Názory k článku Tradičnímu bankovnictví zvoní hrana, nastupují banky virtuální

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 11. 10. 2007 12:22

    Pan D. (neregistrovaný)
    Mám takový dojem, že autor to trochu přehnal. Vzhledem ke konzervativizmu klientů a také k tomu, že internetové obchody s penězi povedou docela určitě k vyššímu riziku pro jejich poskytovatele, tudíž budou muset tyto rizikové náklady také zohlednit v sazbách úvěrů, tak tady bude ještě hodně dlouho muset být varianta - dražší osobní služby+levnější úvěry, oproti té nové levné neosobní služby+drahé úvěry.
    Ať si skeptici říkají, co chtějí a poukazují i na podvody s účastí bankovních zaměstnanců, tak přesto jsem toho názoru, že velké množství podvodných úvěrů neprojde právě kvůli tomu, že se musí jednat osobně v bance.
  • 11. 10. 2007 15:55

    anonymní
    Ano, titulek mohl být rozdělen do dvou holých vět a obě mohly být zakončeny otazníkem. Přesto nepovažuji titulek za úplně zavádějící, článek se týká EU, nikde není samostatně posuzována Česká republika (P.S. -nejsem samozřejmě autor)

    Souhlasím však s Vámi, že český klient = velmi konzervativní klient. Když občas zahlédnu ty fronty se složenkami na poště - nechápu, že někdo ztrácí čas. Ale využívání internetového bankovnictví a služeb přes ATM je determinováno věkem, to bylo ostatně i v článku zmíněno.
    Navíc i někteří uživatelé internetového bankovnictví v Čechách se musejí sami napálit, než přestanou sdělovat někomu do nezmána čísla PIN aj.osobní údaje, lépe zabezpečí svůj počítač atd.. Takové medializované případy pak prohlubují nedůvěru vůči obsluze bankovního účtu z domova. Nedomnívám se, že by se v brzké době konal v Čechách masový přechod k internetovému bankovnictví. Naopak se docela rozvíjí nový přístup ke klientovi a tento je obsluhován privátními bankéři. Znám takový způsob obsluhy z Německa, dávno předtím než ho objevily české banky. Individuální přístup je to, co také stále povede spoustu klientů do "kamenných poboček".
  • 11. 10. 2007 16:16

    Janatka T. (neregistrovaný)
    Mohu vás ubezpečit, že český klient co do konzervativismu rozhodně nepředčí klienty bank v Německu nebo ve Velké Británii a předpokládám, že ani v dalších státech to není jiné. Opravdu jsem nekomentoval jen situaci v české kotlině. Kdybych měl být takhle lokálně zaměřený, tak naopak budu muset svůj komentář pozměnit, protože nástup nových trendů v bankovnictví je u nás, oproti Západu, ve valné většině případů klienty přijímán ve větším měřítku příznivěji, než je tomu ve státech, kde komerční bankovnictví má desítky let dlouhou tradici. U nás si lidi myslí, že ve využívání např. přímího bankovnictví Západ musíme nějak moc dohánět, ale ono tomu tak už není. Naopak u nás měly banky velkou výhodu, že všechny moderní technologie mohly implementovat bez zatížení minulým vývojem.
  • 11. 10. 2007 18:35

    Q (neregistrovaný)
    Když vezmu klientky České spořitelny, jak jsou neochotni cokoliv změnit (změnit ústav - když ve stávajícím jsou nespokojeni) - to je ukázka konzervatismu. Točit klikou u bankomatu, aby jim vydal jejich peníze. Fronty na přepážkách, málo otevřených přepážek, nevyvážený poměr otevřených a uzavřených přepážek, nevyvážený poměr přepážek, o které je zájem (pokladny) a o které je menší zájem či se jejich činnost dá provést jinými způsoby (bezhotovostní přepážky). Neznalost a neodbornost velké řady nových, mladých prodejců - rychlokvašek. Vnucování mnohdy neatraktivních produktů. Častá nefunkčnost internetového bankovnictví, interních počítačových sítí, bankomatů, kartového centra atd atd. Vysoké poplatky za cokoliv. Jedny z nejvyšších úrokových sazeb u úvěrů, naopak jedny z nejnižších u vkladových produktů. Oškubat klienta tak, aby se cítil, že byl výtečně obsloužen a ještě za své oškubání poděkoval a napříště se vrátil uzavřít opět nějaký "výhodný" produkt.
    O konzervativních škodofkách ani nemluvě.
  • 11. 10. 2007 22:15

    Pavel (neregistrovaný)
    Nu, jsem klient CS od roku 1995 a zadnou z uvedenych veci prakticky neznam. Pravda, nejsem asi nejaktivnejsi, mam pouze dve karty a cca 25 transakci elektronickou cestou mesicne. Zabyvam se zabezpecenim v IT a nemyslim, ze by mi nekdo vybral ucet. Mam jej vcelku solidne zajisten a to nejenom autentikacnim kalkulatorem. Cena za sluzby je v mem pripade v prumeru tak 110 korun mesicne, coz si myslim je docela prijatelne. Rozhodne krome spolecnosti FIO, ktere nema zatim moji plnou duveru je to cena konkurenceschopna. Ano, CS ma sve mouchy, ale ktera banka ne? Na pobocce se zastavim tak jednou do roka, vetsinou je tam prazdno, systemy bezi a vzdycky si rad popovidam s prijemnou damou za okenkem. Nic mi nevnucuji, protoze vsechno co potrebuji jiz mam a vsechno jine s diky proste odmitnu. Ale to je vec take trochu inteligence. A to i ze strany klienta. Ano, jsem konzervativni. A to mi jiz nejednou zachranilo docela dost penez. Pro me banka existujici nekde virtualne na siti nepredstavuje duveryhodny podnik. Asi taky proto, ze vim, jak se pomerne rychle a efektivne da tento podnik vytunelovat a zneuzit vubec. Ale jak rikam, kazdemu, co jeho jest....
  • 12. 10. 2007 10:22

    Klára (neregistrovaný)
    Ale to si dovolujete příliš - odmítat nabízené produkty! To vám není líto té příjemné dámy za okénkem, že nesplní plán prodeje? Pochybuji, že máte všechny produkty, které ústav nabízí. A že některé nepotřebujete? Právě od toho tu ČS je, aby vám vnutila nepotřebné, a vy se musíte cítit být skvěle obsloužen a ještě za to poděkovat a příště se zase do pobočky vrátit k uzavření nového, nepotřebného produktu!
    Jsou i banky existující fyzicky, nejen virtuálně, které fungují lépe než ČS. A i ta ČS se dá vytunelovat - kolik už takovvých zpráv o krachu těch "nejzdravějších" největších, nej ... firem v cizině již proběhlo?
  • 12. 10. 2007 12:34

    okřídlený čípek (neregistrovaný)
    Manželka měla v práci nějaké starší elektronické bankovnictví zřízené ještě před Servisem24. Jednoho dne klientům ČS oznámila, že tu stávající službu ruší a že musí přejít na Servis 24. Samozřejmě, nikdo nevěděl podrobnosti. Na zelené lince - to musíte na pobočku. Na pobočce měli tak leda smlouvy, ale nevěděli nic o aplikaci. Pak sehnala nějakou technickou pomoc, protože podle návodu to nefungovalo. Musíte mít Javu, ale ne tu nejnovější, ale nějakou starší. Jelikož v práci používají ještě netové bankovnictví dalších asi 4 bank (takže má z čeho srovnávat), tak ty ostatní banky vyžadují zpravidla zase tu nejnovější verzi Javy. Pod Internet Explorerem se to nepodařilo rozchodit. Tak další varianta: zkuste Firefox. Ten nikdy nepoužívali, tak jen než objevili, co to vlastně je a kde jej sehnat - nemají totiž vlastního AIŤáka, takže co jsem věděl, s tím jsem pomohl. Firefox ale zase většinou nepodporují jiné banky. Po velkých peripetiích to rozběhli ve Firefoxu, ale nadává na to, více jí vyhovují netové aplikace ostatních bank.

    Když mi zběžně ukazovala aplikace jednotlivých bank, musel jsem ji dát za pravdu, že u ČS je to snad opravdu nejotřesnější. A každou chvíli nadává, že se tam nemůže dostat.
  • 11. 10. 2007 22:37

    Pan D. (neregistrovaný)
    A to všechno, o čem tady vyprávíš a co zavání zaujatostí a neznalostí, tak to všechno není předmětem diskuze na výše uvedené téma. Není to nic o konkrétních bankách, ale o bankovním systému jako celku.

    A jen pro upřesnění: Co je "častá nefunkčnost systémů"? S čím to srovnáváš? Proč myslíš, že úrokové sazby úvěrů mají jedny z nejvyšších? Kolik poskytovatelů úvěrů sazby jsi porovnával? A to samé u depozitních produktů.
    Podotýkám, jak jsem uvedl v jiných diskuzích na téma nekonkrétní kritika: Nejsem klientem ani zaměstnancem ČS, dokonce ani jejím externím spolupracovníkem. Jen mě prostě s....u urážlivý kecy podložený jen subjektivními dojmy.
  • 12. 10. 2007 11:00

    anonymní
    Pan D. je spíš soudruh D., že každému tyká... Nevím, kdo vás vychovával, asi ale budete člověkem "na úrovni"

    Domníval jsem se, že je zde svoboda slova projevu a že mohu diskutovat, jak chci.

    Psát pravdu je podle vás zaujatost nebo neznalost. Pohybuji se ve finančí sféře, tak vím, o čem píši.

    Častou nefunkčností nazývám to, že když potřebuji služeb ČS využít, tak něco nefunguje. Ať je to jednou týdně nebo 1x měsíčně. Nemíním plánovat tak, že když budu chtít vybrat např. z bankomatu, že si zašlu kolkovanou žádost, že toho a toho dne v tolik a tolik chci vybrat z bankomatu XXXX tu a tu částku. Že toho a toho dne v tolik a tolik hodin chci na svém podpisovém vzoru udělat tu a tu změnu. Že toho a toho dne v tolik a v tolik hodin budu chtít navštívit pobočku tam a tam - bude mít vůbec otevřeno? Atd. Atd.

    K sazbám úvěrů a vkladů - stačí se kouknout na různé internetové stránky - tam je srovnání dost a dost. Nebo si to ověřit (včetně případných poplatků) na netových stránkách jednotlivých bank. Pro ty, co nevědí, co internet je, vychází např. v Hospodářských podrobné tabulky, a to nejen v oblasti úvěrů či depozit, ale třeba i podílových fondů, pojistného aj.

    Připadá mi, že jste jedním z řady klientů ČS neschopných či neochotných něco změnit = jít za lepším (či dokonce jedním z jejich zaměstńanců - nutičů - bouchačů produktů) a zžírá vás, že váš ústav si dovolil někdo nazvat pravým jménem (asi tak jak v minulosti majitelé Trabantů a dnes Škodovek nesnesli hanění svých výkřiků techniky a zatímco se ostatní smáli, oni bonzovali na Stasi či StB, že někdo napadá výdobytky eNDeeRáckého nebo dnes VW průmyslu) - i když uvádíte, že s ČS nemáte nic společného. Nevěřím vám ani slovo.

    Má poklona ...

    PS: včera (po X letech, co mám účet mimo ČS) nešlo platit kartami Visa. 15:09 mi na mobil přišla informující SMSka, v 19:33 přišla další, že už vše funguje. To se mi u ČS nikdy nestalo. Abyste to nepřekroutil: nestalo se mi, že bych dostal jakoukoliv informaci, že něco nefunguje. Stalo se však, že to a to v ČS nefungovalo zrovna v době, kdy jsem to potřeboval. V exemplárních případech se to dokonce nepodařilo ututlat a informace prošly médii. Z mé nynější banky dostávám informace, že něco někdy nebude fungovat - z důvodu údržby. Ale vždy předem - a většinou nefunkčnost se děje v době, kdy normální lidé spí.
  • 12. 10. 2007 12:24

    Pan D. (neregistrovaný)
    Bratře anonyme, nestihl jsem nikdy vstoupit do KSČ, protože věk mi to nedovolovat, když ještě byla u moci. Teď vidím, že to s ohledem na vývoj bylo špatné (nemám ty styky, co jsem si ve Straně mohl vybudovat) i dobré (nemůže si o mě nikdo otírat své ústa a nemohl jsem se připlést ke špatnostem, které se jejím jménem a pod její ochranou děly). A k tomu tykání – osobně si nedostatek sebeúcty nemusím nechávat kompenzovat od jiných vynucováním si např. vykání. Což si na netu nejsou všichni rovni – vysokoškolský profesor jako žák primy na reálném gymnáziu? Já tvrdím, že ano a to zvláště v případě, že nelze jednoznačně rozlišit, kdo sedí „na druhém konci drátu“. Pokud by ovšem šlo o plně identifikovaného jedince (jako je tomu u registrovaných přispěvatelů, potom by moje svévolné tykání bylo neomluvitelné).

    Diskuze by se měla věnovat s ohledem na ostatní čtenáře a diskutující nastavenému tématu. Tento můj off topic příspěvek mě také příliš netěší, ale chtěl bych se k těm nařčením vyjádřit, už proto, že používám stále stejný nick a tudíž se může někdo v budoucnu mými předchozími názory proti mě zaštiťovat. To není nic proti svobodě slova, ale čistě jen připomínka základní slušnosti.

    Nějak nechápu tvé protimluvy – systémy ČS chceš používat vždy, když potřebuji využít jejich služeb a na druhou stranu tvrdíš, že nejsí už X let jejich klientem. Pokud tedy mluvíš o svých zkušenostech z let dávno minulých, potom by bylo férové tuto skutečnost také uvádět.

    Ano, sazby úvěrů mohou být třeba i nejvyšší, pokud je srovnávaný vzorek složen ze dvou produktů, ale jinak naprosto nemáš pravdu. Jejich sazby jsou průměrné a jestli ti ve tvé práci ve finanční sféře tvoji trenéři tvrdí něco jiného, tak to je jen firemní propaganda, aby ti dokázali, že ČS pro tebe není žádná konkurence.

    Opakuji, pro ty, kdo neumějí číst a nebo prostě jen nedočítají všechno do konce, že nejsem od roku 1994 klientem ČS a jako takový nemohu být ani jejich zaměstnance. V peněžnictví mám za sebou zatím dvanáctiletou praxi na různých obchodních i řídících pozicích a ČS pro mě byla a je vždy konkurenčním finančním ústavem. Nikdo z rodiny mezi jejich klienty nepatří (to bych považoval za osobní neúspěch, kdyby nevyužívali služeb mého současného zaměstnavatele), ale přesto mi to nebrání v realistickém pohledu na jejich vývoj a současnou nabídku. Ano, mám svým způsobem radost, když se jim, jako naší konkurenci, něco nedaří, ale abych tvrdil, že je to banda diletentů a divil se jen, že u nich ještě vůbec někdo jako klient zůstává, tak krátkozraký teda zdaleka nejsem.

    Ale jestli hodláš používat takových ubohých invektiv namísto doložitelných argumentů, jako v posledním odstavci před PS, potom asi nejsme partneři pro diskuzi.
  • 12. 10. 2007 13:26

    zdenda (neregistrovaný)
    Vážený anonyme, jaký rozdíl je být řídícím pracovníkem u finančního žraloka A proti jinému pracovníků B. Třeba v ČS?

    Podle mě žádný. Jste jen vydřiduši, kteří vymýšlí co nejrafinovanější systémy a produkty, jak obrat naivní lidičky. Jste prostě novodobí mafiáni, nic jiného :-(
  • 12. 10. 2007 15:09

    Pan D. (neregistrovaný)
    Je to sice mimo téma této diskuze, ale pokusím se krátce odpovědět: V náplni práce se to asi příliš neliší, aď jde o pozici managera ČS nebo ČSOB nebo KB nebo RB nebo VB nebo jakákoliv jiná banka. Ovšem pokud jde o to, že se ti někomu, a zvláště se jedná o ty neznalé, zdá, že vymýšlíme jen produkty na co nejvyšší výdělek, pak odpovídám: Ne.

    Sice je prvotním zájmem každého obchodníka, tedy i obchodníka s penězi, kterými jsou banky, aby co nejvíce vydělal, ale nemůže si nikdy dovolit nastavit ceny vyšší, než jaké jsou na trhu za jeho služby nebo výrobky pro cílovou skupinu zákazníků ještě únosné. Mohu naprosto zodpovědně prohlásit, že bankovnictví je co do svobody podnikání jedno z nejsešněrovanějších odvětví a kdyby tato obrovská omezení nebyla vykoupena nějakou protihodnotou, což v tomto případě je vysoká výnosnost investic, tak by tohle odvětví naprosto zkolabovalo (a s ním i celá ekonomika). Jenže tohle se těžko klientovi, který je systémem nucen využívat bankovní služby, vysvětluje. Jiné je to u klienta, který nemusí, ale sám si volí, co chce a a jestli vůbec něco chce využívat.
  • 12. 10. 2007 21:15

    zdenda (neregistrovaný)
    Problém je v tom, že vy musíte nastavovat příjmy hlavně v rovině poplatkové a tady žádná konkurence není. Spíše bych to nazval karterovou dohodou. Škoda že odešel pan Prouza z MF, ten jediný vám dokázal šlapat na paty.

    Naštěstí to nemám daleko do Rakouska a tudíž tam mám účty již od devadesátých let a jsem velice spokojen. Jednak většinou bez poplatků a pak ten přístup ke klientům. Je sice pravda, že se to tady také pomalu, ale velice pomalu zlepšuje, ale běžného standardu to zdaleka nedosahuje.

    A kde je chyba? V každém kousek. A hlavně je chyba u klientů. Pokud by se začali konečně chovat tržně a na současné vaše vydřidušské a lichvářské praktiky reagovali tím, že odejdou, tak by se začalo konečně něco dít. To ale musí nejdříve vymřít jedna generace starců, který bezmezně věří například ČS, a pak možná....
  • 12. 10. 2007 22:59

    anonymní
    No vidíte soudruhu D, já KSČ zažil, ale nikdy jsem tam nevstoupil, nikdo mne tam nenutil, hlady jsem nezemřel, mohl jsem si říci svůj názor. Hovořila za mne práce. Možná škoda pro vás, mohl byste porovnávat rozdíly mezi minulým a současným režimem a zjistil byste, že řada věcí se dělá nyní naprosto stejně jako před 89, mnohdy ovšem i hůř. Pokud ovšem nejste ochoten či schopen slyšet i pravdivé paměti lidí, co minulost pamatují a historii jednostranně nepřekrucují, tak pak je to těžké.

    "... a nemohl jsem se připlést ke špatnostem ..."- domníváte se, že dnes se žádné špatnosti nedějí? A zrovna v bankovnictví - kde okrádáte i rodinné příslušníky, když píšete, "...kdyby nevyužívali služeb mého současného zaměstnavatele...". Nedovedu si představit, když bych třeba prodával auta zn. Škoda, že by všichni příbuzní museli jezdit ve škodovkách. To se dostáváme k vládě jedné strany... Ale přiznám se, že jsem už od některých méně schopných zaměstnanců bank slyšel, jak musí ukecávat k nákupu produktů své příbuzné, aby plnili plán. Trochu smutné, že ?

    Váš nynější zaměstnavatel je asi stejná pakáž jako ČS, proto se zastáváte i spořky, když tedy tvrdíte, že s ní nic společného nemáte.

    Klientem ČS opravdu nejsem, ale k návštěvám tohoto (ale i jiných) ústavů jsem "nucen" služebně. Tato varianta vás nenapadla? Asi budete opravdu "odborník" na svém místě! Takové naše bankovní sféra opravdu potřebuje!

    Pro svou práci nepotřebuji žádné nalévače chytrostí.

    Ostatně, další příspěvky se tady o bankovnictví nezmiňují příliš lichotivě a ujišťuji vás, že jsem je nepsal já pod jiným nickem.

    Na rozloučenou "použíji takových ubohých invektiv namísto doložitelných argumentů, jako v posledním odstavci před PS": MÁ POKLONA ...
  • 14. 10. 2007 20:30

    Pan D. (neregistrovaný)
    Omlouvám se, že neodpovím. Připadá mi to zbytečné plýtvání slovy. Podsouváš mi cizí (své) názory, které jsem nikdy nezastával a navíc se mě snažíš fakticky pouze urážet. To není nic, co by inteligentního diskutéra zdobilo. Na nečtenou.
  • 14. 10. 2007 22:37

    tykač (neregistrovaný)
    No, už jsem ti chtěl vole napsat, že už si tady naplácal dost blbostí. Tak jen dobře, přesuň se na jiné diskuze, třeba do Bohnic ...
  • 12. 10. 2007 7:04

    anonymní
    Svatá pravda, lépe bych spořku nezcharakterizoval. Mohu z vlastních zkušeností potvrdit, že to nesedí jen na jedinou, vybranou pobočku, ale že se tak děje plošně. Narazit na službu či pobočku ČS, kde by to fungovalo, je zázrak!
  • 12. 10. 2007 7:59

    jenda (neregistrovaný)
    Tak, tak. Ještě nedávno jsem byl plně spokojen s pobočkou ČS v Pelhřimově. Jenže se tam asi vystřídalo vedení a nyní je to děs a hrůza. Holky za přepážkou skoro pořád ubrečené, v hale jsou provedeny úpravy, že je to tam jako v recepci nějakého hotelu. Když se rozsvítí číslo, které mi říká, že jsem na řadě, tak musím složitě obcházet různá monstra květiny a nábytek, abych zjistil, kam mám jít. Pokladny jen dvě a zbytek jen naháněči produktů. Paní, co mě zná, tak mi najednou skoro s brekem nabízela nějaký osobní účet, pojištění, kartu a pod. přesto, že ví, že to mám. Prý je k tomu nutí nový šéf. A když bych přišel ještě odpoledne, tak by mi to musela nabízet ještě jednou.
    Na druhou stranu ale se servisem24 jsem spokojen a proto banku měnit nebudu.
  • 12. 10. 2007 9:44

    venda (neregistrovaný)
    Každou hodinu jiný, to je nějaký problém? Myslel jsem si, že jde spíše o obsah, či sledujete něco hlubšího, až konspirativního?
  • 12. 10. 2007 15:18

    Pan D. (neregistrovaný)
    Problém to snad ani není, jen to zdržuje, když musíš zkoumat, jestli jsi se na stejné téma s daným člověkem už bavil nebo ne. Já se například netajím se svými názory, ale nepovažuju za přínosné s jedním a tím samým člověkem omýlat několikrát to samé.
  • 12. 10. 2007 9:46

    zdenda (neregistrovaný)
    A pokud se podíváte na stejné vlákno, tak mám pouze tyto tři příspěvky. Asi jste střílel jinam, ale namířil na mě :-)
  • 12. 10. 2007 9:00

    Klára (neregistrovaný)
    Naprostý souhlas. Přihodila bych ještě několik dalších záporů, ale asi bych tím řadu klientů ČS-čtenářů Měšce rozzuřila k nepříčetnosti, že si někdo dovolil o nich a jejich ústavu napsat pravdu.
    Známá, dobrá známá, ve zmiňovaném ústavu pracuje, a když slyším, co se tam děje, nesvěřila bych jim ani haléř. Nadává na to, levá neví co dělá pravá, buzerace, zákaz mít vlastní názor na věc, možné pouze papouškování, žádné svoje vlastní věty, ale drží jim tam ty peníze, které za oblbování klientů dostává a které by jinde asi stěží dostala.
  • 5. 11. 2008 10:00

    petrph
    Je snad pochopitelné, že zboží či služby objednané přes internet jsou levnější - jsou má nižsí náklady, materiální i časové. nebýt toho, že zákazníka dokáže zaujmout na internetu nejen cenou, ale i blikavou reklamou, tak si zákazník šel koupit tu službu do kamenné pobočky, měl by to často rychlejší, důvěryhodnější i spolehlivější. je teda fakt, že by mohl zajít i do jiné pobočky než té dané banky :)
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).