvážely (hovnocúc to rozstříkal na blízkém poli). Tam, kde už byla kanalizace, tam se už septiky nestavěly, což jsou třeba další ulice, které vznikly za námi.
Ale u nás máme ještě další perličky: cca 1/3 tehdejší obce, dneska městské části, nemá kanalizaci dodneška. Měla by ji mít až teď, kdy se dělá kanalizace sousední obce, taktéž připojené k městu. Problém je v tom, že kanalizace musí překročit kopec, aby se odpadní voda dostala do ČOVky, takže se musí postavit přečerpávací stanice. Donedávna ta část neměla ani městskou vodu, ale všichni používali vlastní studny. Tolik jen k tomu zasíťování a k tomu, že je přivedeno na hranice pozemku. Ne všude, dřív to nebylo.
Jo, a ještě dodatek: "před r. 1989 stála nová 2-generační vilka cca 200.000" - po smrti rodičů jsme s báchou zdědili nedokončený domek. Tehdejší odhad byl na 120.000,- Kčs, takže hotový by vyšel na cca 200-230.000,- Kčs. Pochopitelně za předpokladu, že si většinu prací uděláte sám (nebo pomůžou příbuzní a známí za jinou protislužbu).
On ten článek je jen 1000x semletý recyklát nesmyslů, okořeněný několika 1000x použitými odpověďmi, které použité nesmysly hned v článku v podstatě vyvrací. Škoda, že nic jiného už v článku není.
To, že jsou ženy diskriminované v platech je pitomost. Přesto diskriminované ženy jsou, ale v něčem zcela jiném. V důchodech. To, že se žena z větší části stará o děti, takže méně odpracovaných hodin, přerušená kariéra, takže nižší kvalifikace a "hodnost", tudíž plat, to článek po tisící zopakoval, a není to žádná diskriminace, ale odpovídající odměna za práci. V příjmech v rámci rodiny se to srovná, rodina hospodaří společně. Jenže, domyslet to, to už bychom chtěli moc. Tedy že by důchody měli být počítány ze společných odvodů rodičů, to už by vyžadovalo přemýšlet, a to bolí. Nebolí! Jen to zkusit.
Je to bída. Mě zaráží, jak mohou dělat takovou práci. Tupě opisovat a recyklovat, stále dokola. To musí být ubíjející, taková práce. Vždyť na tohle přijde člověk jen tak, z nudy.
To je sice obecně pravda (navíc do budoucna se odchod sjednotí), ale já hovořím o něčem jiném. Nikoli o ženách obecně, ale o výpočtu výše důchodu, kde je žena starající se o děti znevýhodněna před ženou (mužem) o děti se nestarající (dříve to zčásti nahrazoval právě dřívější odchod do důchodu podle vychovaných dětí).
moudrá žena si najde moudrého muže. a moudrý muž, své ženě která se mu doma stará o děti, platí ze svého vyššího příjmu privátní důchodové spoření/připojištění - právě aby jí zajistil i na penzi, až opotřebovaný muž vysílením zdechne.
no a pokud žena nemá moudrého muže, nebo není dost moudrá, tak holt má víc problémů než jen s prachama v důchodu.
Proto se dětí rodí stále méně, takže porodnost nám tu zachraňují hlavně Romové (jenže o tom se nepíše, protože se nesmí vést statistika lidí podle etnik). Bohužel řada z nich je už 3.generací, která nepracuje, takže je mezi nimi hodně sosačů sociálních dávek. O tom se taky nepíše, protože se to psát nesmí, byl by to rasýzmus. Majoritní rodina se v 35 letech rozhoduje, zda si dost našetřila, aby si mohla pořídit 1.dítě, minoritní rodina má v tomto věku cca 6 dětí a rodiče se stávají prarodiči, protože u minority se rodí 1.dítě ve věku cca 16-17 let (jak matky, tak otce),
Muzi jsou naopak diskriminovani v duchodech.
Zeny se dozivaji o 6 let vyssiho prumerneho veku nez muzi (75/81), presto zeny maji odchod do duchodu drive nez muzi, pricemz by to melo byt presne naopak vzhledem k vetsi delce zivota zen. vzhledem k tomu, ze odchod do duchodu je zhruba 63/60 let, tak prumerna doba pobirani duchodu je: muzi 12 let, zeny 21 let!! Zeny navic pobiraji i vdovsky. Tento rozdil je OBROVSKY, takze je neodiskutovatelny fakt, ze muzi vlastne plati duchody zenam. Pokud se tedy nekdo chce bavit o nejake diskriminaci/rovnopravnosti a chtel by sjednavat napravu, pak zakonite i v techto diskrimacnich duchodech muzu. Zde ten celkovy financni rozdil je obrovsky a myslim, ze mnohem vetsi nez nejake o trochu nizsi platy zen.
Dane proste nejsou fer. Stejne tak si muzes stezovat, ze vyse duchodu neni primo umerna odvedene socialni dani. Kdyz budes platit na socialni dani treba ctyrikrat tolik co nekdo jiny, tak ve vysledku dostanes duchod vyssi jen o par desitek procent. S tim proste nic nenadelame. Byla tu sice snaha o treti pilir, ktery by trochu pomohl, ale hlupaci co neumi pocitat to scratchovali s tim, ze to vyvadi penize ze systemu(i kdyz dlouhodobe by to bylo pro stat samozejme vyhodnejsi).
zrejme nasi predci byli totalne stupidni hovada, kdyz prisli na genderove nevyvazene "kdyz dva delaji totez, NENI to totez".
pokud by zena odvadela stejnou praci se stejnymi vysledky, za stejnou dobu o 30% levneji nez muz, tak byste v zadne privatni firme nevideli zamestnanyho jedinyho chlapa.
procpak to tak asi neni co?
Tak třeba u nás v práci má každej chlap vyšší plat než ženská. Ale je to prostě tím, že toho za den udělá víc, s větší efektivitou, nezabývá se blbostma typu: "Ale, když řeknu panu X tohle, tak na mě bude řvát a já nechci, aby na mě řval!! Já jsem Miluška a na mě musí být každej jenom hodňoučkej, takže tohle mu rozhodně neřeknu!!!"
Zatímco chlap je s tím hotovej za 2 minuty a dělá další věci :).
Ať se na mě někdo zlobí nebo ne, ale ženská je dobrá leda na rození dětí, ani k té plotně ne, protože nejlepší kuchaři jsou zase chlapi :-D.
A to, že mají menší platy je prostě tím, že nemají takovou produktivitu (a pozor, mluvím o PRODUKTIVITĚ, ne o AKTIVITĚ). Protože spousta ženských je přesvědčená, že když celej den lítá po firmě jak turbomyš a vyřvává na celou firmu, jak je přetížená a nestíhá, tak že tohle je ta "odvedená práce" a že chlap, kterej v klidu sedí na místě, občas něco udělá a jinak se dívá z okna, tak, že "nedělá nic".
Ovšem když se pak člověk podívá na to, co mají hotovo, tak "turbomyš" nemá kromě keců nic, ale chlap má vyřešeno hodně úkolů, které si třeba šikovně zjednodušil.
Navíc většina firem na lépe placených pozicích platí zaměstnance hlavně BONUSY a PROVIZEMI, které jsou tabulkové, takže je to absolutně spravedlivé. Zkrátka kdo odvede práci, tak má kačky, kdo to nedotáhne do konce, tak jde domů se základní mzdou.
Já sám jsem například dělal projektanta a za dobu, co kolegyně udělaly 1 projekt jsem já udělal klidně 3 a ještě jsem se ke konci pracovní doby nudil...
Samozřejmě jsem pak bral jednou tolik. Což je ovšem strašně málo, protože když uděláte třikrát víc práce, ale dostanete jenom dvakrát víc peněz, tak jste ještě hodně levnej :).
Jenomže ono je to tím, že já jsem tím doslova ŽIL a už na škole jsem nedělal nic jiného než technické projekty, to samé ve volném čase a to celý život - stejně tak řada kolegů.
Ženský to většinou studovaly jenom "aby měly školu" a dělaly jenom nezbytné minimum ke splnění zkoušek. Logicky pak sice máme kvalifikaci papírově stejnou, ale ony mají 30% znalostí oproti klukům, kteří se tomu věnovali každou volnou chvilku už od puberty...