Vlákno názorů k článku Triky při reklamaci od LK - Mě by zajímalo, jak je to se zárukou...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 7. 7. 2004 21:13

    LK (neregistrovaný)
    Mě by zajímalo, jak je to se zárukou v případě, že byl výrobek vyměněn za bezvadný. Běží záruka pouze do konce původní záruční doby nebo na tento nový kus běží nová záruka? Jak je to v případě, že vymění jen určitý díl, dejme tomu - plácnu - obrazovku u TV? Je záruka na tuto novou obrazovku 2 roky nebo jen doběh původní záruky + doba opravy?

    Jinak z vlastní zkušenosti jsem se setkal s tím, že firma SAGEM CS Agence (ostatně stejní lidé dnes vedou oficiální zastoupení pro mobily Samsung) mi vzala do záruční opravy telefon a spolu s ním záruční list. Protože mi již předtím udělali nepěkné věci, nechal jsem si ho ofotit a podepsat od přebírající prodavačky. Po nějaké době mi reklamaci zamítli, že přístroj již není v záruce (bylo to asi osmý měsíc, záruka 12 měsíců). A světe div se, když mi to vraceli (zamítnuto mj. z důvodu, že přístroj již není v záruce), na záručním listě (originále) bylo "Záruka 12 měsíců" přeškrtnuto a napsáno "Záruka 6 měsíců". Nevím to jistě, ale možná tam bylo i razítko. Bylo mi houby platné, že jsem měl ofocený a podepsaný původní záručák s 12ti měsíci, trvali na svém. Neměl jsem sílu (při fungování našeho soudnictví) to hnát až před soud, takže to dávám jen k dobrému, abyste měli představu, co vše je v našem Kocourkově možné.
  • 8. 7. 2004 10:32

    Lukáš Jakub D. (neregistrovaný)
    z vlastní zkušenosti s reklamací sluchátek JVC mohu prohlásit, že záruční doba běží při obdržení nového kusu při deklarované neopravitelnosti opět od začátku. dokonce, pokud si dobře pamatuji, mi napodruhé začala běžet delší záruční lhůta vzhledem ke změně záručních podmínek.. ve finále se mi pak stejně podařilo vyzískat zpět peníze (po druhé reklamaci a jejím nevyřízení ve lhůtě 30 dnů).. a nepomohlo mi nic jiného, než asertivní opakování mých práv stále dokola jako na kolovrátku. zakoupil jsem pak sluchadla KOSS s doživotní zárukou (radostí nad tím, že mi vrátili peníze, ve stejném obchodě, byť ne ve stejný den) a jsem doposud na výsost spokojen.. ;)

    je fakt, že na mě zkoušeli i tu fintu s paragonem.. nejprve mi ho prodavač při reklamaci odebral.. a pak dělali, že ho nemají a že bez něj se ta reklamace vyřídit nedá.. ale nakonec nebyl problém vytisknout ho zpětně z databáze. poučení pro příště - nedávat ten kus papíru z ruky. faktem je, že záleželo i na tom, s kým jsem právě z onoho obchodu (Elektro Spáčil) jednal. jen tak mimochodem, prodavače, který mne obsluhoval při druhé problémové reklamaci, nakonec vyhodili pro neschopnost.. happyend?! :))

    přeji všem úspěšné reklamování bez postranních úmyslů jak na straně prodávajícího, tak na straně zákazníka (neb i takový chytrolíni se najdou a díky nim pak mají ostatní stíženou pozici)..
  • 2. 5. 2005 16:55

    Riccardo (neregistrovaný)
    S Kossem už to máš bez problémů na věčné časy. Mně se rozlomila spona u R/80 a v servise ani nechtěli vidět paragon. Druhý den byly zdarma opravené ... podotýkám, že už je mám asi 5 let, takže záruka 24 měsíců už dávno vypršela. Toto je zkušenost z Ostravského Eurostaru. V Praze nevím, ale asi by to dopadlo stejně.
  • 9. 5. 2006 10:13

    a b (neregistrovaný)
    souhlas, v Ove v Eurostaru, KOSS reklamace jedna na pockani druha za nejakou dobu za 150,- manipulacniho poplatku sluchatka defacto nove
  • 20. 4. 2012 16:40

    dTest (neregistrovaný)

    Ohledně záruční lhůty je vždy třeba zachovat smysl ustanovení. Tedy pokud dojde k výměně zboží začíná běžet záruční lhůta nová, pokud dojde k výměně pouze součásti, pak začne běžet nová pouze u této části (§627odst.2). Do záruční lhůty je nepočítat také dobu uplatňování samotné reklamace.
    _____________­_____________

    sdružení spotřebitelů dTest
    poradenská linka 299 149 009

  • 1. 2. 2013 18:05

    Fan Da (neregistrovaný)

    Nic ve zlém, ale právě kuli takovým lidem co tyhle protiprávní jednání neřešej je oprsklost jak servisu tak obchodníku tam kde je. Kdyby se s nima kazdej kdo to má jasně vyhrané soudil či zašel na ČOI která musí reagovat hned, tak tu dnes nemusíme číst toto ale třeba jak se zlepšil postoj obchodníku tak sevisu...

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).