Názory k článku Stavební spoření na vlastní kůži

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 22. 8. 2003 14:39

    Honza (neregistrovaný)
    Mám silně negativní zkušenost s Hypo SS. Mám téměř 5 let spoření s tarifem nadstandard. Charakteristiky:
    - úrok z vkladu 5 % při nečerpání úvěru, při čerpání 2 %
    - úvěr splatný až za 11 let
    - možnost přidělení volbou
    - možnost bezplatného zvýšení cílové částky na dvojnásobek.

    Když jsem se po 4 letech spoření zajímal o přidělení úvěru volbou, dozvěděl jsem se, že délka splatnosti závisí na výši hodnotícího čísla a vypočítali mi splatnost za necelé 4 roky!!!

    Minulý týden na mě ze schránky vypadl dopis pod nyní oblíbeným heslem "zajistěte si státní podporu i po reformě". Nabízí zvýšení cílové částky, které údajně do roku 2002 nebylo možné (a proč to tedy mám ve smlouvě....????), navíc za poplatek (dle smlouvy bezplatné) a jako bonus (ale ne pro mě, ale pro SS) se ztrátou úrokové bonifikace (!!!!).
    Pokud po přečtení nabýváte dojmu, že se ze mě Hypo SS snaží udělat idiota, je Váš pocit podobný mému.
  • 22. 8. 2003 17:33

    Roman (neregistrovaný)
    Jestli me pamet neklame tak HYPO nikdy u standartnich smluv nenabizelo navyseni CC, clovek si to sice mohl navysit na dvojnasobek, ale musel si vzit uver ( a tim prisel jak o uroky tak o statni podporu). Ten dopis dostal bracha a je to o tom, ze si clovek zvedne CC a neprijde o statni podporu ( o uroky ale jo). Mozna by asi bylo lepsi zalozit novou smlouvu, tam prevest statni podporu a tu starou nechat dobehnout.
  • 13. 11. 2007 16:33

    bigfileb (neregistrovaný)
    obecne kdykoliv navysujete CČ dochazi ke změně smlouvy podle v tom čase platných podmínek. statní dotace je daná zákonem a je závislá na době, kdy byla smlouva uzavřena - o statní podporu během úvěru nepřijdete, přicházíte o ni pouze v případě nedodržení podmínek (5, nebo 6 let trvání a placení minima) uvěr ze SS musí být vždy účelový.
  • 22. 8. 2003 21:02

    Petr Světlík (neregistrovaný)
    Vážený Honzo,
    pletete dvě věci do jedné, a je to způsobeno pravděpodobně špatnou informovaností od sjednatele - pravděpodobně některý ze ziskuchtivých agentů stav. spořitelny, který měl nízké znalosti o produktu - což je bohužel ke škodě image SS.
    Jsou totiž dva naprosto rozdílné pojmy, a to :

    cílová částka - což je omezující limit pro spoření, a ta jde zvýšit za uvedených podmínek s poplatky a dalšímy doprovodnými záležitostmi jako u ostatních SS.

    výše požadovaného úvěru - ta může dosáhnout až již uvedeného dvounásobku cílové částky a to bezplatně - což Vám jiná SS nenabídne.
    Ve Vašem případě došlo pouze k špatné informovanosti, ne k pochybení SS.

    S pozdravem

    Petr
  • 20. 9. 2003 21:17

    Pavel (neregistrovaný)
    Za zvednutí cílové castky se platí u varianty 1,2%, pak je tu varanta 1,8%, kde je sice vyssí polatek za uzavrení, ale vsechny následné operace (treba zvednutí cílové cástky) jsou gratis + urokové zvyhodneni.Toto vsechno je i predtisteno v tiskopisu smlouvy, staci se jen zeptat zastupce SS (mel by to vedet).Uz se sjednanim si vyberu pouze jednu ze 4 variant!!!
    Ze potom chci (nechci) neco jineho, to je muj problem. NAvic HypoSS neposkytuje preklenovaci, ale pouze radny uver uz po 2 letech, coz znamena, ze neplatite uroky ze svych penez, coz se deje u jinych SS pri preklenovacich uverech (je to zlodejna non plus ultra).
    Lidi si to nedovedou spocitat - potrebuji bydlet, tak sami strci hlavu do opratky. Agent SS je o tom pochopitelne neinformuje...kdo vi, jestli on o tom vubec tusi...
    Zdravi Pavel
  • 22. 9. 2003 8:35

    Petr Světlík (neregistrovaný)
    Zdravim Pavle,
    souhlasím s tvojím upřesněním, ale pozor na terminologii, kterou jsem rozebral v předchozím příspěvku neplést zvýšení poskytnutého úvěru a zvýšení cílové částky.
  • 25. 8. 2003 15:58

    LK (neregistrovaný)
    Ta to si pockejte, az dostanu penize (uver ceka na potvrzeni zastavniho prava), tak pak budu psat, jak jsem shanel uver u RSTS a jak me obelhavali odzdola az nahoru.
  • 10. 11. 2006 22:47

    anonymní
    Rada bych pozadala o radu. Pred 5 lety jsem s Hypo uzavrela smlouvu o SS (tarif CMW 1,6)s cilem jen sporit a letos se blizila k CC. Podminky byly 5% urok (2%rocne a po dosporeni 3%), dodatecne 1%CC po nezazadani uveru, statni podpora 4.500. V lete mne presvedcila poradkyne Hypa, ze navysim-li CC, SP mi zustane zachovana na 4.500-navyseni ovsem provazela zmenu tarifu na NS/EU-varianta A.V nem se jako zmena uvadi "urokove zvyhodneni v % zakl.uroceni ze 150 na 20%". Upozornuji, ze v me puvodni smlouve zadnych 150% z uroku nevyskytovalo, slo o 3% uroceni vkladu(vc.SP), poradkyne vsak tvrdila, ze se jedna o 3% z uroku. Navyseni castky stalo 1,8%rozdilu CC. Proc jsem musela pri navysovani castky menit tarif? Jak je to s temi obelhanymi uroky? Mohu se nejak branit? Jak jednat s Hypem?Moc dekuji za rady.
  • 10. 11. 2006 22:47

    anonymní
    Rada bych pozadala o radu. Pred 5 lety jsem s Hypo uzavrela smlouvu o SS (tarif CMW 1,6)s cilem jen sporit a letos se blizila k CC. Podminky byly 5% urok (2%rocne a po dosporeni 3%), dodatecne 1%CC po nezazadani uveru, statni podpora 4.500. V lete mne presvedcila poradkyne Hypa, ze navysim-li CC, SP mi zustane zachovana na 4.500-navyseni ovsem provazela zmenu tarifu na NS/EU-varianta A.V nem se jako zmena uvadi "urokove zvyhodneni v % zakl.uroceni ze 150 na 20%". Upozornuji, ze v me puvodni smlouve zadnych 150% z uroku nevyskytovalo, slo o 3% uroceni vkladu(vc.SP), poradkyne vsak tvrdila, ze se jedna o 3% z uroku. Navyseni castky stalo 1,8%rozdilu CC. Proc jsem musela pri navysovani castky menit tarif? Jak je to s temi obelhanymi uroky? Mohu se nejak branit? Jak jednat s Hypem?Moc dekuji za rady.
  • 1. 12. 2009 16:16

    Iwana (neregistrovaný)
    Moje zkušenosti s touto stavební spořitelnou byly do doby než jsem od nich něco potřebovala vesměs dobré - peníze jsem posílala, výpis chodil. Ale nastal čas, kdy jsem chtěla vypovědět smlouvu a to na Pardubické pobočce a to byl asi kámen úrazu. Po velkých lapáliích jsem sehnala kontakt na poradce, který sedí na židli v Pardubicích a domluvila schůzku s p. Mojžíšovou. Zařídila jsem si volno a šla vyřizovat úředničinu - bohužel p.Mojžíšová se ani neobtežovala mi dát vědět (telefon měla) a na schůzku zapoměla - byl tam naštěstí kolega p.Boháč, který se velmi snažil napravit dojem. Ale ten teď taky není lepší, protože do papíru o zrušení smouvy zapoměl napsat velmi důležité údaje jako je rodné číslo...takže opět lidská chyba, která mě ale stojí čas a nervy...nutné údaje dodat atd. Ať má tato stavební spořitelna super nabídky jaké chce, vždy to je o lidech na pobočce a já si tuhle firmu už nezvolím.
  • 8. 2. 2010 12:02

    Daniel (neregistrovaný)

    Dne 30.12.2009 jsem uzavřel smlouvu o stavebním spoření se společností Wüstenrot – stavební spořitelna a.s. na jejich pobočce v Praze, ul. Na Hřebenech II 1718/8. Smlouvu se mnou uzaviral jejich poradce pan Ludvík Perníkář. Před uzavřením smlouvy jsem čerpal veškeré informace ze stránek http://www.wuestenrot.cz/cz/cz/produkty/stavebni-sporeni/nase-nabidka/ a dale z informační linky 800 225 555. Na uvedených stránkách i lince, dnes, stejně jako 30.12.2009 jsou uvedeny informace o variantách staveního spoření, přičemž zde existují 2 varianty úročení: 1,0% a 2.2%. Na strákách je i kalkulačka simulace stavebního spoření, rovněž neexistuje jiná možnost volby úročení než 1.0% nebo 2.2%. V den uzavření smlouvy mi byl ale v místě pobočky předložen formulář smlouvy, kde byly uvedeny pouze varianty s úročením 1.0% a 2.0%. Na přímý dotaz „proč je to jinak než mi bylo předem sděleno a než jak je uvedeno na web stránkách?“ mi poradce odpověděl, že se jedná o „starý formulář, úroková sazba bude 2.2%“. Dne 13.1.2010 po obdržení dopisu ze dne 31.12.20009 s in­frmacemi o uzavřené smlouvě jsem si ale přečetl, že smlouva byla uzavřena s úročením 2.0%, tedy nikoliv 2.2%. Ihned jsem reklamoval tuto skutečnost na informační lince 800 225 555. Tam mi bylo sděleno, že jediný způsob reklamace, který je možný je odeslání emailu na adresu blanka.hronova@wuestenrot.cz. Po téměř měsíci urgencí jsem obdržel odpověď, kde sdělují, že je vše v pořádku, úročení 2.0% je také v pořádku a pan poradce si na nic nepamatuje! Berte toto varování velmi vážně. Celá záležitost už byla předána ČOI.

  • 21. 1. 2011 14:11

    Peso (neregistrovaný)

    S ČMSS mám hroznou zkušenost, obzvlášť s jednáním paní Brožové z ČB. Na začátku sliby o rychlém schválení a rychlém čerpání peněz, po podepsání žádosti o úvěr, ze které má paní Brožová provizi, už se všechno táhlo, nezvedala telefon, kdybychom to neurgovali, nemáme peníze doteď. Doporučuju si informace ověřit z více zdrojů, protože konkrétně paní Brožová jen slibovala, aby dostala provizi za úvěr a pak se na všechno vykašlala. Peníze jsme měli skoro o 2 měcíce později, než slíbila.

  • 11. 10. 2011 22:56

    Bob (neregistrovaný)

    Jak tak courám po webu tak zjištuji že nejsme sami ono těch uvedených v omyl je celkem dost.Dokonce i soudní pře. WUSTENROT to sice zatím ustála ale co si myslet o tom že se soudí a staví proti klientům?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).