Vlákno názorů k článku Ukradli vám platební kartu - třeste se! od Pavel - od 1.7.2002 nabízí jako jediná ČSOB pojištění karet...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 2. 7. 2002 13:01

    Pavel (neregistrovaný)

    od 1.7.2002 nabízí jako jediná ČSOB pojištění karet proti ztrátě nebo krádeži. Je tam samozřejmě nějaká menší spoluúčast, ale je to docela dobrej krok.

  • 2. 7. 2002 13:53

    Pája (neregistrovaný)

    No to je ale nehoráznost! Za další peníze ČSOB "pojistí" to, za co v EU nese odpovědnost banka automaticky, tedy do okamžiku nahlášení malá spoluúčast a okamžikem nahlášení 100% odpovědnost na straně banky. Že by se ČSOB snažila "narejžovat" co nejvíc peněz ještě před tím, než 1.1.2003 vstoupí v platnost zíkon o platebním styku, který dpovědnost upraví směrem k EU?

  • 2. 7. 2002 14:33

    Patrik Chrz (neregistrovaný)

    No je to fuj, ale lepší něco než nic, ne?
    Mě by bohatě stačilo, kdyby šlo nastavit, že mojí kartu budou brát jenom ty terminály, kde je požadován PIN.

  • 2. 7. 2002 17:53

    Roman Masata (neregistrovaný)

    Vážený pane dovolte abych se Vám pokusil odpovědět. Pojištění bylo zavedeno hlavně pro klienty, kteří zjistí ztrátu své karty se zpožděním, tedy ve chvíli kdy již k podvodným transakcím došlo. Domnívám se, že bychom dlouho hledali banku, která by dobrovolně platila za neopatrnost klienta. Myslím, že ani nový zákon o platebním styku nebude nutit banky aby přijaly zodpovědnost za ztrátu kterou klient nahlásí o několik dní později. My se naopak domníváme, že jsme za velmi výhodných podmínek nabídli klientům službu, která pomůže výrazně snížit riziko peněžní ztráty. V každém případě je pozitivní, že riziko v tomto případě přechází na pojišťovnu. Zamykání karty tento problém vůbec neřeší.
    Pokud budete mít zájem tak velmi rád vyslechnu Vaše připomínky. Samozřejmě pokud nebudeme chtít využívat diskuzní fórum jako odpadkový koš.
    Roman Mašata

  • 8. 7. 2002 11:29

    Pája (neregistrovaný)

    Vážený pane,
    jsem rád že jste nepopřel uvedené argumenty. Dovolil bych si uvést několik připomínek. Vaše pojištění (za průměrně 650 Kč ročně, tedy víc než za stand embos. kartu samotnou) nabízí velmi málo. V EU je běžné, že okamžikem nahlášení karty automaticky přechází odpovědnost na banku. ČSOB, pokud není sjednáno pojištění, přebírá odpovědnost až půlnocí následujícího dne. Tedy, počítám-li správně, dokonce až 48 hodin po nahlášení. Nyní pominu fakt, že tato doba je neúnosně a bezdůvodně dlouhá a soustředím se na vaše pojištění. Za výše uvedenou částku získám něco, co ani nedosahuje standardu EU bez jakéhokoli pojištění. Po okamžiku nahlášení ztráty/krádeže je totiž vaše plnění shora omezeno a ze strany klienta je tu nezanedbatelná spoluúčast.

    Poněkud mě však zaráží váš nekonzistentní přístup, když jakkoli zpožděné nahlášení považujete za "neopatrnost" klienta, avšak ani při jeho vzorném počínání (okamžité nahlášení) nehodláte převzít odpovědnost a odkládáte to, jak to jen jde...

    Docela by mě zajímal přistup banky, kdy po telefonickém nahlášení krádeže bude přesto s kartou (bez pojištění) učiněna autorizovaná transakce (banka kartu ještě nazablokovala). Jak se ČSOB v tomto případě zachová?

    Děkuji.
    P.Boček

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).