Nevím, proč se toto neustále všude porovnává. Jde o ceníky mezi fyzickými osobami (tzv. C2C). To ale u dopravců tvoří naprosto mizivé procento všech přeprav. Tyto ceny tedy prakticky nikdo nemá, nedává moc smysl o tom takto psát. Daleko zajímavější a relevantnější by bylo se podívat na ceny na e-shopech (pro firmy).
Možná moje chyba a špatně jsme se pochopili. Píšete, že sledujete ceny pro retail. Ale toto reálně nejsou ceny pro retail :).
Pro 99 % čtenářů bude retail cena ta, za kterou si “koupí dopravu” na některém z e-shopů. To jsou ale úplně jiné ceny, než o kterých v článku píšete. Zkrátka mi moc nedává smysl plošně informovat čtenáře/populaci o něčem, co prakticky nevyužije, ale naopak se zaměřit na to, co využívá denně (nákupy na e-shopech). A možná uvedené v článku může ve čtenářích vyvolávat mylnou představu, že za tyto ceny dostanou dopravu, když budou nakupovat na internetu (nedostanou :)).