Celý systém povinného ručení je postaven na hlavu.
Důsledkem toho jsou takové kraviny:
Chystám se na dceru převést přívěsný vozík (tam zaplatí cca 150kč ročně), aby do té doby, než si pořídí vlastní auto, měla už slušný bonus, nebo se nedoplatí.
A to ještě nemá ani řidičák, ale to nikomu nevadí ani pojišťovně, ani dopravní evidenci. Kocourkov na n-tou.
To bychom za vozík při maximálním bonusu nic neplatili. Na druhou stranu, kolik škod způsobí vozík?
Co je ale dobrý fígl - známý má u Kooperativy 3 povinná ručení /2 auta + vozík/ a ona pojišťovna k onomu pojištění nejprve udělala pojištění živelných škod, a nyní ještě na nějaké poplatky ve zdravotnictví. No a že mu budou ony vzniklé poplatky hradit z každého pojištění /nejsem si jist, zda i z toho vozíku/, tedy duplicitně - pojišťovák mu to v závěru roku ještě zdůrazňoval, protože se toto "připojištění" muselo aktivovat.
Pro příspěvky níže: tuhle jsem u pojišťováka z Kooperativy /znám ho z dřívějšího zaměstnání) uazvíral havarijní na auto. To předtím mi udělal na dobu určitou, chápal jsem to tak, že si tím hlavně zajišťuje možnost uzavření nové smlouvy a tím i provize. To mi potvrdil, ale taky mi řekl, proč bych měl platit sazbu za nové auto, když bych za něj novou, plnou cenu v případě krádeže stejně nedostal (v případě havárky a opravy tam ale jsou ceny nových dílů, bez amortizace). A jen tak jsme se dostali na to, že kdbych si chtěl výhledově pořídit další auto, ať si pojistím vozík nebo babetu a na ně že mi poběží bonus, který pak převedou na auto. Jelikož je to dobrý známý a v žádné pojistce mně zatím nepodfoukl, nemá důvod nevěřit i tomuto tvrzení, že jde převést bonus z vozíku či babety na auto. Ale netvrdím, že jiné pojišťovny to takto uznávají. Ani jsem tím nectěl dělat reklamu Kooperativě, ale kdysi jsme měli pojištěno vše u bývalé České státní, ale ta nám po převratu tvrdě vypověděla stávající, socialistické, pro ni nevýhodné, havarijní pojistky. Neměli jsme za ta léta jedinou událost, mohli chvíli počkat, až se vozový park RVHP změní na vozový park šrotoviště západní Evropy a pojistky zdražit pozvolna s náběhem nových modeilů. Takže k České pojišťovně už ani náhodou, i kdyby se stavěla na hlavu a dávala 90% bonus.
dřívější pojištění vám dělal na dobu určitou z velmi jednoduchého důvodu - produkt EURODOMINO byl pouze na dobu určitou 3 roky. Nynější GLOBAL a TANDEM jsou na dobu neurčitou. No a za druhé, ale platí to pouze u produktů které automaticky nemodifikují cenu, se vyplatí po několika letech havarijní přesjednat protože hodnota vozidla je někde jinde než na původní smlouvě.
To s těmi poplatky pár korun za den v nemocnici - no proč by ne, vy nezbohatnete a oni nezchudnou (je to opravdu jen pár korun), je to jen šikovný reklamní tah. O těch bonusech z vozíku píšu jinde - platí to přesně na Vašeho kamaráda. Taky by Vám měl říct, že pokud neuděláte nehodu, tedy Váš záznam v DBŠ bude bez rozhodných událostí, tak Vám Kooperativa i na druhé auto dá na povinné ručení takzvaný "duální bonus" tj slevu ve výši bonusu dosaženého na prvním autě. A kromě toho, pokud je solidní, tak vám přihodí 5-10% ještě z toho k čemu je oprávněn. Stejně jako na havarijním pro Vás jako pro dobrého klienta může u nadřízených vyžádat i přes 20% slevu.
a ještě - provize z pojištění aut (a u majetku obecně) chodí každým rokem, respektivě po každé platbě klienta. Takže dělat novou pojistku kvůli provizi je pitomost.
Jde tedy vlastně o slovíčkaření. Na vozík bonus nedostanu, ale počítá se bezeškodní průběh. Pokud vozík vyměním za auto, bezeškodní průběh se "předělá" na bonus - to je to důležité, že neplatím za auto 100 % sazbu povinného ručení.
V čem je problém? Že se majitelem vozidla může stát ten, kdo nemá řidičák? Ukažte mi zemi, kde to nejde. Že je pojišťovna ve smluvním vztahu s majitelem vozidla? A s kým jiným by měla být? Že jsou vozidla evidována podle majitelů? Jak by podle vás měla být evidována? Těším se na poučení.
Máte v tom poněkud chaos, pojišťovna je ve smluvním vztahu s pojistníkem, což může být třeba prabába věčného Žida, nemající s majitelem vozidla nic společného.
Ano máte pravdu, já jsem se spletl, čímž se tímto omlouvám. To však jen zvyšuje, nesmyslnost vyjádření HaryFotra. On tedy, převede přívěsný vozík na dceru a bude si myslet jak s pojišťovnou vydrbal a po letech zjistí, že se nic nezměnilo, protože on zůstal pojistníkem
Proč bych měl zůstávat pojistníkem? Pojistníkem bude dcera. Předpokládám, že je v 15 letech schopna uzavřít obchodní vztah na 150kč ročně. Alespoň v obchodě s tím nikdy problém neměla, že by jí jako neplnoleté neprodali rohlík.
Ježíšmankote..., to člověk jen žasne, jak taková věc, jakou je 1000x omílané povinné ručení může být vděčným tématem takovýchto amatérských diskuzí. Neustále se přesvědčuji o tom, že míra neznalosti této "primitivní" problematiky může být mezi lidmi značná. 50% tohoto národa doposud nepochopil rozdíl mezi povinným ručením a havarijním pojištěním a další "specialisti" a "koumáci" si myslí, že pojišťovna převede bonus z vozíku na osobák (nebo že by snad třeba i na tahač?)... Fakt se nestačím divit. Budete rád, pokud si někde na výjimku vyběháte převod bonusu v rámci rodinného příslušníka - ovšem z kategorie na kategorii nebo ze soukromé osoby na OSVČ.
Citátek:"Rozhodnou dobu je moÏné pfievádût mezi jednotliv˘mi osobami
trvale Ïijícími s pojistníkem ve spoleãné domácnosti. VÏdy
v‰ak je moÏné pfievést rozhodnou dobu pouze v rámci
stejné kategorie vozidel, která jsou pro potfieby v˘poãtu rozhodné
doby rozdûlena do tûchto kategorií:
a) jednostopá vozidla a motorové tfiíkolky a ãtyfikolky,
b) osobní a nákladní automobily s nejvût‰í povolenou hmotností
do 3500 kg,
c) pfiívûsy a návûsy v‰eho druhu,
d) ostatní vozidla,
za pfiedpokladu, Ïe za zaniklé poji‰tûní odpovûdnosti je sjednáno
poji‰tûní nové."
Znovu."Rozhodnou dobu je možné převádět mezi jednotlivými osobami
trvale žijícími s pojistníkem ve společné domácnosti. Vždy
však je možné převést rozhodnou dobu pouze v rámci
stejné kategorie vozidel, která jsou pro potřeby výpočtu rozhodne
doby rozdělena do těchto kategorii:
a) jednostopá vozidla a motorové tříkolky a čtyřkolky,
b) osobni a nákladní automobily s nejvyšší povolenou hmotnosti
do 3500 kg,
c) přívěsy a návěsy všeho druhu,
d) ostatní vozidla,
za předpokladu, že za zaniklé pojištěni odpovědnosti je sjednáno
pojištěni nové."
To je hezký citát, ale ten řeší situaci, že zaniká pojištění na jednoho člena domácnosti a vzniká u druhého na stejný typ vozidla. (Např po úmrtí, při rozvodu....) Toto nejde aplikovat na nový pojistný vztah, aniž by předchozí zaniknul, alespoň tak to čtu já.
Nějaký citát je jedna věc, ale realita je zase úplně jinou věcí.... a realita je taková, že je v dnešní době mezi pojišťovnami veliká konkurence a tady je zpravidla možné bonus dohodnout přímo se zástupcem té pojišťovny o které uvažuji jako možném adeptovi na smluvní vztah. ;-)
Vše jen záleží na výmluvnosti, na tom, jak dlouhým bezeškodním obdobím se mohu prokázat, atd......
Přesně tak. Citáty nejsou praxe, bonus se normálně převede z vozíku na auto, nakonec už existují i možnosti získat stejný bonus na několik vozidel. Výmluvnost k tomu není potřeba, naopak je vhodné být maximálně poctivý, co se týče sdělení bonusu, protože bonus lze dohledat a klient by pojistné musel doplatit.
Výrazem "výmluvnost" jsem samozřejmě v žádném případě nemyslel "lhavost", ale pouze schopnost prosadit svůj záměr - např. je možné agentovi pojišťovny vysvětlit, že buď mi jeho pojišťovna uzná bonus za vozík a nebo mi nabídne nějaký jiný zvláštní bonus, který pro mě jeho nabídku pojištění dostatečně zatraktivní....a můžeme hned spolu podepsat pojistnou smlouvu.... a nebo mi agent nic takového nenabídne, tak holt půjdu "o dům dál"...pojišťoven je dnes hafo. Čím lepší schopnost "výmluvnosti", tím lépe agent pochopí, že díky dnešní konkurenci by měl vyjít potenciálnímu klientovi vstříc, teda, pokud s ním touží uzavřít smlouvu a vyfasovat za to provizi. :o))
Možná ČPP ho převede.... Ale normální pojišťovny ne. S tím na konci souhlas, první co udělám když chce někdo pojistit auto, že se podívám na jeho historii. Ale stejně nemohu udělat víc než mám povoleno. Když mu uznám bonus "per huba" a on ho zavčas nedoloží, dostanu to vrácené k přepracování a za pár týdnů bez opravy je taková smlouva stornovaná se všemi neblahými důsledky sankcí ČKP. Ale je fakt, že leccos mohu klientovi zachránit, například když zjistím že má sice v ruce papír od poslední pojišťovny ale to že má dalších 5 let bez nehody v DBŠ to už třebas na tom papíru nemá. Případně v určitém případě mám možnost přihodit nějakou malou slevu nebo zdůvodněně požádat o větší.
Známý měl auto o obsahu 2,4 litru. Platil poviné ručení přes 8000 ročně. Tak to šel na pojišťovnu zrušit a pojišťovák hned: "počkejte, počkejte...." a výsledkem byla cena dohodou za 4500 Kč ročně. Ani žádný extra bonus nepotřeboval. Stejně tak to funguje když rušíte paušál na mobil nebo třeba kabelovku UPC....najednou to jde i za poloviční cenu :-)
Máte v tom všichni chaos. Bonus se převádí ZÁSADNĚ MEZI VOZIDLY STEJNÉ KATEGORIE. Konkrétní odkaz například VPP pro povinné ručení Kooperativa, R-631/08, článek II, odstavec (4) hovoří: Rozhodnou dobu lze převést pouze pro vozidlo téže skupiny vozidel.. Takže bonus z vozíku je zase jen pro pojištění vozíku. Bonus z motocuklu zase jen pro další motocykl. Pokud máte traktor, tak zase jen na traktor. (Z auta na auto, samozřejmě). Nemám nic proti známým pojišťovákům, ale ať si napřed přečte pojistné podmínky nebo jde na školení. Samozřejmě, jsou pojišťovny které dají bonus "na ksicht", už jsem měl v ruce několik takových smluv; některé pojišťovny (a nebudu jmenovat tu nejstarší) klidně klientovi potvrdí bonus delší než 110 měsíců, tedy před rokem 2000... Ne každá pojišťovna je ale tak blbá aby takový nesmysl sežrala. No a s tím kamarádem pojišťovákem ještě takhle: Můžete se přesvědčit o tom co píšu jednoduše, chyťte kamoše za křídlo, ať si sedne k počítači (předpokládám že je to profík a má počítač a ne jenom papírové smlouvy), zadá vás jako klienta/pojistníka nového pojištění, a ať si nechá vyhledat v DBŠ (databáze škodných průběhů) Vaši historii. A pak ať to zopakuje s tím, že vám jako bude dělat pojistku třebas na motorku. Asi se bude divit, že na školení nedával pozor.