A přitom by stačilo, aby zaměstnanec na dovolené prostě normálně pobíral základní plat. (S tím, že za mimořádný výkon na dovolené samozřejmě může dostat prémie :-) .) Kolik by se ušetřilo peněz za neproduktivní právníky, účetní, programátory účetního software, testery, zbytečné právní spory, fígle fikaných zaměstnanců, co jedou na dovolenou po prémiích, protifígle ještě fikanějších zaměstnavatelů, co jim pak za trest osekají příští prémie (ne, nedělám si srandu, tohle jsem fakt zažil)...
Cesky vypocet 'nahrad' za dovolenou je opravdova perla. Par let jsem byl zamestnan v USA a Nemecku. V obou zemich clovek dopredu vi, kolik za rok vydela (vcetne 13. platu v Nemecku, Americane se vetsinou o mesicnich platech nebavi a uvadi se jen celkova rocni mzda). Taky vedi, kolik dni si mohou vzit dovolenou a kolik volna pro nemoc (tj. nemoc, na kterou nepotrebuji zadny papir od lekare). Ted si uzivam cesky system ze strany zamestnavatele. Naprosty chaos, kdy do konce roku clovek nevi kolik vlastne na mzdach vyplati. Kolik tenhle chaos stoji jen na mzdach ucetnich vubec nechci domyslet (ty nase mzdove cely prosinec nedelaji nic jineho nez kreativne meni kdeco, abych vycerpali a neprecerpali prislusne fondy).