Zůstatek se ale opravdu při autorizaci ověřuje. Nezjišťuje, ale ověřuje. Příklad: limit karty na týden máte sice 20 000, ale na účtě pouze 15 000 korun. Autorizace na částku přesahující 15 000 korun tedy nemůže projít. U obchodníka na terminálu se však samozřejmě neobjeví přesný zůstatek vašeho účtu, je tam pouze hláška o zamítnutí transakce.
No ono je to jak kde. Napr. u eBanky se overuje i zustatek na uctu, takze do debetu se clovek muze dostat maximalne za poplatky za vyber z bankomatu... u CS, konkretne VISA Classic, je bud 1-denni limit 400 usd, nebo 4-denni limit 1200 usd. U vyberu z ATM CS a POS terminalu CS se zustatek overuje, z cizich ATM a pri platbach v zahranici se overuje pouze limit ke karte a stoplist primo u VISA int., ale zustatek ne. Dostal jsem se takhle do celkem velkeho debetu, takze od te doby se o to zajimam podrobne. To same jako standardne prednastaveny limit MO/TO obednavek 50 usd/den, cerpatelny max.2-ma vybery. Da se sice stahnout na nulu, ale asi o tom vi malo lidi, vedouci CS ve Zline mi rekla pred dvema lety ze to dela poprve, tak volal kvuli tomu do Prahy. Dnes mam EC/MC mez. a zatim cekam na odpoved, jak je to s limity v zahranici, MO/TO obednavkami apod. Na webu je minimum informaci a prepazkovi urednici nevedi... No nechci rady typu ze mam odejit od CS, protoze od ni stejne neodejdu, vyhovuje mi sit bankomatu a je v tom bezkonkurecni. Pripadne reakce na majl, uvitam.
Nemáte tak docela pravdu, některé banky (a je jich čím dál víc) autorizují nejen proti limitu, ale také proti zůstatku na účtu. Např. ŽB a eBanka a pravděpodobně i GE. GE vám vydá kartu s libovolným limitem, proč myslíte? U ŽB vidíte na internetu ihned po autorizaci snížení disponibilního zůstatku. eBanka dokonce v reálném čase ukazuje, na kterém obchodním místě k blokaci prostředků na účtu došlo.
Ale máte pravdu v tom, že tvrdí-li obchodník, že klient nemá peníze na účtu, znamená to, že "vaří z vody", neboť nemá a nemůže mít pro toto tvrzení dostatek informací -- terminál neumí rozlišit stavy nedostatek prostředků na účtu/překročení limitu/dočasnou blokaci karty... A je to zpravidla ještě horší, např nové terminály ČS hlásí "Transakce zamítnuta" i v případě, že neobdržely autorizaci v časovém limitu, což je zpravidla chyba spojení mezi obchodníkem a bankami a klient je v tom zcela nevinně.