Ha, ha, ha! Na jaké pozici u mBank pracujete, že vás to tak rozčiluje? Vždyť o tom je snad tržní hospodářství, né? Levně nakoupit a draze prodat je jeden ze základních principů trhu. A klient mBank, když se stal klientem, tak myslel samozřejmě tržně, tedy myslel na ušetření poplatků. A najednou ten, kdo klientovi poradí, jak ušetřit poplatky, které tato banka zavádí, když tisíce lidí nalákala na služby bez poplatků, je podle vás „neskutečnej chudák“? No, tomu nějak nerozumím a ani rozumět nechci. Myslím, že spíš jste chudák vy, neboť jste naprosto nic nepochopil!
Hele sorry kamo, ale co je na tom blbe? Ty si snad myslis, ze mBank nebo jakakoli jina banka se chova nejak kamaradsky ci eticky? Toto je tvrdy kapitalismus a tyto rady jen ukazuji mantinely v mezich zakona, kde se lze beztrestne pohybovat. Neni na tom nic zvlastniho. Kazdy vyuziva sve vlastni moznosti, aby si snizil jakekoli naklady a kdyz to nejaka situace nebo sluzba umoznuje, to ze tak udela je kvuli tomu parazit? Kdepak. Jen legitimne vyuzil moznosti, ktere jsou. Jsou to prece moje penize a ja rozhodnu, za co je vydam.
Možnost vrácení peněz obchodníci nabízejí jako službu SVÝM zákazníkům. Nikoliv českým vesnickým ubožákům, kteří mají problém utratit 4 litry přes kartu měsíčně.
Když tu českou svoloč vidím, tak se nedivím, že mBank zavádí tato omezení. Respektive se divím, že to BRE v ČR nezabalila.
urcite je dobré, že zde mBank je, ale na druhou stranu, zacina pekne vystrkovat růžky
Stoji je to cas a cas jsou penize … uz jsem to tady jednou psal. Kdyz si predstavim, ze sem jeste misto normalnich zakazniku budou chodit lidi vybirat penize, ja budu zbozi vyskladnovat a znovu naskladnovat, no dejte pokoj. Mam sve prace dost a nebudu si ji pridelavat kvuli sockam, co nedaji 9,– Kc. Nebudu ztracet cas necim takovym, aby me pak sef popohanel kvuli tomu, ze moje vykony sly dolu.
No, kvůli těm vychc*nkům se ty poplatky zřizují. Karta zadarmo? Tak rovnou několik karet! Příkaz zadarmo? Tak na to převedu firmu a jedu stovky příkazů!
Výsledkem tohoto článku bude tak akorát zavedení nějakého limitu na trvalé příkazy. A jestli vracení zboží budou lidi hromadě používat jako formu bezplatného výběru hotovosti, řetězce zkomplikují možnost vrácení zboží.
Zase kvůli pitomcům, zneužívajícím civilizační výhody dojde k restrikci: jako když teroristi zaútočí, vede to k omezení svobody (svobody pohybu, osobním prohlídkám, omezení, co smíte vzít do letadla).
Opravdu, jakýkoliv produkt by měl být otestován u nás – jestli existuje možnost zneužití, Čecháčci na ni přijdou – ke škodě Čechů i zbytku lidstva.
Stovku jsem ještě nikdy nevybíral, jednou dvoustovku. Ale když si pak něco objednám na dobírku, potřebuju keš. Dnes jdu do lékárny kde budu platit asi litr a nevím jestli tam berou karty(ale dnes mám náhodně dost hotovosti), zboží z internetových obchodů platím zásadně při převzetí(tedy keš), to jsou výdaje o kterých třeba začátkem měsíce nevím. Rozumný výběr je 1× týdně, víckrát je to už přehnaný, 3× měsíčně rozhodně není málo.
Již od počátku měli nastavit omezení pro přijatelnou ekonomičnost provozu. Přesto jim to odpouštím. Byli první, kdo přišel na český trh s bezplatným retailovým bankovnictvím a to si budu pamatovat. Stejně jako si pamatuji, že první poplatek za výběr z bankomatu zavedla Spořka.
Pokud obchodník tratí několik set při vrácení zboží do 14 dnů, je to blbec, co ani neví, jaké předpisy se na něj vztahují, a zaslouží si to (tipuji, že jste jeden z nich :). Zákony mu sice přikazují zboží přijmout zpět, ale na druhou stranu má právo zkrátit vrácené peníze o skutečně vynaložené náklady (poštovné, poplatky za platbu kartou, balné ap.). Pokud však objednáte zboží, které je skladem a necháte si jej dodat v kamenné pobočce (tj. dodání zdarma) a vrátíte posláním peněz na kartu (tj. obchodník dostane zpět i poplatky za přijetí platby kartou), je to skutečně pro obchodníka zdarma
Omyl! Mám zkušenost s některými prodejnami, kde jsem vracel zboží, které jsem uhradil kartou. V klidu mi vrátili peníze v hotovosti. Ono to také v mnoha případech nejde zpět na kartu, protože nikde není psáno, že při reklamaci musím kartu mít s sebou. Ale podle jejich pravidel mi zboží vezmou zpět a peníze vrátí. Toto se mi stalo v OBI, Baumaxu a ještě v nějakém řetězci s elektro, myslím, že to bylo Elektrocentrum. Podotýkám, že nejsem klientem mBank a reklamace jsem nedělal z nějakého důvodu získání hotovosti. A ještě poznámku: Už se mi také stalo, že jsem reklamoval zboží, které jsem platil kreditní kartou, pak jsem toto reklamoval a bylo mi nabídnuto vrácení peněz na kartu, neb údajně nebyl přítomen vedoucí, který je oprávněn vyplatit hotovost. Protože jsem měl s sebou jinou kartu, tak jsem jí předložil a oni mi peníze vrátili klidně na tuto kartu, a to kartu debetní od jiného účtu. Zajímavý tip, né?
Pokud obchodník vrátí peníze za zboží ne hotově, ale na kartu, banka mu zaplacenou provizi vrací, takže na tom neprodělá ani haléř. Když peníze vrátí hotově, sám se okrádá o provizi, kterou bance musel zaplatit za platbu kartou a kterou mu už tak nikdo nikdy nevrátí. Správně má při platbě kartou vracet na kartu, a že tak nečiní je jen jeho problém. Pokud vím, na kartu vrací Hornbach při ceně zboží nad 1000 Kč, vybrané obchody Tesco (všechny ale ne) a České dráhy.
A kde mate zapocitany cas, ktery tomu obchodnik venuje ? Obchodnik je treba zamestnanec, ktery sveho zamestnavatele stoji dost penez. Kdyz bude jen prodavat zbozi a hned ho brat zpet, nevydela ani korunu a navic bude ve ztrate, protoze ten cas neco stal … Ten cas mohl taky venovat necemu, kde by vydelal.
Navrhnout takovy postup, jak neplatit poplatky, muze jen idiot. Docela bych mu pral, aby si sam zkusil na prodejne pracovat.
Jsou obchodu, co berou peníze jako peníze. Takže ikdyž se zaplatí kartou vrátí hotovost. A to že na tom bude obchodník špatně, že ho okrádáme…no tak to jste asi v žádném obchodě nepracoval…těch procent co tam je navíc a ještě se počítá s tím, že zákazník bude platit třeba kartou. je to krásně vše připočtené dopředu ke zboží a to několikanásobně!!!Když to shrnu, není to vychcanost kupujících, ale vychcanost prodávajících!!!! Když vidím v obchodech sleva třeba 70%..tak minimálně na tom mají ještě 30% marže!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dovolte mi vyjádřit svůj názor. Předem podotýkám, že s mBank mám společné pouze to, že zde vlastním bankovní účet. Jindy z naprosté většiny seriózní server Měšec mě v tomto článku naprosto zklamal. Vůbec nechápu, co tímhle článkem autor sleduje. Za prvé: jeho návod jak neplatit poplatky z plateb kartou je ze škatulky pro prostodušší spoluobčany, protože pouze hlupák by mohl něco takového realizovat. Za druhé: jsem klasický majitel běžného účtu u mBank, tedy takový, kterého se tato opatření nijak nedotknou a po jejich uvedením v platnost nebudu platit ani o korunu navíc. Pokud by přeci jenom někdo podle tohoto návodu začal postupovat, bude muset mBank udělat další opatření. Obávám se, že následně by tato opatření mohla postihnout i mě, tedy koncového zákazníka mBank, pro kterého byl tento produkt právě vytvořen. Domnívám se, že tento článek je produktem autora, který si chtěl něco dokázat a tak bezmyšlenkovitě tuto volovinu publikoval. Prosím, aby příspěvky s podobně " geniální " náplní již server Měšec v budoucnu nepublikoval. Škodí tím jenom sám sobě.
To je podle mě způsobené tím, že na CZ klientovi můžete dříví štípat, on si zanadává, ale dál platí. My tu řešíme pár klientů, ale v ČS jich jsou miliony a platěj klidně i za příchozí platbu :-)
Myslím, že je to o citlivosti, mBank to nemyslela špatně, ale dát platební styk bez jakýchkoli omezení bylo vpravdě trochu naivní. Je to jen v produktech. mKonto bych dal s 10 příkazy (a to vč. inkas a trvalých, nejen jednorázovými) hned na začátku, kartu jak byla s tím, že bych vracel třeba 0,5% na neúročené mKonto a měli to všechno pořešené.
Místo toho vymýšleli „kraviny“ typu mPeníze, mFestivaly a nesmyslné soutěže, a divili se, že lidi z aukra mají stovky plateb denně, vesele kšeftují a mBanka z toho nemá nic. No a jak někdo výše uvedl, to půjčování jim také moc nejde – takže už nemají ani dobrý spořicí účet.
Odešlo jim dost lidí, ale ještě tam je nějaká žába :-)
A nezda se Vam tech 10 prikazu malo? Kdyz vezmu beznou 4 clennou rodinu – byt, elektrina, internet, mobily, 2× jidlo ve skole, obcas nejaky ten nakup na netu. Prijde mi to dost malo. Tech 10 jednorazovych u mBank mi prijde jako minimalni zaklad, co kdyz toho budu jeden mesic platit vic? (pojistky, dovolena, atd)
Běžná 4členná rodina může mít 2 účty a 20 příkazů. A i kdyby to bylo málo, tak vedle konkurence je to pořád nej nabídka. Pochopitelně pro ty, kteří mají těchto příkazů stovky jsou tu účty s paušálem od 119,– Kč u GE nebo 125 u KB nebo FIO atd.
Ono se vám to zdá málo, protože původně jich bylo nekonečno, jenže když tu mBank nebyla, tak to tu nikdo za 0 nenabízel a nikdo to neřešil. Vy tady teĎ pokládáte otázku „co kdyz toho budu jeden mesic platit vic?“ jako nějaký zadumaný filosof. No tak holt zaplatíte 3 Kč za příkaz, jako miliony dalších lidí platí třeba 6 Kč a žijou :-)
Přijde mi spíš divné, proč si mBank nedá do podmínek ke zřízení účtu (pokud to tam náhodou už dávno nemá) nějaká opatření proti těm, co si z běžného účtu dělají účet firemní. Tohle přece musí být možné někde ošetřit. Jenže taky by se pak nesměli bát těch pár co porušují pravidla odstřihnout. Bylo by to obecně přijatelné, a hlavně by nezaváděli nesmysly, které se mohou dotknout i slušných uživatelů jejich účtů. Tohle prostě nedomysleli, anebo jim to Poláci nedovolí…
mBanka to tam má. Jen se rozhodli to neuplatnit, a jít „jinou cestou“.
Kromě toho, je zde ještě jeden detail: mBanka zpočátku nerozlišovala mezi „podnikatelským“ a „osobním“ účtem. (Ne že by v tom byl nějaký skutečný rozdíl – jen v poplatcích). Zpočátku měla jen jeden účet pro všechny, tak jako to má třeba FIO. A před přibližně dvěma lety změnila podmínky.
Což byla jedna z prvních změn k horšímu, která od té doby v 3–4 měsíčním intervalu pravidelně pokračuje. Větší pozornost si vyložily ale jen změny kolem spořících účtů a teď ty poplatky.
Nezapomínejte, že FO OSVČ nemusí mít nutně firemní účet, ale jako „firemní“ může používat běžný účet pro FO. Třeba jen k tomu, aby odlišila „firemní“ příjmy a privátní. Copak má účetní čas na to, aby z účtu pracně lovila, která položka je firemní a která privátní? Právě tady je řešením pro FO OSVČ mít dva různé účty. Nikde není nařízeno, že to musí být nutně účet podnikatelský.
Já se obávám, že souvisí.
Prostě FO OSVČ si pro odlišení privátních a podnikatelských financí založí dva účty. Protože jak FIO, tak mBank dovolují pro FO mít pouze jeden účet, založí si tedy jeden tam a jeden tam. Bohužel to nelze nijak odlišit, protože jsou oba na jméno „Franta Vopršálek“ a ne na „Vopršálek, s r.o.“.
No, a protože Franta Vopršálek provozuje jako předmět podnikání zásilkový obchod a má desítky plateb denně, nechce mu to mBank dotovat. Frantovi holt nezbyde nic jiného, než to obrátit, v mBank mít účet privátní a ve FIO podnikatelský. Toť vsjo. Celé to vychází jen z toho, že u FO OSVČ nedokážete odlišit privátní a firemní účet, pokud vám to sama FO neřekne (a proč by dobrovolně platila za něco, za co platit nemusí, že?). Krom toho pro FO OSVČ nejsou účty neřízeny, takže ta si klidně může podnikat i bez účtu (třeba kadeřnice, instalatér bez zaměstnanců). Prostě jede keš.
Jarmilo, máte tam pár nepřesností. Zaprvé Franta Vopršálek s.r.o. není fyzická osoba, ale obchodní společnost (s ručením omezeným), na kterou platí poněkud jiná pravidla. Např. mBanka účty pro eseróčka vůbec nemá v nabídce. Zadruhé máte sice pravdu, že banka ani nikdo jiný nemůže poznat, jestli účet provozujete jako soukromý nebo firemní, ale pozná to finanční úřad. Ten sice u nějakého drobného podnikatele, který používá z 95% jen pokladnu, může tolerovat občasnou platbu z osobního účtu, ale kdo platí z účtu soustavně (nebo mu tam chodí firemní peníze), tak bude rychle vyzván k nápravě. A FÚ je instituce, kterou není radno dráždit. A zatřetí, pokud mBanka či jiná banka zjistí, že je soukromý účet provozován k podnikání, tak zakročí nejen proto, že nechce Frantu Vopršálka dotovat, ale i proto, že by taky mohla dostat přes držku od ČNB.
Znova: já celou dobu stále hovořím jen o tom, co banka umožňuje (a jak podmínky změnila). A takové je i téma.
Ty do toho zatahuješ něco úplně jiného: nejprve zákonné požadavky na vedení podnikatelských účtů. A teď zase, osobní preference, pohodlí atd.. V prvním i druhém případě jsou to zcela jiné věci, a nijak to není v rozporu s tím, co jsem napsal. Protože se to míjí…
Dvě věci:
Ve Fio si fyzická osoba může založit víc účtů (mám jich tam v současné době asi pět). Vůbec není problém mít jak jeden účet pro podnikání, tak jiný jako soukromý – jediný rozdíl u podnikatelských je v tom, že se u nich nedaní úrok (a musíte si tak úrok zahrnout do daňového přiznání).
No a pokud někdo provozuje zásilkový obchod – a bude tedy mít více příchozích plateb – tak pro mBank je v tom jaký problém? Pokud vím, tak ČNB platí pouze za odchozí transakce, za příchozí ne. Náklady na příchozí transakce platí banky/ústavy, od kterých ty transakce odcházejí… A to navíc ten poplatek za transakci je prý v řádu asi desetihaléřů – záleží na denní době. S tím, že ze zákona má banka na převod dva pracovní dny nic nebrání bankám posílat platby v takové denní době, kdy je to u ČNB nejlevnější. Takže ty 3 Kč (nebo i víc, co předvádějí jiné banky) znamenají marži ve stovkách procent…
Zavedení poplatků mBank mě taky mrzí a samozřejmě se mu přizpůsobím. Ne tedy nákupy a následním vracením, ale tím, že k výběrům budu používat jinou kartu – i když to vlastně dělám už dlouho, dříve to bylo ale spíše z takového „fanouškovství“, prostě jsem své oblíbené bance nechtěl vytvářet zbytečné náklady a kartu mB jsem si šetřil pouze na případy, kdy jsem neměl po ruce bankomat ČSOB (zařídil jsem si Osobní účet zadarmo od Poštovní spořitelny), nebo jsem potřeboval vybrat nějakou větší částku (PS mi dá max. 50 000 Kč/týdně); např. tento rok jsem s ní ještě nevybíral. Navíc jsem nemusel (a nemusím stále) počítat kolikátý výběr za městíc, že to vlastně je a v případě potřeby si vyberu třeba i stovku. A nyní se k tomu u mBank přidá ještě „hlídání útraty“.
Co mě ale skutečně vadí, je zpoplatnění těch jednorázových transakcí. Že za to, že posílají platby do ČNB ráno místo v noci, platí zbytečný příplatek 15 haléřů, to jim nevadí, ale pár plateb (náklady na platbu jsou 3 až 15 haléřů dle měsíčního objemu transakcí plus cena za SMS) navíc je rozhází? Jestli opravdu banka chtěla omezit ty, kteří posílají „stovky a tisíce“ plateb, proč nastavila limit na 10? Výsledkem je, že účet u mBank pomalu ztrácí svojí univerzálnost (pro výběry z bankomatu je lepší jiný, při větším objemu transakcí také (FIO, PS),…). Jestli chce mBank dosáhnout toho, že její klienti si zvyknou používat více účtů (a že značná část po přechodu od jiné banky ještě nezapomněla), tak je na nejlepší cestě.
Další věcí je to zpoplatnění malých výběrů v zahraničí. MBank „omlouvala“ své příšerné kurzy právě touto výhodou. Nyní, když je výhoda podstatně omezena (výběr jinou kartou vyjde díky velkému rozdílu v kurzu levněji i přes poplatek), čekal bych, že něco udělají s těmi kurzy. Nemusí být hned nejlepší, stačilo by dostat se na roveň jiným bezplatným účtům (tedy ČSOB).
MBance tímto zbytečně utíkají příjmy za platbu kartou (jak kurzová marže tak klasická provize z platby). Jedno z nejdelších vláken na mFóru se týkalo nastavení PayPal účtu, aby konverzi prováděl PayPal (jehož kurzy tedy nejsou nic moc) místo toho, aby to prováděla banka.
Když to shrnu:
1) vybíráte kartou – pořídíte si Osobní účet zadarmo; navíc za platby kartou získáváte bonusové body. Pravda, dají se vyměnit za samé „užitečné“ věci „nedozírné hodnoty“, ale jak se říká „lepší než drátem do oka“ :D
2) máte hodně jednorázových převodů – pořídíte si FIO nebo Osobní účet zadarmo
3) platíte hodně v cizích měnách – pořídíte si AXA
Bohužel ani ti, kdo jsou již majitelé těchto účtů nebudou ze zdražení mBank nadšeni, protože např. Osobní účet zadarmo je přímou reakcí na vstup mBank na trh a změnou poplatkové politiky mBank se zvýšila šance, že ČSOB (tedy její divize Poštovní spořitelna) může mít choutky účet nějak „upravit“. Zatím to vypadá, že od 1.9. na něj nepůjde již přejít z jiných účtu Poštovní spořitelny a kdo ví, jestli za pár měsíců nebude z nabídky stažen úplně :(
Přesně tak. Já nemíním od mbanky přecházet ani nemám záložní účet (kromě spořících). Ale kartu u mbank používám jen k výběrům (cca jednou měsíčně – 9Kč mě nezabije), pro platby mám vracející kreditní kartu. A do 10 transakcí se vlezu kromě případů, kdy organizuji nějakou akci a vracím přeplatky…
Jen by mě zajímalo, že se jim vyplatilo investovat peníze do zpoplatnování transakcí… Proto asi tak nízký limit transakcí.. Ale ted se dostanou do smyčky, přizpůsobení/obejití, omezení, přizpůsobení/obejití.
Je snad takový problém těch pár výjimek pásmově zpoplatnit? (i třeba ručně s textem "nad 50/100/1000 transakcí může být účtován poplatek ve výši 200/500/1000 Kč)
– jde pořídit jen na pobočkách PS ( na poštách ne ).
http://www.postovnisporitelna.cz/Kontakty/Stranky/Pobocky-a-posty.aspx
- výběry jsou samozřejmě ověřované on line proti zůstatku , jako v mbank
- minimální zůstatek na účtu je 0,00Kč
Navíc má mnoho plusů, které mBanka neumí, například okamžitá mailová notifikace pohybů na účtu, neomezený počet výběru z bankomatů PS a ČSOB, ničím neomezen počet platebních příkazů atd …
Z těchto dvou platit zásadně PS. U těch výběrů to není úplně jednoznačné. Jednak výběry z bankomatu ČSOB na Slovensku jsou zlevněné (teď si nejsem jist, jestli pro OUZ platí také cena zadarmo nebo 6 Kč) a potom má PS vysokou pevnou část poplatku (80 Kč) + 0,5 %. Takže oproti mB by se vyplatila jen u opravdu velkých částek.
Naproti tomu téměř vždy se vyplatí Axa, která má poplatek 1 % minimálně 59 Kč. Ovšem používá kurzy VISA, tedy cca 0,5 % nad střed. Takže při platbě v obchodě je asi o 2 % levnější než mBank a při výběru z bankomatu asi o 1,5 % levnější než mBank. Takže Axa se vyplatí už při těch 100 EURech, které jsou minimum, aby byl výběr s mB „zdarma“. A vzhledem k tomu, že karta i účet je zdarma, tak myslím, že není co řešit.
Bohuzel se lze stejne jako u Fio, tak u MBank dostat snadno do minusu pri platbe kartou - tzn. nulovy nebo jakykoliv mizivy zustatek na uctu je irelevantni, stejne jako informativni blokace. Diky prisernym kurzum mBanky se napr. stane, ze nakup na Amazon je pred zuctovanim blokovan castkou 7200, coz odpovida kursum (a treba ve Fio mi po zacutovani strhnou presne tolik), kdezto mBanka mi strhne po zauctovani 7500. Sumasumarum, mel-li jsem na uctu cca 100CZK k dobru, nyni jsem 200CZK v minusu, v prdeli, zacnu platit za precerpani, mam nejhorsi kursy a to vse neni moje vina. MBANKA JE SRACKA!!!!!
Bohužel kurzy mBank jsou, jaké jsou a pro placení v cizí měně opravdu nejsou vhodné.
Na druhou stranu sankce jsou na tuzemské poměry velmi mírné. Na rozdíl od jiných bank, které účtují za minimální překročení i několik set korun (např. Citibank 590 Kč) si účtuje jen úrok za nepovolený debet 22 % p.a. Ze dvou stovek to dělá 12 haléřů denně. V případě, že má klient objednanou pravidelnou denní zprávou o pohybech na účtě (e-mailem zdarma), tak mu hrozí ztráta maximálně pár haléřů.
1. Trvalý příkaz nemusím mazat, ale před každým provedením ho můžu upravit. Já to u některých příkazů dělám taky, např. když chci na splátku úvěru od stav. spořitelny dát jednorázovou vyšší splátku. Příkaz upravím, nechám proběhnout a znovu upravím. Takto to teda můžu dělat i tam, kde mám každý měsíc jiný VS (třeba platby za mobil).
2. Výběr z bankomatu obejdu tím, že si částku pošlu na jiný účet, kde mám kartu. Já osobně mám vedle karty mBank ještě Vkladní knížku Poštovní spořitelny. Když potřebuju vklad na účet nebo výběr nikoli z bankomatu, pošlu to sem. Trvá to sice několik dnů (zpravidla 2–3), protože platba jde do PS, ta vytiskne poukázku, tu mi pošle a pak jdu teprve peníze zapsat na vkladní knížku, bez poukázky tahle transakce nejde. Používala jsem to tam, kde jsem potřebovala vybrat větší částku, kterou jsem nechtěla vybírat z bankomatu. To, že VK nemá u vkladu úrok, mne nepálí, proto mBank už ho pro běžný účet nemá taky.
Ano, vkladní knížky jsou dobrý tip. U té Poštovky je ale výběr zdarma jen do částky 20 000 Kč /denně, jinak se platí 10 Kč za telefonické ověření zůstatku. Dle mé zkušenosti to ale netrvá 2–3 dny, ale spíše tak týden až 8 dní (když zadám převod v pondělí, lístek mám ve schránce nejdříve v pátek, ale někdy také až v úterý).
Lépe vycházejí vkladní knížky České spořitelny, tam je to rychlejší a není to omezení na 20 000 Kč. Ale myslím, že s nimi lze maniupovat pouze na „domovské“ pobočce, kdežto těmi od PS lze vybírat na kterékoliv poště (což v Praze znamená přístup k penězům 23 hodin denně díky poště v Jindřišské).
Posílají papírový lístek.
Na poštu chodím tak jako tak, balík mailem neprojde, i kdybych ho naporcovala. A přepážka Poštovní spořitelny je jediná, kde fronty nejsou. ostatně s bouřlivým rozvojem mobilů, mailové pošty a internetu už na poště fronty nebývají, maximálně chvíli kolem 15.00, kdy jde řada lidů z práce nebo když na poštu přijde úřednice od soudu a posílá 150 doporučených zásilek. Čekání na poště je dneska jen někdy (když je blbá konstelace lidí a času) a jde jen o pár minut.
Já si to takhle posílám proto, že nemám ráda větší hotovost v ruce a někdy prostě není jiná možnost (třeba truhlář nechtěl peníze na účet, ale keš, holt jsem vybrala keš 40 litrů. Jak já ho v tu chvíli milovala :-)) ) a nerada vybírám větší částky z bankomatu.
Když někdo napíše na Měšci, že ušetří 500–1000 měsíčně tím, že si vybírá akce obchodníků na zlevněné kuřecí řízky, olej, mléko nebo pečivo, tak je socka. Když někdo dělá harakiri s účtem, aby ušetřil 9 Kč, tak je to supr. Každý má jiné priority výdajů. Někomu není líto protelefonovat litr měsíčně a mít každej půl rok nejnovější mobil, byť si ho pořídí na „výhodné“ splátky a že dá aspoň jednu splátku navíc, mu nevadí.
Pokud se klienti mBank přizpůsobí a začnou hromadněji místo 11. příkazu v měsíci dělat trvaláky, banka se jistě přizpůsobí a zdraží zase něco jiného. Nebyla by první ani poslední. Článek je v pořádku, že uvádí možnosti, jak ušetřit na poplatcích, přečtou-li si jej i mBankéři, možná budou časem nějak reagovat v dalších poplatcích nebo aspoň budou vědět, co mohou od klientů očekávat za chování, aby ušetřili. To by zrovna tak přispěvatelé na Měšci mohli napadnout nedávný rozbor karet, která je nejvýhodnější pro výběr z ATM v cizině – a záleží, jak se klienti bank s nevýhodným kurzem začnou chovat, zda od drahých bank utečou k těm levnějším. Pokud by k úprkům nastalo, pak by asi dotčené banky musely přehodnotit svou politiku nebo mi musely oželet část svých zisků.
Jak píše SocPredator v 10:49, spořitelna má milionové stádo tupých ovcí, kteří na různých vychytralých produktech zaplatí ohromné poplatky a zisku si pak užívají Rakušáci.
mBanka se při vstupu na trh prezentovala jako bezpoplatková. Když si vezmu, co jsem kdysi platíval u sporožira nebo půjčky (jen a jen úroky, fungovaly mimořádné splátky nebo zaplacení zcela bez sakncí) a co se platí v ČS dnes, je mi fakt záhadou, co tam ty stávající klienty drží nebo snad dokonce přitahuje ty nové. Řada obchodů se rovněž prezentuje jako levné, opak je mnohdy pravdou. Jenže část lidí nezjišťuje, zda v jednom obchodě je to levné v akci za 10 a ve druhém to stojí 5 bez akce, a to mnohdy ještě ve vyšší kvalitě, a bere automaticky to za 10, protože je to v akci a stojí to na zvláštním místě mimo obvyklý regál. Někdy i v rámci jednoho obchodu se daří prodat stejné zboží balené v jiném množství za vyšší cenu, jen to umět řádně označit. A podobné to bude u bankovních poplatků, kdy řada klientů nadává na drahotu, ale z různých příčin je líná či neochotná změnit lokál a ještě se nechá nalanařit šikovnými prodjeci na produkt ještě méně výhodný než měli před tím..
Nu, nemam zrovna maly prijem, mam nekolik nemovitosti a nejaky milionek by se taky nasel. Ale kdyz mohu nakoupit kureci rizky se slevou tisicovky mesicne, jdu do toho. Nevyhledavam to cilene, ale apriori to neodmitam, to bych byl blbej. Takze definice socky bude asi patrne nejaka jina, ze…jo a mimochodem, mam ucet v CS. :-)
No, jestli tam se svým příjmem otočíš sto tisíc, tak proč ne :), pak máš totiž všechno zadarmo (vedení, převody, karty, výběry z bankomatů)
http://www.mesec.cz/clanky/jak-vybrat-nejlevnejsi-ucet/
Q: Mrzí mě, že naše klienty považujete za tupé ovce. Věřte, že různí lidé mají pro výběr banky různá kriteria. A ne pro každého je výše poplatků tím nejdůležitějším parametrem. Česká spořitelna je úspěšná firma, kromě našich rakouských majitelů ze zisku profituje také tuzemská ekonomika a tedy i náš stát a přes deset tisíc zaměstnanců a díky našim aktivitám společenské zodpovědnosti i společnost. Pokud byste měl jakékoliv další otázky, neváhejte mě kontaktovat na emailu rnavratil zavináč csas tečka cz. Záleží mi na dobrém jménu České spořitelny.
Roman Navrátil, Specialista komunikace ČS pro sociální média
13 Kč za kopeček – to jste ještě z levného kraje. Většinou stává 15 a výše. To jen pro ty, co nesnášejí porovnání cen s před r. 1989. Tehdy stál kopeček 0,50 – 0,70 Kčs dle druhu zmrzliny, točená pak 1,20 – 1,40 Kčs. Ceny byly stejné po celé ČSSR, takže bylo jedno, jestli jste si ji koupil v zapadlé vesnici či na Zlatém kříži v Praze.
U nas mame dobrou za 9/kopecek ( http://www.sedmicka.cz/kladno/clanek?id=190373 ).
No, na tu první část, tedy proč poplatky zavedli všem Čechům (a nedonutili dodržovat pomínky vedení účtu ty 2%-ntní – existujíli však), odpověděla Ivana Hájíčková z mBanky. Prý jsou banka nízkonákladová.
Nezbývá jen doufat, že se toho nechytnou naši zákonodárci. Až nechytnou vraha, tak si každý ovčan půjde odsedět 1,5 hodiny do kriminálu, jako svůj podíl za nechyceného vraha.
Ovšem na tu druhou část, proč to zavedli jen v Čechách a ne v Polsku a Slovensku… to si můžeme jen domýšlet.
Specifika českého prostředí:
Zavádíme zde negativa, která má třeba jen jedna vyspělá země, ale pravice to prezentuje jako kdyby to měl celý svět (rovná daň …). A naopak, co má zavedeno takřka celý svět, na to naše republika nepřistoupí (např. malé množství alkoholu za volantem, nesvícení ve dne …). Pokuty jsou významným zdrojem příjmů a nejdejbože kdyby se všichni občané v tomto státě začali chovat ukázněně – jak by stát občany odíral? Platili bychom za to, že dýcháme (zatím) zdarma vzduch?
Podobné triky jsou jistě zajímavé a rád jsem si o nich přečetl, ale praktikovat z toho nic nebudu. Účet v mBank budu používat normálně jako doposud a to, kolik na konci měsíce zapaltím se pak dozvím z výpisu. Nebudu si rozhodně průběžně nic počítat. Několik let jsem normálně používal účet v KB a platil jsem měsíčně třeba 80–120 Kč. No tak teď budu platit třeba 0–20 Kč v mBank. I to je pořád lepší než jiné banky.
To naprosto chapu, vetsina lidi zrejme nepozna rozdil. Ja bych ho mozna take nepoznal, akorat uz mi neni soucasna politika mBanky sympaticka. Zustavam v CR jen u Fia a hned jsem si tam poridil ve stejny den embosku (za sluzby rad zaplatim primerenou sumu, pokud je mi to v ceniku jasne a bez absurdnich podminek prezentovano).
Pokud jste normální domácnost vejdete se bohatě do 10 ks jednorázových příkazů zdarma. Každý další stojí neuvěřitelný balík 3 Kč. Trvalky jsou také zdarma. Kromě fanatiků, kteří vybírají z bankomatu 500 Kč každý třetí den se vejdete do 9 Kč za výběr a pokud něco zaplatíte kartou v hodnotě alespoň 2000 Kč máte v tom měsíci jeden výběr zdarma. Nic dalšího se neplatí (tedy z normálních služeb).
…protože tvrdí, že „… je třeba utratit debetní nebo kreditní kartou minimálně 4000 Kč, pokud chcete mít následující měsíc 3 bezplatné výběry.“
Nikoliv, bezplatné (či placené) výběry se vztahují na obrat kartou v průběžném měsíci. A vyúčtování se provádí po skončení měsíce. Navíc je třeba mít na zřeteli, že se vždy uvažuje datum zaúčtování transakce a ne datum provedení. Tzn., že výběr z bankomatu dne 31. 7. už každopádně se datumem vyúčtování ocitne v srpnu. A např. platba kartou 30. srpna se už nemusí vlézt do srpnového limitu.
Než se drbat nohou za uchem (trvalé příkazy místo převodů), tak jsem začal používat firemní účet u FIO, zařídil jsem si osobní účet zdarma pro osobní potřeby a u mBanky zrušil asi 7 účtů (zůstal mi tam jen jeden eMax na Internet a mKonto).
Od banky požaduji poplatkovou stabilitu, abych jejich služby mohl používat 5 – 10 let beze změny, mBanka mění poplatky každý kvartál a mě opravdu nebaví je číst, mám jiné věci na práci! Banka tu není od toho aby mě zaměstnávala! Navíc posílají emaily kvůli každé blbosti, ale za dva roky jsem od nich nedostal jediný email ohledně snížení úroků na eMax a nebo změně sazebníku, jen si to dají na web, pekně dolů schované do jiného odkazu.
Ať jdou někam :(, tohle přece není seriózní jednání, mě strašně naštvali!
Mbank mě naúčtovala 35 korun za výběr v zahraničí-výběry proběhly v červenci, kdy to mělo být bezplatné-možná způsobeno chaosem v jejich systému, proto ty prázdniny. Půjdu podat reklamaci.
-Dneska jsem podal reklamaci a bylo mi vysvětleno, že mbank o těchto poplatcích ví, byly naúčtovány několika klientům, a pracuje na jejich odstranění. Na dotaz ohledně prázdnin od poplatků mi operátor sdělil, že je to široký pojem a odpoví mi jen na konkrétní dotaz, pokud mě něco konkrétního zajímá.
Nebýt české vyčůranosti a hesla: když je to zadarmo, nemuselo k zavedení poplatků vůbec dojít. mBank chtěla být bez hvězdiček, ale někomu nestačily tři výběry zdarma a tak si pořídili druhou kartu k mKontu. proč by někdo měl platit třeba finančnímu úřadu jednou platbou, když částku může poslat po padesátnících? banka za vše musí platit, ale některým to asi nedochází…
všichni tu kňučíte jako kdyby vás měla mBanka zruinovat… Pamatuju, když tu byla jen ČS a ta nás dřela na poplatcích, nikdo ani nepíp. Ano, od mBanky je to sice nefér vůči těm slibům, pro které si každý u nich zřizoval účet, nicméně pro normálního občana je to furt jedno z nej osobních kont. Mám účet u mBank (2×) a jeden u ČS. U mBank neplatím nic, co šlo, převedl jsem na trvaláky, co nešlo, rozdělím mezi dva účty – výsledek? Neplatím nic. Pak mám ČS. Nemám tam obrat 100tis měsíčně, normální výplata. A poplatky? Okolo 250 Kč měsíčně…
ijáček: Jsem rád, že jste klientem České spořitelny. Pokud budete chtít pomoci snížit svoje poplatky, kontaktujte mě prosím na emailu rnavratil zavináč csas tečka cz. Mohu Vám domluvit schůzku s naším poradcem, který Vám pomůže optimálně nastavit služby tak, aby se Vám co nejvíce vyplatily a neplatil jste zbytečné poplatky.
Roman Navrátil, Specialista komunikace ČS pro sociální média
pokud banka nuti sve klienty, aby ji vydelavali tim, ze plati kartou u obchodniku a pouze za podminek, ze jim vydela x Kc jim milostive da jeden vyber z ATM zdarma, tak je na case vyplaznout poplatek za vyber vetsi hotovosti jednou za 2–3 mesice a prestat pouzivat kartu, Uvidime, co se jim pak vice vyplati. Zda delat naschvaly nebo nam zpristupnit nase penize bez poplatku. A pokud se najde dost lidi, aby jim timto zpusobili dostatecne velikou ‚ztratu‘ (rozumej: nezpusobili zisk z provizi), snad to soudruhum bankerum dojde…
Co to tu těm lidem radíte?Kvůli 9 Kč mám jít nakoupit zboží které nechci,abych ho pak vrátil?Není vám to blbé psát takové nesmysly?A jak by k tomu přišel ten prodejce,který by denně obdržel stovky žádostí o vrácení peněz,co by to udělalo s jeho vstřícností?
U mbank mám účet a jsem spokojený,nechte je na pokoji!
Jestli se vám zdá,že je 3 Kč moc peněz,tak si klidně zadavejte trvalé příkazy ale nechejti si to pro sebe,je to trapné!