Vy jste také dáreček. Kdy jste naposledy jel taxíkem? Možná ze Staromáku na Vávcavák za 2 litry, viďte? Víte, že Česká republika není jen Praha? A že taxikáři nejsou jen ta verbež na Staromáku, na kterou není Magistrát krátký, ale jen je nechce řešit? Víte, že ve zbytku ČR se taxíkem živí tisíce lidí jako seriózní živností? Víte, že řidič taxi nesmí ve vozidle za jízdy kouřit? Víte, že si na něj můžete stěžovat u jeho provozovatele či na magistrátu daného města/obce? Víte, že jako taxi nejezdí jen Škody Suberb, ty dokonce tvoří minoritu registrovaných vozidel? Víte, že třeba v Olomouci mají nové Škody Citigo a v Pardubicích nové Škody Fabia? Že v Praze jezdí novými Mercedesy za 22 Kč/km? Víte že... jste debil?
To je dotaz na taxikáře. Co jsem já pochytil, tak když je nějaká "řada", jede první z nich. A protože ten s Fabií by asi moc dlouho nevydržel s nerozbitým autem, pokud by vyjel první, tak se Vás raději vzdá a pustí té černé opici. Ale to přece řeší aplikace zmíněné ve článku včetně Uberu, pokud by jeho řidiči měli v pořádku papíry.
Zákazník platí, ten stanovuje pravidla objednání taxíku. Když chci "svůj" taxík, počkám na něj, přijede pro mě a odjíždíme. Když jsem v Praze na jednáních a musím z ústředí kousek od Staromáku, běžně čekám na rohu Pařížské a Staromáku, mám v ruce mobil, vedle mě stojí stará opice v taxíku čekající na kořist, ale já si objednám taxí přes aplikaci.
Vím, že mě taxikář neodrbe, že má perfektní hodnocení, že mu mohu zavolat nebo napsat, že vidím, jak jede ke mně a že on o mě ví. A že když budu potřebovat, dostanu daňový doklad, který mohu účetně zaevidovat. Je to jen o volbě výběru, aniž by řidič musel porušovat zákony. Mám číslo na pár prověřených taxikářů a když nemohou, používám aplikace včetně jedné dispečinkové. Mimo Prahu v menších městech pak používám místní taxíky, jejich řidiči často dělají ještě další jednu či dvě práce, takže mají nízké ceny a jsou rádi, že vůbec jsou.