Mnooo, domnívám se, že autor ani moc nechtěl poskytnout řádný přehled o těchto typech účtů. Pokud by chtěl poskytnout seriózní informace, tak by si o ně požádal na tiskovém oddělení bank a nehledal by je na internetových stránkách nebo na infolinkách. Internetové stránky nikdy neobsahují detailní informace o všech produktech a podobné je to u infolinek. Jak by pak asi vypadali hlavičky pracovníků v call centrech, kdyby měli vědět všechno?
Takto se podle mě článek nepíše.
Naopak, tenhle způsob je jediný správný. Když budu jako potenciální klient chtít produkty nějaké banky, tak se taky obrátím na infolinku, nebo zkusím hledat na Internetu. K čemu mi bude skvělý produkt, ke kterému se normální cestou nedostanu?
Máte pravdu. Když si chci založit profesní účet, tak můžu buď obíhat všechny banky, které mám v rozumném dosahu (např. z okresního města na Moravě nebudu uvažovat o bance, která má nejbližší pobočku v Praze) nebo volat na infolinky a hledat na internetu. Taky nemůžu žádat tisková oddělení jednotlivých bank.
S Vasimi reakcemi nemohu souhlasit. Nechci posuzovat serioznost ani hodnotu clanku, ovsem Vase argumenty jsou dle meho zcela "mimo".
Clanek je tu od toho, abychom se dovedeli neco vic, nez co si snadno(?) muzeme zjistit primo u bank, takze informace od tiskoveho mluvciho by byly na miste. Od ceho jinak bychom tiskove mluvci meli? Pokud by se clanek jmenoval "Co si muze obycejny smrtelnik zjistit o profesnim uctu", pak by byly Vase namitky na miste.
Dovolím si přispět svou troškou do diskuze na téma, zda je či není článek seriózní. Především se domnívám, že údaje v jakémkoliv článku by měly být věcně správné a pokud možno úplné. Pokud nejsou, je něco špatně. Co se týče zdrojů, z nichž jsou podklady pro článek získány, zastávám názor, že mají být využity všechny informační kanály určené subjektem, o němž se píše, k poskytování oficiálních informací. Rozhodně se nedomnívám, že jedinou cestou je obeslání tiskových odborů dotazy. Tuto možnost pokládám za důležitou většinou v případě potřeby verifikace informací nebo pokud tyto informace nejsou běžně dostupné třeba na www stránkách. Podle mě je velký rozdíl požadovat konkrétní informaci anebo poslat dotaz typu "Jaké nabízíte profesní účty?". Na obecný dotaz tohoto typu zpravidla stejně dorazí stručná odpověď doplněná odkazem na internetové stránky. Tiskové odbory navíc odpovídají různě: někdy pozdě, někdy na něco jiného, popř. také vůbec. Ještě na závěr k infolinkám. Samozřejmě nepokládám infolinku za základní zdroj informací, kde by byly čerpány podklady pro celý článek. Určitě je však pokládám za to správné místo pro doplnění, upřesnění, aktualizaci informací - přesně k tomuto účelu by totiž měly sloužit.
Petr Bukač