Realita je taková, že v případě operativního leasingu je vlastníkem vozidla daná leasingová společnost, která ho dále pronajímá. Pojistné smlouvy jsou tak uzavřené rovněž na danou LS. Leasingové společnosti takto vlastní několika tisícové flotily vozů. Pro pojišťovny to byl velmi zajímavý business, dokud nájemci v nevědomosti neuplatňovali na pojistném plnění všechny škody. Nicméně při ukončení OL, jim LS vyfakturovala nadměrné opotřebení v řádech desetitisíců... Nájemci se poučili a nyní opravují na pojistku před ukončením OL úplně vše a pojišťovnám se to logicky nelíbí, protože u OL je obecně velký škodní průběh.
Je to prostě pronájem, nicméně smluvně ošetřený tak, že veškerá rizika jdou za nájemci....
V případě pořízení vozidla na úvěr, máte možnost si pojištění uzavřít sami a rovněž uplatňovat i bonusy, případně malusy.
OL dává smysl při větších flotilách. Pro spotřebitele nedoporučuji. Při pořízení nového vozidla na financování si udělejte vždy soukromé výběrko na poskytovatele financování i pojištění. Rozdíly při úvěru se pohybují na úroku od 2% - 10% a sazby pojištění i HAV rovněž od 1% až třeba 8%.
Porovnávejte a vyjednávejte, na první dobrou vždy chtějí vydělat co nejvíce a zaleží, jestli se necháte.....