bohužel v našem trestním zákonu trvá.Např. to lpění na možnosti nápravy pachatele.Pachatelé z větší části recidiují.Jejich polepšení v prostředí nápravného zařízení je iluzorní.Kdy si přiznáme,že hlavní smyslem trestu je izolace pachatele od společnosti a výstraha pro ostatní?Navíc zkušení recidivisté dokáží projevit "účinnou lítost" a soud jim na to lačně skočí.Pořád přetrvává úzkostlivé lpění na právech pachatele na úkor práv oběti.Proč trest nad 15 let za úkladnou vraždu je výjimečný?Za něco tak strašného a nevratného,jako vzít jinému život,by měl být normou.Navíc by se měl pro některé případy zavést institut "bez možnosti podmíněného propuštění".V té souvislosti nechápu,jak je možné,že podmíněně odsouzený pachatel nemusí automaticky při spáchání dalšího trestného činu jít do vězení.
Díky za názor; v něčem s vámi souhlasím. Celkový "demokratizační" trend v trestním právu v Evropě přináší i to, o čem píšete. A USA jsou větší "řízkové", ale tam zase hraje velkou roli advokacie a značné finanční zatížení klientů. I když u nás už taky obhajoba není "za hubičku". O tom již v dalším dílu seriálu.
Zdravím!
J.D.K.
Závažné činy se hodnotí mírně. Naopak, za každou prkotinu vás popotahují. A pak jsou tu vyložené nespravedlnosti viz případ internetové rádio(a jiní další slušní lidé) vs. OSA. podrobnosti na Lupě
Stačí málo a taky se stanete pachatelem, jeden příklad za všechny, můj zážitek
http://blog.zvestov.cz/item/5
To podle mě souvisí se zbabělostí a alibismem státního aparátu.Nějakou činnost vykazovat musí a je jednodušší zapracovat na "obyčejném" člověku.Ten nemá ty správné konexe a nehrozí,že dotyčný orgán narazí na politické,personální či ekonomické tlaky.Také na tom nesou vinu zákonodárci,kterým vyhovuje politizace státní správy a vytrvale odsouvají platnost zákona o státní službě,byť se k tomu naše republika při vstupu do Unie zavázala.