Už jen nadpis a perex stojí za to. Zdarma je zkrátka zdarma tzn. za 0. Nechat se přesvědčit, že zdarma znamená ať 200 nebo 69 je sice možné ale čekat, že se takto nechají přesvědčit všichni je nesmysl. Podmínky poskytování snad ani nemá cenu komentovat. A jistota, ta je přece ve všech bankách stejná. Podle mě vše mohou dobrovolně podstupovat marketingové experimenty ČS pouze 4 skupiny lidí. 1) lidé co žádné poplatky neřeší [je jim úplně jedno kolik komu kde platí a za co], 2) lidé co potřebují nějakou specifickou službu, kterou má na trhu jen ČS [nebo v dané lokalitě] a k tomu jim narvali tenhle ansámbl, 3) lidé bojící se změny a 4) masochisté. Neříkám, že ČS má všechny "produkty" špatné, ale účet s takovými podmínkami mezi ně rozhodně patří. Já osobně jsem léta ve Fiu (jako hlavní bance) a oproti ČSOB, kde jsem byl jsem za tu dobu ušetřil nejméně 7784 (56*139) Kč. Co se týká jednotlivých bodů zde diskutovaných:
1) smluvní vztah FIa se zákazníky: ustanovení je sice drsné, takové "exekutorské", ale pro mě téměř bezrizikové, nevím jaké pohlédávky by totiž FIO za mnou asi skupovalo. Existuje riziko uplatnění smyšlených pohledávek, ale to si myslím, je vzhledem k silné regulaci v bankovním sektoru a PR důvodům téměř nulové. Jinými slovy, nemá to pro mě žádnou váhu.
2) bezpečné poskytování služby: autentizace a autorizace mi přijde dostatečná vzhledem k rizikům. Mimořádné případy (např. pan Vopat) samozřejmě existují, nicméně možnosti banky, jak jim zabránit jsou poměrně omezené.
3) rozsah služeb: jsem nenáročný klient, potřebuju pouze výběr z bankomatu, platbu kartou, převody, trvalé příkazy, inkaso. Celkově mívám od 60 do 100 transakcí na účtu měsíčně. Jediné za co jsem kdy ve FIU platil jsou výběry hotovosti v zahraničí. Mezibankovní styk v rámci ČR je zkrátka zdarma, nemusím se bát platit částky 0,3 Kč (poplatek Aukru) bankovním převodem.
4) odpovídající cena: za mě ve FIU zcela OK.
5) služba BLUE: nesmyslná nevýhodná služba, kde Vás derou ale zase jen trochu jinak. Platba za návštěvu osobního poradce, poplatky za jiné produkty atd. Díky jednomu produktu si mě pozvali do ČS, kde na mě brutálním způsobem nastoupil osbankéř a vedoucí pobočky a snažili se mě přesvědčit o výhodnosti ČS služeb mimo jiné i účtu za 0 s miliónem dalších produktů za prachy. Po hodině jsem odcházel, kdy jsem přesvědčil já je, že mi nabízí produkty, které mám jinde mnohem výhodněji sjednané (např. ten účet ve FIU, nebo energie nebo pojištění). Od té doby mi dali pokoj.
Takže asi tak.
Ano, to je pravda. Ale tady jde o to, že pokud má člověk v registru "zesplatněný úvěr", žádná banka mu nepůjčí. Protože už nikdo nesleduje, že tento záznam se tam objevil po x měsících, kdy je úvěr 0,- Kč, takže z logického hlediska je to narostá pitomost.
Podle stejné logiky - budu mít v šuplíku nepoužívanou kreditku (což jsem měl už asi 3x). Po pár měsících ji vypovím - banka mně to dá do registrů jako zesplatněný úvěr? Zajímavé, že kromě pabanky Fííííííííííííjo to ještě žádná jiný neudělala.
Aktuálně kontokorent nemám, ani nevyužívaný. Ani kreditku. Svého času jsem měl kontokorent u ČSOB, po zhoršení podmínek jsem ho zrušil. Rok, dva nato jsem rušil u ČSOB celý účet. Žádný problém s tím nebyl. V registrech bankovních jsem měl záznam, ale jen o tom, že jsem kontokorent měl - jeden měsíc půjčil, další doplatil nic negativního, zvláštního.