"Kde je poptávka, je nabídka". To určitě není důvod stáčení tachometrů. Lidé vybírají z toho co je k dispozici, a pochopitelně pokud má vozidlo najeto méně, je pro kupujícího atraktivnější než vozidlo s vyšší porcí kilometrů a to především z toho důvodu, že má pocit, že do něj nebude muset hned po koupi investovat.
Pokud je poptávka po autech s nízkou porcí najetých kilometrů, pak by na to měl obchodník reagovat tím, že kupujícímu vysvětlí, že nižší číslo na tachometru neznamená lepší vůz, měl by ho upozornit na případné investice (co se u daného motoru většinou po čase mění) a ne tím, že začne stáčet tachometry.
Na druhé straně tyto obecné rady jsou k ničemu - já mám na 7-dmi leté Audi najeto 78.000km a není to nic zvláštního, mám zkrátka ještě druhý vůz se kterým jezdím po městě.
Dobrý den,
jde právě o to, že lidé chtějí auto s nízkým nájezdem kilometrů a ojetiny s vysokým nájezdem jsou tak při prodeji neatraktivní. Proto se je prodávající snaží v očích kupců učinit atraktivnější zejména stočením tachometru. Nižší stav tachometru tedy není zárukou, že je vůz v dobrém stavu. Vždy je nutné prověřit skutečný nájezd. Auta s nižším nájezdem jsou samozřejmě kvalitnější a lepší volbou, nicméně jenutné, aby nízký nájezd dle tachometru byl skutečný.
Je to přesně, jak se v článku píše. Lidé chtějí starší auta, s ne moc velkým nájezdem, po prvním majiteli a v plné palbě, přitom za zlomek původní ceny. Jenže problém je v tom, že taková auta prakticky neexistují, a když tak velmi výjimečně (a to se ještě většinou prodají v rámci firmy, rodiny, známých ...).
Takže pokud lidé budou této pohádce "O malém nájezdu" věřit, tak se budou auta stáčet.
Stačí pohled na jeden z největších českých inzertních serverů - u toho nejvíce v Česku profláknutého auta, Oktávky v naftě, tu u 10 let starého kousku najdete průměrný nájezd 20tkm ročně. U 15 let starého je to s bídou 250tkm (16,7tkm ročně). U aut, které si z drtivé většiny pořizovaly firmy (v tehdejších letech to bylo mimo rozpočet běžného smrtelníka), které s nimi najezdily standardně 30-100tkm ročně ....
Vše je otázka peněz a toho co si člověk může dovolit a co chce. Vezměmě si třeba můj případ. Nenajedu ročně mnoho km a nejsem na autě existenčně závislý, že bych je denně potřeboval. Tedy úplně nové auto e mi nevyplatí. Chtěl bych ojeté, ale ne zase úplnou šunku co má najeto přes 200 000 a bude vyběhaná a bude se každou chvíli kazit. No tak prostě a jednoduše specifikuji, že chci auto třeba do 4 let stáří a najeto do 120 000 km, ale klidně může mít najeto i 60 000 nemusí mít nutně těch 118 - 120 tisíc.
Na druhé straně stojí dovozce ojetin. Pokud mu zadám takovou poptávku, tak co mi doveze? Auto, které je čisté a má skutečně najeto ty kilometry a vydělá na něm třeba 20 tisíc korun a nebo půjde cestou maximalizace zisku, doveze stočenku nebo sám koupí auto s 200 000 km levně, to stočí a vydělá třeba 60 tisíc?
Problém je, že stočená auta se pak prodávají za draho, když je prodávající vydává za auta s malým nájezdem. A zákazníci si je jednak přeplácejí a druhak když pak dělají servis podle těch km tak mohou něco zanedbat a to může mít fatální následky.
Já třeba nemám problém si koupit auto, které má třeba 3 roky a přes 200 000 km, ale musí tomu odpovídat cena (měl jsme třeba možnost takové Octavie 2,0 TDI za 230 000 Kč s jasnou historií, za tyhlke peníze to beru tak, že i když třeba brzy odejde turbo, tak to nechám opravit a furt se to vyplatí). Pokud takové auto někdo stočí o 100 000 dolů a prodá je mnohem dráž, pak už to problém je. Protože dát za auto hodně a pak ještě cpát peníze do oprav, které měly nastat až o 100 000 km později je na ho...
Cebie asi tusi posledni prilezitost ke kseftu, kdyz stat planuje zverejnit zaznamy kilometru z technickych kontrol.
Jinak jedina vec co se meni v presne urcenem okamziku je rozvodovy remen - a pokud neni u ojetiny 200% zaruka ze byl v danem intervalu vymenen, stejne se durazne doporucuje vymenit preventivne.
Pak jeste provozni naplne filtry, kde se ovsem stav da zkontrolovat nebo alespon odhadnout a pri nejakem pretazeni se zadna tragedie nestane.
A vse ostatni se proste meni az kdyz je potreba.
Nechci Vám brát nadšení z menšího kšeftu Cebie, ale je nutné uvést věci na pravou míru.
Státem zveřejněné záznamy budou pouze s poslední technické kontroly a bude nutné, krom Vinka zadat další údaje z TP, aby Vám nějaký výsledek stát vůbec dal.
To znamená, že Cebia bude u auta provozovaného v česku stále číslo jedna.
Problém "stáčení" tachometru dle mého názoru zmizí až zmizí ze strany výrobců možnost takového stočení odfláknutým zabezpečením.příslušných jednotek.Něco o tom vím. Dřív byla potřeba patrně nějaká vrtačka a počítadlo kilometrů se fyzicky stáčelo. Dnes je informace o tom, že někdo "stočil" tachometr o 123456 km směšná. Nic se nestáčí, vše je záležitostí zápisu několika bajtů do příslušné paměti. Kilometry se tak nestáčí, ale nastavují na libovolnou hodnotu, vše vyřízeno v řádu sekund. Komunikace s řídicí jednotkou a "budíky" je alespoň u starších nejběžnějších vozů velmi primitivní a není nijak zabezpečená, šifrovaná, ocertifikátovaná nebo podobně a zvládne ji každá čínská krabička za pět peněz nebo doma ubastelný obvod s trochou programování. Provést patřičnou operaci je záležitostí několika desítek bajtů, které je třeba poslat. Náznaky všelijakých pinů či security záležitostí jsou sice v protokolu zabudovány, ale nevyužívány nebo je lze speciálními triky obejít či jsou hesla veřejným tajemstvím. Prostě údaje o kilometrech jsou téměř zcela nechráněny a pokud selže komunikace s jednotkou, lze vždy vyjmout eepromku a využitím jistých informací kilometry přeprogramovat na obyč programátoru pamětí. Platí to i o dalších věcech jako deaktivace imobilizeru, reset pinu autorádia či klonování klíčů. Tvrdím, že lze vyvinout systém, který takto jednoduchý způsob minimálně stíží když ne úplně vyloučí.Boj bych vedl tímto směrem. Když umí EU poručit výrobcům povinné TPMS senzory, umí i toto.Záznamy při TK, servisních prohlídkách problém neřeší.
Na přepisování najetých kilometrů jsou pak biti i poctiví řidiči. Patřím mezi ty, kteří prostě jezdí málo v autě, od kterého se to nečeká. Nájezd mám malý a až ho budu třeba někdy prodávat, tak mi to nikdo neuvěří. Navíc po prvním majiteli, který měl nájezd násobně vyšší. Takže od prvního dne vlastnictví vozidla pracuji na tom, abych mohl pro někoho nereálný nájezd relativně věrohodně prokázat, pokud se mi nepodaří najít kupce v okruhu známých.
Předně mně šlo o termín stáčení. Stáčí se možná víno, dnešní tachometr už ne. Za druhé šlo i o to, že dříve byl k podvodu zapotřebí relativně složitější úkon než dnes - někdo musel něco vymontovat a někde v dílně něco udělat, dnes si chytrou krabičku do diagnostického konektoru koupí každý jouda a kilometry upraví během čekání na parkovišti, než se vrátí manželka z nákupu. Ne každý ví, jak je to fyzicky jednoduché kilometry přepsat - skoro jakoby šlo psát na tachometr fixou, proč na to neupozornit? A proč se o tom v různých článcích a reportážích na toto téma nemluví? A nakonec psal jsem cituji o "alespoň u starších nejběžnějších vozů", kde je to hračka a výrobci s tím roky vůbec nic nedělali. Nikomu nic nevsugerovávám, ale případy přepisování kilometrů se dle mého názoru v tuto chvíli dějí právě u vozidel, o kterých je řeč. Jde to snadno a jsou to vozidla akorát tak stará, aby se hojně vyskytovala v bazarech. A nejde jen o přepisování, ale i o různé chytré věcičky, které lze s řídicí jednotkou dělat a které pomáhají třeba i lapkům. Nové vozy zmapované nemám a pokud je to u nich složitější, rád to přivítám. Je ale (vlastně není) s podivem, že automobilky o této novince mlčí.
stáčení nestáčení, je to jen slovíčkaření o to jde jen hnidopichům. Jinak jestli máte tu představu, že automobilky vyrobí něco (nemožnost stáčet tachometry), co se nepovedlo do dnešního dne it odborníkům, tak jste naivní. Dyť i ten "blbý" tablet nebo mobil napíchnete přes USB a upravíte s vhodnými programy úplně cokoliv. Jinak s Vámi souhlasím. Ono koupit si kabel za pár stovek a přepsat km jde opravdu velmi snadno a zvládne to KAŽDÝ. I kdyby se zavedl jiný standard než je teď(nebo nějaké "opatření") tak to za pár měsíců či let bude stejné jako dnes. Pokud se mýlím budu jen rád, ale moc tomu nevěřím.
Přijde mi že blbouni jsou jak kupující tak prodávající. Jak jinak si vysvětlit to co je naprosto běžně vidět na Aukru a Sbazaru? Ty dva servery totiž umožňují vidět všechny nabídky jednoho prodejce. A to je pak pokoukáníčko. Kolikrát já už tam viděl různé prodejce co měli třeba 3 káry každá úplně jiná značka, jiné stáří ale všechny shodně 198 tisíc km. Náhodička co? Mimochodem 99 tisíc, 198, 199, 299 tisíc jsou naprosto nejčastější stavy tachomerů. Opět náhodička. :-) Ale možná jsou prodejci jen slušní sběratelé aut s tachometrem s co největším počtem devítek. :-)
někteří překupníci jsou opravdu na ránu a jde vidět, že jim to myslí jen jak nejrychleji a z co největším ziskem prodat. A nebo se mi líbí servisní knihy u aut, ty jsou mnohdy taky pěkně vymyšlené. např. borec měl na 12 let starém autě nájezd nějakých 75tis a k tomu servisku vyfocenou přímo u inzerátu. No podíval jsem se na to pořádně a 4 roky po sobě tam měl razítko se stejně nečitelnými údaji. To ať mi nikdo netvrdí, že jedno razítko takhle špatně tisklo po celé 4 roky :-) :-) :-).....................Když už tak ať to dělají pořádně.
Doba pokročila a tak se všechno svádí na zákazníky respektive nabídku a poptávku. Jenže to je pouze univerzální argument proto, aby podnikatel měl větší a větší zisky, zákazník jako takový je až na posledním místě. Viz. nekvalitní potraviny. Je pěkné říct, že si zákazník přeje levné zboží, ale jak mi ten český podnikatel vysvětlí, že v Reichu za stejnou cenu koupím daleko kvalitnější zboží. To stejné je i u těch ojetých aut. Ceny ojetin jsou v Reichu menší než u nás a je daleko menší pravděpodobnost, že bude stočený tachometr.
Vážený pane "xf", jelikož jsem se nějakým způsobem účastnil na sestavení této série článků, dovolím si reagovat na váš velmi podnětný komentář.
Před vložením tohoto příspěvku jsem si opravdu nafackoval, doporučím tak učinit co nejdříve i vám. Není nad dobře míněnou přátelskou radu...
O často nesmyslných a nereálných požadavcích kupujících by se daly psát doslova romány. Nemíním se zde opakovat, uvedu snad jen odkazy na dva příspěvky známého serveru. Tyto dva příspěvky nemusí "sednout" úplně každému, ale je v nich hodně reality. Asi si půjdu nafackovat ještě jednou, preventivně, protože skutečnost je taková, že kupující požaduje nízkou cenu a nízký nájezd km, takže se často stává, že mu tuto kombinaci nepoctivý dovozce "umožní" právě nelegální úpravou vozidla.
Můžeme s tím nesouhlasit, můžeme s tím polemizovat...můžeme na to reagovat taky tím, že se budeme dál pokoušet tyto triky odhalovat a upozorňovat na ně.
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2014042103
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2014061502
Omlouvám se nepodvádějící autobazarní menšině a zejména malým dovozcům, kteří se nesnižují k podvodům typu "úprava stavu kilometrů".
S panem xf naprosto souhlasím. Nechápu, jak někdo může vůbec napsat, že za stáčení tachometrů u aut si můžou lidé sami tím, že auto s málo nejtými kilometry chtějí. Ale ti lidé přece nechtějí auto stočené na daný stav km, oni chtějí auto, které má skutečně najeto do toho počtu km. Může se stát, že takové auto za takovou cenu nepůjde sehnat, ale přece není ostuda pro toho prodejce to přiznat a říct, že takové auto sehnat neumí / nemůže / nechce / nejde to / není to možné ... Nebo je v tomto nějaký problém?
To by se pak taky dalo říct, že když si bazarník řekne o vysokou cenu a kupující mu to zaplatí padělanými bankovkami, že za to padělání peněz může ten bazarník, protože prodává draho. To je stejná logika. A vůbec by to nemusel být prodej starého auta. V obchodě budou mít novou OLED TV za 50 000, tak tam někdo přinese 30 tisíc pravých a 20 tisíc padělaných peněz a když se mu na to přijde tak řekne - ten prodejce za to může, on chtěl moc peněz, tak jsem mu je umožnil vydělat tím, že jsem mu dal falešné bankovky.