1) švýcarský autoklub, cesta z zurichu do prahy, v německu zdechlo auto - zavolám, a asistenční služba mi nabídne dvě možnosti: a) zdarma přijede odtahovka, odveze odtáhne do nejbližšího smluvního servisu, kde mi zdarma půjčí auto kterým mohu okamžitě pokračovat v cestě, až bude auto spravené tak mi zavolají a do tří dnů bych ho měl přijet prohodit, jinak mi budou účtovat půjčovné - b) zdarma přijede odtahovka, odveze odtáhne do nejbližšího nonstop servisu, shuttle mně doveze do nejbližšího hotelu, kde mohu zdarma nocovat dokud mi nepřivezou spravené auto před ten hotel.
2) česká asistenční služba nejmenovaného francouzského vozu: volám anděla na výměnu kola, neboť poškozený šroub. anděl to má ze základny asi kilák ale ochotně mi naúčtuje dvacetilikometrový přejezd, protože zrovna byl někde na výjezdu, a nemůže mi přece účtovat příjezd ze základny - výměna kola (20 min) 4.200,-
3) zdechlo drahé auto, cca 160km od domova: volám koncernovou odtahovku: nejbližší smluvní odtahovka 50km, poplatek 30kč/km + paušál 4000 za naložení. ptám se - a kam mně ta koncernová odtahovka odtáhne - někam do servisu kde mi to opraví (sobota 8 hodin večer) a mohu jet domu? ale nééééé, odtáhne mně jen kamsi kde se dá zaparkovat za plotem, paxi mohu pěšky dojít někam na vlak, dostat se domů jak chci, a někdy ve středu si mohu zavolat zda je auto spravené. a dotáhne mně domů? no ano, 2x160 plus 50 to celé kráte třicet, plus čtyřku za naložení, bratru 15.000. no a v čem že je výhoda koncernové odtahovky a klubu vlastníků? no přece v tom že maj telefon na nějakýho joudu!!!!! zdvořile děkuji a objednávám si za 2800 plaťák z prahy - pán na asistenční lince praví že se mi ani nediví, že mimozáruční odtah snad ještě nikdy nikdo nechtěl.
Máš sedět doma na zadku, koupit si kvalitní /tzn. nerovná se drahé/ auto a mít dobrou pojišťovnu. Škoda žes neuvedl ani jednu konkrétní skutečnost /švýcarský autoklub .....asistenční služba ......drahé auto/
Jak tě známe z Měšce, tak nešlo o cestu Zurich - Praha, ale o cestu z uzavřeného oddělení na skotské střiky v Bohnicích či Kosmonosích.
účelem nebylo kritizovat konkrétní službu ale poskytnout vhled do kvality jejich služeb. jinak ve všech případch se jednalo o auta sužební a pojištěna poměrně nákladně.
osobně mi není jasné, proč ani dvacet let po pádu doby temna u nás autoklub nefunguje tak jako na západ od aše - tedy na způsob kolektivního pojištění, kde v případě problému dostane řidič jako tu nejzákladnější službu zdarma odtah a zapůjčení náhradního vozu po dobu opravy.
Použiji další výplody tvého chorého mozku, co vždycky radíš ostatním, kteří konstatují či kritizují: tak se odstěhuj na západ od Aše, zřiď si autoklub, odtahovku, asistenční službu a nauč to ty nechopy, Jezevče!
zajisté, závistivý megablb se bude radovat i z vlastní nouze, jen protože si na to postěžoval strejda jezevec :-).
jinak budovat takovou službu má smysl pouze až se tupci dohodnou a bude jeden autoklub - dokud jsou autokluby tři, kmen příspěvků nepokryje náklady na dobrou službu, to je jednoduchá matematika. ostatně proto nefungují ani ty stávající.
Tak vy byste rád opět monopol. To tady přece bylo už za socialismu a bylo to terčem kritiky ze strany p. Havla, Klause, Dyby, Dlouhého a jim podobných přisluhovačů při převratu v r. 1989. A najednou je konkurence špatná, když je tady klubů více? Vzato ze všech možných příspěvků, které tu na Měšci Jezevec publikuje, tak si ve svých příspěvcích dost odporuje. Jednou tak a podruhé tak. Zkrátka, co se kdy hodí do krámu ...
Svým způsobem máte možná pravdu - konkurence je drahá a mnohdy zbytečně prodražuje. Když bude monopol 1 pojišťovny /ať zdravotní, či komerční/, 1 banky, 1 vlakového či autobusového dopravce atd., odpadne /nebo by odpadnout měla/ spousta neproduktivních pracovních pozic, mnoho obchodních míst, mnoho automobilů, faxů, počítačů atd. a výsledný produkt či služba by měly být levnější. Ale to jsme zpátky v socialismu. Ve skutečnosti tomu tak nebude, protože vyšetřené peníze si rozebere zbylý managment.
Mělo by, ale nezbyde. Ten ředitel bude mít plat za 14 generálních ředitelů, k tomu bude mít 30 náměstků a poradců. V konečném efektu bude managment dražším než by byl v oněch 15ti bankách.
To není teorie, to jsou praktické zkušenosti. Po personálních auditech a vyházení nadbytečných pracovníků se zijistí, že jak to fungovalo při "nadstavech", to nikdy fungovat nemůže a začnou se vytvářet nové pozice. Nikdy se to ale nevrátí do starých kolejí, lidí je více než před auditem, nehledě na to, že je vše chaotické, levá neví co dělá pravá, pracovníci pracují ve stresu neefektivně a jediný, kdo z toho něco vytěžil, je auditorská agentura (která v tom zmatku dále ovšem pracovat již nebude).
Náš autoklub, tedy ÚAMK, ale i jiné, například ABA, Global, ACA a další fungují podobně jako na západě, jen si ale musíš koupit jejich klubovou kartu nebo sešit (stejně tak jako na západě). Pak máš i možnost využívat podobných služeb jako na západě zdarma. Pokud na západě nemáš koupenou klubovou kartu, tak ani nechtěj vědět, co to stojí - to by se ti protočily panenky. Co se týče toho, že někdo je dražší a jiný levnější, každý si může přeci vybrat toho levnějšího, nebo toho, kdo mu více vyhovuje. Je to stejný, jako když si zavoláš opraváře pračky, jeden je dražší, druhej levnější. A když už jsme u těch opravářů, průměrná cena 1km odtahové služby objednané přes dispečink (mimo město) se dnes pohybuje od 15,- do 18,- Kč bez DPH. Nedávno u mě byl opravář mrazáku s ošuntělím formanem a hádejte kolik si účtoval - 15,- Kč/km. A pak že odtah je drahej.
Ale jak víte, kolik bude stát oprava třebas pračky nebo mrazáku u jednotlivých opravářů? Vedle sazby za km musíte znát předem diagnózu a potřebu konkrétního náhradního dílu + sazbu za práci. Nedovedu si představit, že budete obvolávat jednotlivé servisy a dělat "výběrové řízení" na tu konkrétní poruchu. Zrovna tak to bude u poruchy auta. A pokud vám řeknou cenu opravy, tak odhadem - rozptyl několika tisíc.
Nehledě na to, že u nás ve 100tisícovém městě každý opravář opravuje tu svou značku, takže konkurence je tu vlastně nulová. Pokud tedy neznáte, kdo tu vaši značku opravuje a zavoláte na servis nepříslušný pro danou značku, tak vás pošlou "ke kolegovi".
Že opravář jezdí s ošumtělou škodovkou za 15 Kč/hod nebude problém jen u vás. Netvrdím, že to tak bude všude, ale u nás dost soukromníků jezdí po kšeftech nějakou šunkou (Trabant, Barkas, 1203 ...) a doma v garáži jim odpočívá na soukromé jízdy úplně něco jiného. Pak samozřejmě musí účtovat za jízdu hajtrou sazbu jako kdyby přijeli Mercedesem, protože oficiálně podnikají s tím lepším.