Používám u mBank účet soukromý i podnikatelský, dá se říci, že k plné spokojenosti. Neseriózní a často velmi amatérské vystupování této banky už však v mých očích dosáhlo takového rozměru, že jem se rozhodl vyzkoušet FIO. V podstatě v současné době nevidím nějakou výraznou výhodu mBank vůči FIO, snad jen při splnění karetního obratu výběr z bankomatu zdarma, ale 6 korun u FIO likvidační také není. Odešel jsem od Spořky, pošel eBankou k RF, abych i od nich nakonec po postupném znevýhodňování odešel, nebudu mít problém odejít od mBank. U FIO by byl malým bonusem zatím i pocit, že podporuji českou bankou :-) Bez úmyslu vyvolat nějak „flame“ – v čem je nyní mBank lepší než FIO, na co si dát pozor u FIO?
Nevýhoda – např. nejdou šablony bez potvrzování SMS, takže převod ze spořícího na běžný se musí nesmyslně potvrzovat.
Výhody – info o obratech chodí emailem okamžitě, úrok 1,6 procenta, možnost trvalých příkazů ze spořícího účtu.
Kartu FIO nemám, nemůžu posoudit. Na platby kartou po internetu si nech určitě mbank. Zrychlená platba(1,50 kč) zadaná do 12ti hodin je v jiný bance tak 2–3 hodiny po dvanácté.
Pro platby na Netu uvažuji o AXA kartě ke spořícímu účtu nebo penzijnímu připojištění – už kvůli kurzu ze zahraničí. Případně embossovanou od FIO. Jakmile by se mi FIO osvědčilo, tak mBank ruším. Mírný poplatek mi nevadí (za emboss kartu) – vadí mi, když se banka chová, jak neřízené stádo amatérů :-(
Já mám u Axa 2 účty. Karta je vázaná pouze k hlavnímu. Peníze držím na „vedlejším“ a na „hlavní“ je převedu, když potřebuji něco zaplatit. Převod je okamžitý, jen pozor na to, že z nějakého těžko pochopitelného důvodu se disponibilní zůstatek na kartě ověřuje proti „včerejšímu“ zůstatku na hlavním účtu, takže s platbou je třeba počítat den dopředu.
Vidím, že Vás spořitelna něčím naštvala, když jste od ní musel odejít. Pokud byste měl čas a chuť, budu rád, když mi dáte vědět, co Vás k odchodu od České spořitelny přimělo. Můj email je rnavratil zavinac csas tecka cz. Vítáme jakékoli konstruktivní připomínky, které nám pomohou zlepšit naše služby a zvýšit spokojenost klientů.
Roman Navrátil, Specialista komunikace ČS pro sociální média
Zkusím se vmísit do diskuze. Mám účet (sporožirový) u České spořitelny cca 23 let.
11 let mi na něj chodila výplata (poslední dobou cca 35 tis.), teď 3 roky tam chodí manželčina (cca 18 tis.) poté, co jsme zrušili její "komerčku". Na ČS jsem měl vždycky neutrální názor a nikdy jsem neuvažoval, že bych tento účet zrušil. Využíval jsem poměrně povedené internetové bankovnictví, platební kartu a malý kontokorent. Měsíční poplatky se ještě loni pohybovaly od 40 do 50 Kč podle plateb (10 Kč kontokorent, 25 kč vedení internet bankingu a zbytek účetní položky nebo poplatky za 1-3 výběry z bankomatu). Letos se začaly poplatky nenápadně zvedat - nejprve se zvedl o 100% poplatek za kontokorent a teď od září najednou naskočila položka 20 Kč za vedení účtu. Takže ze 45 Kč bude najednou 85 Kč na poplatcích - tj. nárůst o 90%??? Ročně mám platit přes tisícovku, nepočítaje v to poplatek za platební kartu??. Vážení pánové, to jste trošku podělali. Takže ruším. Nemám s tím problém - mám mBanku, Fio i Axu. Chtěl bych Vás, pane Navrátile, vidět, jak chcete zvýšit moji spokojenost...