Mě už letos nabourali a moc mi pomohla asistenční služba RPS Czech s.r.o., kteří se za mě o všechno postarali zdarma a zdarma mi půjčili auto než bylo opravené moje. No prostě paráda. Nemají nic společného s pojišťovnou,takže hájí vaše zájmy.Mají internetové stránky a nebo se dá kontaktovat člověk co vše zařídí na čísle -editováno-. Řekla bych, že se tato pomoc rozmáhá, protože když jsem bourala loni, tak se nikdo nezjevil.
No s RPS Czech bych nebyl tak pozitivní.
Nabourali mne a jelikož jelo auto RPS Czech náhodou kolem (nestačil jsem ani vylézt z auta) tak mi pomohli. Dali mi auto zdarma, odtahovka zdarma, oprava zdarma – jelikož jsem nebyl viník. Myslel jsem si paráda. Domů jsem to měl 5 minut pěšky (od místa nehody). Příjdu domů a otec se mě ptá co se stalo. Po popisu se mě zeptal, proč jsem to nedal opravit našemu opraváři, no vcelku mě to vůbec nenapadlo. Dal jsem návrh, že to můžeme převést k našemu opraváři, ale na konec jsme auto nechali tam kde bylo (RPS Czech). V den převzetí auta auto vypadalo dobře (známka 2– trochu jiný odstín barvy (sice stejný druh jaké má auto, ale do naprosto stejné barvy se prostě nedostanete), doštětečkovali řidičovy dveře a bylo to spravené, to upozorňuji nebyl dodělán lak a asi 10cm čtverečních se muselo ještě přeleštit a ještě se stavit jindy na dodělání).
Další den jsem jim volal, že auto strašlivě „plave“ na silnici (fakt katastrofa nikdy jsem s ničím tak strašným nejel – a to byla zima a náledí). Řekli mi, ať se domluvím s opravnou kde to nechali dělat (jako kdyby oni nic)!! Volám opravně a ti mi řeknou ať přijedu. Tam mi řekli: „No, to auto to mělo ještě jít na geometrii (měli na opravu 14dní – výměna kapoty, levého předního boku, přední nárazník, levé rameno a levé světlo), ale to jsme jaksi nestihli a vy jste nám ho odvez“. Dobře tak jsem zajel na geometrii (tam zjistili pár závad souvisejících s opotřebováním (čep na levém rameně!! – to ale mohlo být od nehody, protože druhé bylo vpořátku)". Auto jsem dal opravit odnašeho opraváře
Opravář mi říká: „To je příšerný, kdo to prosím tě opravoval. Ten bok a kapota jsou jen vyklepaný a nalakovaný, ale toho prachu v tý barvě! Pak to světlo je, děsně nekvalitní náhrada, kvůli který ti to neprojde přes STK. Ještě ty řidičovy dveře jsou odřený a měly jít na lak (dveře jen dotáhli štětcem). Kapota je křivá jak hrom.“
Tak jim ihned zítra volám na reklamaci.
RPS Czech jsou přívětivá firma, která Vám zajistí odtah, opravu od úplně jiné firmy, která má nejspíše pochybnou kvalitu (určitě víte jak je těžké sehnat kvalitní opravnu) – takže nakonec budete stejně jezdit, shánět, a reklamovat. RPS Czech je sprostředkovatelská firma – vše zajistí od jiných firem a ona jen telefonuje a má auta pro dojezd k nehodě......toť vše.
Jen pro připomínku a pro reptaly – jezdím 5 let a nehodu jsem opravdu nezavinil (jel jsem 40km/h). Auto jsem nenechal opravit od našeho opraváře, protože jsem potřeboval jezdit. Příště radši budu chodit pěšky, nebo jezdit autobusem, ale budu vědět, že je auto v pořátku.
Já osobně mám sjednáno povinné i havarijní pojištění u Kooperativy. Když jsem si jej sjednával po demonopilizaci České pojišťovny, právě ČP jsem odmítl z důvodu, že po převratu vypověděla všem slušným beznehodovým řidičům havarijní pojištění natvrdo s tím, že řidiči platí malé částky. Kdyby se zachovala džentlmensky a nechala staré pojistky chvilku doběhnout (po převratu se dost obměňoval vozový park pocházející hlavně z RVHP), tak by si motoristé sami časem uzavřeli nové pojistky na nová auta za nové, vyšší ceny, a to bez násilného rušení stávajících pojistek. Tak jsem se zapřisáhl, že k ČP již nikdy, i kdyby slibovali nemožné. Obdobně postupuji, když mne nase*e nějaká banka, nějaký obchod atp.
U Kooperativy mám maximální bonus a vlastní pojištění jsem zatím nevyužil. Co však občas jako majitel Škodovky využívám, jsou asistenční služby k pojistce. Když jsem tenkrát pojistku uzavíral, celkem jsem se ani o asistenční služby nezajímal, proč taky, prodejce sliboval, jak jsou dnes škodovky kvalitní a že už nejsou to co bývaly. Ano, už není éra poruchových DODO 120tek, ale škodovky v žebříčcích spolehlivosti stále zaujímají spodní příčky. Ač je vůz pravidelně servisován v autorizovaném Škodaservise, nezklame v poruchovosti zrovna když to člověk nejméně potřebuje. Závady se staly shodou okolností v okresním městě, cca 20 km od bydliště a jak jsem si zjistil později, ostatní pojišťovny neposkytují asistenční služby v místě bydliště a v okruhu cca 50 km od bydliště. Takže být u jiné pojišťovny, zásahy platím ze svého.
Zastavil jsem na zákazu, vytáhl klíček ze zapalování a šel si koupit do lékárny léky. Dvě minutky. Když jsem se vrátil zpátky do auta a chtěl nastartovat, nešel klíček do spínací skříňky. Volant zamčený, auto tedy nešlo ani odtáhnout na laně. Tak jsem zavolal asistenci, že potřebuji auto naložit a odtáhnout do servisu. Ještě že přijel odtah s rukou, ten klasický, co natahuje auto smykem, by měl asi problém s naložením (na zákazu stálo více vozidel v koloně, takže odtahovací vůz by neměl kde (před nebo za nepojizdné auto) zastavit a nakládat.
Jak jsem pak nezávisle zjistil u servisu, který odtahovku provozuje, u značkového škoda servisu i u firmy opravující zámky - tak tato závada je u škodovek s oboustrannými klíči "běžná". U starých jednostranných klíčů se závada nevyskytovala. Takže pokrok je u škodovky cestou zpět!
Když jsem pozoroval a slyšel nadávání mechanika u práce, kdy nemohl spínací skříňku odvrtat a musel rozdělat celé řízení včetně tyče s klouby ... usoudil jsem, že škodvka je opravdu výkřik techniky. Já škubal volantem, ale zámek jsem neurval. Nechápu tedy, proč jdou škodovky tak lehce ukrást.
Přijel jsem, zaparkoval na placeném stání a šel cosi zařizovat. Když jsem se vrátil, pustil si rádio, uložil věco do kufru a chtěl nastartovat. Nic. Bez jakýchkoliv nástinů závady předem. Zvedl jsem kapotu, žádné přehryzané kabely neobjevil, ostatní spotřebiče fungovaly. Tak jsem zase zavolal asistenci, odtahovka byla zrovna na obědě, tak se cestou stavila, bez odtahového auta. Vypadalo to na cívku starteru, ale zkusili nastartovat auto přes kabely. Podařilo se. Prý jak tam mám dlouho baterku - říkám necelé dva roky, je značková, originál Akuma. z autorizovaného Škodaservisu /tehdy se ještě Akuma nevyráběla v Itálii/. No tak to prý může být taky baterka v háji. To celodenní svícení jí na výdrži rozhodně nepřidá. Tak mne odtahovat nemuseli a já hned jel do jednoho servisu, který je poblíž a dělá hlavně autoelektriku. Mechanik natahal hafo měřících kabelů (připadal jsem si jak na EKG) s diagnozou - auto chybně dobíjí. Vyjel z PC několik grafů (zase jak výstup z EKG) s tím, že tam jsou nějaké křivky při zátěži (svícení, ventialce ...), které tam být nemají, ale že u škodovek je to běžná závada. Tak mi měnil na alternátoru diodový blok a ještě kus elektroinstalace, kde se proud z alternátoru ztrácel. Na baterku šlo snad jen 10,2 V a má jít někde kolem 13 V, abych nekecal. Grafy před a po opravě mám někde ddoma. A upozornil mne, že přes stáří baterky necelé 2 roky budu rád, jestli v zimě opět nevyužiji asistenčních služeb. A opět potvrdil, že špatný stav elekriky na vozidlech je díky celodennímu svícení. Tak aspoň vidím, že ono svícení nebylo zavedeno v důsledku vyšší bezpečnosti na silnicích (výsledky nehod, vyšší materiální škody, zranění či úmrtí hovoří zcela jasně, že celodenním svícením se situace nezlepšila, ale naopak ještě zhoršila), ale z důvodů větší spotřeby náhradních dílů a kapacit autoservisů a tím i prodražení celého ježdění. O přínosu v plnění plánu pokut Policií ČR nemluvě. Tato závada mne načapala cca měsíc po roční prohlídce. Nějaké závady při ní odstraňovali, na tohle zřejmě nepřišli. Auto zatím jezdí, svítí, hraje, tak uvidím, co s ním udělají mrazy a další nepříznivé jevy.
Ve škoda-servisu jsem zjistil, že odtah v rámci města stojí bez pětikačky tisíc korun. A jelikož mne škodovka servisovaná pravidelně ve značkovém servisu vyšplouchla již mnohokrát, (a když slyším ve frontě na přejímací techniky, co všechno se na těhle autech může po.r.t a kolik stojí odstranění závad) asistenční služby Kooperativy v rámci pojištění se zcela jistě vyplatí. Aspoň u výkřiků techniky z Mladé Boleslavi.
Dále máme životní pojistku uzavřenou za socialismu. Jednoho podvečera telefonát jménem České pojišťovny: jde nám jen a jen o blaho klientů, vaše pojistka je zastaralá. U pojistky vám nastavíme podmínky tak, aby byly pro vás maximálně výhodné a splňovaly požadavky dnešní doby. Chtěl jsem schůzku na pobočce pojišťovny. Prý abych se nemusel obtěžovat a docházet do pobočky, tak někde doma. Zásadně domů nevpouštím pojišťováky, dealery hrnců nebo spořitelních produktů a jim podobnou chamraď. Následovalo několik schůzek na zahradě /ještě by mohli nabízet pojištění nemovitosti .../a já si mezitím zjišťoval podrobnosti. Věděl jsem již od začátku, že na 99,9 % na změnu nepřistoupím. Po prodejkyni (která snad ani nebyla zaměstnankyní ČP, ale byla perfektně vybavena názornými grafy a modelovými případy) jsem požadoval, aby mi sdělila klady i zápory, vysvětlil jí, že takové vnucování pro blaho klienta nemám rád a že se takto pojišťovna o mne měla starat, když mi vzniknul údajný nedoplatek na splátce pojištění, který samozřejmě po dlouohodobém vysvětlování a dokazování nedoplatkem nebyl. No, asi jsem jí to neříkal dost jasně, stále na mne chrlila jen klady. Zápory to prý žádné nemá. Já z internetu věděl, že u nového pojištění přijdu o garantované zhodnocení, které je u starých smluv dáno. Tudíž na tom tratím. Tak když ona na mne takto, tak já taky tak. Jezdila za mnou vytrvale, ta provize asi stála za to. Sousedi si asi mysleli, že mám milenku. Když mne to pak už nudilo, řekl jsem ji, že s ní nic neuzavřu, protože mi zamlčela podstatné skutečnosti. Byla z toho očividně nakrklá, ztráta času a projetý benzín a k tomu žádný uzavřený obchod asi udělaly své. Jednalo se samozřejmě o Dynamik. Tak jen nyní čekám, kdy ČP najde také nějakou kličku, jak smlouvy nevýhodné pro ČP vypovědět. Proto musím upozornit i na jednu závažnou věc, která se pár lidem stala: nezaplatili nějakou splátku (pomineme důvody), pojišťovna jim (u pro pojišťovnu nevýhodných smluv zásadně nedoporučeně) poslala upomínku (možná, nebo se někde "ztratila"), klienti nemohli reagovat a pro klienta výhodná pojistka byla zrušena.
Na -editováno- najdete přehled asistenčních služeb - já se tam momentálně nedostanu, ale mám v počitači tabulku na rok 2008 v pdf, a tam je u České pojišťovny u dost služeb NE /úschova vozidla, odtah vozidla .../. Je také rozdíl mezi pomocí při nehodě a poruše, dále pak jestli se událost stane u nás nebo v cizině. Ale je možné, že to pro r. 2009 či 2010 vylepší, i když jak vidím, jak se snaží všude snižovat náklady, tzn., nikoliv náklady na provoz pojišťovny, ale náklady dávané klientům v podobě plnění či asistenčních služeb...
… Pojišťovny poměrně často upravuji podmínky asistenčních služeb, takže to co platilo včera, dnes už platit nemusí. Pravdou ale zůstává, že se podmínky upravují spíše k horšímu (tedy pro klienty hůře) a tak se vyplatí si spíš zjednat to nejlevnější povinné ručení, bez jakýchkoliv asistenčních služeb a koupit si asistenční služby zvlášť. Třeba od ACA za 550,– ročně, kde dostanete při poruše náhradní auto na 3 dny zdarma, odtah je do 100 km zdarma a to i několikrát za rok.
Měla jsem s touto společností RPS možnost spolupracovat a mohu Vám říct, že to jsou arogantní a namyšlení lidé, kteří si myslí, že mohou všechno. Neptají se poškozených na nic, prvním krokem je pro ně to, že Vám ihned vtlačí náhradní vozidlo a servis a pak Vám pomalu ani nezvednou telefon. Kdyby alespoň oprava auta proběhla v pořádku, ale naopak, oprava dopadla hrozně a doplácela jsem za půjčení vozidla, které mělo být údajně zdarma. Proto RPS nikdy!!!
Vážená Denisso,
velmi nás překvapil Váš příspěvek v této diskusi. Jsme přesvědčeni, že se tento případ nikdy nestal, jelikož se za celou osmiletou historii naší společnosti nepřihodilo, aby náš klient neoprávněně doplácel jakoukoli částku za půjčovné nebo platil za službu poskytovanou společností RPS Czech, s.r.o. Proto Vás zdvořile žádáme, aby jste dodala důkaz o tom, že jste opravdu musela za nějakou službu zaplatit. Stačí naskenovat příjmový pokladní doklad, nebo uvést číslo smlouvy. V opačném případě neoprávněně poškozujete dobré jméno naší společnosti.
S přáním pohodového dne
Martin Kuš
vrchní metodik likvidace pojistných událostí
RPS Czech, s.r.o.
Já mám také zkušenost s nehodovou společností, jedná se o Totoauto, která sídlí v Ostravě. Byl jsem účastníkem a jako poškozený, přijel pán se svou kolegyní, vše mi vysvětlili, postarali se mi o odtah vozidla a zároveň mi ihned přivezli náhradní, které jsem až do vyřízení opravy mého bouraného auta. Nic jsem neplatil a ani po mě nic nechtěli, ba naopak než přijela odtahovka mě pozvali na kafe. Pokud mohu doporučit, pak jen tuto společnost.
Celý problém je buď v neznalosti problematiky nebo v nedostečném se "posichrování".
Pokud máte Havarijní pojištění ke kterému se obvykle dle výše pojištění přidávají různé typy Asistenční služby musíte v případě HAVÁRIE využít jen jimi doporučených Asistenčních služeb. Volali-li by jste na jinou Asistenci nemuseli by jste dostat proplacenou pojistku. V případě PORUCHY to již nemusí být pravda.
V případě že máte auto pravidelně Servisované dle dopor.výrobcem, dostanete od servisu tzv.Garanci mobility a v případě PORUCHY voláte na jimi doporučenou servisní službu, kde máte následně vyjmenované bezplatné výhody. Nemá-li auto Garanci mobility voláte tedy na Asistenci pojišťovny ale to většinou s omezenými službami.
Pokud nemáte auto s Garancí mobility, máte zaplaceno jen Povinné ručení, můžete setkat s mnoha problémy.
Rozlišujte proto PORUCHU nebo HAVÁRII, je-li automobil pojištěn nejen Povinně ale i havarijně a má-li Garanci mobility.
Dobrý den,
chtěla bych se také podělit o zkušenost s asistenční službou RPS Czech. Ani ne před měsícem jsem měla autonehodu (nebyla jsem vyníkem), měla jsem auto nabourané jak ze předu, tak ze zadu. Když jsem vylezla z auta, nebyla jsem schopná se pomalu ani podepsat, byla jsem v šoku. Velmi jsem ocenila přítomnost pana Niedla z RPS, který mně (a všem ostatním účastníkům autonehody) pomohl s vyplněním formuláře, psychicky mě podpořil, doprovodil mě s autem do servisu (netušila jsem, kam si v Č. Budějovicích dojet) a zařídil mi zdarma náhradní automobil. Nic jsem nemusela vyřizovat, nic jsem neplatila, během krátké chvilky jsem mohla v klidu pokračovat v cestě náhradním autem.
Opravu mého auta zařídili bez zdržování, vše proběhlo k mé spokojenosti.
RPS mohu jen doporučit a tímto děkuji celému týmu z Češňovic u Č.Budějovic za přívětivé jednání a speciálně panu Niedlovi za podporu u autonehody.