Když někdo napíše na Měšci, že ušetří 500–1000 měsíčně tím, že si vybírá akce obchodníků na zlevněné kuřecí řízky, olej, mléko nebo pečivo, tak je socka. Když někdo dělá harakiri s účtem, aby ušetřil 9 Kč, tak je to supr. Každý má jiné priority výdajů. Někomu není líto protelefonovat litr měsíčně a mít každej půl rok nejnovější mobil, byť si ho pořídí na „výhodné“ splátky a že dá aspoň jednu splátku navíc, mu nevadí.
Pokud se klienti mBank přizpůsobí a začnou hromadněji místo 11. příkazu v měsíci dělat trvaláky, banka se jistě přizpůsobí a zdraží zase něco jiného. Nebyla by první ani poslední. Článek je v pořádku, že uvádí možnosti, jak ušetřit na poplatcích, přečtou-li si jej i mBankéři, možná budou časem nějak reagovat v dalších poplatcích nebo aspoň budou vědět, co mohou od klientů očekávat za chování, aby ušetřili. To by zrovna tak přispěvatelé na Měšci mohli napadnout nedávný rozbor karet, která je nejvýhodnější pro výběr z ATM v cizině – a záleží, jak se klienti bank s nevýhodným kurzem začnou chovat, zda od drahých bank utečou k těm levnějším. Pokud by k úprkům nastalo, pak by asi dotčené banky musely přehodnotit svou politiku nebo mi musely oželet část svých zisků.
Jak píše SocPredator v 10:49, spořitelna má milionové stádo tupých ovcí, kteří na různých vychytralých produktech zaplatí ohromné poplatky a zisku si pak užívají Rakušáci.
mBanka se při vstupu na trh prezentovala jako bezpoplatková. Když si vezmu, co jsem kdysi platíval u sporožira nebo půjčky (jen a jen úroky, fungovaly mimořádné splátky nebo zaplacení zcela bez sakncí) a co se platí v ČS dnes, je mi fakt záhadou, co tam ty stávající klienty drží nebo snad dokonce přitahuje ty nové. Řada obchodů se rovněž prezentuje jako levné, opak je mnohdy pravdou. Jenže část lidí nezjišťuje, zda v jednom obchodě je to levné v akci za 10 a ve druhém to stojí 5 bez akce, a to mnohdy ještě ve vyšší kvalitě, a bere automaticky to za 10, protože je to v akci a stojí to na zvláštním místě mimo obvyklý regál. Někdy i v rámci jednoho obchodu se daří prodat stejné zboží balené v jiném množství za vyšší cenu, jen to umět řádně označit. A podobné to bude u bankovních poplatků, kdy řada klientů nadává na drahotu, ale z různých příčin je líná či neochotná změnit lokál a ještě se nechá nalanařit šikovnými prodjeci na produkt ještě méně výhodný než měli před tím..
Nu, nemam zrovna maly prijem, mam nekolik nemovitosti a nejaky milionek by se taky nasel. Ale kdyz mohu nakoupit kureci rizky se slevou tisicovky mesicne, jdu do toho. Nevyhledavam to cilene, ale apriori to neodmitam, to bych byl blbej. Takze definice socky bude asi patrne nejaka jina, ze…jo a mimochodem, mam ucet v CS. :-)
No, jestli tam se svým příjmem otočíš sto tisíc, tak proč ne :), pak máš totiž všechno zadarmo (vedení, převody, karty, výběry z bankomatů)
http://www.mesec.cz/clanky/jak-vybrat-nejlevnejsi-ucet/
Q: Mrzí mě, že naše klienty považujete za tupé ovce. Věřte, že různí lidé mají pro výběr banky různá kriteria. A ne pro každého je výše poplatků tím nejdůležitějším parametrem. Česká spořitelna je úspěšná firma, kromě našich rakouských majitelů ze zisku profituje také tuzemská ekonomika a tedy i náš stát a přes deset tisíc zaměstnanců a díky našim aktivitám společenské zodpovědnosti i společnost. Pokud byste měl jakékoliv další otázky, neváhejte mě kontaktovat na emailu rnavratil zavináč csas tečka cz. Záleží mi na dobrém jménu České spořitelny.
Roman Navrátil, Specialista komunikace ČS pro sociální média