Nákup jízdenky u automatu je jednoduchý - zadáte druh jízdného a kam chcete jet (u přístroje visí návod a seznam možných stanic, tj. nemůžete jet kam chcete - většinou se jedná o všechny stanice vzdálené do 50 km + velká města nad tuto vzdálenost). Největší problém je v tom, že jsou často nefunkční (svítí na nich hláška s touto informací - peníze mi to ještě nikdy nesežralo) a dále ne vždy máte požadovaný obnos v mincích. Vytiskne jízdenku, která je stejná jako normální, pouze v je menším vydání.
Dnes jsem zaplatil za měsíční traťovou obousměrnou jízdenku- 2. třídy, 5 km 216,- Kč, když ještě minulý měsíc stála 150,- Kč. To je tedy zdražení o rovných 44% !!!!!! Všechny ty řeči o vyrovnávání inflace jsou jenom kecy! A na tuhle jízdenku, kterou potřebuji pro dojíždění do zaměstnání mi nepomůže ani ta medializovaná karta Z. Úroveň "služeb" ČD se přitom vůbec nezměnila a ani to nevypadá, že se změní. ČD je prostě jeden velký tunel.
Ja moc nechapu proc lidi jeste jezdi vlakem. Samozrejme pokud je to jediny dopravni prostredek jedouci do nejake diry tak to chapu, ale jezdit treba Praha - Brno vlakem, kdyz tam jede x autobusu za polovicni ceny je skoro zbytecne.
Nemluve o tom, ze osobne davam prednost autu, protoze je to mnohem praktictejsi.
1. V době slabého provozu jsou poskytovány další slevy až 40%. Slabým provozem se rozumí doba, kdy na dané trati nejede vůbec nic.
2. Dalším rozšířením zákaznického jízdného je jízdné "Pro stálé cestující". Podmínkou je, že cestující musí být opravdu stálý, tj. nesmí nikdy vystoupit.
13. Logickým pokračováním principu zdražení jízdného pro ty, ktří málo jezdí, je výrazné zdražení těm, kteří nejezdí vůbec. Za 3000 Kč si takový cestující může koupit průkazku, která ho opravňuje nejezdit vlakem.
8. Každý sudý čtvrtek přede dnem pracovního klidu bude ve větších stanicích v provozu "kolo štěstí". Ten, kdo měl předcházející den v nádražní restauraci útratu větší než 400 Kč (na účtence potvrzené hostinským musí být IČO restaurace a údaj o zápisu do obchodního rejstříku včetně čísla jednacího) si může vytočit slevu až 8%. Jízdné se pak zaokrouhluje na celé 43koruny nahoru. Tuto slevu nelze kombinovat s jinými druhy slev a její využití je povinné.
Jak je vidět i v době vlády soc.dem.pokračuje proces plnění kapes automobilovým dopravcům a stále platí Klausovo desataro,které končí o držení huby.Vážení diskutující ,dráha byla za CK Rakouska nositelem pokroku a úlevy ,ale to jí nevládli privatizátoři ,ale "STÁT",vlak byl pro široké vrstvy ,které neměly na kočáry.A nikoho nenapadlo z dráhy vyjmout lukrativní závody /např.Traťové dílny Hranice/,které stejně nic jiného ve své podstatě nemohou dělat než servis pro dráh,/vždyť za tím účelem byly zřízeny/,ale jako s.ro nebo a.s. si přeci můžu určovat ceny .Ale nebudu Vás trápit pohledem člověka co nic nezprivatizoval.Jen se zeptám ,není tady nějaký vlivný zájemce,který by se mnou podal privatizační návrh na privatizaci viaduktu u Drahotuš ,ten bychom pronajímali pak drahám za náklady na údržbu a "své vlastní přiměřené náklady" t.telefony,auta ,zahr.sl.cesty ??? .Ale nešiřte tento nápad dál ,protože by nám ho mohl někdo vyfouknout,jen by ho pozměnil na všechny mosty v celém českém KOcourkově!!
Bylo to NAOPAK postátnění, byrokratické řízení a neexistence konkurence uvnitř železniční dopravy, které z Českých drah učinily to, čím jsou dnes: obrovský byrokratický kolos, který ustrnul téměř v jakémkoli dalším vývoji, ničím nemotivovaný sledovat různé potřeby zákazníků a vycházet jim vstříc, neschopný efektivně hospodařit s vlastním majetkem, natož pak s dotacemi, kterých se tak hlasitě domáhá.
Možná vás zklamu, ale "společenskou potřebu" železniční dopravy nedokáže optimálně určit žádný úřad, neboť kromě tržní efektivnosti neexistují žádná OBJEKTIVNÍ kritéria, na jejichž základě by tak bylo možno učinit. Navíc - aby tyto potřeby byly uspokojovány co možná nejlépe, musí být jejich producenti motivováni vlastním zájmem (ziskem) tak činit.
Osobní doprava po železnici je v současnosti ztrátovou činností, a je dotována státem. Stejně jako koncept "universální služby" v telekomunikacích, je i princip "povinného zajištění dopravní obslužnosti dopravcem" nesmysl. Zvýšené náklady představují v tržním prostředí motivaci k hledání levnějších alternativ (bezdrátové technologie, kyvadlová autobusová doprava, ap.) Oba dva výše jmenované koncepty mají vzbuzovat dojem, že spotřebitele nic nestojí, mají totiž charakter REDISTRIBUTIVNÍ DANĚ, která je schována v telefonních účtech resp. jízdenkách ostatních zákazníků. Cena mnoha komodit a služeb se liší podle toho, kde jsou nabízeny. Na venkově jsou levnější domy, potraviny a čistší vzduch a voda. Bylo by absurdní požadovat například po venkovském obyvatelstvu příspěvky na placení nájemného ve městě. Přesně to ale od nás požadujete - abychom dotovali vaší jízdu státním vláčkem.
Vytvoření konkurenčního prostředí v českých železnicích představuje jedinou schůdnou cestu k zastavení technického zaostávání českých železnic a následné zlepšení kvality jejich služeb.
nemuzu si pomoct, ale to to jsou tendencni reci. Naprosto me vytaci plytvani na Ceskych drahach, chovani nekterych zamestnancu i tanec kolem drah, ktery provozuji oposmlouvnici,
ALE to nic nemeni na faktu, ze zeleznice je ekologictejsi dopravou nez auta a kamiony a ze beznemu konzumentovi beznych medii nikdo nezdurazni, ze vystavba a udrzba silnic a dalnic je jaksi samozrejme v rozpoctu a plati ji i lide bez auta ci lide jen vlakem jezdici, zatimco treba udrzba zeleznic je v ramci celkove dotace velmi vyrazne zduraznena pri kazdem Duskove uprdnuti. Samozrejme i lide bez auta vyuziji treba sanitku, ale lide s auty vyuziji jak postu prevazne vlakovou, tak i to auto, ktere bylo dopraveno vlakem. Jde spis o to, ze v Cechach je tradice se vsim vydrbat, a moc toho neudelat pro dobro veci jako takove. Kus papiru, tuzka a kalkulacka a zdravy selsky rozum - kdy naposledy neco takoveho cesky politik pouzil? Radeji si zaplati poradenskou imagemakerskou firmu za statisice, aby mu poradila s prehazovackou na kebuli. A lidi jim to zerou, takze netreba se divit a radeji ujet nekam dopr****, kde jsou normalni lidi.
Kus papíru, tužku, kalkulačku a rozum používá český politik denně. Potíž je jenom v tom, že část peněz (a ne nepodstatná) z jakýchkoliv státních či obecních transakcí proudí na privátní a partajní bankovní konta. Ty peníze potom zákonitě musí chybět ve veřejných rozpočtech. Stát se udržuje těmi principy, na kterých vznikl. Pokud je to organizovaný zločin, jsme tam kde jsme a bude ještě hůř. (Neznám mm, opravdu neznámm, pojem- špinavé peníze + Za financováním naší politické strany udělejme jednou pro vždy tlustou čáru ...a mnoho dalších podobných počinů) Pokud si nedokážeme zapamatovat, kdo tato slova a tuto filozofii vládnutí uplatňuje -- není nám pomoci.
Pro méně zorientované: Jedná se o výroky a činy doposud vládnoucího českého politika, který svůj obří bilboard vystavil na podstavec, na kterém v Praze stávala socha jiné politické superhvězdy -- J.V.Stalina. I to o něčem svědčí -- jako by říkal:my dva (jen Já a Stalin) jsme nad zákon a morálku