U zásilkovny jsem byl vždy spokojen, a dodání v podstatě šlo nazvat "bleskovým," porovnávat cenově služby s jinými dopravci, které mají častější "ale..." mi příjde jako naprosto nesmyslné.
Spoustě lidem, zásilkovna doručí balík do 24hodin. Nebo na výdejové místa, kterých je podstatně více než Balíkoven, výdejen PPL, DPD a podobně. Nemluvě o časovém rozhraní, kdy u výdejen není problém balík vyzvednout v obchodě třeba 19h, což jiné výdejny nemají.
Nelze tedy porovnávat neporovnatelné. Když si něco nechám poslat, není to jen o cené, ale kvalitě, času a místa.
Zasilkovna neni dobra, spis se stala novou CP. Snad si pamatujeme protesty, kdyz ji zacal pouzivat Amazon do CR, a misto luxusu UPS prislo tohle nespolehlive peklo.
A pak Temu protesty. Koncept preneseni zasilky na jinou pobocku pres noc mi daval smysl, skoda, ze to nikdy nefungovalo. A o svatcich, tak to si davaji na 2 tydny pauzu. Zpozdeni byvaji neskutecne (a ze mam vzotku hodne). Nekde nefungovalo zadavani kodu, nebo nesla aplikace (ktera ma chut pracovat online se smirovanim, ja chci striktne kody).
CP pekne doruci stovky zasilek domu, kde pri dnesne praci z domova vzdycky nekdo je, a neni nutne se trmacet nekam. I kdyz Balikovnu jako produkt jsem nepochopil, cekal jsem...vydejove boxy?? Jeste jsem snad zadny nevidel. Taky tam funguje nadale klasicke opozdene oznamovani zasilky az na druhy den, kdyz uz je klidne vyzvednuta.
Kazdopadne, do budoucna budu volit boxy dle priorit, Packeta na poslednim miste, stejne je dnes vse syndikovane s Alzou krasne.
Objednávám toho hodně, velkou část přes Zásilkovnu a ztratila se nám z těch mnoha a mnoha desítek za poslední roky snad jediná zásilka. Fakt nevím, jak se to "peklo" projevuje. UPS je mi na dvě věci, s kurýrem se nahánět nemám čas. Ne, doma fakt pořád někdo není.
Balíkovna pár výdejních boxů má ale není jich mnoho. A Alza je drahá.
Ty stovky zásilek jsou za celou republiku, ne? :-D Nám za posledních 10 let doručila domů přesně jednu. U zbytku jsme vždycky měli lísteček, buď "zákazník nezastižen", ačkoli jsme samozřejmě doma byli, nebo pak si asi moc lidí stěžovali, tak začali dávat "pokus o doručení nebyl proveden z technických důvodů". A stejně jsme museli mašírovat na poštu. Poštu používám jen když není jiná možnost - včetně nákupu v jiném e-shopu, který používá doslova kohokoli jiného.
K čemu je dobré, že je Balíkovna levnější, když je nepoužitelná?
Objednám si doručení do trafiky, která funguje denně i o víkendu 6-20 h a provozuje ji moje příbuzná.
Přijde mi oznámení, že tam zásilka nebyla doručena z důvodu plné kapacity a že je zásilka uložena na poště o 3km dál s pracovní dobou do 16h a to pouze za úplňku.
Prostě tragedie. Zeptám se tety jak je to s omezenou kapacitou a řekne mi, že žádný problém nemá a zásilky od PPL normálně bere, ale pošťákům se s Balíkovnou nechce jezdit, tak to ani nezkouší dovézt do trafiky a rovnou jako důvod napíšou LEŽ o plné kapacitě. A nechají to na poště, kde to mají bez práce.
Kdepak, Balíkovnu nebrat!
24. 1. 2025, 18:29 editováno autorem komentáře
Objednávky z e-shopů si nechám dodávat přes "zásilkovnu". Je nejlevnější, nejspolehlivější a nejpohodlnější. Dostanu SMS-zprávu s kódem zásilky, vyzvednu si zásilku.
Ne všechny prodejny a dodavatelé z e-shopů mají smlouvu se zásilkovnou. Pak jsem nucena zvolit poštu, protože třeba jiná možnost není. Pak dostanu zprávu, že mi přivezou zásilku, údaj obsahuje den a rozmezí hodin cca tří. Tak musím čekat doma. To stejné mají PPL a podobné společnosti.
Před vánocemi jsem si objednala doplňky stravy a tam nebyla jiná možnost než balíkovna nebo pošta. Balíkovna byla zdarma. Místo jsem si určila X, ale bylo poškozené povodněmi, tak mi balík dodali na balíkovnu vedle pošty. V balíkovně zásilka nebyla, že ji mají na poště. Na poště jsem musela do té přihlašovací krabičky zadat kód zásilky z telefonu. Zařízení mi oznámilo, že tam zásilku nemají. Snad jsem si spletla nějakou číslici nebo písmeno?, zadala jsem kód znovu. "Tuto zásilku neevidujeme". Celou dobu na poště nikdo nebyl jen já a jedna úřednice za přepážkou, která mne pozorovala. Když jsem jí řekla o svém balíku, odvětila, že si "to" musím zadat na té krabičce. Celou dobu seděla. Až jsem začala rudnou vzteky, natáhla se nad sebe a tu zásilku mi podala. I když, balíkovna za to, asi nemůže, že?
Balíček ze zásilkovny putoval úplně do jiné pobočky, než kterou jsem si vybral, takže jsem za ním musel cestovat MHD a jízdenku mi zásilkovna neproplatí. Ale takové hrábě s násadou je pro zásilkovnu už problém doručit, takže takový balík nakonec doručí pošta, která vozí i dost obrovské zásilky jako mi například pošta přivezla zahradní kotouč - tam se zásilkovna asi nechytá.
Jedna zásilka a jedny hrábě. To je dost malý vzorek. Jízdenka MHD, bych ti dal 5 kč, když to čtu.
Nadrozměrné předměty umí lépe, rychleji a na adresu x konkurentů České pošty.
Zásilkovna, za 3 roky a 100 zásilek je proti ČP zlatá. Dokonalé to nebude asi nikdy.
Stačí jít jen kolem pošty a už jen při pohledu je mi z nich zle :).
Kdyby ČP začala vozit zadarmo, tak byl při tom polovina populace vybrala jiného dopravce.
Nevím, proč se toto neustále všude porovnává. Jde o ceníky mezi fyzickými osobami (tzv. C2C). To ale u dopravců tvoří naprosto mizivé procento všech přeprav. Tyto ceny tedy prakticky nikdo nemá, nedává moc smysl o tom takto psát. Daleko zajímavější a relevantnější by bylo se podívat na ceny na e-shopech (pro firmy).
Možná moje chyba a špatně jsme se pochopili. Píšete, že sledujete ceny pro retail. Ale toto reálně nejsou ceny pro retail :).
Pro 99 % čtenářů bude retail cena ta, za kterou si “koupí dopravu” na některém z e-shopů. To jsou ale úplně jiné ceny, než o kterých v článku píšete. Zkrátka mi moc nedává smysl plošně informovat čtenáře/populaci o něčem, co prakticky nevyužije, ale naopak se zaměřit na to, co využívá denně (nákupy na e-shopech). A možná uvedené v článku může ve čtenářích vyvolávat mylnou představu, že za tyto ceny dostanou dopravu, když budou nakupovat na internetu (nedostanou :)).