Hlavní navigace

Vlastní, nebo cizí bankomat

21. 11. 2003
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Bankomatovou síť neprovozují jen banky, ale i některé další organizace, které mají s bankami úzký vztah. Kolik zaplatíte za výběr z bankomatu takovéto sítě? Kde se dozvíte, zda jde o výběr jako z vlastního, nebo z cizího bankomatu? Čtěte ze zkušeností vás, čtenářů Měšce.

Dne 22.9. kolem 20:00 večer jsem byl nakupovat v hypermarketu Olympia v Brně, kde se nachází bankomat firmy EURONET. Potřeboval jsem vybrat peníze, ale protože jsem tento bankomat neznal, zavolal jsem si raději na infolinku firmy EURONET, jaké jsou poplatky za výběr z tohoto bankomatu, když použiji kartu Komerční banky. Slečna mi ochotně doslova řekla, že „poplatky jsou stejné, jako bych vybíral z bankomatu své banky“.

Zdálo se mi to divné, proto jsem se ji opět zeptal, zda tedy za výběr kartou KB z jejich bankomatu budu platit poplatek 5 Kč. Odpověděla, že ano. S klidným svědomím jsem tedy vybral 1 000 Kč a pochvaloval si tento „skvělý“ bankomat.

Jenže jaké pak bylo mé překvapení, když jsem se z výpisu na účtě dozvěděl, že mi bylo za výběr z tohoto bankomatu strženo 25 Kč a slečna na infolince mi tedy doslova lhala. Jediné mě štěstí bylo, že jsem tento bankomat použil pouze jednou a ne vícekrát, když to bylo tak „výhodné“. Chtěl bych tedy firmě Euronet udělit Zlámanou grešli za poskytování nepravdivých informací.

Vít Švarc

(text prošel redakční úpravou)

Vyjádření společnosti Euronet

Vážený pane Švarci,

chtěl bych Vás jménem společnosti Euronet Services spol. s r. o. ujistit, že našim prvořadým záměrem je poskytovat veškeré služby nabízené na našich bankomatech k maximální spokojenosti zákazníků – uživatelů. Tomuto cíli jsou přizpůsobeny procesy i formy komunikace.

Pro dotazy ohledně poplatků za využití našich bankomatů mají pracovníci zákaznického servisu standardní scénář:

Dotaz zákazníka: Jaký poplatek účtuje Euronet za výběr hotovosti?
Odpověď: Euronet přímo neúčtuje žádný poplatek. Poplatky za výběr z bankomatu jsou určeny sazebníkem poplatků Vaší banky.

Vzhledem k tomu, že zatím nenahráváme volání zákazníků do našeho „call centra“ nemůžeme než uznat Vaši připomínku. Případ bych si dovolil hodnotit jako chybně podané informace, za což se upřímně omlouváme. Určitě to nebyl úmysl či vědomá lež.

Vzhledem na shora uvedená fakta Vám nabízíme vrácení poplatku v plné výši 25 Kč, formou bezhotovostního převodu na Váš účet nebo formou, kterou bychom si vzájemně upřesnili. Úhradu předmětné částky provedeme bezodkladně po té, co obdržíme číslo Vašeho bankovního účtu, případně popis jiné formy úhrady.

V závěru Vám chci poděkovat za podnět pro zkvalitnění našich služeb

S pozdravem

dan_z_prijmu

Za Euronet Services spol. s r. o.
Ing. Zdeněk Přibyl
Regionální ředitel pro ČR a SR

Společnost Euronet podala panu Švarcovi chybné informace, za což jí náleží Zlámaná grešle. Ke cti společnosti však nelze nepřičíst způsob, jakým se k chybě svého pracovníka postavila. Přestože není možné dohledat hovor s callcentrem, možnou chybu přiznala a vzniklou škodu bez výhrad a průtahů nahradila. Proto společnosti Euronet Zlámanou grešli neudělujeme.

Máte také nějakou špatnou zkušenost? Nebo chcete naopak někoho pochválit? Příspěveky můžete zasílat i vy! Tešíme se na ně na adrese redakce@mesec.cz. Autor každého zveřejněného zážitku od nás navíc obdrží tričko s logem Měšce.

Stačí vám "vlastní" bankomatová síť vaší banky?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).