Vlákno názorů k článku Dárky ke stavebnímu spoření: od hrnečků po finanční bonusy od anonym - Našim dvěma známým a i nám se nezávisle...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 3. 12. 2008 15:05

    anonymní
    Našim dvěma známým a i nám se nezávisle na sobě staly negativní příhody s ČS-stavební spořitelnou (Buřinka).
    Chtěli úvěr, na základě mnoha předložených kopií dokladů a lustrací jim byl přislíben. Museli si pak obstarat všechny doklady znovu, v originále, platné. Na těchto dokladech se nic nezměnilo, přesto jim pak úvěr odmítli poskytnout. Když se pídili po důvodu odepření, dost arogantně jim bylo naznačeno, že na úvěr není právní nárok a že důvody odmítnutí nesdělují. Pak bez problémů uspěli u jiného ústavu, jen některé papíry jim propadly, takže museli opět platit za nové. Nikdy neměli žádné problémy se splácením, ručením, výdělky solidní, zaměstnavatelé solidní - fakt nevím proč, a stalo se opravdu 2 rodinám nezávisle na sobě.

    Když jsme uzavírali stavebko u ČS-stavební spořitelny my, mohl se prodejce v ČS přetrhnout. Všechno jde, nic nebude problém. Jen nám vnucoval furt dvojnásobnou cílovou částku, než jsme potřebovali (asi kvůli provizi - 1 % z CC). Přesto jsme si dovolili uzavřít jen tu naši potřebnou CC, tedy nižší. Když jsme pak chtěli úvěr na rekostrukci, začalo to zadrhávat. Nakonec jsme přešli k externí poradkyni ČS, která se na rozdíl od pracovníků Spořitelny mohla přetrhnout. Ti nás předtím varovali, abychom k žádným mimobankovním pracovníkům nechodili, že nemají znalosti, přístup do databází atp. Opak byl pravdou. Je asi vcelku pochopitelné, že pracovník ČS nemůže obsáhnout všechny produkty nabízené finanční skupinou ČS, a tak jako když si budu chtít koupit novou TV, nepůjdu do HM, kde mi nabídnou 4 modely bez detailních znalostí nabídky trhu, tak si nepůjdu na přepážku ČS uzavřít nějaký dlouhodobější produkt. Možná změnit trvalák, uložit peníz na účet, ale složitější věci určitě ne. Ale abych se vrátil k poradkyni: když jsme se více sblížili, vylezlo z ní, že funguje jakási nevraživost mezi "bankéři" a "nebankéři" a že ona sice z toho úvěru nic nemá, ale co by pro nás neuděla. Možná příště u ní někdo uzavře penzijko stavebko nebo pojistku, protože za uzavření těchto produktů provizi samozřejmě má.

    Před koncem minulého roku jsme si byli změnit v úřadovně ČS adresy trvalých pobytů. Vše se dělalo v systému, domů na novou adresu nám dokonce přišlo potvrzení, že berou na vědomí novou adresu spoludlužníka-manželky na úvěru, protože pro ni nebyl v systému potřebný formulář a tak se to dělalo "v ruce". Jaký byl náš další šok, když další, později vydané písemnosti na celou rodinu přicházejí na starou adresu. Nevím, co si mám o takovém jednání molochu, jakým ČS je, myslet.

    Další smlouvy o stavebním spoření jsem už zřídil u jiného, solidnějšího ústavu, s vyšším úročením vkladů, nižšími poplatky za vedení a nižším úročením úvěru.
  • 3. 12. 2008 16:15

    anonymní
    Mojí zkušenost s RSTS jsem tu už popisoval. Potřeba úvěru, jednání s oblastním ředitelem, předvedeny propočty, doporučeno založení nové smlouvy (také pravděpodobně ovlivněno provizí). To jsme udělali. Pak bylo třeba žádat o úvěr (a to ve výši, o které jsme od začátku jednali, žádná změna). Když byly hotové odhady, pojištěná nemovitost i sjednání životního pojištění, tak najednou RSTS přišla s tím, že rodiče, majitelé zastavěné nemovitosti, nemohou být zároveň ručiteli svým příjmem. Nejsem tak naivní, abych si myslel, že ten oblastní ředitel, co se chlubil mnohaletou praxí, něco takového nevěděl. Nakonec pomohla až žádost o výjimku podaná na představenstvo. Posléze se ukázalo, že propočty, které nám zmíněný pán předváděl, se dost liší od simulací, které jsme dostali přímo na centrále. Samozřejmě v náš neprospěch a to asi 150 tisíc. Následovala samozřejmě stížnost, nicméně RSTS to zametla pod koberec a jak jsem se neoficiální cestou dozvěděl, nebyl jsem zdaleka první, kdo byl oním oblastním ředitelem obelhán. A že mých 150 tisíc je ještě nic proti tomu, jak na to dojeli ostatní. A že ředitel pro Prahu je zainteresován na plnění plánu a tudíž nemá důvod se prolhaného člověka, na kterého jsme my narazili, zbavovat, protože mu dušičky úspěšně lapá. Omluva nulová.

    Nicméně úvěr byl přidělen, s penězi jsem se rozloučil a myslel si, že to je všechno. Nebylo. V den odletu na dovolenou jsem cestou na letiště vybíral schránku, kde bylo varování od RSTS, že jsem včas nedodal nějaké podklady po koupi nemovitosti s penalizací asi 30 tisíc. Opravdu výborný pocit jet na dovolenou s takovým břemenem. Ukázalo se, že podklady samozřejmě dostali a že v tom mají bordel. Omluva nulová.

    Následovalo splácení úvěru, samozřejmě inkasem z banky. Přišla upomínka, že jsme nezaplatili splátku. V internetovém bankovnictví jsem jasně viděl, že částka stržena byla. Takže opět obavy, aby se člověk nedostal do rejstříku neplatičů apod. RSTS hraje mrtvého brouka. Nakonec se z nich podařilo dostat, že si jen jejich systém něco nedokázal spárovat. Omluva nulová.

    Bylo čím dál tím jasnější, že s takovou bandou amatérů je nejlepší se co nejdříve rozloučit. Požádal jsem o informaci, kolik přesně musím ke konci roku doplatit, abych úvěr předčasně zcela splatil. Na odpověď jsem čekal snad měsíc. Peníze jsem (raději s malým přeplatkem) před koncem roku včas převedl. Ani jsem se nestačil divit, že se vcelku nic nedělo a až někdy snad v únoru, kdy jsem se po tom začal pídit, úvěr ukončili. Samozřejmě mi přitom naúčtovali poplatky za vedení úvěru i za dobu, po které byl úvěr dávno splacen. Podal jsem reklamaci, zamítnuto s tím, že vše odpovídá sazebníku. Omluva žádná.

    Po poradě s právníkem vyplynulo, že úvěr byl dle všeobecných podmínek splacen opravdu koncem roku a tudíž žádné vedení účtu za leden a únor není možné. Až intervence u jednoho z ředitelů zabrala, peníze byly vráceny a dokonce přišla i omluva.

    To jen abyste měli představu, jak to funguje jinde.
  • 3. 12. 2008 17:03

    Jarmila (neregistrovaný)
    A ještě na doplnění: Liška zrušila externí poradce, že všechno budou dělat lidé pracující POUZE A VÝHRADNĚ pro Lišku (sice jsou to taky OSVČ, ale nesmějí dělat kromě Lišky nic jiného). Holt byli asi dobrou konkurencí.
  • 3. 12. 2008 17:15

    Pavel (neregistrovaný)
    Jak to tady ctu, napada me, ze by provize mely byt splatna az na konci kazdeho sporeni ci vyporadani uveru. A to jeste pri podepsanem souhlasu spokojeneho zakaznika. To by to asi nedelal nikdo. A nebo by naopak zbyli jenom skutecni profici. Treba ta moje poradkyne z te pyramidy.
  • 3. 12. 2008 18:34

    anonymní
    Ono to bude všude stejné. Když šlo o smlouvy, tak byl poradce z Lišky samý úsměv a ochota. Když jsem po rozvodu potřeboval poradit, jak se splácením, odezva nulová. Telefony nezvedal, na maily neodpovídal. Holt z toho už koukala jenom práce a žádná provize :-/.
  • 9. 12. 2008 23:09

    Jarmila (neregistrovaný)
    Když za penzijní připojištění dotane provizi po 2 letech, totéž u pojistek včetně životních (tam je dostane hned, ale záleží na libovůli a plnění plánu dotyčné pojišťovny, jinak musí provize vrátit i 6 let dozadu!!!! - nemilá zkušenost známého), tak to, z čeho bude živ, zajímá jen jeho samotného. Pro pojiš´tovny a další ústavy je jen kolečkem v soukolí a pokud nebude lítat jako zběsilý. má smůlu a nastupuje další pán na holení. Prostě musí mít široké portfolio a rozumět financím, jinak bude za bouchače.
  • 4. 12. 2008 9:36

    okřídlený čípek (neregistrovaný)
    RSTS´- je Reifeisenka?
    Abyste měli představu, jak to funguje jinde:

    Doplatek úvěru u České spořitelny - tehda ale tuším že ještě neměli poplatek za předčasné splacení úvěru a nevím, kolik by dnes poplatek za předčasné splacení činil, šlo-li by o zkrácení doby splatnosti úvěru prakticky o 1 měsíc: zůstatek na úvěru lehce přesahoval v podobě necelé 1 měsíční splátky do příštího roku ale naběhly by tam nemalé poplatky za správu a vedení úvěru v dalším období, takže bych se asi pak nevešel ani do jedné měsíční splátky. Tak jsem chtěl úvěr před koncem roku doplatit. Jelikož za hotovostní splátku spořitelna vybírá poplatek, bylo mi doporučeno, ať to zaplatím ze sporožira, to že vyjde levněji. Tak jsem uhradil ze sporožira sumu, kterou mi sdělili. 6. smysl mi zavelel, abych se přeptal, zda je úvěrový účet skutečně zrušen. A nebyl. Přehoupl by se do dalšího roku a naskočily by tam nové poplatky. Visely tam nějaké drobné. Tak jsem jsem to opět doplatil a čekal. O ukončení smluvního úvěrového vztahu spořka nijak neinformovala, takže kdybych to nechal spát v domnění, že úvěr je doplacen, překvapila by mne za nějaký čas upomínka za tučný poplatek, že úvěr řádně nesplácím (+ záznam do registru). Tuhle praxi jsem se dověděl nezávisle od několika dalších známých, kteří si ovšem ukončení úvěru neověřili a z pár nedoplacených korun jim dluh díky sankcím vzrostl na pěkný peníz. S tímto doplacením byly ještě další peripetie - chtěl jsem úvěr doplatit v rámci okresu, ale na jiné pobočce, než na které byl úvěr poskytnut. Prý to nejde a musím na tu původní pobočku. Tak jsem zavíta na tu konkrétní. Tam to probíhalo tak jak to popisuji. A pak jsem se ještě dověděl, že jsem prý úvěr mohl doplatit kdekoliv v rámci ČR, i když to na jiné ani v rámci okresu původně nešlo.... Levá neví co dělá pravá.

    Faktem je, že pokud jde o uzavření nových smluv, mohou se ve většině ústavů (pojišťovny, banky, stavební spořitelny ...) přetrhnout, následný servis (změna adresy, doplacení ...) je však otřesný.

    Mne když končilo stavební spoření u ČS-stavební spořitelny, tak mi vůbec neudělali výpis za poslední rok s tím, že to prý nejde. Po hafu urgencí mi poslali výpis - historii za celých 6 let! Ač mne taky lanařili na další, následnou smlouvu, šel jsem jinam. Tam mají nižší poplatky a byť jen o desetinku vyšší úrok.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).