Trolling je konstatovat, že firma krátkodobým zvýšením cen se v dlouhodobém období zabíjí. No vida.
Spíše statistika, nežli trolling, vzhledem trvalému k přesunu klientů pryč z této firmy.
Tedy říci cokoli negativního, že firma se chová podle pankáčského "No future!", je prý trolling. Podle mě je to chránění inzerenta.
Přešel jsem na Blue a jsem spokojený. V Blue jsem zhruba rok, mě ho pustili někdy loni v srpnu, předtím jsem měl právě ve článku popsaný výhodný program, za který jsem nic neplatil (každý měsíc jsem si otočil peníze ze spořáku ve Sberbank do ČS a zpět). To tlačení do produktů mě také štve, ale na druhé straně si konečně připadám jako klient. Ještě přede dvěma lety mi chodily nabídky na úvěry s úrokovou sazbou 15 a více procent, za kontokorent jsem dával asi 18. Teď se bankéřka snaží vecpat mi spotřebák za 5,90 % a hypotéku za 1,90 % :-) Vzdal jsem jen ten kontokorent za 11,90 %. Životní pojištění od PČS jsem měl už z dřívějška, kreditku taky (měl jsem tu jejich výhodnou Kooperativu, která skončila) překlenovák od SSČS taky, takže nic nového ze mně nedostali. Ale mít jen ten program na důvěru bez možnosti Blue, jdu jinam.
Pravda, ale stejně by to neměli úplně přesně - u Blue nestačí mít totiž jen samotné produkty, ale v rámci nich je třeba ještě splňovat dodatečné sub-podmínky, např. u kreditní karty minimální čerpání aspoň ve výši 300 Kč měsíčně, v případě investic pak buďto minimální měsíční úložku (prakticky v případě podílových fondů 300 Kč) nebo zůstatek 100 tisíc Kč, stejně tak u produktů penzijního zabezpečení...
Čs . spořitelnu jsem po 45 letech s radostí opustila (ta halda podmínek které se časem budou kupit měnit a přesouvat)se stávající bankou jsem nadmíru spokojená!Nemůžu dělat reklamu její název připomíná latinské slovo pro vodu . vedení účtu výběr v jakémkoliv bankomatu platby atd vše zdarma.
A červená čísla jsou nějaký problém?
Vklady jsou přeci pojištěné do 100 tisíc € a pokud mám záložní účet jinde, tak je případný krach malé banky drobnou nepříjemností, která za 2 měsíce po výplatě od FPV pomine.
Velká banka už dnes není jistota. Po zkušenosti s IPB si nejsem jist, že by do sanace šly vlády znovu, takže ani ČS a.s. nemá nic jisté.
Zatím drží ztrátovou Erste, ale až se to otočí, tak Vás klidně matka odstřelí.
nechci Vám brát iluze, ale pojištění do 100tis EUR není magické zaklínadlo..aby bylo na výplatu opravdu všech vkladů z fondu pojištění vkladů,musela by KAŽDÁ banka za KAŽDOU korunu klienta dát korunu svojí..pochybuju,že když si klienti uloží několik milionů nebo miliard dohromady,že nějaká banka bude mít na to zdublovat to..nedávno bylo vyplácené jedno družstvo,které klientům slibovalo něco přes 5% ročně..při jejich celkové odčerpané částce je tam tak ještě na 3-4 taková družstva..banky se z toho vůbec nebudou schopny vyplatit,pokud padnou..pokud by padla taková ČS,tak už zbývá rovnou jen možnost zafinancovat to státem,protože na to už by nebyly finance nikde.. :D tolik k naivitě zvané "mám pojištěný vklad" :D
Máte pravdu a týká se to zejména vkladů u ČS. Pokud padne nějaká malá banka fond samozřejmě vklady bez problémů vyplatí. Pokud by ale padla ČS peníze samozřejmě ve fondu nebudou. Následuje třeba, sanace státem, nucená správa, blokace vkladů, omezení možnosti výběru hotovosti atd.
Jak se to dělá vidíme v Řecku na Kypru atd.
Takže, možná je lepší a nakonec výhodnější i z tohoto hlediska používat malé a pojištěné banky.
Ale štvaly mě ty jejich poplatky. Odešel jsem a vystřídal několik bank až jsem skončil u equa, kde jsem už skoro 3 roky. Absolutní spokojenost, nic jsem od té doby nepalatil, dokonce i výběry v zahraničí, a všechno jednoduše a přehledně, nemusím chodit vůbec na pobočku.
Jestli spořka ještě zdražuje a výhody dává jen když si pořídíte nějaký pochybný produkt. Hmmm, tak hodně štěstí. :D
Nejsi náhodou Markas1988, alias Miliki, alias michalduffek5 z vlákna http://forum.finexpert.e15.cz/viewtopic.php?f=316&p=10887272#p10887272
Já jen, že v odkazovaném fóru máme takový problém s "fanklubem Equa". Čerstvé registrace, různá uživatelská jména (ale stejná IP adresa) a pouze pochvalné posty o Equa a to i ve vláknech, které se Equa netýkají a i ten sloh mi přijde podobný, tak mi to tak nějak nedalo, no.
Jako nic proti, účet u Equa jsem měl, zrušil (když jsem zjistil, že zvýhodňují členy odborů na úkor ostatních klientů) a opět založil (když i ostatním klientům dali stejné výhody jako odborářům). Banka nemá špatné podmínky, mojí hlavní nebude (hlavně kvůl příliš častým změnám v ceníku), ale jako záloha není špatná. Jen si říkám tyhle akce ve fórech - no, že to nemůže být náhoda.
Vážně jen spokojený klient. Myslíš změny v ceníku spořícího účtu?? A jak přijdou na to kdo je odborář?
Mně spíš děsí, že jsou pořád ve ztrátě, s těmi počty klientů už by měli být v černých nebo ne? Já to ale neřeším, mám ho jako hlavní, ale mám tam jen 20t +-, ostatní různě investuju. Ale jinak opravdu žádné poplatky a žádný problém 3 roky.
Bylo to v době, kdy bylo nutné na vedení zdarma splňovat obrat. Kdo si ale založil účet přes portál odborářů, dostal pětikilo a do smrti nemusel podmínku splňovat.
Dále mi vadilo, že ještě v roce 2013 účtovali výběr hotovosti z bankomatu účtovali jiným, horším (valutovým) kurzem, samozřejmě to většina klientů netušila. Pak ještě několikrát měnili kurzovou marži, třeba před prázdninami udělali obrovskou kampaň, aby lidi nalákali platit kartou a pak výrazně zvedli marži.
V diskusním Fóru na Finexpertu si uživatelé stěžují na chyby v IB, případně nesmyslné poplatky (viz http://forum.finexpert.e15.cz/viewtopic.php?f=316&p=10887282#p10887282 ) a sám mohu z vlastní zkušenosti potvrdit zadrhávání transakcí při převodu mezi vlastními účty (někdy to trvá několik sekund, aby za pár dní to trvalo minuty až hodiny) - zkrátka bance chybí to, co většina lidí hledá - spolehlivost.
Bezplatný účet je schopno nabídnout více bank, někdy je třeba své chování trochu přizpůsobit, jindy se musí člověk přizpůsobovat méně. Klient se pak může rozhodovat podle těch drobných nuancí a mezi ně patří právě i to, že mu banka z ničeho nic připraví překvapení (jako třeba problematická funkčnost karet Equa v exotičtějších zemích, kde ostatní banky nemají problém - kamarád měl problém v Číně kde nevěděl, že karty Equa fungují pouze v jediné bankomatové síti - ostatní bankomaty částky zablokovaly, ale nevydaly, nemít jinou kartu, tak je bez peněz, vrácení peněz musel řešit až reklamacemi po návratu))
Banka je neuvěřitelně činná na sociálních sítích - ať už vlastní kanály, nebo podezřele velký a aktivní fanklub v diskusních forech, kdyby raději stejný elán investovali do vylepšování služeb.
Ta dlouhodobá ztráta je rovněž problém, na trhu je dost nízkonákladovek, které se dokázaly dostat do černých čísel (mBank, Air Bank, FIO), nevím, jestli je zde místo ještě pro další, hádám spíše, že buď dojde k nějaké propastné změně v ceníku nebo prodeji banky a začlenění portfolia klientů. Takže jako hlavní účet bych ji nedoporučil. Jako vedlejší na výběry z bankomatu, proč ne.
Patriku máš absolutní pravdu. Já jsem Equae udělil titulek nespolehlivá před dvěma roky, když jsem u ní měl účet.
Zdvojené platby kartou - poté zdlouhavé reklamace, občas mně neodešla trvalá platba a zůstala viset v čekárně, jednou jsem trhl rekord při čekání na peníze při převodu ze spořáku - téměř osm hodin! Od té doby se vznáším na zeleném obláčku jedné vzdušné banky a mám ji opravdu rád! :-)
Asi máte pravdu, já jsem celkem nenáročný klient a asi bych si ty platby měl líp kontrolovat. Já ale moc kartou neplatím a na žádný problém jsem zatím nepřišel.
Měl jsem účty u KB a ČS a oproti tomu je equa zlatá. Samozřejmě je možná air nebo Fio lepší, ale já nemám žádný důvod měnit. Jenom ke "starým" bankám bych už asi nešel. Ono je to u mě, a řekl bych že u většiny klientů, že problémy jsou jako kapky, které plní nějakou nádobu nespokojenosti. No a potom přijde ta poslední a klient odchází. U ČS a KB to tak bylo, u equa je zatím nádoba úplně prázdná. :DD
Patriku, ty děláš s penězi, zastupuješ zájmy firmy, že? A to mi pověz, jak tohle můžeš dobře dělat, když se odmítáš starat a hájit své vlastní peníze. Lhostejno zda jako zaměstnanec, nebo OSVČ.
No nic, také jsme byli mladí a hloupí, také pro nás bylo slovo odbory nadávkou. Zblblí propagandou. Propagandou i těch, co když u nich začal Bakala ve vydavatelství pořádat čistky, tak si ty odbory hned založili. No, on je to jeden z důvodů, proč máme 28% německých platů při 2/3 produktivitě. To není náhoda, a někomu se to hodí.
Nedělám s penězi, tedy kromě těch mých vlastních a myslím, že se o ně nestarám špatně, mohu-li hodnotit podle toho, jak se o své peníze stará mé okolí. Zkrátka finance jsou můj koníček, nikoliv povolání.
Já zastávám názor, že ten, kdo potřebuje odbory proto, aby dosáhl vyššího platu, nebo jiných výhod, si ho (je) nezaslouží. Také jsem dělal ve firmě, kde jsem s platem nebyl spokojen a vyřešil jsem to tak, že jsem šel jinam, kde mi dali víc.
Jak jsem psal výše, odbory pro mne představují tzv. negativní referenční skupinu, se kterou nemám zájem být jakkoliv spojován a stejně tak nehodlám zbytečně podporovat někoho, kdo odbory podporuje. Je to můj názor, nikomu ho nenutím, chápu, že jsou lidé, kteří nejsou pro zaměstnavatele natolik potřební a zajímaví, aby si mohli "dupnout" a vyhádat si nějaké výhody nebo peníze navíc. Já do této skupiny patřit nechci.
Nestaráš špatně. Jenže jen ve smyslu jak málo utratit.
To jsou ty dětské představy.Promiň, ale dětské. Tohle platí v malých firmičkách, dva stánky s buřtama, jeden zaměstnanec. Ale jakmile chceš dělat cokoli náročnějšího... no nic.
Ty to vidíš ideologicky, a to ti ke tvé škodě brání vidět věci tak jak jsou.
Mimochodem, v odborech nejsem a nikdy jsem nebyl, a kdysi jsem smýšlel jako ty. Jen mi časem došlo, že věci jsou jinak. Zkušenostmi, více znalostí atd.
Na tom není nic špatného, hájit svoje zájmy. A je to, a to možná také časem pochopíš, téměř vždy i ve prospěch firmy. Snad časem...
Obojí. Jak málo utratit (tedy přesněji řečeno, jak za to, co chci, neutratit více, než je nezbytně potřeba), ale i jak vydělat. A řekl bych, že obojí se mi daří lépe, než lidem v mém okolí.
Ale já své zájmy hájím. Ale chci to dělat na vlastní pěst a odpovědnost. Nechci, aby se mnou někdo zaštiťoval.
Ano, možná časem, až nabudu dojmu, že nejsem dost schopný hájit své zájmy sám, ale považoval bych to za svoji osobní prohru.
No jak říkám, tohle jde jen do určité omezené míry. Od určité velikosti a náročnosti úkolů, co má firma řešit, potřebuješ tým lidí, už to není one man show. Ty uvažuješ,a jiné zkušenosti nemáš, v malém měřítku a s jednoduchými úkoly. No já nakonec jsem se také nedostal výše, nežli k vedení projektů za ne více než jednotky stovek miliónů, ale ono to stačí. A k tomu potřebuješ kvalitní lidi.
No, já jsem u poslední firmy uvažoval, udělat odbory. Ale potom jsem se rozhodl radši odejít. A zpětně viděno, dobře jsem udělal, tam by ani odbory nic nezmohly. Když je ve vedení příliš velký problém, (tu firmu vybudovali jiní lidé, z nichž už každý odešel) nikdo nic nezmůže. Hoši nastavili podmínky, a dnes, po třech letech, přišlo dost průserů. Ale také zpětně viděno, kdyby byl ve vedení menší problém, tak odbory by mohly stabilizovat odborný tým, a firma by na tom byla lépe.
No na druhou stranu znám firmu, kterou z pozice č.1 v CZ přivedli noví hoši ke krachu za rekordních 1,5 roku. Tam by také odbory nepomohli. A tihle hoši až tak špatní nejsou.
Nejde vůbec o to, aby jsi nechal někoho zastupovat své malé omezené zájmy, tedy jak ty to chápeš jakéhosi pověřence, až jednou budeš mít Alzheimera.
Ale to zase mluvíš o něčem zcela jiném. Ano, v mnoha firmách, vlastně skoru všude, jsou odbory nefunkční fraška. Jak se říkalo a říká: rozdavači vánočních kolekcí. Tam opravdu nemá smysl být.
Ostatně ona je ta nefunkčnost odborů právě jeden z vlivů, který způsobil úpadek této země pk roce 1990, nejdříve rozpad firem schopných dodávat náročné komplexní investiční celky, cenový dumping, skoro žádné inovace, vývoj, a následně elita z ročníku, když to lidé viděli, začala chodit jinam. Peníze byly jen tam, kde si o nich sami rozhodují. Tedy ve vedení. Což znamená pokračování úpadku. A začalo to Klausovým "měnovým polštářem" a nulovým tlakem s tím něco dělat. Dnes levné montovny, už levnější nežli Čína.
Copak, spořka zdražuje? To byly české ovečky loni odrbány málo, aby měli rakouští majitelé v příštím roce vyšší příjmy? Proboha, na co bude klient přelouskávat stohy dokumentace, za co má ještě slevičku a za co ji nemá, když řada rozumných (a solventních) klientů už dávno opustila podobné kejkle a přešla k bezpoplatkovým bankám? Mám účty u dvou a po mnoho let už naprostá spokojenost! Zůstat u poplatkových bank může jen finančně nevzdělaný masochista. Kašlu na to, že za pojištění mám slevičku 1%, za hypotéku další 0,5%, za pátou platbu z účtu 0,25% a za použití kreditky tento měsíc 0,1%, když u bezpoplatkové banky se o podobné kejkle zajímat nemusím. Bezpoplatkovou banku nezajímá, jesli mám nebo nemám pojištění, jestli mám nebo nemám kreditku a jestli jsem už doplatila hypotéku, aby mi vnutila jiný produkt. Bezpoplatková banka dělá tu práci, kterou má: vede mi účet, příjmá na něj peníze a odesílá je na základě trvalých nebo jednorázových příkazů tam, kam má. Má tam i nějakou rezervu, za kterou já sice nemám žádný úrok, ale zato mne neotravuje žádnými poplatkovými kejkly. Já po ní víc ani nechci a ona se mi odvděčuje tím, že mi nic nevnucuje. U bezpoplatkové banky se cítím jako klient, ne jako odrbávaná ovce.
Mně v ČS výhody přislíbili v roce 2013 na 5 let, tak doufám, že to dodrží.
Ale jsou i jiné banky s výhodami... V RB mi je přislínili doživotně. Sice na to po roce nějak zapomněli, ale jeden telefonát to vyřešil.
A vůbec nejlepší je jedna bývalá kampelička na tři písmena, která přežila všechny krachy ostatních záložen a teď je z ní banka.
Běžný účet u spořitelny jsem přestal používat před hodně lety. Překvapivě u nizkonákladových bank dostávám daleko lepší servis a nemusim plnit nějaké podminky. Pokud potřebuji nějakou složitější službu ( kreditní karta) atd. Koupím si ji u banky, která mi v danou chvíli dá vyhovující nabidku a ta byla vždy lepší než ve spořitelně.
a totiž, že NIKDY nezkrachuje. i kdyby jí koupila mafie a natvrdo jí za bílého dne vytunelovali, ty dva miliony důchodců co tam mají svou dvoustovku, to je takové politikum, že spořku stát vždycky podrží.
no a aby tam nebyly jen ty statisíce účtů s průměrným zůstatkem ve stokorunách, existuje žertovný program na "aktivní" používání účtu se slevou. komu se nechce žertovat, fýjo mu poskytne stejnou službu zadáčo.
Důchodce a průměrný zůstatek ve stokorunách?! KDE ŽIJETE???
Důchodci furt kafrají a brečí, jak mají málo, ale realita je úplně jinde... Každý z nich má jistý důchod, nikdy se mu nestane, že bude "bez příjmů", bydlení a vše už má taky zajištěné a k tomu téměř každý z nich dostal od státu spoustu peněz například v kuponové privatizaci a nebo v nemovitostech, které dostali za totáče za pusu, ale teď mají hodnotu mnohonásobně vyšší. Zvlášť tedy důchodci ve městech, kterým stačí jenom prodat byt a přestěhovat se na periferii nebo na vesnici v blízkosti města a hned jim to hodí minimálně milion a víc do plusu.
Konkrétně v bance jsem kdysi pracoval a zůstatky na účtech důchodců jsou ve stylu: 850 000 Kč, 400 000 Kč, 600 000 Kč, 1,2 mega... :-D
Taky neustále ve zprávách můžete číst jak "okradli chudáka babičku" o 80 000 Kč, 150 000 Kč, 400 000 Kč :-)) Přitom celkem logicky, kdyby ty peníze neměla, tak jí je nikdo nemůže ukrást. I proto se tyto skupiny soustředí na důchodce, protože důchodci mají prachy... Naopak rodina s dětmi, kde třeba i rodiče chodí do práce a rozhodně nedělají za minimální mzdy, tak stejně většinou žijí z "ruky do huby", protože velká část peněz jde na hypotéku, další peníze jdou na jídlo, výdaje za děti a rodinu, oblečení, protože děti rostou a je potřeba jim kupovat neustále nové, na školy atd. a jsou rádi, když jim zbude pár korun třeba i na spoření dětem, ale jinak volných peněz nemají téměř nic.
Ovšem důchodci jsou jediná skupina lidí, kteří můžou houfně nakupovat hrnce za 40 000 Kč a k tomu deku za 70 000 Kč a nijak jim to nevadí :-). Běžný člověk si tohle dovolit v životě nemůže, protože tolik volných peněz ani nemá.
Jasně, každá bábi má 12 tisíc, každá koupila byt za 100 tisíc... Teď si představ, utřinose, že některá bábi má 9500, byt třeba koupila taky za tolik, ale platí 2800 do fondu oprav, k tomu topení, vodu, elektřinu, dárky pro blbé vnoučky, jako seš ty... Islám prostě zvítězí, protože IQ civilizace se díky ***, jako seš ty, nezadržitelně blíží k nule.
Nemusí se Vám to líbit, ale oni důchodci opravdu nejsou tou nejchudší skupinou v tomto státě. Výše napsané +/- sedí.
Moji rodiče jsou čerstvě v důchodu a světe div se, mají se lépe, než když chodili do práce.
Žádný stres, vstávání, náklady na cestu do zaměstnání a zpět, odpovídající oblečení atd. Díky těmto nákladům je jejich důchod vyšší, než příjem když pracovali.
Ono se totiž musíte podívat na to, co ti důchodci celý život dělali a jak se připravovali na ten důchod.
Bude dost takových, co celý život bydleli v nájmu a dodnes si myslí, že se o ně někdo postará. A ejhle, ona to není pravda. Žádné OPBH už není, co jim vše opraví a dravci typu Bakala chtějí tržní nájem.
Dokud jsou 2, tak to asi ještě jde, ale jakmile zůstanou sami, pak asi problém mít budou. Ale to je stejné napříč společností, ne jen u důchodců. Ten důchodce má příjem na rozdíl od zbytku jistý.
Proč? Protože je tam zvyklý....
Lidi jsou zvyklí pouze nadávat a ne s tím něco dělat (např. najít spolubydlícího)
Co se týče stěhování, tak v ČR je bohužel situace dramaticky odlišná od UK díky vládám socialistů, kteří v rámci všeobecného blaha i 26 let po revoluci regulují ceny bydlení.
Sice proběhla tzv. deregulace, ale ta má strop a výše jít nesmíte bez přivolení soudu (cenové mapy neexistují, soudy jsou na roky).
To má za následek, že obecní bydlení je stále podstatně levnější než tržní nájem, takže i kdyby ti důchodci chtěli, tak to menší bydlení by je stálo ještě víc. Na obecní byty jsou smlouvy na dobu neurčitou, takže je obec nevypoví a raději byty prodává (proto si je taky všichni drží, protože se prodává hluboko pod tržní cenou).
Sociální bydlení tím pádem v podstatě neexistuje.
Ale to je jiný písnička a s ČS to nemá nic společného.
Protože je ten byt jeho a chce ho třeba nechat vnučce, aby nemusela začínat život s dvěma melounama hypotéky na krku? Každej holt není primitivní sobec a nemyslí jenom na sebe...
BTW do jakého menšího? Do nájmu, tam bude platit určitě méně, že? Nebo do nějaké čtyřky, kterou si koupí místo toho svého rekonstruovaného panelákového bytu? Stále mne překvapuje, že radí lidi, kteří mají evidentně v hlavě seno.
V ČS bylo v roce 2011 investováno do Akciového premiového dluhopisu - 25 000 Kocourkovských. Výnos po čtyřech letech - 400 Kocourkovských. Bez komentáře. Ono to ale platí obecně. Nejdříve musí vydělat banka na nabízeném "produktu", potom její příslušný makléř a co zbude, dostane klient.
Mno, ukažte mi dneska banku, kde kdovíjak vyděláte. Spousta těch nízkonákladovek to neumí vůbec. Já jsem u ČS už velmi dlouho a nemohu si významně stěžovat. V režimu Blue mám samozřejmě všechno zdarma pár let a ani předtím jsem neplatil nic.
ČS má své mouchy, ale která banka je nemá. Měl jsem konta ve všech bankách a až na výjimky jsem s nimi skončil.
To máte těžký. Myslím, že většina těch diskutujících (včetně mne) tu zkušenost má a má i tu zkušenost, že je Spořka nechala odejít, než aby jim poplatky odpustila.
Osobně by mne (ze zvědavosti) zajímalo, JAK šlo mít v minulosti v ČS vše zdarma a co to "vše" vlastně obsahuje.
Blue je totiž otázka posledního cca roku?
Před tím absolutně nebyla Spořka ochotná poplatky odpouštět a když už, tak maximálně paušál, nikoliv transakce.
Vůbec nebyli ochotni se o tom bavit (4 roky zpět).
Takže když tu pak někdo napíše, že má v ČS vše zdarma bez podrobností, tak se nedivte, že Vám nikdo nevěří.
A to Blue není žádná sláva, ty podmínky splní spousta lidí.
Buď jste zaměstnanci, nebo máte tyto výhody přes jiný neveřejný benefitní program a nebo jste fakt Extra třída (Premier?), nicméně pak tvrdit "co nadáváte, já mám v ČS vše zdarma" není zrovna košer, protože nejste běžný občan z ulice.
A nebo je to jen obyčejná provokace, aby tu bylo veselo.
Osobně mám zkušenost, že i firmu, která platila desetitisíce měsíčně na transakčních poplatcích nechala Spořka raději odejít, než aby dala slevu na ty transakce (á 7 Kč za příchozí/odchozí platbu)
Osobně by mne (ze zvědavosti) zajímalo, JAK šlo mít v minulosti v ČS vše zdarma a co to "vše" vlastně obsahuje.
-> Prectete si ten clanek - Program vyhod a protocit 100 000 mesicne. Pak bylo "vse"* zdarma.
Taky jsem to tak vyuzival a vyhovovalo mi to.
* Vse = standardni sluzby jako prichozi, odchozi platby, vybery z bankomatu CS, moznost nekolika PK apod. Napr. za vybery v zahranici, seky, zahranicni platby apod. se platilo.
Přiznávám, že je únavné tady s některými diskutovat! Článek, na který jsem reagoval je o běžném ÚČTU, tedy mám na mysli cenu za ÚČET. Samozřejmě (alespoň pro mne) platím za účet ke kreditní kartě, platím za vedení účtu u stavební spořitelny, platím za nákup cenných papírů atd! Která banka má tohle zadarmo? Možná tak tu kreditku! Ale cena za účet BLUE a dříve za Osobní účet s programem výhod byla 0,-. Samozřejmě bylo třeba plnit podmínky, což se mi dařilo.
Která banka má stavební spoření zadarmo ? Přece ta, která mne nenutí ho mít abych měl účet zdarma. Ono stavební spoření jednou dojde a nové uzavřu až následující rok. Pokud ale musím mít stavebko jako podmínku uzavřu ho okamžitě a zaplatím 2x 310 Kč za dva účty. Spořitelna i 1 měsíc vedení účtu stavebního spoření spoplatňuje jako 1 rok. A to se vyplatí. Ale běžný účet je zadarmo.
Ano díky podpoře státu a i z té se Vám spořitelna snaží něco sebrat. Po ukončení vázací doby úrok 0,05% z cca 200000 tedy 100 Kč poplatek 310Kč. Můžete ale založit nové s úrokem 0,4% z 20000 tedy 80 Kč. poplatek opět 310 Kč., a něco za uzavření smlouvy. A navíc pokud to absolvujete máte účet zdarma. A to se opět vyplatí.
Tak ono asi posuzovat stavebko nemá moc cenu, v tom jsou všichni stejní. Stavební spoření jde podmínkami do kopru a tak se všechny SS snaží urvat co jde. A to jde jen na úkor státní podpory (podobně jako penzijko).
Státní podpora je 2000 a z toho jen ukrajujete za vedení, za výpisy, případně za vstupní poplatek. Úrok (navíc zdaněný) je mizerný, tak se SS vyplatí jen tomu, kdo si to neumí spočítat, nebo komu nevadí, že na to 6 let nesmí sáhnout.
To co udělali s dětskýma smlouvama, to taky nemá obdobu.
Pořád je to ale ziskové. S ubývajícími klienty budou ty podrazy SS jen přibývat (poslední záškuby umírajícího).
Zajímavé, že vždycky se objeví zástup křiklounů, mající chronickou potřebu podělit se s námi o informaci, v které že to garážové polobance mají oni - chytří to klienti - služby zdarma, zatím co klienti české spořitelny jsou líní, hloupí, konzervativní a tak vůbec. Kvalita bankovních služeb v internetovém prostoru zdá se zdegenerovala na otázku ceny, protiklientské smlouvy, polovičatě zabezpečené, nespolehlivé internetové bankovnictví s otřesným designem apod asi nemá smysl řešit. Hlavně aby to mělo napojení na Xychtbook a bylo to zdarma. Podle toho se pozná bystrý bankovní klient :-)
Uz lze v internetovem bankovnictvi CS zmenit co je videt na hlavni strance, prizpusobit vzhled aktualni sirce okna prohlizece (vyuzit vzdy celou sirku) a zvolit si presne sloupce v seznamu transakci ?
Podpasovou otazku, zda jej lze pouzivat kdekoli na svete bez pitomych SMS vyzadujici SIM ceskeho operatora radeji vynecham :-)
Nepochybně znáte i odpovědi. Afaik lze přizpůsobit jen menu na hlavní stránce, a co se týče podpásové otázky, tohle jde snad s certifikátem, ne?
Pokud vám tohle postačuje ke štěstí, a je vám úplně jedno, co jste v tom vašem bankovním "kanále" (jinak se to nazvat nedá) podepsal za nevýhodnou smlouvu, pak dejme tomu. Smlouva, ve které si banka vyhrazuje právo například započítat proti vašemu účtu promlčené, nejisté, neurčité a nesplatné pohledávky bez ohledu na způsob jejich vzniku (třeba koupí váš neexistující dluh za MHD), to už je hodně bizarní i na český bankovní rybníček. Co se týče smluvního vztahum jste u nejvíce protiklientské banky na trhu a žádné poplatky, nebo roztažení IB na šířku monitoru to nezmění. Ale kdo chce kam....
Mohu uvést konkrétní přiklad. Založil jsem další účet u Fio banky. Bez problémů. Založil jsem učet u Air bank, opět bez problémů. Založil jsem účet u spořitelny, špatně se propsal do internetového bankovnictví. Opraveno na základě reklamace. Takže asi tak bez ohledu na cenu.
Z toho vylývá, že vy se Fio bance vyhnete obloukem a já si klidně nějaký jejich produk koupím.Uvádím to do diskuze, protože spořitenu považuji horší než mnou uvedenéné banky, respektive nejhorší z bank co používám.
Pokud za tyto služby chtějí platit (kvalita/cena), logicky to vede k vychvalování nových bezpoplatkových bank.
Vypadlo vam tam, ze jde o "sve pohledavky". Tedy o pohledavky vznikle napriklad pri obchodovani s cennymi papiry prostednictvim Fio.
Mimochodem co bod 8.3 v "Všeobecné obchodní podmínky - soukromá klientela účinné od 1.1.2015" na http://www.csas.cz/banka/appmanager/portal/banka?_nfpb=true&_pageLabel=vop ? :-)
Pohledávka může být převedena na třetí stranu a zrovna banky si tuto možnost výslovně vyhrazují ve svých OP. Ostatně fungují tak třeba vymáhací agentury skupující od bank pohledávky. Spojení "Sve pohledavky" vůbec neimplikuje, že to musí být váš původní dluh vůči bance. Viz spojení "bez ohledu na způsob jejich vzniku", kde je to zdůrazněno.
Ujednání VOP CS je zcela odlišné. Vyhrazují si započtení splatné pohledávky (nikoliv nesplatné, neurčité, nejisté), což je standardní záležitost z občanského zákoníku. Navíc stejná práva přiznávají klientovi, což banky často bez vlastního souhlasu ve svých OP vylučují. Tohle se zdá fér.
Cituji z VOP CS na odkazu vyse:
8.3 Můžeme započíst nebo zúčtovat vzájemné pohledávky a ceny?
Dohodli jsme se, že můžeme započíst jakoukoli naší splatnou peněžitou pohledávku, kterou za Vámi máme, proti jakýmkoli Vašim peněžitým pohledávkám, které máte za námi, a to bez ohledu na to, zda jsou tyto pohledávky splatné, či nikoli, a dále bez ohledu na jejich měnu a právní vztah, ze kterého vyplývají, a to včetně započtení proti nesplatné pohledávce z Vašeho účtu. To se týká jakéhokoli účtu, který pro Vás vedeme. Obdobné oprávnění pro započtení platí i pro Vás, pokud jde o Vaše pohledávky vůči nám.
čtete to vůbec? Nejen, že tohle je standardní mechanismus definovaný zákonem, ale co je dle vás problematického na tom, když banka započte svoji splatnou pohledávku za vámi (jste povinen platit hned) proti vaší splatné či nesplatné pohledávce za bankou? Započtení pohledávky je jednostranný akt a vy si pletete započtení splatné pohledávky proti jiné pohledávce se započtením nesplatné pohledávky proti jiné pohledávce, což jsou zcela opačné případy s opačnými důsledky.
V praxi to znamená, že vy dlužíte bance X s dnešním datem splatnosti. Banka dluží Y vám s budoucím datem splatnosti. Započtení splatné pohledávky banky vůči nesplatné pohledávce klienta znamená, že banka klientovi řekne: Sice nám máte dneska zaplatit X, ale protože vám my v budoucnu musíme vyplatit Y odečteme si to rovnou (platíte méně). To co se zde kritizuje je něco jiného, tj. započtení nesplatné pohledávky tj. pohledávky, kterou máte uhradit až někdy v budoucnu, či za podmínek, které dosud nenastaly.
Hele qwertzi, s tím "kanálem" jsi to docela trefil, bohužel ale na špatnou stranu. Ten kdo tu nedodržuje smlouvy a lže klientům je právě ČS a.s. Smlouva pro ně nic neznamená a ještě tu změnu budou marketingově tlumočit jako "lepší pro klienta", což je samozřejmě pro spoustu z nich lež.
Také jsem po 20ti letech odešel od ČS k nízkonákladovce a ty ušetřené drobné už jdou do desetitisíců (transakce, druhá karta, zahraniční převody, kterýkoliv bankomat, ...). Tak proč je nechválit?
ČS mi neposkytovala nic navíc a stejné služby byly mnohem dražší. Naopak neustálé otravování s nabídkami nevýhodných služeb, skoro žádné online smlouvy, neustálé změny podmínek a sazebníků, nulová diskrétnost na pobočkách atd. Prostě Vám jen oznámí, že druhá karta už nebude Maestro za 0 v balíčku, ale bude to Visa, bezkontaktní a za 400 ročně.
Toto je podle Vás elita mezi bankami, kterou bych měl chválit?
To je moje osobní zkušenost.
Lidi ty klienty ČS považují za blázny, protože všude remcají jak je draho, ale zadek nezvednou.
Kdysi konkurence nebyla a byl jste rád, že Vám ten účet Česká státní spořitelna vůbec zřídila, ale dnes?
Pro běžný transakční účet se zůstatkem do 100 tisíc € je úplně jedno, jak se banka jmenuje a jestli je to garážovka nebo Lehman Brothers.
Tohle by se mělo lidem opakovat. Pak se i u nás snad začnou tyto banky chovat jako u nich doma a ne jako na Klondajku.
Je to asi celkem jedno, ale když to musí být, tak jde o Fio a AirBank.
U obou mám dalšího disponenta (manželku) a každý má svoje karty + další extra emboska (jen u ní jednorázový poplatek 99,- za vydání)
Jediná služba, kde platím víc než u ČS je výběr z bankomatu v cizině, kdy je to 25,- (jakýkoliv bankomat) místo 6 (pouze bankomat Erste), což neřeším, protože hotovost v cizině zase tak často nevybírám.
Stačí mi běžné služby (karty a jejich pojištění,převody, sipo, kontokorent,...).
Kreditku nechci a hypo jsem bral tam, kde to bylo výhodnější.
Beru, že každý má jiné nároky a někdo může být i u ČS (Premier?) spokojený, ale doba, kdy jsem byl nucen platit např. za příchozí platbu je naštěstí dávno pryč. Nebo 220 Kč za SEPA platbu? Nenechte se vysmát.
Měl jsem ČS 20 let a neustále se zdražovalo, měnily se podmínky, osobní bankéři, každý produkt měl milion kliček (šikovné spoření?) a když došlo na disponenta (mimo balíček) a zrušení Výhodného programu, tak jsem řekl dost.
Teď mám účty 2 a ročně na těch poplatcích ušetřím cca 2,5-3 tisíce.
Bezpečnost stejná, pojištění vkladů také. Problémů jsem řešil víc s ČS než těmito nízkonákladovkami.
Pro někoho možná malé peníze, ale na chodníku je nenajdu. To máte velmi slušný oběd pro celou rodinu. Proč si jej mají dávat akcionáři v Rakousku místo mne?
Obě banky zaráz nepadnou a než vyřeší FPV výplatu (2 měsíce?), tak mám druhý účet.
Je mi líto těch, co stále věří tomu, že velká čtyřka je nejbezpečnější a ty malé garážovky brzo krachnou a připraví je o peníze.
No vidíte, a jsme u toho. Ve skutečnosti vás zajímá pouze cena, nikoliv "kvalita služby" i když nás tady stále přesvědčujete o opaku. Při alespoň trochu racionálním uvažování by měl konsensus na základních nutných parametrech bankovního produktu vypadat následovně:
1) smluvní vztah bez nebezpečných proti-klientských ustanovení
2) bezpečné poskytování služby
3) rozsah služeb
4) odpovídající cena
Jestliže banka nesplňuje ani bod (1) nemá vůbec žádný smysl zabývat se dalšími otázkami, protože s ní prostě rozumně uvažující jedinec žádnou smlouvu neuzavře. I kdyby byla FIO nejlepší bankou na světě, její VOP jsou s přehledem nejvíce proti-klientsky zaměřené na trhu a nikdo normální, kdo si tu smlouvu vážně přečte by to snad ani podepisovat neměl. Promiňte.
Na bodu (2) je bohužel nutné vyřadit i AB. Pokud někdo neví, co to je dvoufaktorova autentizace, která se stala nejnižším základem bezpečnosti Internetového bankovnictví, neměl by banku vůbec provozovat. Situace, kdy nezávislé ověření (SMS) vyžaduje jen "první platba" a uživatel to nemůže změnit je naprosto skandální, zejména v kontextu s tím, jak klientům tvrdí, že "je to bezpečné". Jakékoli zařízení může být kompromitováno a vy nemáte 100% nástroj jak tomu zabránit a právě proto existuje dvoufaktorová autentizace, protože kompromitovat počítač a současně mobilní telefon (token) je řádově složitější. Jestliže, je klientovi AB kompromitován počítač, je úplně jedno, že k první platbě je třeba SMS. Poté co oprávněný uživatel provede první řádnou platbu a SMS zadá, může robot v pozadí provést ve zlomku sekundy jakékoli další operace. A zaplatí to pochopitelně klient. Transakce byla autorizována jeho ukradeným heslem, že? Než se zeptáte, rovnou vám odpovím, ano děje se to, případů jsou i přes vyšší úroveň zabezpečení u jiných bank tisíce (zpravidla kvůli hlouposti uživatel - nedávno třeba u FIO). V případě AB má útočník řádově lehčí práci a klient se nemá jak bránit. Až se stane dostatečně atraktivní, a pár klientů přijde o peníze, kvůli blbému PR s tím začnou něco dělat. Do té doby budouuživatelům tvrdit, že zadávat jen heslo je pohodlné, a přítom bezpečné - tedy cool. Ale co čekat od banky, která svoje IB implementovala také s využitím flashe, nebezpečné děravé technologie, jen proto, že chtěli mít hezké pohyblivé grafy a nechěli čekat na HTML5. Tohle je podle vás ta bezpečná banka? :-)
Až teď se můžete bavit o "rozsahu služeb", ale FIO i AB nesplňují ani ty základní podmínky a vypadly předem. A k ceně jsme se ještě vůbec nedostali. A tohle už je hodně individuální záležitost. Např. uvádíte, že nechcete kreditku. No jo, ale lowcost vám až na vyjímky vydá pouze MC Debit/VISA Debit karty, a ty vám v zahraniční autopůjčovně nebo hotelu jako kreditku vezmou jen ztěží. Plnohonotné MC Standard a VISA Classic k běžnému dnes nabízí zejména střední a velké banky. (jen příklad)
Takže ano, 220 CZK za SEPA platbu je od spořitelny zlodějina, a rozhodně to platit nehodlám. Ale tvrdit, že výše zmíněné banky poskytují lepší služby za méně peněz je úsměvné. Výše zmíněné banky se diskvalifikují býti vůbec bankami. Až mezi skutečnými bankami splňujícími alespoň elementární základy může klient vybírat na základ poměru kvality služby a ceny. Zástupům klientů lowcostu je ale všechno jedno, jde jim jen o cenu, maximálně ještě cool faktor. Úroveň bankovních služeb je ve skutečnosti vůbec nezajímá.
No vidíte, ono je to o prioritách. Zrovna tam emboska, za kterou jsem za zřízení platil 99,- jednorázově je MC Standard a je zrovna od FIO. Takže jde to.
Zabezpečení AB pouze u první platby není ideální, souhlasím, ale na druhou stranu mi to až tak nevadí. Pečlivě si volím, odkud do banky přistupuju a jak je PC zabezpečeno (aktualizace OS, antivir,...). Jak jsem psal, účty jsou běžné, transakční, nejsou na nich žádné závratné částky. A nevěřím, že by AB škodu neuhradila, pokud by na ni došlo, protože nedoloží, že platba byla řádně autorizována. Např. bezkontaktní platby jako jedna z mála kryje plnohodnotně od okamžiku krádeže.
Všude máte něco.
Jde o kompromis mezi komfortem a lehkovážností. Takovou bezkontaktní kartu byste nemohl vzít do ruky, pokud byste se podíval, že Vám za ní banka neručí, a přitom Vám ji vnutí.
To, co Vy považujete za problém s VP FIO já jako problém nevidím. Pokud mám závazky, jsem zvyklý je hradit.
A že kladu důraz na cenu? Není to tak úplně pravda (to bych vůbec v cizině kartou neplatil, vozil mnohem levnější hotovost ze směnárny apod.). Ale prostě když mi 2 dávají stejnou službu a jeden chce za ni platit, tak nevidím důvod, proč nevyužít stejnou službu "zdarma".
Nic není samozřejmě zdarma. Platím kartou (mají poplatky), mám úvěr (mají úroky) atd. Jen nemám potřebu přispívat na tisíce poboček (když je nepotřebuji) a miliardy vyváděné do ciziny.
Založení účtu online, žádosti o karty, úvěry, .... v dnešní době to jde a není nutné tolik poboček.
Velké banky budou mít svoje místo s nestandardními službami (šeky,...) a ty si nechají zaplatit. Se standardem ale budou muset změnit přístup (v Rakousku se chovají jinak, proč?)
Co se týče zabezpečení nemáte pod kontrolou nic. Můžete aktualizovat PC jak chcete, vybavit se antivirem apod, proti útokům typu MITM je vám to úplně k ničemu. Diskuzi o tom, že existuje nějaký zero-day exploit, Microsoft je chronicky nechopný vydávat aktualizace včas, a řada critical exploits je/byla neopravena v řádu let doufám ani nemusíme vést. Proto normální banky provozují utentizaci dvěma nezávislými kanály. Airbank vám samozřejmě škodu neuhradí, protože platba je autorizována vaším heslem (které útočník odposlechl), banka to dokáže stejně jako při použití PIN u karty.
Situace u FIO není o hrazení vašich závazků. To by ta formulace byla postavena na započtení splatných pohledávek banky vůči vám. Započtení nesplatných pohledávek vás může finančně a sociálně zlikvidovat (zkuste si vzít např. hypotéku, s rizikem že banka se každou vteřinu může zcela libovolně rozhodnout požadovat peníze zpět (přesně tohle je případ započtení nesplatné pohledávky). Započtení pohledávek neurčitých a nejistých je pak čistá zlodějina. Proto tyto tři varianty zákon obecně zakázal, ovšem zda se že ponechává každému hlupákovi možnost dobrovolně se těmito praktikami nechat oškubat souhlasem ve smlouvě.
Tak pokud je pravda to, že to zákon zakázal, tak jaký je problém? Zákon je smlouvě nadřazen, tak se nemusíte bát.
Vidím to tak, že pokud chcete hledat něco, proč FIO, Airbank, mBank, Equa, Zuno,.... nepoužívat, tak to najdete.
Nevím jak hypo u FIO, ale podepisujete zvláštní smlouvu a za jakých podmínek je zasplatněná v ní máte přímo. V podstatě kdykoliv, když banka pojme podezření o snížení Vaší bonity. A měly to tam všechny banky, co jsem četl před 10-ti lety.
Klient je vždy v nevýhodě a pokud produkt (hypo) potřebuje, tak někde podepsat musí. A nějaká blbost ve VOP v tom roli nehraje. Být tam agresivný pokuty, rozhodčí doložky je věc jiná, ale ochrana banky před tím, že Vám nedá peníze, když Vy jí máte něco platit? No a? Mě osobně se to netýká.
Teorie typu MITM je opravdu jen teorie. Kdo by se s tím hrál?
Pokud Vám vadí tohle, ale sběrný box ČS Vás nechává klidným, tak to nevím.
Rizika existují a co? Věřte, že AirBank by tu škodu nahradila, stejně jako to dělají jiné banky. Potichu, aby neutrpěla jejich pověst, ale nahradila. Pokud tedy nebude podezření, že je to fingované. To máte podobné se skimmingem - taky jste neuchránil PIN. Tady je to navíc vlastnost IB nastavená bankou.
Dokud lidi posílají notifikační SMS na Facebook, tak je nějaký MITM zbytečnost. Kdo se bojí, použije certifikát, ale taky si ho zaplatí.
Mě to kvůli těm drobným za to nestojí.
Účet u FIO mám od doby, co dostali licenci jako banka a ani nevím, že existují. Žádné změny smluv, VOP doplňují s novými produkty. Služby fungují, co jsem potřeboval šlo online, tak co řešit.
Nemám potřebu jim dělat reklamu, pouze se divím, že někdo zarytě obhajuje ČS a plive na zbytek a nazývá je kanálem.
Vy jste asi natvrdlý. Můžete mi prosím popsat jeden jediný případ, kdy vám banka započte neurčitou a nejistou pohledávku (nejlépe ještě nesplatnou k tomu) aniž by se to příčilo dobrým mravům? Navíc toto není jediné diskutabilní ustanovení v jejich VOP. Je zvláštní že vám vadí "rozhodčí doložka", kde se banka musí ještě ptát třetí strany (rozhodce), ale nevadí vám započtení neurčité a nejasné pohledávky bez ohledu na způsob jejího vzniku (v praxi často neexistující dluh u třetí strany), kde se nikoho ani ptát nemusí a může konat rovnou. nic jí platit nemáte, ale banka si to stejně vezme a vy s tím souhlasíte. Proč to v těch OP teda mají, když to nechtějí používat? Ustanovení, pro která snad ani neexistuje etické využítí ve smlouvě nemají co dělat. Ale možná jezdíte na různé výjezdní akce šmejdů a tam podepisujete všechno co vám podrstrčí, a ještě vám to přijde normální, protože přiznat si chybu je těžké....
Je rozdíl mezi tím, jestli zákon zákazuje něco absolutně, nebo pouze "nedohodnou-li se strany jinak. Započtení pohledávky je jednostranný úkon, a musí mít nějakou úpravu v zákoně. To ale neznamená, že zákon brání lidem svobodně sjednávat sebeblbější smlouvy proti jejich zájmu.
Sběrný box je velký problém. Jenže to je problém banky. Mimo situace, kdy jste donucen vložit papírový příkaz násilím, se jedná vždy o neautorizovanou transakci. To je přesný opak toho, když někdo zneužívá vaše heslo nebo PIN, které jste sy vy nedostatečně zabezpečil.
Airbank vám žádnou škodu neuhradí. Stejně jako ji neuhradila FIO při nedávném incidentu, i přes dlouhou a úpornou medializaci ze strany toho vola, co si nezabezpečil počítač a telefon.
A protože jste si toho stále neráčil všimnout, nehájím zde ČS. Pouze poukazuji na to, že každý křikloun, který se zde přišel posmívat klientům této banky s tím, že on chytrý přešel k lowcostové konkurenci, je zpravidla ještě větší bankovní analfabet, jehož priority zdagenerovaly na otázku ceny..
toho vola, co si nezabezpečil počítač a telefon.
Cimz jen potvrzujete, ze SMS zadne zabezpeceni nepredstavuji, coz tu tvrdim stale. Pouze obtezuji a protezuji predrazene sluzby mistnich operatoru. Nejen ze tuto blbost zavedla CS pro autorizovani prikazu v bankovnictvi, ale dokonce pak i pri platbe kartou na Internetu a udajne to neslo vypnout.
To byla posledni kapka, proto jsem od CS odesel. Fio s SMSkami neprudi, prevod z uctu i "neexpresni" je do druheho dne a jeste je to cele zadarmo, vcetne peti vyberu z bankomatu jinych bank :-) Ano, samozrejme neruci za pripadne zneuziti karty nebo ib, ale to dnes zadna banka, vcetne CS. Ja zkratka v CS zadnou pridanou hodnotu nevidim.
Fio nabízí dvě možnosti autorizace plateb. Přes SMS a přes certifikát. Klient si může zvolit, snad jde i kombinace (pro zvýšení bezpečnosti).
Samozřejmě vše má své pro a proti, u certifikátu je nutné ho mít na daném PC nahraný, což stěžuje použití na více počítačích (je nutné si ho pak přenášet na flashce a vždy instalovat). Pro podnikatele je to asi výhodnější, snadněji se s tím potvrzuje více plateb.
Pokud banka umoznuje transakce pomoci mobilni aplikace v Androidu bez dalsiho potvrzovaciho kanalu, je v tomto pripade nezodpovedna prave banka. Jenze je to moderni ...
Vaše tvrzení o povinných SMS v ČS se nezakládají na pravdě, na což jste byl již jednou upozorněn.
Zajimave, mel jsem od CS pisemnou odpoved, ze potvrzovani online plateb kartou pomoci SMS na cisla tuzemskeho operatora se zrusit neda. Neplatil jsem ale za ucet 500 Kc mesicne, mozna proto :-)
Jinak u Fio je videt ze transakce sleduji. Kdyz jsem provedl s novou kartou nekolik zahranicnich plateb po sobe, prisel ihned email s dotazem ze detekovali podezrele transakce a zadali o potvrzeni.
Být tam agresivný pokuty, rozhodčí doložky je věc jiná, ale ochrana banky před tím, že Vám nedá peníze, když Vy jí máte něco platit? No a? Mě osobně se to netýká.
Presne tak, podobne sporna ustanoveni jsou dnes prakticky v kazde smlouve, takze pokud nechcete zit v jeskyni, je treba s tim pocitat.
Ostatne daleko vetsi pravedepodobnost v teto zemi je, ze se exekutor bude domnivat ze nejaky dluznik si zrovna u vas schoval majetek (nemusi to nicim prokazovat, staci ze si to mysli) a vykrade vam byt s posvecenim statu. Toto je daleko pravdepodobnejsi nez zneuziti zmimeneho odstavce ve Fio smlouve, ktere by bylo predpokladam i radne medializovano, pokud by k nemu doslo.
Diskuzi o tom, že existuje nějaký zero-day exploit, Microsoft je chronicky nechopný vydávat aktualizace včas,
Opravdu ? Nektere vydava i mimo poradi pravidelnych aktualizaci. Narozdil od vecne deraveho Androidu, kde vyrobci zarizeni zpravidla aktualizace (pokud uz nejake jsou) nedodavaji vubec nebo iOS kde Apple chyby zasadne nekomentuje ani neopravuje (chova se jak Microsoft pred 15 lety).
A temto technickym zmetkum urcite sverite "bezpecne" mobilni aplikace, kde se transakce nepotvrzuji pro jistotu uz vubec :-) Smesne.
MITM utok je u nas podporen predevsim zoufalou improvizovanou sitovou infrastukturou na nezabezpecenych wifi siticich, s tim koncove zarizeni uz pramalo udela.
zkuste si vzít např. hypotéku, s rizikem že banka se každou vteřinu může zcela libovolně rozhodnout požadovat peníze zpět
To muze stejne, takze je to jedno. Jakekoli pujcky nebrat, to je zaklad.
Hele aime, jak souvisí počet bankomatů s kvalitou banky?
Podle mne vůbec nijak. Česká republika je rájem bankomatů a je totální nesmysl, aby si každá nová banka budovala svoji vlastní síť, když může tuto existující síť využívat.
Ten komu bankomat patří ale tuto službu neposkytuje zdarma, tj. cizí banka za výběry platí. Tj. je to normální placená služba.
Výhodná je pro obě strany. Jedna tu síť nemusí budovat, druhé se snižují náklady, protože čím více výběrů, tím více inkasovaných peněz za službu.
Jestli pak tuto cenu svému klientovi banka naúčtuje nebo ne, případně v jaké výši je přeci na ní.
To, že ČS teď křičí, že těm malým bankám přístup zakáže, tak to má pouze 2 možné důvody. ČS buď nastavila špatně cenu, kterou za to inkasuje, nebo jí jsou malé banky nečekanou konkurencí a potřebuje jim zavařit. To druhé je podle mne pravdou.
Cena za použití bankomatu je kolik 40 Kč (asi to víte jako zaměstnanec lépe)? To se Vám zdá málo?
Elektriky to moc nesežere, auto s hotovostí jezdí kolem tak jak tak (dost často jsou bankomaty na pobočkách), takže pak už jen amortizace.
No a zdarma to bude u malých bank tak dlouho, jak se jim to bude chtít dotovat. Pak, třeba za pár let, si koupíme balíček jako u ČS :-)
Do té doby ale šetříme
To, že ČS teď křičí, že těm malým bankám přístup zakáže, tak to má pouze 2 možné důvody. ČS buď nastavila špatně cenu, kterou za to inkasuje, nebo jí jsou malé banky nečekanou konkurencí a potřebuje jim zavařit. To druhé je podle mne pravdou.
Cena za použití bankomatu je kolik 40 Kč (asi to víte jako zaměstnanec lépe)? To se Vám zdá málo?
-> On ten poplatek je u Mastrcard debit cca 12 korun (planuje se zvyseni na 14). Urcuje ho karetni asociace a CS/KB/CSOB/jiny vlastnik bankomatu s tim nic neudela. Jedina moznost, kterou aktualne ma, je neprijimat karty dane asociace. Dalsi moznosti je, ze by mohla CS/KB/CSOB/jiny vlastnik bankomatu uctovat za vyber dodatecny poplatek primo klientovi pri vyberu. S tim vsak zase nesouhlasi Mastercard. Kdyby se k tomu neprijimani velke banky odhodlaly, tak by asi MC povolil, a pak by se klienti malych bank divili, co znamena to zdarma...
Díval jsem se na výpis - odpustili mi 228,- Kč (dříve 114, což se kompenzovalo úroky) a nazvali to 100% retenční sleva. Jiné poplatky tam nejsou. Z cizích bankomatů nevybírám (ty ČS mám u nosu a kde můžu, platím kartou) a karty pro další disponenty nemám. Ani u zahraničních plateb (kartou) jsem žádné poplatky nezaznamenal.
Tento princip je bohužel silně závislý na pobočce, kde máte účet. Tam, kde se víc účty ruší, tak Vám manažer tu slevu dá (asi aby pobočku nezrušili?). Na jiných máte smůlu.
Navíc jakákoliv "sleva" je zapomenuta v okamžiku, kdy změní produktovou řadu. Po kolikáté už mění ty osobní účty a slevové programy?
Ale jde vidět, že alespoň trošku ta konkurence se Spořkou cvičí, protože před lety tohle možné nebylo a byli si jistí, že ty garážovky pro ně nejsou konkurence.
A ony asi jsou...
Po pravdě řečenu, to nechápu jak někomu může vyhovovat neustále sledovat změny podmínek, neustále být připraven a podávat výpovědi, neustále se handrkovat, neustále sledovat, jestli splnili co do telefonu naslibovali.
Leda... by člověk byl masochista. To potom ano.
Samozřejmě, něco jiného by bylo, kdyby člověk, tedy spíše firma, z nějakého důvodu potřeboval mít pobočku banky za rohem. To také bude to poslední, co bude rakouskou Spořku držet nad vodou... jenže ve chvíli, kdy se náklady na pobočky nerozpustí i do běžných klientů, přijde bod zlomu, a budou to muset zavřít. Jistě, k tomu bodu ještě hodně vody uplyne, ale hoši to tam směřují.
Protože těmito neustálými změnami a drobnými podrazy ničí to, co banka má nejcenější: důvěru klieta.
jsou ovce a jen málo jich půjde za levnou konkurencí.
ČS dělá to, co z hlediska zisku je nejlepší. Protože má klienty s malou citlivostí na poplatky, nemá proč zlevňovat. I když jí klienti postupně odcházejí (většinou přirozenou cestou), pořád se jí vyplatí zdražovat, protože ten zbytek stále vydělává.
Pokud si pamatuji dobře, tak výnosy z poplatků byly vyšší, než zisk, tedy pokud by se stala plně bezpoplatkovou bankou, byla by ve ztrátě
Ano, hodně lidí ovce jsou. A protože si to uvědomujeme, hovoříme o dlouhodobé perspektivě. Až ovce vymřou, až se stádo ovcí zmenší každoročním úbytkem náhodnou probírkou, třeba dětí co "to" nechají na dětech, a "ty papíry" podepíší. Děje se tak každý den.
Nemysli si, že to nechápeme, že z hlediska okamžitého zisku je lépe zdražit. Dokonce si myslím, že by Spořka mohla a měla stříhat ovečky i více. Nicméně jak jsem napsal, je to pankáčská banka "No future!". Oni ty klienty ztrácejí nenávratně, a pro nové je to značka "tam ne". Něco jako pro tebe ty tvé "odbory".
A k té poslední větě: to by jsi musel znát účetnictví banky, tohle je věta pro média, o které nikdo mimo banku, a málokdo v bance neví, co je v tom skryto, porovnat s "bezpoplatkovými" atd.
Patriku vy už jste taky dávno ztratil smysl pro realitu. Vaše neschopnost přiznat si, že klient může volit ČS často z jiných důvodů než lenost nebo konzervativnost je už směšná.
Tvrzení, že lowcost banky nabídnou stejnou nebo lepší službu za méně peněz je prostě sprostá lež. Úroveň služeb tragická, personál negramotný, neschopný, neochotný. Řešení ad-hoc požadavků nebo problémů zdlouhavé. V každé diskuzi se objeví kritika těchto nešvarů v ČS, ale že v lowcostu je to ještě 100x horší už nikdo nahlas neřekne. Co tam asi bude pracovat za lidi, když je to low-cost? špičkoví profesionálové?
Low-cost už dávno ztratil svůj drive. Doba kdy velké banky zpoplatnily každý prd a polovina věcí nešla udělat v IB je dávno pryč. Tehdy měl lowcost co nabídnout. Dneska mají všechny banky služby nějak balíčkované v rozumné cenové relaci. Dneska jsou technologickými leadery spíše střední a velké banky (NFC, Paypass/paywave, internetové platby, vkladomaty, elektronické a karetní peněženky) a low-cost má jen tu cenu a tzv. cool faktor, který na mnohé působí spíše odpudivě. A mnohdy už ani tu cenu ne. Je zábavné kolik podobných křiklounů si nakonec tiše vezme hypotéku u banky typu ČS protože jim nakonec nabídne nejlepší podmínky včetně ceny.
Takže když tady nějaký srandista tvrdí, že klienti velkých bank jsou ovce, je to k smíchu. Jen čas investovaný do takových triviálních úkonů jako třeba "potřebuji papír z mBank" dělá z lowcostu nejodpornější a meřeno cenou velného času taky nejdražší řešení.
Tvrzení, že lowcost banky nabídnou stejnou nebo lepší službu za méně peněz je prostě sprostá lež
Opravdu?
- ČS má lepší a levnější převody peněz? A stejně levné pro všechny? (i méně majetné, co nejsou Modří nebo Černí?
- Umí téměř všechny úkony spojené s účty, kartami a půjčkami řešit online bez návštěvy pobočky?
A tak by se dalo pokračovat. Zase nebuďte s tou Spořkou tak fanatický, jinak budete k smíchu.
Myslím, že průkopníkem v technologiích (paypass, nfc, vkladomat, ...) taky byl někdo jiný než Spořka v ČR.
Sám jsem od Spořky odešel a neexistuje základní služba, o které bych mohl tvrdit, že pro mne jako klienta byla v ČS kvalitnější a levnější.
Od lidech na přepážkách ČS jsou po internetu psané romány, takže to jste taky mimo mísu. Ale Vy máte přeci osobního bankéře, tak s nimi na přepážce nepřijdete do styku ne?
Low-cost banky jsou relativně mladé a na pobočkách ještě nezaschla barva na stěnách, což je právě jejich výhoda. Personál je totiž nový, mladý a proškolený. Pokud přijdete na pobočku ČS a chcete nějakou novinku (rok stará produkt), tak se koná rada starších a když to spolu na pobočce nevymyslí, tak volají speciální linku do Prahy. To jest moje vlastní zkušenost (požadavek na jinou kartu než Visa, certifikáty k účtu, podepisování více lidmi, více disponentů, atd.)
Politika ČS, kdy lidé na přepážkách mají předepsané kvóty prodejů různých produktů jinak přijdou o peníze (podobně jako Česká pošta) totiž dříve nebo později ty šikovnější, co se uplatní i jinde, vyžene. Zůstanou jen ti méně schopní nebo pro peníze všeho schopní. A tak nutí placené účty důchodcům, co kdyby partner zemřel, tak oni se přeci nedostanou k důchodu (vlastní zkušenost z "čekárny")
A přitom sami umí dát disponenta a poznámku, že účet se nemá smrtí zablokovat. Tohle jsou podle mne podvody a lži, které Vy nechcete vidět.
Problém bude asi v tom, že vy jste jen zoufalý "teoretik", který "kdysi odešel od spořky", a proto se z nějakého záhadného důvodu cítíte kompetentní komentovat dnešní stav služeb, o kterém zřejmě nevíte vůbec nic. Takové diskutující mám nejradši.
ČS má levný vnitrostátní platební styk (v balíčku v řádu desetikorun), drahý cizoměrný platební styk, a systém zvýhodnění pro aktivní klienty. Pokud se vám to nelíbí běžte jinam. Mě osobně se nelíbí, když banka dotuje neomezené drahé výběry z cizích bankomatů zoufalcům, co vybírají 10x měsíčně, místo aby poskytla lepší služby racionálně se chovajícím klientům. Nicméně třeba SEPA platby jsou u ČS téměř zlodějina souhlasím.
Se spořkou jste fanatický vy a vám podobní. Mám poměrně aktuální zkušenosti s cca polovinou bank na českém trhu. V minulosti jsem rovněž ČS zrušil a přešel k mBank, to ale neznamená, že se trh nevyvíjí. V průběhu doby jsem naopak většinu low-costu musel zrušit pro naprostou tupost, nekompetentnost a nefunkčnost. Vám možná přijde normální, když si banka testuje v živém provozu na svých klientech zabugovanou betaverzi Internetového bankovnictví plnou chyb jako to dělala řadu měsíců mBank. Podle mě je to skandál. O úrovni tohoto nového IB raději pomlčím, protože bych byl sprostý. O spolehlivosti Internetbankingu Equabank a ztrácejících se či zpožďujících platbách platbách se na internetu vedou nekonečné diskuze. Ne. Mě to opravu nepřijde "normální", ani když to je zadarmo.
Úroveň pobočkových pracovníků ČS šla za poslední roky neskutečně nahoru. Nevnucují nesmyslné produkty, poradí, a když je to potřeba zvednou telefon a situaci ověří. Drobná manipulace se mi zdá spíše u těch "osobních bankéřů", kteří toho bonitnějšího klienta lépe znají. Jistě, není to perfekrní, ale to neznamená, že je fér to zlepšení nepřiznat. Nakonec, když je na pobočce blbý personál (i takové znám), můžete pobočku změnit, protože v ČS máte často na výběr. S blbým personálem v lowcostu neuděláte nic. Celkově je to srovnání dost nefér, protože v lowcostu personál obsluhuje jeden dva produkty a i tak je to spíš hrůza, než jak se to tu snažíte vybarvit.
Je hezké, že zde uvádíte příklad s "jinou kartou, certifikáty, disponenty", ale kdybyste nebyl demagog, pak taky dodáte, že v low-costu tohle ani nikdo neumí (kromě FIO), takže netvrdte, že to lowcost umí lépe. Standardem je jeden typ karty natvrdo (zpravidla MC debit). A protože mám s FIO zkušenosti jako fyzicky i právnická osoba, ty vaše pohádky o skvěle fungující bance vám nežeru. Tohle je poslední banka, ve které si kdy založím znovu účet. Jedním slovem strašné.
S praktikami které popisujete mám zkušenosti, pokud si někdo nechá vnutit něco co nepotřebuje, může mít problém nejen v ČS. Situace se ovšem výrazně zlepšila a už několik let v mém okolí nikdo nikomu nic necpal.
Průkopníkem Paypass/Paywave v česku byla ČS. Karty vydávala jako druhá (po Citibank), teminály jako první ve velkém množství. NFC bych připsal asi GE, první klasické vkladomaty spustila ČS, elektronické peněženky a platební systémy jsem nepoužíval, ale tipl bych si ČSOB. Počet inovací lowcostu je čistá nula, v mnoha ohledech jsou x let pozadu. Nevěříte, použijte google.
Ideální ani perfektní banka v česku neexistuje. Pohádky o skvělém lowcostu vám nežeru. Je to odpad a nevidím nic, co by stálo za to zařadit do portfolia. Jediný argument jsou cizoměrné platby, které jsou jinde drahé, jenže to potřebuje málokdo..
Když Vám dojdou argumenty, začnete o "zoufalých" lidech. Proč odchází z ČS kvanta klientů, když je to nejlepší banka?
Já jsem s ČS skončil před rokem, takže zkušenosti mám dosti aktuální a dnešní rušení účtů v tom jen pokračuje.
Jak s ČS, tak s FIO mám zkušenost jak právnická, tak fyzická osoba.
Mám s čím porovnávat. Můj názor na tyto (a jiné) banky mám tedy z vlastních zkušeností a opravdu mi věřte, že základní služby, které běžný občan potřebuje mu low cost poskytne adekvátně k ostatním.
Taky nikde netvrdím, že všechen low cost je stejný a zrovna mBank patří (z mého pohledu) k těm, které jsou horší. Také stále mění podmínky a ten nový IB, to je opravdu šaškárna.
Je reaguji na Váš postoj, že nej modla je ČS. Vy jste spokojen, budiž Vám to přáno. Já jsem spokojen u low costu, protože těch starostí (a podrazů) mám mnohem méně.
Srovnávejte srovnatelné, tj. základní služby 1:1 a ne prémiové programy vs. základ low costu.
Historie je mi ukradená a stejně tak porovnávání pindíků - kdo kdy s čím přišel dříve, nebo jaký nesmysl je v VOP. Dnes chci BÚ, službu, vezmu si ji tam, kde mi ji nabídnou výhodněji a BEZ zbytečných podmínek. Jeden měsíc Vám vypadne/posune se příjem a hned mi dá banka pokutu? Děkuji nechci.
Dobré reference si lidé předají, takže když low costu rostou klienti po statisících, ale velké 4 odchází, tak jsou asi všichni blbí.
Až naberou dost klientů, určitě spoustu podmínek změní (dotace bankomatů apod), ale není nic jednoduššího, než to opět vyřešit nohama. Proč stahovat kalhoty, když je brod ještě daleko.
při vší úctě, tato diskuze je nekonečně zaplevelena nenávistnými výkřiky pomatenců, kteří mají z nepochopitelného důvodu potřebu se s námi podělit o informaci, jak oni s tímto hrozným bankovním ústavem skončili, a jak jsou všichni kdo tam zůstávají blbci. Už to o něčem vypovídá.
Nikde jsem nenapsal, jak je ČS modla, takže si prosím přestaňte vymýšlet. Ale ono to skvěle zapadá do vašeho černobílého vidění světa: My = chytří, oni = blbci/ovce/doplňte si co chcete.
Argument o úprku tisíců klientů se opakuje pořád. Když se vás ovšem zeptám, z jakých podkladů čerpáte, nebudete mít v ruce nic. Podle výročních zpráv českých bank je aktivních více účtů fyzických osob než je obyvatel. Zejména v low-costu existují hromady prázdných účtů, které nikdo nezrušil, protože jsou zadarmo. Jak změříte klienta, který má prázdný účet v 5 lowcost bankách? Vypadne vám 5x tolik klientů?
Ve skutečnosti se v auditovaných zprávách ČS nic o hromadném úprku nedočtete, protože počet klientů je tam uveden za celou skupinu a vy nerozlišíte, co je stavební spoření, penze, nebo běžný účet. Ve skutečnosti třeba ČS přijde o desetitisíce stavebních spoření a vy zde jistě budete hulákat, jak klienti utekli k lowcostu, i když jsou to naprosto nesouvisející položky. Faktem je, že za loňský rok ČS stoupl počet běžných účtů. Jak to souvisí s vaším úprkem klientů nevím. Nemám jako vy křišťálovou kouli, i když nepochybuji, že k přirozené fluktuaci dochází. Celá tahle diskuze je jen demagogie.
Přidám úplně čerstvou zkušenost. Účet u ČS mám hromadu let. V době, kdy se začaly poplatky u jiných bank zlevňovat (to bylo ještě v řádu pár korun měsíčně), tak se přiznám, že jsem byla líná, účet převádět a složitě rušit a zakládat nové trvaláky, přehlašovat číslo účtu apod. V té době to bylo dost složité a pro pár kaček to nestálo za to. Ve chvíli, kdy se převod účtu zjednodušil a rozdíl v poplatcích začal být propastný, jsem už měla program výhod a s ním i bezplatný účet. Důvod rušit nebyl, i když nebylo vše vždy růžové, třeba těch zakuklených "výhodných" nabídek, díky kterým bych přišla o účet zdarma. Ovšem já se v bankovnictví pohybuji, tak jsem se nachytat nenechala, pro rady na pobočku si nechodím, takže jsem byla spokojená.
Minulý měsíc mi přišel dopis že program výhod ČS ruší a nahrazuje něčím (jak jinak) výhodnějším, pokud mám jiný produkt od ČS. Na stránkách ČS se k tomu nic nedá najít a tak jsem vyrazila na pobočku, abych zjistila, co to obnáší.
Návštěva první - bezhotovostní přepážka je obsazená, po 10 minutách se dozvím, že na dlouhou dobu. Na hotovostní přepážce ukazuji dopis a paní mi poradit nemůže. Mám prý buď počkat nebo přijít jindy, času na řešení je dost podle ní, je to až za měsíc.
Návštěva druhá - čas už není žádný, budu platit poplatek vysoký za tento měsíc, protože jsem skrz řešení zdravotních potíží čas neměla žádný natož na spořitelnu.
Bohužel i tato návštěva byla dost rozpačitá. Měla jsem sice štěstí, že na bezhotovostní přepážce bylo volno, ale paní nevěděla stejně nic a musela počkat, až paní na hotovostní přepážce odbaví klienta, aby jí poradila. Trochu Kocourkov řekla bych. Paní pokladní na mě nakráčela se slovy, že se přece nic moc nemění, s čímž jsem si dovolila nesouhlasit, mít poplatek 270Kč a 0Kč poněkud rozdíl je. Pak jsem se dozvěděla, že "u nich" nic jiného nemám a tudíž nemám nárok na slevu (10 let pravidelného spoření na penzijní připojištění je tedy nic). Paní pokladní tedy vymyslela, jestli si nechci spořit 300 měsíčně a pak bych měla účet zdarma místo 69Kč. Ok, to pro mě není problém, jenže pak se zahleděla na účet a řekla mi, že vzhledem k tomu, že mám hodně plateb, tak to bude chtít, abych si zaplatila balíček za platby 29Kč a na ten už žádná sleva nebude. Jiná varianta není. A že mi to hned převedou. Tak jsem je zarazila, že jinde to budu mít zadarmo úplně. Pokladní se opáčila, že to jí to nepříjde moc, že moc levnějších bank není a že u nich mám výhodu dostupných poboček. Ovšem z tohoto článku jsem se dozvěděla, že bych platila ještě poplatky za výběr z bankomatu, tak nevím, k čemu mi ta pobočka je, když se úplné informace stejně nedoberu, o účtu Blue jsem si přečetla taky až tady.
Paní bezhotovostní se ještě snažila, že by (někomu směrem vzhůru) pohrozili mým odchodem, ale prý vzhledem k tomu, že "u nich" "nic" nemám, je to zbytečné. Jsem z toho dost rozladěná. Účet u ČS mám přes 20let, posledních 10let s průměrným zůstatkem 50tisíc a víc, penzijní spoření 10let a přesto pro spořitelnu nejsem zajímavý klient. Ještě zkusím infolinku a jestli i tam se dozvím, že je jim jedno, jestli odejdu, tak půjdu jinam. Ovšem i s tím, že až si budu vyřizovat hypotéku, tak se spořitelně nejspíš vyhnu. To by musel být hodně velký rozdíl v ceně, abych překousla uraženou ješitnost, že jsem pro ně NIC.
Tak ano, věřím, že pokud jste tu slevu dostal tak Vám to bude vyhovovat. Já měl u těch vydřiduchů studentský účet jakože zdarma. Ano neplatilo se za vedení, ale jinak si nechali zaplatit každý prd a, když jsem za nimi přišel, že chci účet zrušit účet, tak mi decentně "vyhrožovali" - nebo spíš chtěli zastrašit, že jestli se nebojím dát své peníze do zahraniční banky (mBank). Jasně, pobočka má mnohé klienty v důchodovém věku, tak na ně jistě tato narážka zabere a raději si své peníze u těch vydřiduchů ponechají, než, aby se obávali, že o své mnohdy celoživotní úspory "příjdou" v některé "neznámé" bance. :-)))) Jsem celkem přesvědčen, že ti konkrétní zaměstnanci, byli dobře proškoleni, co mají říkat, aby ovečky zůstaly. Je to sprosté chování a Českou spořitelnu i díky těm zastrašujícím kecům už nikdy.
Ty marketingové prasárny popsané v článku, včetně těch různých "výhod" a "za důvěru" jsou opravdu smutné čtení. Který chorobný mozek v ČS tohle vymýšlí? A to je ze zákazníků na tohle opravdu někdo ochoten dobrovolně přistoupit? To ne naprosto skandální a neuvěřitelný. Ti lidé by si měli hned při podepsání smlouvy nechat přestřihnout i občanku a nechat se prohlásit na nesvéprávné.
No tak slabej příjem asi vypadá trochu jinak než ten můj, bank používám cca 10 a v nich opravdu dost služeb. Přesto jsem se u žádné z nich nesetkal s tak vychcanými podmínkami. (No a taky s tak vyblitými službami - občas musím kvůli dividendám zajít i do ČS).
Ale když jseš tak spokojenej, určitě nám tady můžeš napsat, jak se to dělá, protože z článku vyplývá, že to prakticky není možné. A tím za nulu myslím opravdu za nulu, tj. ne že jim rvu desítky tisíc na úrocích za půjčky, přicházím o desítky tisíc úroků na vkladech, apod. a oni mi pak srmknou za nulu 2 balíčky po 29,-.
Ještě bych pochopil, že může být někdo spokojený, kdo nepočítá nebo není schopen si spočítat, kolik jim ve skutečnosti platí. Ale pokud si to je schopen uvědomit a je stejně spokojený? Jaká to bude diagnóza?
Využívám pouze ČS, moje příjmy se tam vejdou, s vašimi se určitě nemohu srovnávat, když jich potřebujete deset! Běžně se debat u článků nezůčastňuji, poněvadž to je většinou snůška blábolů od rádoby přemoudřelých! Tentokrát však dělám výjimku, protože mne nadzvedlo vaše hodnocení majitelů ůčtů u ČS. Je jasné, že vadnou diagnózou netrpím např. já, ale někdo jiný!
Mám sjednanou službu BLUE (před ní to bylo něco jiného se stejným výsledkem), využívám produkty Penzijní připojištění, Majetkový účet (pravidelné investování do CP), Stavební spoření a Kreditní kartu. Měsíčně je provedeno 11 trvalých a několik jednorázových plateb, výběrů z bankomatů tak kolem pěti. Úvěr žádný nemám (v roce 2011 jsem měl 120 000 Kč za 6%), spořit na účtu nemá význam vzhledem k "žádným" úrokům. Na každém elektronickém měsíčním výpisu je na konci uvedeno:
Cena za službu BLUE -120,00
Zvýhodnění ceny za službu BLUE +120,00.
Vzhledem k tomu, že aktivně využíváte naše produkty, poskytujeme vám službu BLUE zdarma.
Tak nevím, jak by ta nula měla být ještě nulovatější!!!
Jo, plus vracecí KK mi nese cca 300,- čístýho každý měsíc, tady to končí v kapse bance.A i na ostatních službách bych v podání ČS přišel o kalhoty, kbybych je dál používal (kurzy na kartách v zahraničí, atd.).
Ale opravdu, když si ty podmíjky a ceníky někdo přečte a líbí se mu to, tak ať si to užívá. Já bych so o ČS dobrovolně neopřel ani kolo.
...KK mi měsíčně přináší 250,- Kč a když odpočtu 59,- za vedení účtu je to nějakých 190,- Kč čistého na penzijko.
Všimnul sis však, že článek byl o účtu a ne o kreditkách či jiných produktech? To už je jiná otázka a také každého volba, kterou si vybírá na základě svých potřeb. Opět tedy zbytečné tlachání kolem! Ty určitě za svou práci také dostáváš zaplaceno. A na tu mzdu musí firma vydělat a těžko své produkty dává (všechny) zadarmo!!!
Správně jsi nakonec napsal, že komu se to líbí, ať si to užívá!
Kritizovat podmínky různých bankovních domů samozřejmě můžeš, ale nehodnoť intelekt tobě neznámých lidí! Už jen toto o tobě něco napovídá!!!
Ladu Nivu si chci určitě pořídit, doufám že dříve než na důchod. Říká se, že to je dobré auto - přečetl jsem pár recenzí (českých i ruských), skoukul pár videí. Chtěl bych tu 5dvéřovou variantu. Navíc skoro nic nestojí. Defender by sice byl asi lepší, ale nechce se mi do auta do terénu dávat 500k +.
Už jen nadpis a perex stojí za to. Zdarma je zkrátka zdarma tzn. za 0. Nechat se přesvědčit, že zdarma znamená ať 200 nebo 69 je sice možné ale čekat, že se takto nechají přesvědčit všichni je nesmysl. Podmínky poskytování snad ani nemá cenu komentovat. A jistota, ta je přece ve všech bankách stejná. Podle mě vše mohou dobrovolně podstupovat marketingové experimenty ČS pouze 4 skupiny lidí. 1) lidé co žádné poplatky neřeší [je jim úplně jedno kolik komu kde platí a za co], 2) lidé co potřebují nějakou specifickou službu, kterou má na trhu jen ČS [nebo v dané lokalitě] a k tomu jim narvali tenhle ansámbl, 3) lidé bojící se změny a 4) masochisté. Neříkám, že ČS má všechny "produkty" špatné, ale účet s takovými podmínkami mezi ně rozhodně patří. Já osobně jsem léta ve Fiu (jako hlavní bance) a oproti ČSOB, kde jsem byl jsem za tu dobu ušetřil nejméně 7784 (56*139) Kč. Co se týká jednotlivých bodů zde diskutovaných:
1) smluvní vztah FIa se zákazníky: ustanovení je sice drsné, takové "exekutorské", ale pro mě téměř bezrizikové, nevím jaké pohlédávky by totiž FIO za mnou asi skupovalo. Existuje riziko uplatnění smyšlených pohledávek, ale to si myslím, je vzhledem k silné regulaci v bankovním sektoru a PR důvodům téměř nulové. Jinými slovy, nemá to pro mě žádnou váhu.
2) bezpečné poskytování služby: autentizace a autorizace mi přijde dostatečná vzhledem k rizikům. Mimořádné případy (např. pan Vopat) samozřejmě existují, nicméně možnosti banky, jak jim zabránit jsou poměrně omezené.
3) rozsah služeb: jsem nenáročný klient, potřebuju pouze výběr z bankomatu, platbu kartou, převody, trvalé příkazy, inkaso. Celkově mívám od 60 do 100 transakcí na účtu měsíčně. Jediné za co jsem kdy ve FIU platil jsou výběry hotovosti v zahraničí. Mezibankovní styk v rámci ČR je zkrátka zdarma, nemusím se bát platit částky 0,3 Kč (poplatek Aukru) bankovním převodem.
4) odpovídající cena: za mě ve FIU zcela OK.
5) služba BLUE: nesmyslná nevýhodná služba, kde Vás derou ale zase jen trochu jinak. Platba za návštěvu osobního poradce, poplatky za jiné produkty atd. Díky jednomu produktu si mě pozvali do ČS, kde na mě brutálním způsobem nastoupil osbankéř a vedoucí pobočky a snažili se mě přesvědčit o výhodnosti ČS služeb mimo jiné i účtu za 0 s miliónem dalších produktů za prachy. Po hodině jsem odcházel, kdy jsem přesvědčil já je, že mi nabízí produkty, které mám jinde mnohem výhodněji sjednané (např. ten účet ve FIU, nebo energie nebo pojištění). Od té doby mi dali pokoj.
Takže asi tak.
Ano, to je pravda. Ale tady jde o to, že pokud má člověk v registru "zesplatněný úvěr", žádná banka mu nepůjčí. Protože už nikdo nesleduje, že tento záznam se tam objevil po x měsících, kdy je úvěr 0,- Kč, takže z logického hlediska je to narostá pitomost.
Podle stejné logiky - budu mít v šuplíku nepoužívanou kreditku (což jsem měl už asi 3x). Po pár měsících ji vypovím - banka mně to dá do registrů jako zesplatněný úvěr? Zajímavé, že kromě pabanky Fííííííííííííjo to ještě žádná jiný neudělala.
Aktuálně kontokorent nemám, ani nevyužívaný. Ani kreditku. Svého času jsem měl kontokorent u ČSOB, po zhoršení podmínek jsem ho zrušil. Rok, dva nato jsem rušil u ČSOB celý účet. Žádný problém s tím nebyl. V registrech bankovních jsem měl záznam, ale jen o tom, že jsem kontokorent měl - jeden měsíc půjčil, další doplatil nic negativního, zvláštního.
A vy si myslíte, že ty lidi, kteří v bance pracují (ať už v jakékoliv), pracují zadarmo!? Nebo z čeho si myslíte, že banky žijí? Z toho že vám rozdají účty zdarma?! Copak Vám někdo dá někde něco zadarmo!? Neblázněte a probuďte se. Správa účtu je služba jako kterákoliv jiná služba, PLACENÁ !!
Mmch. proč asi mají některé banky výběry z bankomatů zdarma? No jednoduše protože žádné bankomaty nemají a to je podle vás důvěryhodná bankovní instituce?! Bez poboček, bez bankomatů...hlavně že je ZADARMO! Když ale někdo chce svěřit svoje peníze těmto kampeličkám........proti gustu
A já se tedy přiznám, proč jsem u ČS - při návštěvě pobočky mluvím se "svou" poradkyní na samostatném pracovišti, můžu si vždy vzít bonbón (klidně i více) a už dvakráte jsem dostal perfektní propisku a CD s božským Karlem! No řekněte, vy chytrolíni, nestojí to za to? Proto asi musíte u ČS platit, abych to měl já zadara. Čau.
Zkusím jen stručně:
1) Lidé v bance zadarmo rozhodně nepracují, mám tam spoustu známých a platy jsou tam víc než slušné, alespoň co já vím.
2) Banky žijí ze spousty věcí, účet zdarma jak se ukazuje v CZ může být opravdu zajímavá strategie. Je to, dle mě proto, protože velká čtyřka to s těmi poplatky v minulosti dost přepálila a kyvadlo vah se vychýlilo na druhou stranu, do druhého extrému tzn. ne za malý poplatek ale za 0 (nejlépe). Velké banky tak sklízí plody, které samy zasely.
3) Ano dají, protože to pro ně generuje jiné výhody a sice, přijdete k nim s dalšími finacemi a když je umí zhodnotit...
4) To že banka má nebo nemá vlastní bankomatovou síť je zcela bezpředmětné a s důvěrou nemá co dělat. Vklady jsou pojištěny ze zákona ve FIO jako v jiné bance.. Nebo si myslíte, že v případě krachu třeba ČSAS by klienti dostali jen tak z plezíru dvojnásobné, trojnásobné plnění zákonného limitu? To asi sotva. Kontrolní otázka pro zvídavé: myslíte si že internetové obchody a la CZC, Alza, Mall provozují svou vlastní dopravu, řidiče pro rozvoz zásilek? Je to nějaká zásadní překážka pro nákup, samozřejmě, že není. To že některé banky jsou schopny běžné služby jako je např. založení účtu řešit bez poboček, online je dle Vás plus nebo mínus? Dle mě jendnoznačné plus.