V odstavci "Máte vlastní stacionární číslo" píšete: "Systém umí dokonce nastavit třeba brněnské číslo pro plzeňského uživatele VoIP služby."
Technicky je to samozřejmě pravda. Právně však nikoliv. Zákon a podmínky všech tuzemských VoIP providerů to explicitně zakazují. Výjimkou ze zákona mají pouze mobilní a nomadická čísla. Nomadická čísla však nelze doporučit, protože někteří operátoři je odmítali (odmítají?) spojovat.
Pokud se týká nomadických čísel, velcí operátoři je spojují všichni, byť reálné zavedení do každodenní praxe trvalo docela dlouho. Jestli to ještě dnes někdo nespojuje, stačí oznámení vlastnímu operátorovi (či v nouzi nejvyšší ČTÚ) a bude zjednána náprava. Směrovat hovory na nomadická čísla je více méně povinnost operátorů. Jinak já běžně používám nomadické číslo v mobilním zařízení (Nokia E51) a současně mám na toto číslo podmíněně přesměrovanou pevnou linku v rámci sítě téhož VoIP operátora, což je zdarma. Takže nezvednu-li doma pevnou (a jsem-li v dosahu WiFi nebo 3G, což je tak v 90% případů), zazvoní mi SIP VoIP číslo v mobilu, na které je hovor regulérně přesměrován. Na druhé straně, mám-li z nomadického čísla odchozí hovor, pak se samozřejmě zobrazuje CLIP tohoto čísla. Ovšem to zejména známí znají a já se navíc mohu sám vždy rozhodnout, zda budu volat zdarma či za cca desetihaléře přes VoIP, či za několik korun přes standardní GSM.
Jde to udelat i pravne naprosto ciste. U VoIP operatora si poridite pevne a nomadicke cislo a to pevne na to nomadicke proste presmerujete. Hovory v ramci site jednoho operatora jsou zdarma a tak je zdarma i ono presmerovani.