Žabka klade velké podmínky pro personál, ale na vedoucí prodejen jako by zapomínala:-( Vedoucím se může stát každý, kdo si založí živnosťák a složí Žabce 30k. Ale cena 9kč za složenku a provozní doba 7 dní v tdnu od 6-23hod. to nemá chybu.-).Jsem zvědav, jak dlouhu konkurence zůstane v tomto směru stranou:-O
Konkurenci myslite Tesco, Alberta atd.? Myslim, ze ti to resit nemusi, protoze prevod penez neni core business a myslim, ze tem par uniknuvsich zakazniku nevadi.
Jo je to tak, každý při zadávání údajů jak píše aoutor 3-5 min. doba trvání má mžnost se porozhlídnout a něco si koupit, zvlášť když bude u terminálu specifické zboží jako v marketech u pokladen. Ale na drouhou stranu, nemyslím si, že by tuto službu využívaly masy lidí, když má každej plat. kartu nebo IB. Ale Žabka ve srovnání s velkými řetězci musí být o něco dál, aby pohltila ten zbytek kupujících z trhu.
No tak pokud by za timto ucelem pritahly opravdu zajimavy pocet zakazniku, tak by jeste vetsi pocet odradili, protoze ti by nechteli cekat nez se vyridi platba. Takze si myslim, ze se jedna pouze o doplnkovou sluzbu.
Muze se jednat o zajimavy reklamni tah. (Ja sam sem Zabku ignoroval a logo sem si s malou samoobsluhou nikdy nespojoval) Ale pokud bude setkani s touto platbou castjsi nez "kuriozni" odradi mne to a radeji pujdu k vetnamci vedle u ktereho nebudu muset cekat.
To zdržování ostatních zákazníků je určitě důležitý faktor, souhlasím. Na druhou stranu, během testování jsem se hodněkrát setkal s tím, že prodejna byla naprosto prázdná po celou dobu mojí přítomnosti. Takže když k tomu bude i zákazník přistupovat rozumně (například nepůjde platit 5 složenek ve špicce), mají tyto doplňkové služby rozhodně smysl.
Podle mě víc tratily banky, kterým věrnostní karty patřily. Jestli Citibank dala 10% odměnu, tak je to 3500. To je hustá ztráta a zajímalo by mě, jestli by banka nemohla Žabku obvinit.
GE a její bankomaty to s vlastními kartami (bene+...) za 10 Kč umí taky, ale tam nevím, jestli to už nezatrhli, to je tak 3 měsíce staré - námět na další průzkum?
Citina má u kreditky Výhodný nákup stanovenou maximální výši bonusu a ten je 1000 Kč za jedno zúčtovací období. Mám jejich kartu, používám, znám.
Ale třeba u jejich Shellky maximální výše není, vždy je to 1 % zpět. Cestoval jsem na náklady zaměstnavatele po Evropě, spal jsem v 5* hotelech, letenky business class a na kartu za 2 měsíce protočil cca 850 000 Kč. 1 % bylo moje :-) Pro rýpaly, moje práce tomu odpovídá, ty náklady jsem záměrně nezvyšoval.
Žabky znám z Polska a nic moc. Ceny vysoké, sortiment malý, v podvečer se tam slézají santusáci.
U nás se Žabka rozmáhá, kde jinde, než hlavně v Praze. Nahrazuje ty socialsitické sámošky, které byly na každém rohu a jelikož až na výjimky nebyla velká nákupní střediska, dělaly se tam i velké nákupy. To asi v případě Žabky nehrozí. U nás ve městě Žabka sice není, původně tu bylo několik socialistických, poté kapitalisticko-tržních prodej s potravinami, ty ale byly vystrnaděny a nahraženy drahými butiky, hernami či sportbary či jinými postradatelnými prodejnami, a pak se zjistilo, že lidé bydlící či pracující v centru nemají si kde koupit něco k jídlu, že musí i za drobným nákupem na periferie. Přežil jeden soukromník, který hlavní náplň podnikání má v něčem jiném, než je obchod, ale krám stále funguje, a lidi tam stále chodí, zvláště když tu otevřeli Tesco přestavěné na My - to je fakt hrůza a děs. A přibylo strašně obchodů s pečivem, kde lze většinou koupit i další základní potraviny.
Nedovedu si ale představit, že chci nějakou rychlovku /třeba v polední pauze/ a přede mnou budou něco typovat. To mi silně připomíná poštu, kdy vedle složenek a balíků se vrhli na "banku" a rádi by prodávali pojištění, stavebko a jiné produkty nevhodné pro přepážku.
Co se týče znalostí obsluhy Žabky, připadalo mi to jak v České spořitelně. Jelikož hodně cestuji, tak se snažím využívat služeb ČS a skládat hotovost na přepážkách. Ačkoliv mám s sebou i vypsaný vzor z minula, u téměř každé transakce bojuji s pokladními - "tohle se tam nevejde, tohle tam nelze uvést - ale minule to tam šlo, máte to na dokladu před sebou - ale mne to tam nejde" - takhle vypadá konverzace po té, co se mne naučeným, monotonním přivitáním zeptá "co pro vás mohu udělat". Někdy následuje touha po mne vymámit poplatek za vklad 3. osobou, někdy lustrace, ačkoliv limit částky pro indentifikaci osob kvůli praní špinavých peněz je ještě hodně daleko, jindy podpis dle podpisového vzoru, který ale Spořitelna nemá, protože tam žádný můj podpisový vzor nebyl nikdy vyhotoven! Když se povede uvést variabilní symbol, neuvedou tam již období nebo osobu, které se to týká. Prostě nedovedou vyplnit doklad tak, jak klient požaduje. Hlavně, že nabízí zázračné superprodukty celé finanční skupiny. Jestli o těchto produktech mají tak vytříbené znalosti jako u mnou požadované operace, tak potěšpánbůh. Nechci svoje transakce blíže specifikovat, kdyby se to dovědělo vedení, tak by určitě službu zpoplatnili nebo zarazili. Dá se tím ušetřit, ale řada klientů o tom neví a tudíž to ani nevyužívá. Proto možná ta neznalost ze strany obsluhy, ale jak píši, není to otázkou jedné dvou poboček, ale takřka kdekoliv, kam zavítám. A jelikož díky dobré akustice chtě nechtě slyším jednání i od vedlejších přepážek, nemohu nemít dojem, že problémy jsou v ČS u všeho a u všech klientů, tedy nejen u mne a mých "speciálních" operací.
Je nějaký důvod proč platit fyzicky složenky, když můžu složenku naklepat do internetbankingu a zaplatit převodem? Napadá mne jen papírové potvrzení, a možnost zbavit se hotovosti.
Jsou lidi, kteří bankovní účet nemají, s počítačem neumí a nehodlají to měnit (třeba i z pohodlnosti).
Vystačí si s vkladní knížkou, která je vedená zdarma a na kterou si nechávají posílat výplatu (důchod). Pravidelné platby zaplatí jednou měsíčně na SIPO a když se objeví nějaká nepravidelná, tak proč nevyužít za 9 Kč Žabku?
Výsledné měsíční náklady nižší, než většina bankovních účtů (kromě nízkonákladových produktů - FIO, Postžiro zadarmo, mBank), které ale vyžadují aby klient uměl aspoň základně pracovat s počítačem.
Ještě mě napadá Unibon, kde jde příkazy zadávat písemně zdarma přímo na pobočce, ale ty má zatím jen v Praze a Ostravě.
Starší lidé internetbanking málokdy ovládají. Moji rodiče jsou staří cca 65 let, vš na penzi, mají doma počítač s připojením na Net, používají email a čtou si zprávy na webu, ale do inetbnkgu by nešli (předsudky, obava z chyby). Je i dost o generaci mladších lidí, kteří nemají doma počítač k Internetu (připojení je pro ně drahé, např. pro jednoho mého známého humanitního vědce s titulem před jménem i za ním) a ani v práci se k němu příliš nedostanou, nebo ho sdílejí. Žabka by mohla být (levnější) alternativou poštovní přepážky v místech, kde jsou strašné fronty na poštách.
Aby to neskončilo jako na poště. Jdu si vyzvednou balík a přede mnou nějaký k..én vyřizuje jakousi veledůležitou bankovní operaci, která ovšem zabere půl hodiny.
Nebo sází, čekpojntuje, složenkuje a kdoví co ještě... Přitom o patro výš je milion dalších okének, kde ale balík vyzvednout nejde.
Už vidím, jak v rychlo-potravinách někdo blokuje dlouhou frontu.
Již jsem v minulosti využil možnost vložit prostřednictvím Žabky peníze na svůj bankovní účet. Nyní, povzbuzen vaším testem, jsem to chtěl opět provést. Ke svému překvapení jsem ale zjistil, že Žabka "minulý týden" (přesněji v rozmezí od 10. do 14.8., váš test vyšel 12.8.), zřejmě poučena z vašeho testu a využívajíc vaší reklamy, snížila max. limit vkladu ze 40 na 25 tis.Kč. Zdůvodňuje to takto:
"Je to nutné z důvodu, abychom splnili zákonné podmínky pro převod finančních prostředků. Pokud by částka byla vyšší, museli bychom od zákazníků vyžadovat identifikaci. Jelikož nejsme registrováni u UOOU nemůžeme shromažďovat osobní údaje. Proto jsme omezeni limitem 25.000,-Kč na jeden převod."
Vklad 40tis.Kč proto může být proveden leda nadvakrát a tedy za dvojnásobný poplatek (18Kč). Doporučuji vzít tento fakt v úvahu při dalších hodnoceních. Váš test, jak vidno, pomohl Žabce hned dvakrát - udělal jí reklamu a přitáhl zákazníky - díky němu zvýšila poplatky.
prodejna Žabka na Ořechovce,je jedna z nejdražších a její vedení si myslí,že sežralo všechnu chytrost světa,vedoucí je pěkná kráva a a neumí ani obědnat zboží,které lidé kupujou a obědnává to,to,co leží na skladě