Ano, jakékoliv pojištění odpovědnosti je nejvíce podceňované pojištění a přitom kryje teoreticky neomezené riziko.
Sice mám vysoký limit 150MKč (stačí na nejvyšší škodu, o které vím - Studénka) ale nejsem pro, aby byl povinný vyšší limit. Naodnaučujme lidi myslet myšlením za ně.
Ale zajímali by mě statistiky. Kde, případně kdy jsou nejvyšší škody kryté z POV, resp. na co si mají dávat či se vyhýbat lidé s nižším limitem.
Přejezdy, vlakům obecně - protože na Studénce byla škoda přes 100MKč.
Ještě něco běžného? (Asi po letišti málokdo jezdí).
Problém je, jaký limit bude stačit? Podle zákona schválnosti, se pojistíte na 150 mega, a způsobíte škodu za 200. Takže to nemá smysl, jestli po vás budou pak vymáhat 5,10 nebo 100 milionů, je pro normálního člověka stejně likvidační, a pravděpodobné jakože vás na ulici srazí auto.
V Německu před časem někdo zavinil nehodu při níž spadl dálniční most, škoda cca 750 mega. Stačí tedy aby, pokud by byl pojištěn na 150mil, doplatil 600mil ze svého.
Takže já se pojišťuji na POV je na zákonné minimum.
Gratuluji, takže ušetříte kolik 100,- nebo 200,- za rok, tím že máte jen 35/35? Určitě nejste ženatý a nemáte děti, že? Protože pokud vám seberou všechen rodinný majetek, nebudou se ohlížet na to, že nemáte kde bydlet a co jíst.
U ridiče co měl povinné ručení u ČSOB šlo tuším o to, že s pojišťovnou nekonzultoval postup u soudu, k čemuž se zavazujete při sjednávání povinného ručení. Nesmíte bez souhlasu pojišťovny přijmout rozhodnutí soudu, protože u soudního řízení jsou přítomny 3 strany, poškozený, viník a pojišťovna.
V Evropě se platí škoda v Eurech, proto také ty vyšší limity. Škoda nemusí vzniknout jen v zahraničí, ale také na zahraniční osobě.
článek je typický příklad hoaxu, neboli poplašné zprávy. Riziko vzniku pojistné události způsobené jednáním řidiče osobního nebo nákladního vozu se škodou vyšší než třicet pět milionů korun je téměř nulové. Pokud takové případy vůbec existují, tak je jich podle mého odhadu na celém světě několik za rok. V ČR jezdí 4,5 milionu aut, (ve světě je to miliarda).
Zvýší-li v ČR pojistné za každé auto o korunu, mají 4,5 milionu korun za rok navíc. Navýšení za riziko pojistné události způsobené řidičem v rozmezí 35- 250 milionů, by proto mělo být řádově v korunách až desítkách korun.
Většinu škod bych odhadoval někde mezi 0 - 300 tisíci korunami.
Tyto nehody bych vyjmul z povinného ručení zavedením dobrovolné spoluúčasti. Tím by rázem mohlo pojistné se spoluúčastí klesnout na čtvrtinu a pojišťovny by přišly o část svých zisků, které jim vlastně zbytečně zajišťuje stát, ale zaplatit je povinně musí majitel automobilu.