to je mi jasné. to už je asi otázka svědomí každého člověka. Předpokládám že kdybyste se soudil tak bude potřeba nějaký posudek zda k tomu a tomu poškození mohlo dojít při přepravě, což se bude snažit oponovat dopravce....
jinak já jsem nevystudovala právnickou fakultu, proto tyto příklady čerpám od dTestu, který tyto lidi má. Ode mě proto závazný výklad zákona nečekejte.
Přijde mi ale škoda aby spotřebitelé přicházeli o tak zajímavá témata když já nejsem právník a dTest se jim věnuje...
Obavam se, ze predevsim u mechanickeho poskozeni, tezko pujde jednoznacne prokazat ze pri preprave vzniknout nemohlo.
Jak pisu nize, prijde mi to ze dTest provadi medialni masaz ve prospech americkeho stylu, kdy zakaznik nemusi vubec nic, prodejce ruci a plati za vsechno. On to tak bezpochyby bude i dobry kseft pro pravniky, ze.
Samozrejme posilovani prav a povedomi kupujiciho neni od veci - sam mam treba zkusenost jak jsem lamal z kasa.cz uhradu za postovne za (troji opakovane) zaslani zbozi k reklamaci, nakonec jsem ji stejne nedostal, takze jsem dostal zpet tisicovku za zbozi a celkem utratil ctyri stovky za postovne.
Ale stylem z extremu do extremu by se to asi delat nemelo...