Řidiči sice vyhráli, ale je to Pyrrhovo vítězství. Teď jsou rozhádaní se šéfem, v práci budou mít dusno. Kdyby se nechali "vyhodit", mohli mít odstupné za nic, důkladně a z jejich strany legálně (pokud vím, tak zákon by porušila maximálně ČT a to ještě jenom možná) odrbávat stát na daních a odvodech a nejspíš by měli díky zastírání švarc systému i trochu volnější režim. Každý svého štěstí strůjcem. Včetně státu, co daní stejnou věc pokaždé jinak a není ani schopen přesně říci, natož efektivně vymáhat, co se ještě smí a co už ne.
Řeč byla o "podvodných vykuchách", co chtějí platit co nejmenší odvody (kdo by nechtěl), proto jsem reagoval v tomto duchu. Máte pravdu, že práce na ŽL má i jiné aspekty - třeba typicky trochu volnější režim, absence ponižujících stravenech a nechchopenek, nesouhlas se socialistickým zákoníkem práce atd....
Problém s živnostníky z hlediska státního rozpočtu je spíš v časté práci načerno "bez papíru", paušály jsou až druhotný problém.
Dokonce bych si to dovolil označit spíš za typické odvádění pozornosti od skutečných problémů - když není stát schopen čelit "šedé" ekonomice, tak budeme vykřikovat, jak jsou paušály přehnané a tím přicházíme o peníze... :-(((