Nu, tohle je vec. Ponechme stranou tu fintu, ale spise to pozadi. Vozidla, kterych se poplatek tyka jsou jiz minimalne dvacetileta a jezdit v takovych strepech je vyraz absolutniho socialniho rozpadu. Nevim, v bazarech jsou auta, ktera jsou petileta, stoji kolem 100 – 150 tisic, splnuji vsechny normy, ale hlavne jsou usporna, spolehliva, bezpecna a nejsou to strepy. A kdo nema na auto v tomto cenovem rozpeti, mel by se zamyslet, zda-li pro nej auto skutecne je vhodne. Vymyslet, jak udrzet na zivu takovy sragory, mi prijde uchylne. Nejde jenom o setreni, ale jakou ma sanci ma clovek pri narazu treba ve stare S120? Zapornou! Lidi zamyslete se, vzdyt tady jde i o zivoty vasich nejblizsich. To neni jen o penezich. Nevim, proc se to tu vubec resi.
Ale ono nejde jen o starý škodárny a žiguly. Já platil poplatek (3000) za Nissana Primeru r. 98, čtyři airbagy, malá spotřeba. To už je bezpečný a dobrý auto. Takže je trochu zavádějící to, co píšete. Nicméně souhlasim s tim, co jste neřekl naplno, ale lze to vyčíst mezi řádky. V ochcávání, s prominutim, předpisů jsme mistři světa. Švejkovství žije.
Znám člověka, co se stále rozčiloval na tím, že nemá jak na sídlišti parkovat a jednou za jeho sklem audiny 4×4 TDI byla značka pro invalidy. Prostě ji „sehnal“. Teď stojí na invalidech kdekoli a neřeší to (a ani policie to neřeší). Vyčůranost Českou republikou vládne :) Nad druhé straně, nedivím se, když máme šašky v parlamentu a zákony se mění jak na běžícím pásu. Což neznamená, že se s tím ztotožňuji.
A nejsou ty šašci v parlamentu obrazem společnosti? Nezačíná to právě tou běžnou vyčůraností? Takovej malej vyčůránek se pak dostane do parlamentu a je z něj pořádnej vychcan. :) Ale množství zákonů je definitivně problém. Pak tu máme žádosti o vracení soc. pojištění atd. atd.
Nejsem si jist tím, jestli jsme jediný, kdo takový poplatek má (myslím, že jsme byli někým inspirováni). Ale Vaše logika přesně odpovídá tomu Švejkovství. Stejně tak si spousta lidí říká, žen daň z příjmu je zlodějina, a tak si jí taky všeobecně známými triky snižuje.
Holt si pro své podvody, hledáme logických argumentů, a pak to podle toho vypadá. Ale za všechno stejně můžou politici, viďte?
Ekodaň je hlavně na ochranu českých výrobců a prodejců, další způsob jak zabránit dovozu aut z ciziny.
A politici můžou za svou blbost a vych.anost, jsou to zloději. Když vidím jak vyhazujou plnými hrstmi peníze, tak se opravdu snažím jim neplatit. Když zavedou něco rozumnýho(třeba poplatky u doktora), tak zas přijdou jiný a začnou to lidem proplácet. V tomhle kocourkově opravdu platit daně nechci.
V čem je dle vašeho názoru v „ekodani“ zajištěna ochrana českých výrobců a jak se tímto opatřením zabraňuje dovozu aut z ciziny? Víte, je všeobecně známo, že nejvíce starých aut jsou staré škodovky, že? A pokud se týká dovozů, zase se opatření týká starých plechovek, které, jen tak mimochodem, sem zločinci vozí jednak kvůli dokladům (aby na ně postavili kradená auta), jednak proto, aby se toto šrotu zbavili v domovském státě (např. v SRN). Němci jsou přeci na to odborníci, koneckonců oni sem navozili nejvíce komunálního oodpadu, ovšem opět za přispění zdejších českých parchantů. Takže mi, prosím, ozřejměte váš názor. A nemusíte vše svalovat na politiky, jsou to sice svině, ale za českou sviňskou povahu nemohou, ta je v každém jednotlivci různě sviňská.
Starý škodovky teď jejich majitelé nemůžou prodat, takže s nima budou jezdit do rozpadnutí. Auta z ciziny starý 15 let jsou často ještě v dobrém stavu a ekologičtější. A často maj katalyzátor, ale v techničáku je nějaká jiná norma, takže se to nedá prokázat.
Léta jsou tu zákony na omezení dovozu a poté co je zrušili zavedli tohle. A ty zákony paradoxně způsobujou že u nás jezdí ještě tolik rachotin, protože blokování dovozu u nás zdražuje auta.
Taky po zavedení týhle daně zase klesl dovoz ojetin, Š120 forever.
Souhlasím s Vaším názorem…Ty nahoře si myslí, že si necháme vše líbit a že si z nás udělají dojnou krávu a také si myslím, že nic se nemá přehánět. Líbí se mi, že si lidi dovedou poradit. S poplatkem u lékaře souhlasím, ale EKO poplatek je zlodějna......
Nevěděli by jste o nějakém důchodci, který má průkazku ZTP, nebo ZTPP a byl by ochotný za úplatu na sebe nechat napsat auto s tím, že bych si ho hned přepsala na sebe a tím pádem bych už EKO poplatek nemusela platit.
Můj email je mirkateta@seznam .cz
Zaručuji čestné jednání, lidi by si měli pomáhat…
Zdravím.....
Teda tady jsou poctari, to se jeden nestaci divit :-( Nepocitejte 2×800,– ale jen jednou! Poplatek 800,– musite zaplatit i pri „normalnim“ prevodu. Spis musite pripocitat dalsi evidencni kontrolu. Ta se musi platit pri kazdem prevodu a musi byt udelana na jmeno kupujiciho. Takze prevodem pres ZTP usetrite od 3000,– do 10.000,– za eko-dan a navic date 800,– + 250,– za evidencku
Já třeba budu převádět škodu pick-up plus. Prakticky je to forman s nástavbou a jako dělnický auto se dělalo bez katalyzátoru. Tj. Eko daň 10.000,- Přez dřžitele ZTP ani těch 800,- co tu všichni píšete, protože od toho je držitel ZTP osvobozen taky. Takže jen pojistka na držitele ZTP, třeba i jen měsíční za 400,- a pak převod na mně 800,- plus evidenčka, tušim 400,- Pro mně tedy ušetřených 8.400,- Takže půlka platu. Jdu do toho hned. :-D
Můžete mít 10–20 let staré auto u kterého kompletně znáte jeho historii. Takže víte, že nikdy nebouralo a nedělaly se s ním žádné šílené přestavby. A třeba byste ho rád převedl na někoho blízkého, nebo známého. Nebo mu řeknete, ať si koupí za 100 –150 tisíc něco v bazaru, co svařili ze svou různých kusů, jsou tam pásy po bouračce, airbagy vám při nehodě nevystřelí a kdoví co ještě. A po 5 tisících km zjistí, že je do toho potřeba dat tak 50 tisíc Kč, aby to fungovalo jak má.
Hysterické řeči o životech nejbližších zní sice dobře, ale je každého věc, aby si spočítal na co má kolik km ročně najede, aby si dal dokupy, jaké auto se mu vyplatí. Život v některých oblastech je bez auta těžko možný, takže hraběcí rady, že když někdo nemá 100 – 150 tisíc na auto, že si ho nemá pořizovat jsou fakt k ničemu.
tak to vypadá že je to tady samej pražák :o) ..... probuďte se - ve většině vesnic jezdí dva autobusy denně tam a dva zpátky, o víkendu samozřejmě nic nejede ...... bez auta si nekoupíte ani rohlík, tak prosím Vás zanechte těch hloupých řečí o úsporných a bezpečných vozech. Prostě každý pracující musí mít na vsi svoje auto, aby se vůbec dostal do práce, na nákup, k doktorovi .. a to pak neřešíte jestli je to bezpečné a úsporné ... auto prostě musíte mít ať na něj máte peníze nebo ne .. i za cenu toho že jezdíte v staré škůdce :o(
No no. Mam stare auto (97) a necitim potrebu jej resit. Mohu si bud koupit nove, primerene drahe a nebo si koupim zase ojete. Prirozene v servisu, kde mam zaruky a tak dale. Dneska uz standard. Ten bazar jsem dal od boku, ale zakony plati i zde. A za tech 100 – 150 tisic? Pasaty, Oply, Fordy, nic svareneho, to mozna tak na vesnici. Takove legendy. Nebavime se tu o Escortech za 15 tisic ne?! Pri cene noveho vozu kolem 350 tisic nemuzete za petiletku chtit kdovico. Ted v krizi navic. Navic neresim Audiny a podobnou uroven.
petilety passat bude mit temer vzdy alespon 250tkm najeto… v pripade benzinu se mozna obcas najde vyjimka
to, ze v .cz bazaru ho uvidite se 130–160ti tisici znamena jedine – bazarnik se naucil pripojit kabel a par kliknuti…
dalsi vec ale je, ze 250tkm nemusi nic moc znamenat, vymeni se par vesmes spotrebnich veci a jede se dal, pokud s tim nejezdil extra prase
Přesně, nevidím důvod proč mít umrtvených 150 litrů v krámu z vrakoviště, s kraklými nebo vůbec nefunkčními aibagy když mi na 5000 kiláků ročně kolem Kletě stačí Š120 v náležitém techstavu, opravit to dovede každý kovář, elektromechanické zapalování je průhledné a zažité, při dnešní kvalitě barev to natřu ob rok štětcem a není co řešit. Když mě nebej bože nekdo smete, koupím za dvacku jinou. 150 litrů jsou vejplaty za rok – nejíst, nebydlet, nežít.
No já mám auto staré dva roky a ještě tak roka prodám ho a koupím nové. Ale jen tak mimochodem, co mají dělat ti, co bydlí na samotách s příšernou dopravní obslužností, jsou v důchodu nebo mají obecně známou tíživou finanční situaci (mateřská, nezaměstnaní nebo jiný problém). Co pak? Co jim navrhujete? Mají spáchat sebevraždu (je to vcelku běžný jev) nebo chodit mnoho kilometrů pěšky? Takové „rozumprdy“ s hraběcími radami těch je na každém rohu 10. Nepřál bych Vám skutečně nic špatného, ale trochu empatie by Vám neškodilo.
Asi tak. Do řady vesnic jezdí autobus tak 2× denně. Auto držet musíte, třeba do práce, když Vám nevyhovuje ten jediný spoj, co vozí děcka do školy a o prázdninách třeba ani nejezdí. Jenže to auto musí být provozuschopné a MUSÍ jet každý den. Co máte dělat, když jedno auto může potřebovat manželka a druhé vy? Máte co dělat s jejich provozem, to myslíte, že na vsi je hafo pracovních příležitostí a jsou tam kdovíjaké platy? Tam jsou rádi, že přežívají, vážený!! a tahle tzv. ekodaň od zelených pitomečků, kteří v životě nevypěstovali ani šnitlík v květináči, je dalším zářným příkladem, jak lze v tomto státě beztrestně kecat naprosto do všeho, aniž vystrčili hlavu od zelenho stolu. Tu zelenou svoloč by měli celoročně střílet jako škodnou!! A pokud se hájí kecama o nebezpečnosti těchto aut, tak tato auta se v životě nedostanou na dánici, protože se obvykle nedostanou ani přes hranice okresu. Na dojetí do práce, k doktorovi a do lesa na dřevo jsou ale k nezaplacení. Navíc cena novějšího auta za nějakých 150.000 je vyšší než celoroční plat živitele rodiny. Když si teda koupí „nové“ auto" tak rodina rok nežere.
To, ze par lidi vydela 150 litru rocne neznamena, ze to tak maji vsichni… V kazdem state se najdou i mene majetni.
A o tom prezivani na vesnici – kdyz nejakou obcas projizdim, vidim jen opravene domy, u kazdeho aspon 1 auto, garaz a na spouste mist se maka i pres vikend (pochybuji, ze tyto prace nekdo dani). Tak ticho.
Pán je tak trochu primitiv co to bere paušálně a vše jedním vrzem že? Když projíždíš vesnicí jen občas a jen někde tak víš ho.no a chtěl bys pomník viď. Přes víkend se tam maká protože se přes týden chodí nebo dojíždí do práce a prd se stihne. Nejsi náhodou nějakej límeček kterej je zvyklej buzerovat ostatní? Já jen protože to tvoje Tak ticho. Jakým právem tady poroučíš ty páčko?
Tak za prvé – nevím, kde jsi přišel na to, že poplatek se týká vozidel starých minimálně 20 let. Kupoval jsem Felicii, rok výroby 2000 (tedy 11 let staré auto, možná je problém v tvé matematice) a platil jsem poplatek 3000 kč. Možná to nevíš, ale jsou na to úplně jiné normy, než posuzování dle stáří vozidla.
Za druhé – jsem student, na brigádě si vydělám tak 3 litry měsíčně a jelikož mám přítelkyni, která bydlí, lidově řečeno v prdeli, kde autobusy zavítají ráno a večer a to ještě není jisté, tak mi moc jiná možnost než doprava autem nezbývá. Jak jistě uznáš, za 3 litry měsíčně a dalších 15 co si vydělám přes prázdniny si 5 let staré auto nekoupím.
Za třetí – myslím, že ti může být ukradené, co se mi v mé Felicii stane. Navíc, díky tomu, že vím, že v případě nehody ze mě zbyde jen mastný flek mezi motorem a kufrem, tak jezdím opatrně a zodpovědně, ne jak nějaké hovado v audině co si řekne „však co, vždyť mám ABS, ESP, 12 airbagů a 8 deformačních zón – nic se mi nemůže stát“ .
Takže pro mě jediné vysvětlení toho tvého „osvíceného“ názoru je to, že jsi buď nikdy nestudoval, nebo si nikdy neměl babu mimo město anebo si jen arogantní blbec, kterého nezajímají potřeby ostatních. Uvedené možnosi lze samozřejmě vzájemně libovolně kombinovat.
Bože chlape, tys mi hnul žlučí…
Zrovna felicia nebyla moc auto ani nova, podivejte se, co se v te dobe vyrabelo v zahranici.. A ted maji felcky vetsinou tak 10 let, jsou prorezle, tuhost karoserie je uz taky zoufala. Kdyz nekde jen trochu nabourate, tak se zbytecne Vasim lecenim zatizi statni rozpocet, takze ano, ostatnim do toho opravdu neco je… A kdyz se zabijete jeste jako student – tak statu nic nevratite, vite kolik stat investuje do kazdeho jedince – vzdelani, zdravotnictvi, davky, podpory a kdovi co jeste…a vy to zahodite driv, nez zacnete neco vracet.
Jezdi na kole.....
Pavle , opravdu kvalitni nazor. Jsem castecny invalidni duchodce a mam 2 det 10 a 13 let. S manzelkou mame rodinny rozpocet cca 13 000 kc.Zkousel jste nekdy s touhle castkou vyzit a jeste nasetrit na auto v cene 100–150 000? Mam skodu 120 a i kdyz by mi soused za velmi levny peniz prodal favorita, ( coz bych si o moc nepolepsil) castka 10 000 za ekodan je pro me neprijatelna.
Ano, vy jste produktem dnešního "myšlení", všechno starý vyhodit a nahradit novým, jen když se vyrábí a peníze točí. Nevim proč by mělo 20let starý auto bejt střep, je to vždycky otázka údržby. Moje 3ka BMW má už 19let a 4roky stará 206ka je vedle toho jak čínská hračka, od materiálů, zpracování až po techniku (ještě jsem neslyšel kultivovanější motor, než 6vál bmw - poč. 90let.)) Ty vaše 5ti leté "supr" ojetiny jsou častokrát v horším stavu než zmíněný "střep", protože dnešní majitel na auto mrdá, jezdí, po 5ti letech prodá a koupí nový a nový a nový.. Jo to je určitě ekologičtější než se o auto starat 20let aby vydrželo. A šance na přežití v autě nezávisí na autě ale hlavně v rukou, nohou a v hlavě.. Neřek bych že když začnou jezdit všchni v SUVčkách, že by rapidně poklesla úmrtnost. Naopak si myslím že různé propagace bezpečnosti aut vytváří pro majitele iluzi nezranitelnosti. A na závěr, dnes je všechno o penězích... nevím co řešíte)
Zdravím Pavle.samozřejmě v jistém smyslu máte pravdu,ale jsou tady další skupiny i jednotlivci,kteří jsou milovníci starých aut.například kluby veteránu,různé týmy a tak podobně.pro tyhle lidi je to dost nespravedlivé.další věc:když se kouknu kdykoliv na zprávy tak bourají většinou nové rychlé auta a ve většině případech opilí řidiči.Technika jde dopředu,ale silnice máme stejné,né-li horší,jako když jezdily pomalé škodovky.Je to jen na Nás lidech,staré auta za to nemůžou.Tady jde spíše o ekologickou věc.Za další se musím zasta lidí,kteří na nové auto nemají.Mzdy v Našem státě jsou tak malé,že si to spoustu lidí nemůže dovolit.Příklad:mzda 12 000kč,zaplatíte nájem a poplatky 8 000kč a ukažte mi,jak se dá ušetřit na nové auto.Nelze.Takže asi tak,proč se to vůbec řeší.
kdyby ta nesmyslna eko dan nebyla tak vsechny tyhle stary vozy zmizi rychleji nez ted jak je to nastavene..... nez se zavedla eko dan tak kazdej dojezdil STK a auto dal do srotu a za par tisic koupil jine a dojezdil zbyvajici STK a sesrotoval .... a po zavedeni Eko dane uz tohle nefunguje, protoze kazdej radsi bude to svoje zihadlo poopravovat co to jde a pocet sesrotovanych aut klesl o 50 procent ....a to slavne srotovne.... utichlo to tak rychle jak jen to zacalo a rekne te mi kdo dostal penize na nove a kdo si opravdu koupil nove to zase byla saskarna jako vzdy tady v te republice jen si zase namastili kapsy v eko likvidacich protoze dostavaji na kazde auto prispevek od stau na likvidaci a vic nez polovinu dilu prodaji na nahradni dily a zbytek do srotu tak si to spocitej te kolik vydelaji na jednom aute a ve stokorunach to neni ....
Hele stará auta nejsou střepy a ani srágory sic koupím auto novodobější cca za 100 000kč ale uvažuj co dáš za servis nic si skoro na tom nespravíš to si radši koupím trabanta kterého od malička miluji a spravím si na něm vše sám a skoro zadarmo a nepotřebuji žádný odborný servis který mi něco opraví a já tam zaplatim cca 10 000kč
Na konci článku najdete, kdy nemusíte ekologickou daň platit.
http://autotrip.cz/prepis-auta-na-noveho-majitele/
jinak podle mě ekodaň do 3000 není zase tolik při koupi auta, závratnější to je u těch vyšších...
Já až doteď žil v domnění, že ten poplatek se platí od určitého data (tuším 1.1.2009) při každé registraci toho auta. Nějak mi uniká smysl proč ho platit jen jednou. A nebo proč to neudělali rovnou tak, že ten poplatek tedy zaplatí současní majitelé? Ne, že bych to tak chtěl, mě by se to taky dotklo.
A když už se má ten poplatek platit jen jednou a osoba – držitel průkazu ZTP je osvobozena, tak proč ho neplatí následný první majitel auta, který nemá ZTP? Tohle mi přijde tak účelově udělaná díra v zákoně až běda.
Ten poplatek je jakasi forma ekologicke dane za necistujici auta, proto se plati jen jednou. Stejne jako kdyz prodate harddisk, u ktereho jste pri nakupu zaplatil Ochrannemu Svazu autoru vypalne za to, ze na to muzete teoreticky zkopirovat dila, jejichz majitele OSA treba ani nezastupuje.
Tato „ekologicka dan“ se plati pri koupi „noveho“ auta (noveho i ve smyslu koupe ojeteho). Tim se zajisti, ze se nebude zpetne vybirat dan, ktera v te dobe neexistovala.
S placenim poplatku pri prvni registraci neZTP majitelem bych souhlasil. Problem vidim v tom, kdyby si ZTP koupil nove auto a pak ho prodaval, tak bude to auto bude o ten ekologicky poplatek drazsi nez porovnatelna auta a tedy neprodejne (nebo pro puvodniho majitele prodejne za o dan nizsi cenu). Nebo splnuji vsechno nova auta euro3?
Dřív se s auty víc jezdilo a míň bouralo! – tím řeším již dříve probíranou otázku „nebezpečnosti“ starých aut.
Kdo řídí auto srdcem, může k němu mít přirostlé i 20 let saré auto. Sám toužím po Š110R. Má to však cenu shánět, když výše jeho eko daně přesáhne prodejní cenu auta?
SÁM DO TOHO PŮJDU. DĚKUJI VÁM ZA DOBRÝ TIP.
> Má to však cenu shánět, když výše jeho eko daně přesáhne prodejní cenu auta?
Si tam vmontuj Euro4 motor a neplat nic pri registraci :-)
P.S. Nevim, jestli ti Dopravka dovoli tam vmontovat neco novejsiho. V nejhorsim tam das nejakeho novejsiho favorita/Felicii a ty snad nejsou Euro 0.
máte v tom článku nějaké nepřesnosti-tak například píšete,že se zaplatí pouze 2× 800Kč-tak upřesním ZTP neplatí ani těch 800Kč má převod zadarmo platí pouze registrační prohlídku (asi 200 Kč dle STK),druhá nepřesnost je , že nejdřív musíte mít povinné ručení,pak to přihlásíte,a když to přihlašujete na dalšího opět musí být registrační prohlídka na STK a povinné ručení na nového majitele ,takže za 10 minut to nestihnete a nestačí jen přejít k druhému okénku jak píšete,aspoň v našem kraji je tak zvykem ,takže pokud to někde dělají jinak je to přinejmenším podivné
Pokud vím, tady nejde o příspěvek na zakoupení vozidla pro ZTP. Ta může mít zaevidováno jakékoli množství vozidel, na placení EKO poplatku to nemá vliv, od toho bude i tak osvobozena. Problém je ovšem ten, že většina ZTP, kteří vlastní nějaké auto, zároveň žádá o příspěvek na palivo za kalendářní rok a o ten v případě úlevy na EKO dani přichází v poměru k její výši. Můj známý, osoba ZTP, pobírá ročně příspěvek ve výši 6000,–Kč. Přihlašovat na něj auto s EKO I, nebo II by se jaksi nevyplatilo.
Já jen čekám, že až dojdou do teď nepřeregistrovaná a nebo nepřevedá auta bez EURO, co náš stát na nás opět vymyslí. Je to pěkný zdroj příjmu a kam ty peníze jdou, není zcela jasné. Takže můžeme klidně čekat, že najednou se limity pro platby za EURO normy posunou směrem dolů a my už budeme platit i za nejmodernější vozy. A tak dále, dokud budeme ochotni to tolerovat.
Ano to je hezké říct, že každý má na auto mezi 100 -150 tis. Já jako mladý řidíč který začal pracovat a potřebuji se dostat do práce fakt nemám po škole hned 100 tis. na auto. Moje finanční poměry byly někde okolo 30 tis. Tak,že jestli mi tady diskutující dá na nové vozidlo dalších 80 tisíc budu rád a půjdu s i ho koupit. Děkuji