Vlákno názorů k článku Stáčené tachometry jen tak nezmizí. Kde je poptávka, je nabídka od Stepan - "Kde je poptávka, je nabídka". To určitě není...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 26. 12. 2014 10:08

    Stepan (neregistrovaný)

    "Kde je poptávka, je nabídka". To určitě není důvod stáčení tachometrů. Lidé vybírají z toho co je k dispozici, a pochopitelně pokud má vozidlo najeto méně, je pro kupujícího atraktivnější než vozidlo s vyšší porcí kilometrů a to především z toho důvodu, že má pocit, že do něj nebude muset hned po koupi investovat.

    Pokud je poptávka po autech s nízkou porcí najetých kilometrů, pak by na to měl obchodník reagovat tím, že kupujícímu vysvětlí, že nižší číslo na tachometru neznamená lepší vůz, měl by ho upozornit na případné investice (co se u daného motoru většinou po čase mění) a ne tím, že začne stáčet tachometry.

    Na druhé straně tyto obecné rady jsou k ničemu - já mám na 7-dmi leté Audi najeto 78.000km a není to nic zvláštního, mám zkrátka ještě druhý vůz se kterým jezdím po městě.

  • 26. 12. 2014 16:56

    Ondřej Špulák

    Dobrý den,
    jde právě o to, že lidé chtějí auto s nízkým nájezdem kilometrů a ojetiny s vysokým nájezdem jsou tak při prodeji neatraktivní. Proto se je prodávající snaží v očích kupců učinit atraktivnější zejména stočením tachometru. Nižší stav tachometru tedy není zárukou, že je vůz v dobrém stavu. Vždy je nutné prověřit skutečný nájezd. Auta s nižším nájezdem jsou samozřejmě kvalitnější a lepší volbou, nicméně jenutné, aby nízký nájezd dle tachometru byl skutečný.

  • 27. 12. 2014 0:51

    TVK (neregistrovaný)

    Je to přesně, jak se v článku píše. Lidé chtějí starší auta, s ne moc velkým nájezdem, po prvním majiteli a v plné palbě, přitom za zlomek původní ceny. Jenže problém je v tom, že taková auta prakticky neexistují, a když tak velmi výjimečně (a to se ještě většinou prodají v rámci firmy, rodiny, známých ...).

    Takže pokud lidé budou této pohádce "O malém nájezdu" věřit, tak se budou auta stáčet.

    Stačí pohled na jeden z největších českých inzertních serverů - u toho nejvíce v Česku profláknutého auta, Oktávky v naftě, tu u 10 let starého kousku najdete průměrný nájezd 20tkm ročně. U 15 let starého je to s bídou 250tkm (16,7tkm ročně). U aut, které si z drtivé většiny pořizovaly firmy (v tehdejších letech to bylo mimo rozpočet běžného smrtelníka), které s nimi najezdily standardně 30-100tkm ročně ....

  • 12. 6. 2018 21:23

    Carlos (neregistrovaný)

    Vše je otázka peněz a toho co si člověk může dovolit a co chce. Vezměmě si třeba můj případ. Nenajedu ročně mnoho km a nejsem na autě existenčně závislý, že bych je denně potřeboval. Tedy úplně nové auto e mi nevyplatí. Chtěl bych ojeté, ale ne zase úplnou šunku co má najeto přes 200 000 a bude vyběhaná a bude se každou chvíli kazit. No tak prostě a jednoduše specifikuji, že chci auto třeba do 4 let stáří a najeto do 120 000 km, ale klidně může mít najeto i 60 000 nemusí mít nutně těch 118 - 120 tisíc.
    Na druhé straně stojí dovozce ojetin. Pokud mu zadám takovou poptávku, tak co mi doveze? Auto, které je čisté a má skutečně najeto ty kilometry a vydělá na něm třeba 20 tisíc korun a nebo půjde cestou maximalizace zisku, doveze stočenku nebo sám koupí auto s 200 000 km levně, to stočí a vydělá třeba 60 tisíc?
    Problém je, že stočená auta se pak prodávají za draho, když je prodávající vydává za auta s malým nájezdem. A zákazníci si je jednak přeplácejí a druhak když pak dělají servis podle těch km tak mohou něco zanedbat a to může mít fatální následky.
    Já třeba nemám problém si koupit auto, které má třeba 3 roky a přes 200 000 km, ale musí tomu odpovídat cena (měl jsme třeba možnost takové Octavie 2,0 TDI za 230 000 Kč s jasnou historií, za tyhlke peníze to beru tak, že i když třeba brzy odejde turbo, tak to nechám opravit a furt se to vyplatí). Pokud takové auto někdo stočí o 100 000 dolů a prodá je mnohem dráž, pak už to problém je. Protože dát za auto hodně a pak ještě cpát peníze do oprav, které měly nastat až o 100 000 km později je na ho...

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).