O tom ,že je možné se s pojišťovnou na zániku smlouvy kdykoliv dohodnou silně pochybuji,matka je rok po smrti a pojistka stále živá.Několikrát jsme dokládali úmrtní list,psali výpověď všechno marné.Jedinou možností bude přestat pojištění platit a zanikne pro neplacení,ale část pojistného a pokutu za neplacení budeme muset uhradit stejně .Hanba plit.
Máme na vlas stejnou zkušenost, ovšem s tím, že pojistná smlouva podle všeho nikdy vůbec neexistovala. 1. Maminka měla v dokumentech vysoce nadstandardní pořádek a žádná taková pojistná smlouva v nich nebyla. 2. Kromě toho smlouva nedávala smysl: mělo jít o úrazové pojištění sjednané nedlouho před smrtí, ovšem maminka byla už řadu let předtím samostatně nepohyblivá, plně odkázaná na pomoc jiných. Až do smrti intelektuálnbě naprosto v pořádku a nešlo o žádnou snadno oklamatelnou důchodkyni (byla bývalá vědkyně), a navíc o žádné návštěvě pojišťováka nikdo z nás, kdo jsme ji obsluhovali, nic nevěděl (tj. téměř stoprocentně s ní nikdy žádný agent nejednal). 3. Ani pojišťovna takovou smlouvu podle všeho neměla, nikdy se pojišťovně "nepodařilo ji dohledat, asi právě nefungují databáze", ale to jí nebránilo vymáhat poo pozůstalých pojistné.
S ohledem na to, že se mi u jiného produktu a jiné instituce stalo, že se domáhala plnění ze smlouvy, která byla na jméno maminčina manžela, ale byla údajně "sjednaná" až následující rok po jeho smrti (!), domnívám se, že šlo i u dotyčné pojistné smlouvy o stejný případ podvodu: nějaký agent pracující na provizi získal někde rodná čísla a adresy osob a finanční společnosti v zájmu výkonové odměny předložil "smlouvy nových klientů", které ovšem sám vyplnil bez vědomí klientů a zfalšoval na nich jejich podpisy. (U té smlouvy na jméno maminčina manžela se mi podařilo do ní nahlédnout a údajný "jeho podpis" byl skutečně falzem - jak jinak, když údajný podepsaný byl v té době už dávno po smrti.)
Zpět k pojistné smlouvě: k žádosti o výpověď této smlouvy požadovali číslo smlouvy, bez něho prý nemohou smlouvu ukončit - ale smlouvu jsem k dispozici neměla, na korespondenci, jíž se pojišťovna dožadovala placení pojistného, nebylo ani číslo, ani typ pojištění.
Nakonec po poradě s právníkem této pojišťovny (naším kamarádem) jsem zvolila postup, o kterém paní Eva píše. Pojišťovna pak už ani doplacení pojistného nepožadovala, asi přece jen sama dospěla k závěru, že tato smlouva buď neexistovala, anebo byla sjednána podvodem.
Každopádně ukončování smluv na finanční produkty i dodávky služeb v rámci vypořádání pozůstalosti ve velkoměstě, kde se lidé navzájem neznají, může být thriller. Rok vdovy publikovaný kdysi Respektem a pak volně pokračující myslím po 3 letech ani v nejmenším nepřehání. Hodně záleží na tom, s jakou institucí jsou smlouvy uzavřeny. Mám zkušenosti s tímto údělem v případě úmrtí více než jednoho nejbližšího a jak mezi bankami, tak mezi pojišťovnami a tak i mezi dodavateli energií jsem zažila jak dobré (u jedné banky i výborné) , tak i naprosto odstrašující zkušenosti, kde se řešení táhlo mnoho měsíců, nebo dokonce i roky.
Asi vás to překvapí, ale aby "agent" dostal vyplacenou provizi, musí být nejdříve zaplaceno pojistné...
A tohle už je absolutní nesmysl: "na korespondenci, jíž se pojišťovna dožadovala placení pojistného, nebylo ani číslo". Aby pojišťovna mohla spárovat platbu s příslušnou pojistkou, musí být označena variabilním symbolem, což je, jak překvapivé, právě číslo smlouvy. Nebo po vás chtěli jako variabilní symbol číslo bot?
Co brání agentovi zaplatit první jedno nebo dvě pojistné, když provize je vyšší? Pokud někdo páchá podobný podvod, tak ví, kolik mu z toho kápne. S podvodnými pojistnými smlouvami jsem se taky setkala, dokonce i s tím, že pokud chcete od pojišťovny pojistné, tak se najednou probere a prohlásí smlouvu za neplatnou s tím, že již "uzavíral člověk, který neměl s pojišťovnou žádný smluvní vztah". Co mi je do toho, s kým má nebo nemá pojišťovna smluvní vztah, když mám originál návrh smlouvy, odpověď pojišťovny o uzavření smlouvy a několik let platím pojistné. Pojišťovna prokazatelně moje peníze převezme, nic nenamítá, ale když má sama platit, tak najednou smlouva neplatí?
Mám neblahou zkušenost s Kooperativou,přítel se dostal na pár měsíců do finanční tísně, jelikož platil poměrně vysoké pojistné částky požádal pojišťovnu o přerušení nebo pozastavení pojistného což tato pojišťovna kategoricky odmítla.Takže po třech měsících mu pojistku sama vypověděla s tím že vše musel doplatit plus ještě dva měsíce výpovědí.
Úplně jinak se dalo domluvit s pojišťovnou ING,bez problémů pozastavili až na půl roku, žádné vyhrožování sankcemi nebo že bude penále.
Takže opravdu je důležité dát si pozor co podepisují.