Co je na specifickém symbolu nestandardního a zastaralého? Jak to, že není kam ho vyplnit na formuláři platebního příkazu? Specifický symbol je naprosto standardní nástroj pro vedení několika podúčtů na jednom účtu a je široce využíván (pokud vím, všechny penzijní pojišťovny mají jeden účet a vklady klientů rozlišují právě specifickým symbolem, podobně to má většina stavebních spořitelen a například všechny vkladní knížky Poštovní banky mají taky jedno číslo účtu a rozlišují se specifickým symbolem). Okenko specifický symbol na platebním příkazu má problém najít snad jedině slepý negramot - je na každém příkazu. Problém u spořitelny je v tom, že číslo účtu je pevně svázané s pobočkou, a proto není možné převést účet na jinou pobočku, ale to vůbec nesouvisí se specifickým symbolem!
Na SS je nestandardní nikoliv jeho existence samotná, ale jeho formát (délka), který znemožňuje použití v některých platebních systémech. Nejasnost je spíš v té pobočce - i ČS už snad přešla na filosofii jedné banky, veškeré operace s účtem by dle jejich inormací mělo být možné provádět na všech pobočkách a nechápu tedy, co to ta "změna pobočky" vlastně je a proč by to měl něko dělat.
Filozofii pobočky, nikoliv jedné banky, mají i ŽivnoHrabanka a KB. Minimálně u ŽB (s tou mám delší zkušenost) mě při volání na infolinku 800, když něco chci vědět, odkážou, ať si zavolám na pobočku, kde mi vedou účet. Prý je to ta, kde jsem ho zakládel. Přitom já to už ani nevím, jednou jsem šel kolem, vzpomněl jsem si na kladné zkušenosti s ŽB zmiňované v diskuzích, tak jsem si tam nechal účet na zkoušku založit. Po předchozí zkušenosti s Jebankou, kam člověk zavolá na infolinku, která je kdoví v jaké tramtárii, autentifikuje se klíčem a dozví se úplně cokoliv, mě to nepříjemně překvapilo.
Dneska jsem volal na infolinku eBanky.. Kdyz slecna zjistila, ze jsem jejich klient, tak mi rekla, at si laskave zavolam na jinou info linku.. Trosku me to prekvapilo, jsem tu ja pro ne, nebo oni pro me? (Na infolince pro zakazniky jsem musel jeste asi 5 minut cekat!)
Pravda, bylo to ješta za časů staré dobré Expandie, Váš příspěvek mi pouze potvrzuje, že utéct s té banky, která se kvapem začala kvalitou služeb a personálu blížit České spořitelně z r. 1998, bylo správné.
Kdyz si jednou za tri roky chci vyzvednout platebni kartu, tak bych to rad udelal tam, kde dobre zaparkuji a ne v centru mesta, kde mi odtahnou auto. Proto bych si rad zmenil poobcku.. U CSAS to bohuzel nejde. Zatim.
jeho délka??? specifický symbol je standardní součást platebních příkazů a může mít max 10 znaků (stejně jako variabilní). Specifické symboly u sporožirových účtů mají délku 2-7 znaků, tak že nevidím problém. autor článku asi neví co píše
VS slouží k rozlišení jednotlivých plateb, SS k rozlišení podúčtu (např. klienta). Tedy VS specifikuje, že to je platba za prosinec a SS že to je od Pepy Nováka. Samozřejmě, toto je pouze základní schema, prakticky si každý může SS a VS využívat po svém (nebo je nepoužívat vůbec).
Nemýlíte se? U stavebního spoření máte pouze SVÉ číslo účtu, specifický symbol je tu pouze kontrola, stejně tak i u jiných finančních produktů. U ČSAS je to jinak, tam spec. symbol skutečně určuje majitele účtu. Je to jediný peněžní ústav, kde poznáte účet fyzické osoby, pokud je mi známo, pak např. finanční úřady tolerovaly podnikatelům všechny účty právě kromě oné zmíněné spořitelny. Proto se to ruší a čísla účtů budou nahrazena standardními čísly.
Jsem klientem ČS cca 6 let a musím říci, že mi používání SS nečiní a ani nečinilo potíže. Chápu, že člověk, který o SS nikdy neslyšel může chvíli tápat se zadáváním příkazů, ale pokud má ústa tak se prostě zeptá. Je top taky trochu o přirozené inteligenci. Samozřejmě, že jsem rád, že už SS nebude, protže nebudu muset vysvětlovat těm co mi posílají na účet prašule jak zadávat číslo účtu a co je to SS.
Z naší firmy dost často posíláme peníze klientům, co mají účty u spořky. A když diktují číslo účtu, tak velmi často diktují jako číslo účtu právě specifický symbol. Takže v jejich podání je to:
specifický symbol/kód banky
Proto, jak vidím 0800, tak se rovnou zeptám na specifický symbol a u dobré poloviny z nich do to dopadne: "jé, ono je to jinak".
Pravda, pravda. Spousta klientu asi nikdy neopustila rady CS a nevi, ze existuje treba kod banky atd. Pro ne je cislo uctu proste cislo sporozira (cili SS). A to jsou vetsinou Ti klienti, kteri si mysli, ze kdyz se jmenujou Pepa Novak, muzou poslat firme na ucet penize bez jakyhokoliv symbolu (VS) a ze si je firma najde :-) Byt to maji psano na fakturach a vsude mozne. A pak se strasne divi, ze to firma nenasla ;-)
Kolega ma u CS ucet a penize mu chodi z Ebanky stylem, ze jednou prijdou jeste v den odeslani, ale jindy prijdou 4 dny po odeslani. Vybrat je ale muze vzdy az nasledujici den. Tomu rikam online platebni system :-)
klient: Můžete mi poslat platbu na můj účet?
operátor: Ano, řekněte mi číslo účtu.
klient: 123456/0800
operátor: Používáte nějaký specifický symbol?
klient: Ne.
operátor: Nejedná se náhodou o sporožiro, ty používají specifické smyboly.
klient: Ano. Aha, tady to je, tak je to jinak. Č. účtu je 111111-222/0800 a specifický symbol je 123456