Ano, máte pravdu, odkážu Vás dovnitř do databází Měšce a především na naši Velkou přílohu o stavebním spoření, tam najdete opravdu všechno.
Upozornění: odkaz v předchozí reakci není funkční, zde naleznete ten správný: Velká příloha o stavebním spoření.
Podíváme-li se pravdě do očí, musíme přiznat, že stavební spoření je odporný buržoazní přežitek. Dává lidem zcela nepochopitelně možnost, aby se svobodně rozhodli, zda vydělané peníze projedí, nebo zda svou spotřebu o několik let odloží a dostanou za to od státu nazpět pár korun z daní, které mu odvádějí. Taková nehoráznost se musí nejprve omezit, a pak raději rovnou zrušit a zakázat! Kam by to vedlo, kdyby to dál vedlo, ptám se. To by se nakonec mohlo stát, že někdo bude spořit a dostane peníze jen tak za nic a jiný, který nespoří nedostane nic! Hanba! Fuj! Kde je pak rovnost všech se všemi?!? Přitom státu se peněz nedostává! Neřeknu, kdyby mu přebývalo, ale takto?!? Kdo nám pak zaplatí všechny ty dálnice, stíhačky a předsedy valných shromáždění s jejich aparáty? Kde vzít na podpory soudruhům, kteří nepracují a kteří chtějí mít stejně, jako soudruzi, kteří pracují? A co teprve dávky pro soudruhy tmavé pleti, kteří ani nikdy pracovat nebudou? To chcete, aby zase soudruhu řediteli státních drah odpojili elektřinu? Tentokrát už možná nadobro?! To si vezmete na svědomí, vy křečkové a vlastizrádci, kteří hamouníte své našmelené nečisté peníze ve stavebních spořitelnách? Kdo seje vítr, sklidí bouři. Vypořádáme se s vámi po našem, po sobotkovsku!
Do hrobu??? Chlapče nešťastný, otevři oči. Z hrobů jsme dávno vylezli. A ne-li přímo z hrobů, tak ze skrýší, kam jsme zalezli se staženými zadky koncem roku 1989. Jo, tehdy jsme se báli o krk. Jenže udělala se tučná tečka a my jsme pochopili, že se věšet nebude. Soudům se smějeme a rozkrádáme dál, co se dá, teď pod rouškou podnikání.Tak jsme se tak nějak přizpůsobili situaci. A čekali na příležitost. Vidíš, ona přišla. Dnes jsme na tom lépe, než kdy dřív. Soudruzi ve vládě se sice ještě trochu tváří, jako že těmi pravými soudruhy nejsou, ale podle skutků poznáte je! Už chápeš? Ne do hrobu, ale k moci. Je jen otázkou času, kdy se tito soudruzi veřejně přihlásí k soudruhům pravověrným. A to si piš, že ani tuto příležitost si ujít nenecháme. Zatočíme s nimi, tak, jako jsme to udělali v osmačtyřicátém. Jen se neboj, navlékneme to tak, že nám národ bude zase tleskat.
Jako lvi budeme hájit levné žrádlo a regulovaný nájem! Na to se u nás přece slyší. To víš, doba je taková -- soukromé televize vysílají komunistické seriály, ministři z pravicových stran dělají ultralevou politiku a lidi slzí při vzpomínce na dobu, kdy jsme tu vládli. Tehdy taky žádné stavební spoření nebylo, všichni měli stejně a byl klid. Že tehdy nebylo pomalu co do huby a čím si utřít zadek, natož pak zbožím narvané super a hypermarkety? Že neexistovala Nova a kdyby tehdy byl internet, tak by se nejspíš za svévolné připojení se k němu zavíralo na deset let? Tomu už dnes nevěří snad ani ti, kteří to zažili. Že se nesmělo volně cestovat nikam, kromě NDR a MLR a mnozí nesměli ani tam? Stejně všichni nejradši sedí doma. Že se za některé knihy zavíralo a sledování zahraničního rozhlasu nebo televize bylo jaksi "o hubu"? Koho takové věci zajímají?
Důležité jsou tři věci -- levné žrádlo, sociální rovnost(ářství) a TV Nova. Ty první dvě věci lidem slíbíme a ta třetí nás podporuje. To uvidíš, jak to na Nově podají lidu, aby správně pochopil, že odebrání peněz ze stavebního spoření je jen a jen pro jeho dobro.
A ještě nevyhazuj tu rudou knížku (KSČ, ROH, SSM, SČSP, ..?), kterou máš možná ještě doma někde schovanou. Brzy ji rád oprášíš.
Vtipné :-)
Základem problému je, že profesionální nemakačenkové mají stejné volební právo, jako pracující menšina. Tomu odpovídá (předvolební) politika těch, co rozhodují, resp. rozhodovat chtějí.
Bylo by možná ku prospěchu věci, pokud by k volbám mohli pouze Ti, kteří tvoří zisk = platí daně. Politika by se jistě změnila a určitě k lepšímu.
A že by to bylo nedemokratické? Za prvé - zkusme uhádnout, kde třeba před sto lety (1902), bylo volební právo pro ženy. Za druhé - přijdeme o něco, pokud lůza nebude volit ?
Jistě. Z tohoto pohledu je to normální spoření. Čili úrok získáte za peníze, které máte na svém účtu. Navíc se pak nemusíte o nic starat, protože pro potřeby výpočtu nároku na státní příspěvek se Vám na první rok započte prvních 18 tisíc, další rok dalších 18 tisíc, a tak dále.
Uzavřel jsem stavební spoření u VSS KB v době, kdy poskytovala úrok 4,5% a skutečně mě ještě loni, když úroky velmi rapidně klesaly, takovýto úrok byl připsán. Zajímalo by mě, zdali výše úroku je dána smlouvou, nebo ji může spořitelna jednostraně změnit. Totiž pevný úrok 4,5 % nezdaněných by v následujícíh letech byl důležitější než státní podpora a to již při zústatku 100 000 Kč.
Výše úroku bývá uvedena v obchodních podmínkách, které jsou součástí smlouvy. Některé spořitelny je uvádějí i přímo do smlouvy. Ať tak, nebo tak, jsou tím dané na celou dobu spoření. Pozor ale, v případě změn v průběhu trvání smlouvy může (ale nemusí) spořitelna podmínit provedení změny (např. navýšení cílové částky) přistoupením na nové obchodní podmínky. Takové věci se již uplatňují v některých spořitelnách nyní.
Pro úplnost, ve vašem případě se jednalo u VSSKB od úrok 3% s padesátiprocentním navýšením pro klienty nečerpající úvěr. Tedy 4,5% pro jen spořícího klienta.
Ten, kdo ždímal, tak už je v pohodě. I když na poslední klienty v některých SS ještě čekají. A co se týče nového návrhu ohledně stavebního spoření z dílny ministra Sobotky? Nestahujte kalhoty, když brod je ještě daleko. Návrh zákona o příspěvcích na SS určitě dozná mnoho změn, pokud bude vůbec schválen. Když bude schválen, tak i tak se může jednat o slušný spořící produkt, už ale ne se 12% efektivní úrokovou mírou. Stavební spořitelny budou muset snížit rozdíl mezi úroky z vkladů a úvěrů. Horní hranici (3%) mají v zákoně, ale spodní je libovolná. Proč by tedy nemohli půjčovat například v průměru s úrokem 4,5% a spořit s 4%? Předpokladem je ale snížení nákladů na minimum. Možná by to pomohlo těm menších SS, které si ještě nestačily vybudovat nákladná sídla a přebujelý aparát.
Pokud by zákon zůstal v podobě návrhu, tak by to znamenalo konec slavných KOLOTOČŮ. Znalí vědí o co jde a neznalým to už moc nepomůže. Některé firmy si na tom dokonce postavily svůj kšeft. Samozřejmě v kombinací s penzijním připojištěním a co nejdražší kapitálovkou. Je mi líto jejich klientů.
Veselé vánoce a mnoho investičního štěstí v novém roce od nezávislých poradců.
Jedna taková mlm firma tady působí. Že by další neblahý konec jedné firmy? Dejte si pozor na ZFP s.r.o. z Břeclavi a jejich mlm poradce. Jejich program se opírá právě o tzv. stavební kolotoč (někde se tomu říká kaskáda, stavební kolečko apod.) v kombinaci s penzijním připojištěním a hlavně drahou kapitálovou životní pojistkou. Vše je umně zabaleno do daňových úlev. Problém je v tom, že stavební kolotoč je plně zajímavý a funkční až za pět let. A to je jaksi dlouhá doba na ověření efektivity. Nehledě na to, že zlatý hřeb programu se opírá o něco, co může kdykoliv doznat změn. O výši státního příspěvku na stavební spoření a další příspěvky a daňové úlevy. Je to "jízda na tenkém ledě". Jediná světlá stránka celého "propadáku" je v tom, že se neznalí a neautentičtí lidé učí (na svých vlastních chybách) investovat a myslet na budoucnost.
Výsledek bude především ten, že tito "rádobyporadci" budou nezodpovědně a nekvalitně pracovat s daleko horšími a pro klienta rizikovějšími produkty, než je stavební spoření v dnešní podobě. Velmi pochybuji, že kvůli tomu zaniknou. A pro jedince "autentické" ubude jeden ze zajímavých finančních nástrojů.
Chtěl bych vědět, jaká okolnost musí nastat, aby přinutila banky snížit rozdíl mezi úroky vkladů a půjček na 0,5 %. I když si myslím, že při velkých objemech by se i toto vyplatilo. Ale nebude to, protože je snadnější jakási stávající tichá kartelová dohoda mezi bankami a to jak v oblasti úroků tak poplatků. A vzhledem k tomu, že se tento systém jeví jakš takš stabilní (oproti tomu ze začátku 90.let), tak jsou státní úředníci raději potichu.
Ale vždyť není jen stavební spoření! Nezapomeňte, že SS v současné podobě nemá se svým názvem nic společného. Pokud by to nedoznalo změnu, tak by se to muselo přejmenovat na "Celonárodní všelidové státní spoření". Tímto, ale neútočím na princip stavebního spoření, jako takového. V některých zemích funguje úspěšně i bez státních podpor. Spíš bych očekával upřednostnění účelu bydlení. Nebo-li státní příspěvek (odměna) za realizaci bydlení, než za přípravu (spoření). Realizace je jasná, konkrétní a hmatatelná. To ostatní je jen jako.
Jistě, není jen stavební spoření, ale o stavebním spoření je článek i tato diskuze.
Budu vám oponovat i v tom, že stavební spoření nemá se svým názvem nic společného. To jsou kecy z novin. Omyl založený na nesprávném předpokladu, že ten, kdo si nebere úvěr, automaticky utratí peníze za něco neúčelového. Stavební spoření je mým chlebem a s klienty se setkávám denně. Z vlastní zkušenosti mohu odhadnout, že zhruba polovina všech peněz ze stavebního spoření jde do bydlení. To, že je více těch, kteří si úvěr neberou, než těch, kteří si je berou, je věc jiná. Ale ta často pranýřovaná neúčelovost není zdaleka taková, jak se tváří různí "odborníci".
Souhlasím ale, že by se mělo zvýhodnit účelové využití prostředků a zdůrazňuji, že bez ohledu na to, zda se jedná o využití s úvěrem, nebo bez něj. Ještě před povodněmi proběhla zpráva o údajném návrhu ministra Němce, který spočíval v tom, že by se zvýšila výše čerpatelné státní podpory právě pro účelově vyžívané peníze (tuším že asi na 6000,- za rok). To ale, zdá se, vzala voda.
Opravdu je brzy na úvahy o dalším vývoji stavebního spoření, když nikdo netuší, v jaké podobě se bude novela zákona předkládat ke schválení (bude-li se vůbec předkládat) a v jaké podobě ji parlament schválí (schválí-li ji). Osobně si myslím, že zásahem do tohoto relativně velmi dobře fungujícího systému bude víc poškozena vláda, která to udělá, než klienti.
Stavební spoření je dnes mnohdy ukazováno poněkud zkresleně. Podíváme-li se na ně však objektivně, jedná se pro běžného průměrného člověka o jediný způsob, jak získat peníze na bydlení. Hypotéky nejsou a ani v dohledné době nebudou pro naprostou většinu obyvatel dostupné. Nehledě na to, že i pro ty, kteří na hypotéku dnes mají, je zde obrovské riziko budoucího nárůstu splátek, což je podle mého názoru časovaná puma.
Problém bydlení je někde jinde. Jednak nejasná legislativa a hlavně pštrosí politika vlády ohledně regulace nájemného. Další problém je v oblasti daňové a etice podnikání. Vysoké daně a tím pádem snaha o jejich obcházení jsou příčinou toho, že jsou pro mnohé, hypotéky, ale i úvěry ze stavebního spoření, nedostupné. Bonita klienta se z části mzdy na černo těžko prokazuje. Je třeba, aby vláda odstraňovala příčinu a ne lepila následky.
Na rozdíl od Vás jsou moji parketou plány bydlení a hlavně úvěry. Tady přebírám klienty od Vašich kolegů a dávám dohromady ty paskvily, které způsobili. A je jich požehnaně. Poznal jsem, že většina klientů podlehne líbivým pohádkám o nejlepším "státním" spoření (investování). Jen nepatrná část v tom měla jasno a uzavírala smlouvy s cílem budoucího bydlení.
Jak dopadne hlasování v parlamentu ohledně podpor stavebního spoření si netroufám odhadnout. Možná to dozná změn. Návrh, tak jak je předkládán, není dobrý. Dokázal bych navrhnout lepší, s větším motivačním interesem a ve svém důsledku i levnější. Mnohdy by stačilo, kdyby vládní představitelé při častých cestách do zahraničí, kromě dobrého jídla, zajímala i třeba bytová politika.
Vaše strašení ohledně hypoték a časované pumy nemají opodstatnění. Patrně Vám uniká princip hypotéky. Jednak nárůst splátek by byl doprovázen (byl by následkem) zvyšování úrokových sazeb všeobecně. Proč a za jakých podmínek muže dojít k zvyšování úrokových sazeb? Nebo-li ve stručnosti můžeme zvyšování úrokových sazeb porovnávat v průměru se zvyšováním příjmů klientů. Mohou být samozřejmě výjimky. Hypotéka (jak už název napovídá) je vázána zástavní smlouvou na KÚ. Když by klient přestal platit, tak jistě víte co bude následovat. Ostatně to samé je u větších úvěrů ze stavebního spoření. Pokud jste tu "časovanou pumu" myslel jinak, tak jsem Vás asi nepochopil.
Nejprve dovolte, abych vám popřál vše nejlepší do nového roku. Také vám přeji, aby vám co nejdéle vydržel váš optimismus a důvěra v to, že v tato ekonomika funguje podle ekonomických teorií. To narážím na vámi připomenutou poučku o vztahu mezi výší úroků, inflací a výší příjmů. To je mi samozřejmě známo. Desetiletí praktické zkušenosti s postkomunistickým ekonomickým a právním prostředím této země mě ovšem vedou k velké opatrnosti a braní všeho se značnou rezervou. Riziko výrazného nárůstu splátek po skončení fixního období je u hypoték značné. Na zároveň se zvyšující příjmy je možné spoléhat snad u důchodců (ale mezi těmi asi moc hypoték nebude) a státních zaměstnanců a i tam s určitým nezanedbatelným zpožděním, které rovněž není bez rizika. Otázkou zůstává i to, jakým způsobem bude v budoucnu fungovat systém státní podpory hypoték. Já nikoho nestraším, jen posuzuji věci v rámci reality.
Zaškatulkoval jste si mě hezky, ale ne zcela správně. Nepracuji jen s produkty stavebních spořitelen, ale i s hypotékami. S klienty, kterým prodejce stavebního spoření vnutil nesmyslnou cílovou částku bez ohledu na klientovu specifickou situaci, aby shrábl co nejvyšší provizi, se občas setkávám také. Častěji se ale setkávám s lidmi, kteří se pod vlivem reklamy rozhodli vzít si nějakou tu hypotéku, když je to dnes tak dostupné a snadné. Obejdou pár bank a zjistí, jak je to ve skutečnosti. Jejich situace je někdy řešitelná kombinací úvěru ze stavebního spoření a hypotéky, někdy třeba jen kombinací produktů stavebních spořitelen. Hypotéky nejsou, ani v dohledné době nebudou dostupné většině obyvatel této země. Dostupnost úvěru ze stavebního spoření je nesrovnatelně vyšší. To musíte sám vědět, pokud se financováním bydlení seriózně zabýváte. O tom, že vyřídit úvěr ze stavebního spoření je v naprosté většině případů daleko jednodušší, než vyřídit hypotéku, asi víte také.
Máte samozřejmě pravdu, v případě neschopnosti splácet se nejedná o nic jiného, než o takovou maličkost, že se nesplacená pohledávka banky uspokojí z výnosu z prodeje zastavené nemovitosti.
Tak jsme si asi nerozuměli. To, co jste napsal, tak plně vystihuje i můj názor. Samozřejmě, že získat úvěr u SS je snadnější než získat hypotéku. Jenže úvěr ve výši třeba 1 milionu je stejně jištěn nemovitostí, v obou případech. Pak jsou tam ještě ručitelé atd. Chtěl jsem pouze ukázat, že hypotéka (nebo úvěr ze SS) je jistý závazek, který je dlouhodobý. Každý s tím musí počítat a proto je nutné si vytvářet rezervu. Svým klientům radím, že rezerva by měla být minimálně ve výši 12 splátek. Nebo-li jistota na jeden rok dopředu. Tato rezerva by měla pokrýt i případné výkyvy, které mohou v hospodářství nastat. Do budoucnosti nikdo nevidíme, můžeme ji pouze odhadovat. V tom máte pravdu. Patřím k těm, kteří se snaží vidět budoucnost v lepším světle. Přeji všem, aby to tak i bylo.
Tak to jsem rád, že jsme se ve věcech podstatných shodli. Úvěr ve výši 1 milionu je ručen nemovitostí v případě hypotéky i úvěru ze stavebního spoření. Rozdíly tu ovšem jsou, a ne zanedbatelné. Zmiňujete potřebu ručitelů u stavebního spoření. Pokud ručíte kupovanou nemovitostí, není třeba mít ručitele. Ještě se mi nestalo, že by hodnota nemovitosti na ručení nestačila. Pokud ručíte jinou nemovitostí, což u stavebního spoření na rozdíl od hypotéky lze, je to věcí její hodnoty, v případě, že je nízká, lze závazek dovážit prohlášením ručitele (ručitelů). To je spíš výhoda, než nevýhoda, ne? Pokud si porovnáte potřebnou bonitu na stejný úvěr ze stavebního spoření a hypotéky, je úvěr ze stavebního spoření jednoznačně dostupnější. Pro stavební spoření také hovoří to, že klient dopředu zná výši splátek po celou dobu splácení úvěru. Nevýhodou stavebního spoření je, že je obvykle potřebná určitá akontace, což je ale relativní, protože výše hypotéky také není na 100% ceny. Obojí se samozřejmě dá do značné míry obejít. Pro opravdu bonitního klienta je hypotéka levnější. Pro většinu lidí ale vychází optimálně kombinace stavebního spoření a hypotéky, nebo stavební spoření samotné.
Myslim, ze firma ZFP s.r.o. byla kdysi dost zajímavá. Našel se dost chytry clovek jmenem pan P., ktery dokazal v podstate zazraky pro normalni neinformovane lidi.
Ale protoze touha po penezich zacala jeho mysl ovladat a spousta jeho duverivych fandu delala jak o zivot, zacala firma vzkvetat.
V rámci rostouciho casu a stejneho množstvi lidi vsak pan P. uzavrel smlouvu s velkym monopolem Koop... a od roku 2001 se zacaly ve velke mire prodavat oklestene zivotni programy pod nazvem PDU. Laicky receno financni past pro pracujici lid.
Jako na jedinem programu ze zbylych 3 zde totiz neni dosazeno ani 5-ti procentni variabilnosti, coz znamena: Nech si poradit od amatera, plat a plat a plat a...nesmis prestat.
Ovsem diky povinnosti vyuzit vsech 4 programu v ramci celku a získani vice informaci je clovek nuceny utopit v hlubinach tohoto programu minimalne 9 svych znamych, nez se dostane na zakladni informacni uroven.
No a proc vznikla nyni od 1,1,2003 Zfp a.s.?
Protoze penize za PDU se rychle ukazaly predevsim na uctech tech lepsich a vyse postavenych a Ti by nevedeli co s nimi, tak je nejvyhodnejsi preci vyuzit nakupu akcii vlastni firmy, ve ktere delaji vsichni krome me.
Je to mala mafie a pokud muzu doporucit, tak pryc od nich.
Na druhou stranu netvrdim, ze vsechny firmy, ktere vyuzivaji system MLM ke svemu podnikani jsou spatne, ale kazdy by se mel nejprve informovat o funkcnosti systemu a moznosti vydelku, nez zacne v teto oblasti naplno aktivne pracovat.
Mir vsem.
Tak to mě nepřekvapuje, protože teď kolem mě asi půl roku krouží jeden z rádoby finančních poradců od ZFP a snaží se mě zlomit - nevyučený elektrikář - dělá finančního poradce - už to je trošku ne hlavu, ne? Podle jeho slov u nich dělá finančního poradce i dojička, která teď bere sto tisíc měsíčně. Chachá - ty budeš něco podobného viď - "nebít" (té firmy) se totiž píše tvrdé y, ty poradče....