Je třeba zdůraznit, že Londýn to je zcela jiný svět než Anglie. Moc mě nezaujal. Spousta lidí, turistů. To není skutečná Anglie. Pokud vás zajímá příroda, tak moc hezký je úplně na jihu ostrov Wight a jižní pobřeží (Bournemouth a okolí), pak jihozápadní cíp Cornwall. Na severozápadě Anglie nevynechejte Lake Distict. No a pak vyrazte do Skotska - krásná drsná příroda.
Jezdít vlevo je ze začátku adrenalin, ale je to jen zvyk. Angličani mi říkali, že jezdit vlevo je přirozené a zdůvodňovali to tím, že když poprvé v historii bylo třeba stanovit, jestli se vyhýbat vlevo nebo vpravo, stalo se to při rytířských turnajích na koních s dlouhými bodci. Jelikož většina populace jsou praváci, bodce se drží v pravé ruce a tudíž je třeba se vyhýbat vlevo.
A opravdu, když jezdíte vlevo, tak dáváte POUZE přednost zprava. I na kruháčích. U nás dáváte na kruháčích přednost zleva (tudíž musí tam být značka dej přednost).
A stačilo mu na to pár dnů. Dnes bychom takovou akci pod dohledem EU plánovali 10 let, pak 5 let o tom mluvili a nakonec by poslanci schváli takový paskvil, že by jeden nevěděl, jestli už má opravdu jezdit po druhé straně, nebo jak to vlastně je. :-) Část lidí by to považovala za blbost a nerespektovala, ministerstvo dopravy by chaoticky vydávala prováděcí vyhlášky a metodické pokyny. Prostě, tak tu žijem...
Moc o tom nevíte. V Československu se o jízdě vpravo debatovalo již dávno před Hitlerem, dokonce již v 20. letech podepsalo mezinárodní smlouvu, kde se zavazovalo přejít na pravostranný provoz. Hitler ten přechod nařídil jednoduše proto, že v Německu se jezdilo vpravo už od Napoleona.
Že se samotný přechod odehrál ze dne na den, je prostě technická nutnost. Nějak si nedovedu představit "přechodné období", kdy by se mohlo jezdit oboustranně :)) Tak to proběhlo i ve Švédsku v roce 1967, s mnohem větší intenzitou dopravy.
Přesně tak. Dokonce i tramvajové zastávky byly už upravené na pravostranný provoz a bylo stanovené datum přechodu někdy v dubnu 1939, tuším. Hitler to jen o pár týdnů urychlil.