V čem se shodneme je, že ne všichni taxikáři jsou zloději. Což ostatně platí o všech profesích.
Taxíkem nejezdím, Uberem jsem zatím vůbec nejel, znám ekologičtější způsoby dopravy. Nicméně vadí mi, že taxikáři bojují proti Uberu a nebojují proti zákonům, které, předpokládám, nechtějí. A chybí jim tolerance.
Jako obyčejný občan říkám, že pokud taxikáři začnou stávkovat a otravovat ostatní, já začnu si také všímat taxikářů. Zastavení v zákazu zastavení (stačí fotka vystupujícího zákazníka), stání v zákazu stání (stačí zavolat policii), včetně těch implicitních, průjezdy na červenou (stačí fotka). Prostě jakýkoliv přestupek proti zákonům, lze zdokumentovat a/nebo zavolat policii. Od té doby, co je Uber v Brně, jsem si podobných přestupků mimoděk začal všímat jako reakci, jak taxikáři zákony dodržují. Samotného mě překvapilo, v kolikati situacích zákony porušují. Asi bych pak navrhl zákazníkům Uberu, aby stejně jako taxikáři začali volat taxi na místa, kde se nesmí/nedá zastavit s policií v zádech apod. Na podněty musí policie reagovat, stejně jako musela reagovat na buzerující podněty od taxikářů, pokutou a body.
Myslím si, že taxikáři by měli bojovat, pokud se jim současný stav nelíbí, s tím nesprávným nepřítelem, tím není Uber, ale povinnosti které mají a které je omezují, aby mu mohli konkurovat.
AFAIK. Ve vyhlášce je jen zmínka o druhé řadě: (2) Ve druhé řadě smí při výkonu taxislužby zastavit řidič taxislužby, je však povinen dbát potřebné opatrnosti, aby neohrozil bezpečnost a plynulost provozu na pozemních komunikacích.
Což je dle mého nadbytečná zmínka, protože stejně tak může zastavit i obyčejný řidič.
Jiné výjimky řidič taxi služby pro zastavení a stání nemá. Nemluvím o vjezdu do pěší zony apod.