TRINITY BANK má (staro)nový spořicí účet. Nabízí garanci a komplikované podmínky

9. 6. 2025
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

Logo TRINITY BANK na pobočce s květinami v truhlíku a obrazy na stojaně.
Autor: Dalibor Z. Chvátal
Ilustrační fotografie. Pobočka TRINITY BANK v Ostravě. (8. 4. 2024)
TRINITY BANK (TB) pokračuje ve své strategii „najdi si svoji úrokovou sazbu a svůj název produktu“ a má pro každého klienta jinou.

Od 20. května 2025 má TRINITY BANK v nabídce novou akci na svůj stávající spořicí účet Výhoda. Jde o jednu z nepřeberných marketingových akcí, v nichž se vyznají převážně finanční novináři, nikoli klienti.

Základem je vždy spořicí účet s názvem „Výhoda“. A pak si musíte najít ten správný přívlastek.

Spořicí účet s garancí úrokové sazby, ale i bez garance

Noví klienti banky mají v nabídce účet s typicky nezapamatovatelným názvem Spořicí účet Výhoda+ Skvělý účet N Garance I CZK.

  • Písmeno „N“ zamená „nový klient“.
  • Garance znamaná, že jde o garantovanou úrokovou sazbu po nějaké období.
  • Římská „I“ je zlou předzvěstí, že časem bude římská „II“ a vše se opět zkomplikuje, jak je u spořicích produktů a marketingových akcí TB obvyklé.
  • CZK znamená, že jde o korunový účet, byť v jiné měně tento typ účtu nenabízí, tedy ne s marketingovými akcemi.

To vše platí v případě, že si účet založíte online.

Pokud si jej založíte na pobočce, dostanete účet s jiným názvem: Spořicí účet Výhoda+ Skvělý účet N Bez Garance I CZK. Úroková sazba je tedy stejná, ale bez garance.

Spořicí účet Výhoda+ Skvělý účet N Garance I CZK

Jde o spořicí účet hlavně pro nové klienty při založení online. Úroková sazba v pásmu do 400 000 Kč je garantovaná do 20. 11. 2025. To není špatná nabídka, byť jen do 400 000 Kč. 

Výpovědní lhůta Výše vkladu [Kč]
0 – 400 000 400 001 – neomezeno
Bez omezení 3,33 % 3,01 %

Spořicí účet Výhoda+ Skvělý účet N Bez Garance I CZK

Opět jde o nabídku cílenou primárně na nové klienty. Rozdíly jsou dva. Tento účet se otevírá jen na pobočce a nemá garanci úrokové sazby. Může se tak kdykoli změnit.

Výpovědní lhůta Výše vkladu [Kč]
0 – 400 000 400 001 – neomezeno
Bez omezení 3,33 % 3,01 %

Slovní spojeni „hlavně pro nové klienty“ znamená, že banka tím sice cílí na nové klienty, ale, jak je u TB zvykem, tento účet mohou využít i stávající klienti, kteří provedou tzv. nový vklad. Rozhodujícím datem pro ně je 19. 5. 2025 (podrobné podmínky).

Změny pro stávající klienty

Stávajícím klientům TB se trošku změnily názvy účtů a nově se tyto účty už nezakládají, proto jsme jej ze srovnávače vyřadili.

Spořicí účet Výhoda+ Skvělý účet CZK

Úroková sazba platí pro stávající klienty, kteří se stali klienty do 31. 12. 2024. Platí jen pro 1 spořicí účet.

Výpovědní lhůta Výše vkladu [Kč]
0 – 400 000 400 001 – neomezeno
Bez omezení 3,28 → 3,03 % 2,08 → 2,01 %

Spořicí účet Výhoda+ Skvělý účet N CZK

Úroková platí pro stávající klienty, kteří se stali klienty od 1. 1. 2025. Platí jen pro 1 spořicí účet.

Tady je vidět, že TB nechce hned naštvat nové klienty, kteří jsou v bance od ledna 2025 a ikdyž se jejich spořicí účet zase jmenuje jinak (přibylo "CZK), úroková sazba se nezměnila.

Výpovědní lhůta Výše vkladu [Kč]
0 – 400 000 400 001 – neomezeno
Bez omezení 3,33 % 3,01 %

Vyznejte se nepřehlédných akcích TRINITY BANK

Přehled letošních marketingových akcí TRINITY BANK k jednomu spořicímu účtu:

Přehled nabídek a vysvětlivky
Název produktu a marketingové akce Max. úroková sazba Pro koho  V nabídce 
Spořicí účet Výhoda+ Skvělý účet N Garance I CZK 3,33 % p.a. – Noví klienti.
- Stávající s novým vkladem.
- Jen online.
- Garance úrokové sazby do 20. 11. 2025 do výše 400 000 Kč.
ANO
lze sjednat
Spořicí účet Výhoda+ Skvělý účet N Bez Garance I CZK 3,33 % p.a. – Noví klienti.
- Stávající s novým vkladem.
- Jen na pobočce.
- Úroková sazba se může kdykoli změnit.
ANO
lze sjednat
Spořicí účet Výhoda+ Skvělý účet CZK 3,28 % p.a. – Stávající klienti s účtem do 31. 12. 2024. ANO
nelze sjednat
Spořicí účet Výhoda+ Skvělý účet N CZK 3,33 % p.a. – Stávající klienti s účtem od 1. 1. 2025. ANO
nelze sjednat
Spořicí účet Výhoda+ Skvělý účet II CZK 2,08 % p.a.  – Noví klienti mimo akce.
- Stávající klienti mimo akce.
ANO
Stejný produkt jako „Skvělý účet II“
Spořicí účet Výhoda+ Skvělý účet N 3,58 → 3,03 % p.a. – Noví klienti.
- Stávající s novým vkladem.
NE
Spořicí účet Výhoda+ Skvělý účet II 2,08 % p.a. – Noví klienti mimo akci.
- Stávající klienti mimo akci.
NE
Stejný produkt jako „Skvělý účet II CZK“
Spořicí účet Výhoda+ Skvělý účet N II CZK 3,08 % p.a.  – Noví klienti.
- Stávající s novým vkladem. 
NE
Spořicí účet Výhoda+ 1,08 % p.a. – Kdokoli. ANO
Základní spořicí účet

Základem je jednoduchost a srozumitelnost

Autor článku chápe, že právníci mají často svůj názor a produktoví manažeři také. Pokud ale banka prodává služby koncovým spotřebitelům, základem je jednoduchost služby a snadno pochopitelné podmínky.

V případě TB četba produktových podmínek marketingových akcí vyžaduje buď aspoň jeden semestr na právnické fakultě, nebo velké nadšení pro četbu mezi řádky, kde poté najdete informace, zda tyto výhody jsou použitelné i pro vás.

Přestože TB je jinak seriózní bankou, o jejích marketingových podmínkách si mimo záznam nelichotivě povídají nejen sečtělí a vzdělaní klienti nebo finanční novináři, ale je i předmětem vtipů od jiných zástupců bank.

A to bance nedělá dobrou reputaci, i když má v základů dobrou nabídku spoření a ještě lepší nabídku nových spotřebitelských úvěrů.

Že to jde dělat lépe i s právníky, kteří do toho stále něco komentují, ukazuje konkurence. Níže jsou příklady bank, které mj. lákají na lepší úrokovou sazbu a mají k ní další podmínky.

Česká spořitelna na svém webu graficky znázorňuje, kdo, kdy a jakou úrokovou sazbu dostane. A přitom jde jinak o stále komplikovanou banku, kdy její 1 spořicí účet má 13 různých variant. Ale má aspoň 1 název.

UniCredit Bank také loví nové klienty, mj. přes lépe úročený spořicí účet. Ten se jmenuje stále stejně, ale noví klienti mají lepší úrokovou sazbu. Lidé vědí, že nebude trvat věčně a nepotřebují kvůli tomu speciální název spořicího účtu složený z 9 slov a znaků.

Školení pro účetní - podzimní novinky

Stejně postupuje Komerční banka. Jeden spořicí účet, jeden název, ale noví klienti mají lepší úrokovou sazbu. Plus nějaké ty podmínky. Všem je to srozumitelné.

A o tom tvorba finančních produktů a podmínek k nim být, pokud banka chce, aby u ní klienti nadále zůstali.

Autor článku

Autor se věnuje publikační činnosti v oblasti osobních financí. Specializuje se na finanční produkty, spotřebitelská témata a osobní silniční dopravu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).