Myslím si ale, že lidé jsou dostatečně inteligentní, aby si dali dvě a dvě dohromady:-)
Kdyby tomu tak bylo, tak se u nas neuzivi pres sto tisic financnich poradcu :)
http://www.mesec.cz/aktuality/cnb-financnich-poradcu-je-moc-zdrazime-jim-registraci/
Jak už to bývá. Neúspěšné firmy se alespoň v diskuzi snaží vysvětlit, že test byl malý nebo neodborný. Ano, zatím vytáhly argumenty, že test byl malý - i když byl dosud největší, chtělo by to přece otestovat úplně všechny poradce...Akce na 10 let...když už teď mají 15 cm stoh ne...a to byla testována 4 města...No a samozřejmě porotci jsou tupci...analytik? Novináři? Dlouholetý poradce? Ti tomu přece vůbec nerozumí. :-DDDD Tipuju, že předchozí příspěvek psal Petr Stuchlík z Fincentra. Je to ubohost. Vždyť Fincentrum zaznamenalo nečekaně skvělý výsledek...Lepší než OVB a asi lepší i než SMS...a to je podle mě největší překvapení.
"Tato situace je důkazem, že vůbec není důležité, co se prodává, ale kdo prodává. Pokud klientka byla spokojena, je to v pořádku. Správný poradce má mít své charizma, kterým klienta přesvědčí. Já bych si však tento plán-neplán nevzal, shrnul své hodnocení výstupu od poradce SMS Finance v Brně Dalibor Z. Chvátal."
Třeba i kvůli tomu nemají takové namátkové testy smysl. Museli by se otestovat všichni agenti. A to včetně výhradních agentů pojišťoven, neb, světě div se, znám vpa, kterí toho nabízejí víc než jen produkty domácí firmy, jsou schopní hypomakléři, investiční poradci atd. Naopak, řada tzv. finančních poradců nemá zájem o odborné uchopení své profese, naučí se Flexi pojištění a majetkové pojištění od Allianz nebo Kooperativy a s tím jdou mezi lidi.
Uvítal bych, pokud byněkdo vytvořil web recenzí, něco jako byl známýlékař.cz. Sám bych rád dlouhodobě finančního poradce využíval, ale nemám čas se probírat "nezávislými" "analýzami" různých "poradců" z různých agentur (nebo abych si na ně najal jiné poradce...). Za finanční poradenství jsem ochotný platit běžnou hodinovou sazbu (vždyť za poradenství je běžné platit advokátům a daňovým poradcům). Někdo, kdo by mě varoval před úskalími jednotlivých produktů (např. v rizikovce vyhledal všechny výluky), pročetl VOP a pak krátce shrnul a občas (stačilo by jednou ročně) mě upozornil na novinky na trhu, případně též sledoval pojistný a finanční trh v zahraničí (alespoň v rámci EU, některé produkty je výhodné sjednat i mimo ČR).
Také by stálo za zamyšlení zorganizovat Komoru finančních poradců, kam by byli přijímáni jednotlivci po složení náročných zkoušek, stejně jako jsou přijímáni advokáti do ČAK nebo daňoví poradci do KDPČR, a měli by povinnost každoročního vzdělávání a jednou za 5 let by zkoušky museli opakovat. Pokud by se poradce zachoval neeticky (např. by rušil klientům výhodné smlouvy a sjednával by nevýhodné), mohl by být pokárán pokutou, nebo i z komory vyloučen.
Jo, vy byste si asi představoval opravdového finančního poradce, ne prodejce, který se za něj jen maskuje. Smůla, takového asi nenajdete.
Já se pokoušel zadat podobným způsobem pár pojišťovacím makléřům, aby mi navrhli optimální pojištění nemovitosti. Skončilo to taky fiaskem, prakticky byli schopní jen přeposlat cenové nabídky s obsáhlými podmínkami každé pojišťovny, ale provést kvalifikované porovnání nabídek, tj. co která opravdu obsahuje nebo neobsahuje, nebyl schopen nikdo. Musel jsem se do toho ponořit sám abych nakonec zjistil, že se mi asi vyplatí prodloužit 5let starou pojistku, kde vycházela nejlíp jak cena, tak celkové podmínky.
nakonec jste se do toho ponořil a zjistil, že jste asi jediný OPRAVDOVÝ finanční poradce...mohl byste mít před sebou ohromnou kariéru :))...počítám ( nechci Vám finančně radit), že ušetříte mnnoho peněz, když se vykašlete na veškeré služby a vždy se do toho nejdříve pořádně ponoříte...:) přeji Vám vše dobré...
Napsal jsem ti k tomu rozsáhlý komentář, zapomněl sem si ho zálohovat a při přidávání zmizel.
Takže jen závěr z mýho megadíla - co je výhodná a co je nevýhodná smlouva? Je kapitálovka z r. 98 s krytím 100 tis. na smrt a trvalé následky výhodná nebo nevýhodná? Pro mě je odpověď jednoznačná - smlouva je k ničemu. Ale ouha, její majitel to vidí jinak, smlouvu si založil kvůli spoření a od r. 2000 i pro daňové odpočty. Ano, kloudné pojištění lze sjednat i bokem, ale jen v případě, že na něj má klient peníze. Když nemá, tak co potom? Prostě se současná smlouva zruší (redukce, konverze, výpověď), to se udělá.
To je základní chyba uvažování většiny poradců.
Já se prvně rozhodnu čeho chci dosáhnout a teprve pak hledám cestu jak toho dosáhnout a přijímám případné kompromisy, nebo to nechám i plavat.
Příklady práce poradců:
Když někdo odhadne svoji situaci tak že na roční neschopnost mu postačí 100 tisíc na léčebné výlohy + 200 tisíc jako náhrada ušlé mzdy která musí částečně pokrýt i příští rok, kdy nebudu třeba ještě plně fungovat...
Když někdo splácí dluhy tak mu má cenu nabídnout jen takovou pojistku která je opravdu efektivní. Sdělit se ale musí všechny informace, třeba i to že k plnění může dojít až po několika měsících tedy i splátkách a pojištěný by si měl proto vytvořit finanční rezervu. Někdy může být výhodnější jen ona finanční rezerva.
Všichni poradci/prodejci pojišťují děti. když je dítě blbé a zabije se nebo zraní prachy nás stejně neutěší. To je holt koloběh života. Ať se ten pitomeček malá radši zabije dříve než později, bylo mu to zřejmě souzeno. Poradce by měl reagovat spíše v situaci, kdy má rodič (je-li významný přispěvatel do domácího rozpočtul) rizikové povolání a hrozí přerušení příjmu rodiny.
Kdežto vy, poradci, se zabýváte nějakými smlouvami...
Stejně nebudete nikdy znát pořádně situaci klientů. Nikdy se nedozvíte že ten a ten má bohatého bratra, který je ochoten mu na určitou dobu půjčit určitou sumu peněz a proto není potřeba budovat úvěrovou historii. Nikdy se nedozvíte že kmotrem, nebo skutečným otcem dítěte je zajištěný člověk. Nikdy nebudete uvažovat tak, že tenhle ten chuďas bude za deset let dědit a bude mít k dispozici o jeden dům více než bude pro sebe potřebovat...
**
Toto vše a milion dalších věcí, je směr úvah k nimž by měl poradce klienta směrovat, pokud ho to nenapadlo samotného a pomoci mu vytvořit a plnit jeho finanční plán. Takové a i mnohem lepší poradenství nepochybně funguje i v Česku. Fungují ti i osobní bankéři, ale tohle vše není dostupné pro běžného člověka z ulice s jednou kapsou prázdnou a druhou vysypanou.
**
Já osobně bych uvítal, kdyby začaly fungovat opět na úrovni služby "advokátních" kanceláří s koncipienty jako třeba ještě předněkolika staletími. Zkuste dnes někomu mimo váš dozor, příkazem na dálku, svěřit aby pro vás něco udělal nebo vás v nějaké situaci zastoupil...
"To je základní chyba uvažování většiny poradců.
Já se prvně rozhodnu čeho chci dosáhnout a teprve pak hledám cestu jak toho dosáhnout a přijímám případné kompromisy, nebo to nechám i plavat."
Jakápak chyba? I poradci-prodejci jsou předem rozhodnuti, čeho chtějí dosáhnout. Maximálního zisku. A nejde-li to, i oni poté hledají cestu a přijímají kompromisy: namísto IŽP, nejde-li to, bouchnou alespoň něco menšího.
Toto nepochopení klienta je stále o tom stejném: za koho prodejce-poradce kope. Za sebe kope, ne za klienta. A klient, pomýlený slovem "poradce" se potom diví, protože "on si myslel že".
Proto také prodejci s tak hroší kůží trvají na označení "poradci", aby co nejvíce klientů uvedli v omyl.
Řešením smlouvy s nízkým krytím nemusí být jen její zrušení, pro klienta výhodnější může být uzavření další smlouvy, která "dokryje" (šíří pojištění i výší pojistných částek) to, co té první chybí, protože u životního a úrazového pojištění je možné nechat si plnit z více smluv.
To ovšem pro poradce výhodné není, vyžaduje to po něm rozsáhlejší znalosti, větší úsilí ("nastavit" druhou smlouvu tak, aby se s tou první vhodně doplňovala) a přitom dostane menší provizi.
Lidé se nechají nalákat na vysoké výnosy a daňové odpočty, přitom ale těch, kteří vydrží smlouvu platit po celou dobu, na kterou je uzavřena, bude naprosté minimum. Někteří za život těch smluv udělají několik a tak několikrát zaplatí 2 leté pojistné do kapsy prodejci. Zhodnocení nula nula nic, ale přitom zvládnou za tu dobu splatit několik spotřebitelských půjček s RPSN kolem třiceti procent.
Prodejci mají tendenci prodat. Hned a co nejvíce. Budete si brát za 5 let hypotéku? No tak to uzavřeme pojistku na milion a pro jistotu hned teď, budete to mít levnější. A se spořicí částí (aby vám pak ty peníze chyběly a banka vám nedala hypotéku kvůli příliš vysoké LTV) a do 60 let, aby byly daňové odpočty. Místo toho, aby klientovi poradil, ať tedy těch 5 let spoří, "co to dá", aby si bral hypotéku s co nejnižším LTV (podíl hypotéky na hodnotě nemovitosti) a krom nižší úrokové sazby i zvýšil pravděpodobnost, že ji vůbec dostane.
Jo, co by za to spousta lidi dalo, kdyby meli moznost vzit si hypoteku s 25 % LTV. Spise jsou situace kdy potrebuji mezi 80 a 100 % LTV a nekteri by radi jeste vyssi:
http://forum.mesec.cz/index.php?topic=1713.msg7551;topicseen#msg7551
A pokud je prodejce naveze par let pred planovanou hypotekou do nejakeho rezervotvorneho pojisteni, tak to, co v nem utopi muze byt prave ten rozdil mezi tim, jesttli ji dostanou a za jakou sazbu.
Vubec si nemyslim, ze je dobre si brat spotrebaky s dvoucifernou RPSN, bohuzel spoustu lidi se chova tak, ze penize na radu poradce da do IZP se zhodnocenim kolem nuly, nebo i zapornym (po odecteni poplatku) a za par let si vezmou spotrebitelsky uver na nakup zarizeni domacnosti, protoze vetsi hypoteku jim banka neda.
Zkuste např www.vasiporadci.cz , poradci-sobe apd.
Dobrý den přátelé,
nebudu se vyjadřovat k diskuzi, protože tam už bojujete víc než dost, každopádně se musím asi vyjádřit k testu. Nelze, prostě nelze plošně hodnotit všechny společnosti dohromady, maximálně nějaké jejich pobočky nebo konkrétní poradce, což nikdo neudělá. Všichni moc dobře víme, že tahle práce závisí jenom na lidech, nikoliv na systému dané společnosti, je to pouze na lidech a je nutné k tomu přihlížet, takže já se k těmto "testům" stavím velice skepticky a to nemluvím o tom, že některé společnosti ve všech posledních "testech" vyhráli a některé ve všech prohráli, což nebude náhoda a argumentovat tím, že jsou prostě špatné, to snad né.
Když to shrnu: ti co to dělají, ví, že tenhle test nemohl být nikdy objektivní
Vyjádření společností (a teď je jedno, jestli se jedná o finančně poradenské nebo nějaké jiné) k podobným testům a hodnocením je v podstatě vždy jako přes kopírák.
Když dopadne dobře, tak se vyprsí, jaká je dobrá a jak má dobré, kvalitně vyškolené a kvalitně vedené a kontrolované pracovníky. Když dopadne špatně, tak to svádí na chybu jednotlivce případně ještě lépe na externího partnera.
Společnost si má svoje lidi ohlídat, zajistit jim řádné školení a než je pustí do terénu tak si vyzkoušet jejich teoretické znalosti i praktické dovednosti prezentace.
Jenže na to se dnes nehraje. Hlavně u finančně poradenských společností je praxe taková, že se nabere každý, kdo má zájem a vyšle se do terénu. Když "uloví" (většinou v rámci své rodiny, přátel a známých), dobře, peníze nesmrdí. Když neuloví, žádná škoda, jede na provizi, firmu nic nestál, nabere se další. Byl bych pro určitou zodpovědnost firmy za ty, kterým propůjčí své jméno, byť jde jen o logo na vizitce.
Bohužel je to bussines jako každý jiný, takže v první řadě vydělat co nejvíc a pak až skutečné zájmy . Nepotkal jsem poradce, který by mi nevnucoval životko, ze kterého bývají provize největší, stejně jako jsem nepotkal nikoho, kdo by mi nabízel skutečně jen to , co potřebuji. Bylo by asi lepší, kdyby těch vyžírků co nám něco vnucují bylo míň a nabídli trochu solidnější přístup.
Můžete diskutovat jak dlouho chcete, ale všechno je to jen "vo lidech", jaké jsou jejich hodnoty, jestli to s prací v této branži myslí vážně a chtějí ji dělat dlouhodobě. Pokud mi na tom záleží, udělám si výběrové řízení na svého finančního poradce a své finance svěřím tomu, který bude pro mě mít to nejlepší, smysluplné řešení.
Nikoli. Všechno je to jen o tom, jak těm lidem nastaví podmínky. Což znamená, co od nich očekává vrchnost, západoevropské a severoameriické firmy.
Lhát a podvádět klienta i prodejce, tak jsou podmínky nastaveny. A s tím nějaký idealista "vo lidech", i když se vyskytne, nic nenadělá.
Jsem finanční poradce, dělám ho léta pro jednu významnou stavební spořitelnu. Dělám práci poctivě a neustále nám vštěpují a vnucují do hlavy, že klient je až na tom prvním místě. Ani nás tedy nenapadne, že by tomu mělo být jinak a že bych se měl obohacovat provizemi na místo přání klienta. A druhá věc, ti lidé,kterým to uděláte dobře a poctivě se jednoho dne vrátí, a vrátí se za tím koho znají a kdo jim tenkrát pomohl a neokradl je . Tudíž si v dlouhodobém horizontu jako poctivý poradce vyděláte mnohem více peněz než klirnta narvat do nějakých blbých jednorázovek, kde vyplacením provize "vztah" poradce a klienta končí . To je chyba , kterou dělá většina "poradců"
pro finanční poradce máme speciální nabídku - prostřednictvím Dukascopy Europe si můžete vyzkoušet spravovaný účet již od 100USD. Platíme vysoké zprostředkovatelské provize. http://www.managed-forex-account.eu