No, jistotu a spolehlivost bych zrovna u ČS neventiloval. Když zajdete do spořky v období po zaslání výpisů a slyšíte, co klientům provedla či neprovedla, nevěříte vlastním slechům.
»Úžasný termín je „účetní položka vzniklá použitím karty“. Zbytečný, když je hned za ním slovo zdarma. V sazebníku to vypadá pěkně, Česká spořitelna je moc hodná, že platbu kartou nezpoplatňuje, ale to v ČR nedělá nikdo (a nemusí to mít v sazebníku).« A/ Spořitelna buď tímto dává možnost klientům, aby se domnívali, že jiné banky tento poplatek uplatňují, a ČS tento poplatek neuplatňuje. B/ z vlastních zkušeností z minulosti: pokud se v sazebníku ČS objevila položka s nulovým poplatkem, zanedlouho se tam místo nuly objevily jiné číslice - poplatek začal být vybírán.
Správně účetní položku vysvětlil Jaroslav Mahdalíček, předseda představenstva Vojenské družstevní záložny: »Podle mého názoru je účetní položka, resp. poplatek za ni pouze způsob, jak znepřehlednit sazebník a získat další výnosy, protože z praxe vím, že byly případy, kdy peněžní ústav účtoval jak poplatek za příchozí či odchozí platbu, tak navíc i další poplatek za "účetní položku«. A tak když vám banka např. připíše 0,58 Kč úroku na BÚ a zároveň strhne za účetní položku daleko vyšší částku, je to přesně onen případ získání dalších výnosů.
Se spořkou jsem skončil právě pro jejich věčnou hladovost signalizovanou termínem účetní položka. A protože je patrně stále dost těch co jim jejich placení nevadí, existují. O jakémsi pofidérním pocitu rádoby stability diskutovat nehodlám.
To jste udělal dobře.
Taky jsem od ČS odešel, nicméně mne stále překvapuje brblání lidí ve frontách na dlouhé čekací doby na obsloužení, na drahotu, na neznalost atd. Když někomu řeknu, že může jít, že už se dneska dá vybírat, tak stejně jinam nejde s tím, že jinde to bude stejné. Tak hold dál lidi nadávejte a radujte se z tiskových zpráv, jak spořitelně meziročně vzrostl 2ciferně zisk.
Je fakt, že určitá část lidí je velice konzervativní a neochotná či neschopná cokoliv změnit. Další část lidí pobočky nutně potřebuje, protože vše se nedá řešit přes net či telefén a další část lidí /zejména na venkově/ nemá možnost kvůli absenci konkurence jít jinam - zvláště pokud vám banka něco zvojtí a musíte se dohadovat osobně v bance, což právě u spořky není nic zvláštního. Je ale s podivem, že spořka jako soukromý subjekt na zvýšený zájem klientů o pobočky reaguje zcela opačně - uzavíráním stávajících a redukcí otevírací doby. To bylo keců, kdo je tady pro koho - jestli banka pro klienta nebo klient pro banku. Dnes je to snad zcela jasné. A otevření 1-2 poboček v nějakém hyper super s přehnanou publicitou nevykompenzuje stovky poboček uzavřených v nedávné době.