Vlákno názorů k článku Virtuální platební kartu? Raději ne od k - Virtuální kartou KB jsem platil na netu a...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 24. 4. 2002 8:19

    k (neregistrovaný)

    Virtuální kartou KB jsem platil na netu a byl jsem spokojen. Z reakce nespokojeného klienta je zřejmé, že to není problém karet, ale "falešných internetových" obchodníků, kteří se tváří jako internetoví a nakonec se zjistí, že na internetové transakce nemají smlouvy. Ať žijí virtuální karty!

  • 24. 4. 2002 10:16

    roman (neregistrovaný)

    Virtuální platební kartu nemám. Jak se tedy stavíte k tvrzení banky, uvedenému v článku, že ani banka sama neví, jak je internetový obchodník definovaný a jak se pozná?

  • 24. 4. 2002 14:57

    -2woc- (neregistrovaný)

    Vite jak se da napr.poznat?
    Treba ze vyzaduje u MC CVC code a u VISY CVV code nebo pouziva AVS - system overujici adresu apod.......jednoduche ,ze?:-)

  • 25. 4. 2002 15:07

    -2woc- (neregistrovaný)

    To je prave ono!!
    Za transakci je odpovedny obchodnik a je tudiz v jeho zajmu ,aby mel vsechny bezpecnostni prvky ,kterymi lze dokazat ,ze zakaznik ma pravo pouzit kartu ,kterou plati.Ma-li totiz obchodnik vsechny dostupne prvky o karte od zakaznika ,neni prece pak odpovedny za pripadne zneuziti.Protoze pokud napr. zada zakaznik cislo,ktere obchodnikova aplikace vyhodnoti jako platne ,a dale zada expire ,CVV/CVC kontr.cislo,ktere je generovano slozitym algoritmem ,jmeno ,adresu,ktera jiz nyni lze overit pomoci AVS ,obchodnik nema zadnou moznost,zvlaste u aut.plateb,overit spravnost udaju,proste nema a ani quli bezpecnosti udaju ,nemuze , a proto tu preci jsou tzv.autorizacni centra,ktera overuji tyto udaje ,kdy oni komunikuji s bankou,pote co je vse odsouhlaseno ,se platba autorizuje a penize blokuji.
    Ale diky tomu ,ze aut.centra jako je MUZO apod,nedelaji svoji praci radne nebo spise oni ji delaji na zaklade jiz davno zastarale praxe,totiz MUZO kontroluje jen cislo a expire (jak smesne:-) a banky tez na tomto zaklade kalkuluji,kdyz nejste znali,reknou vam pri reklamaci ,zadost obsahovala vsechny potrebne prvky k autorizaci! Jenze temi prvky jsou ,cislo expire a mozna jmeno a to je si myslim prinejmensim nezodpovednost!!A tu maji vsechny nase banky!
    Z toho plyne ,ze je ve vlastnim zajmu kazdeho ,kdo plati na netu to aby po nem obchodnik tyto udaje pozadoval!!
    Muzete podotknout ,ze to muze zneuzit.....ano,ale ke kazde takoveto platbe je vzdy pripojen datum a cas na vteriny ,o tom kdy byla platba provedena!!Z cehoz se da lehce zjistit,zda jste napr.provedl tzv"dvojklik" a pod..a proto je dobre si vsimnout kolik je hodin ,co nejpresneji,kdyz platite!!!!!!

    -2woc-

  • 24. 4. 2002 19:11

    Jaroslav Podhora (neregistrovaný)

    Zajímalo by mne, kolikrát a v jakých internetových obchodech jste platil/a? Je sice hezké, že kartou lze platit pouze u "pravých obchodníků", ale já jako klient banky (tedy náš zákazník = náš pán) nemám ani možnost např. vzít riziko internetové transakce na sebe v případě "falešných obchodníků". Ale s klasickou kartou mohu nakupovat všude. Proto vidím v tomto ohledu velký a rozhodující zápor. Nechci, aby mi bylo bankou přikazováno, u kterého obchodníka lze nakupovat, a u kterého ne. A už vůbec se mi nelíbí amatérský přístup Komerční banky.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).