Sám se pohybuji v této oblasti a když vidím u klientů co vytváří "finanční poradci" firem O...B, Part . .ers, tak je to k zamyšlení, chudáci lidé, kteří si nechají od nic poradit . . . předělávání IŽP po 2-3 letech, klient nedostane zpět ani korunu, neustálé nabírání "nových" poradců z řad maturantů . . .
Kdyby jenom maturantů,, tzv. finančním poradcem se může stát naprosto každý, i ten kdo má IQ včerejšího datumu. Abyste věděl, proč tomu tak je, doporučuji knihu Güntera Oggera Finanční žraloci. Nejde o nábor nových prodejců, ale o to,, aby nový prodejce vycucnul své známé a okolí. Pak už se nechytá a firma jde zas o dům dál. Největší svinstvo v tomto oboru je totiž systém MLM.
To není jen o poradcích z těch nejmenovaných firem... Stačí se podívat na weby pojišťoven, drtivá většina hledá pojišťovací poradce... Zoufalý nezaměstnaný se přihlásí, dostane základní nalejvárnu, pojistí příbuzné, známé a tím skončil, po 2-3 měsících je kopnut do prdele, nahrazen jiným nezaměstnaným a kolotoč se opakuje...
Takový věčný koloběh života.
Celý obor pojišťovnictví, zejména toho životního, je v hluboké krizi. Pojistné podmínky jsou rok od roku objemnější, klient je nucen podepisovat více a více papírů, které stejně nečte, natož aby je vůbec pochopil. Převládá snaha prodat za jakoukoliv cenu, protože když neprodáte, tak nemáte z čeho příští měsíc žít. Klient je vždy až na posledním místě, ač zprostředkovatelské firmy líbivě deklarují opak ("děláme to jinak" apod). Ani se nedivím, že pojišťováci - životáři mají tak špatnou pověst a lidé se jim (preventivně) vyhýbají velkým obloukem. Zajímavé ale je, že jakmile děláte občanský a průmyslový majetek, tak už jste v mnohem lepším světle, životní pojištění je prostě zprofanované a má velmi špatnou pověst - jak produkt, tak samotní nutiči, nabízeči a sedmilháři. Myslím, že éra bezbřehého bouchání ŽP pomalu končí, byť to bude ještě nějaký ten rok trvat. Problémem jsou extrémně vysoké provize vyplácené ihned po sjednání a směšně krátká doba, po kterou se za ně ručí (jen dva roky). Co jiného to tedy je, když né návod přímo od pojišťoven na pravidelné přebouchávání smlouvy ŽP co dva roky ? Zaveďme zaslouženou výplatu provize jako u majetku (zaplatí klient = z jeho platby dostává provizi poradce, nic dopředu) a máme po problému. Jak jednoduché.