Nehledě na to, že jako normální taxi je zákazník chráněn alespoň jakýmisi pravidly a zákony. Vlézt k někomu do auta? Co když neumí jezdit? Co když havaruje a způsobí mi škodu? Těch otázek je hodně, když k tomu připočteme jistě i nemalé procento úchyláků a deviantů, kteří po tomhle skočí, tak nevím. V Praze řešení jediné a to je metro. A jinde řešení také jediné, vlastní auto. A klidně se domluvit s kolegy nebo kamarády na nějakém společném ježdění, ale to je spíše pro dobrý pocit z ekologie než pro nějaké zisky. Je to ztrátové tak jako tak.
Zcela souhlasím. Je mnohem lepší stoupnout taxi na ulici a nechat se někam odvézt člověkem, kterého jsem v životě neviděl a nevím, co je zač. Věřím více psychotestům na úřadě, které se provedou jednou, než nějakým vymyšleným komentářům v nějaké hloupé aplikaci. Nechápu, jak může někdo říct, že může lze nahradit testy z místopisu pomocí navigace, vždyť tam často chybějí nově otevřené komunikace.
*Testy z místopisu*? Jak často se doplňují? Pochybuji, že u nás častěji než jednou z deset let.
Nokia maps mi jednou dokonce naplánovaly cestu přes Jižní spojku dva týdny před otevřením ;-)
*Taxametr*? Kolik % taxametrů v Praze odpovídá? Desetina?
*Ceník*? Kolik taxi v Praze používá určený magistrátem?
@ HoK
Žil jsem v Praze osm let a nikdy jsem nepotřeboval taxík. Vždycky mě všude dobře dovezlo metro, dokonce jsem ani moc nevyužíval povrchovou dopravu. Spíše jsem kombinoval chůzi s metrem. Ono v Praze je stále na něco koukat. A o taxikářích jsem měl zažito, že by na to padlo celé moje stipendium, takže jsem je bojkotoval i záměrně.
Cenik vyuzivaji vsechna taxi, pokud si je zastavite primo na ulici. Pres dispecink je to vetsinou vyrazne levnejsi. Taxametry imho taky vetsinou nejsou neserizene, protoze plus minus odpovidaj vzdalenosti namerene gps I sobe navzajem. Pravdou je, ze taxi primo na ulici jsem uz dlouho nestavel, takze tam ty problemy muzou byt vetsi, ale ani driv jsem nejake velke nezazil.
Možná byste se divil, ale drtivá většina taxíků v Praze za cenu určenou magistrátem nejezdí. Ta je totiž 28,-Kč/km (mimochodem už téměř 10 let nesmí taxikáři na rozdíl od všech ostatních profesí zdražit) a většina jich jezdí hluboko pod touto cenou, mnohdy i pod reálnými náklady.