Vlákno názorů k článku Šrotovné: Co je a co není vidět? od Carlos - Z vyprávění vedoucího pracovníka jednoho velkého dealera...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 15. 4. 2009 11:07

    Carlos (neregistrovaný)
    Z vyprávění vedoucího pracovníka jednoho velkého dealera nečeské značky na Slovensku: dosud nejlépe hodnocení prodejci úplně propadli, nejlepším prodejcem se stali ti, u nichž se uvažovalo s propuštěním. Proč? Protože v autosalonu se otevřely dveře, vstoupila osoba, v každé ruce igelitku z Lidlu, evidentně zmatená, protože v takovémhle obchodě ještě nebyla. Její požadavek se omezil pouze na co nejnižší cenu, v nejlepším případě barvu. ESP, airbagy a pod., jak je psáno výše? Nevím, co to je a určitě mi to auto zdraží. A proč tedy propadli ti dříve tak dobře hodnocení prodejci? Protože se snažili zákazníkovi vše vysvětlit, nabídnout právě to ESP..., ale toho to vůbec, ale vůbec nezajímalo. A tak nejlépe prodávali ti, kteří vystačili s informací, že auto má 4 kola a je červené, žádné alternativy, srovnání, výhody kontra nevýhody. Výroba vyprodána do podzimu, z čeho někteří zákazníci budou splácet půjčky, je naprosto nejasné.
    Samostatnou kapitolou jsou majitelé vrakovišť, kteří za poplatek 30EUR šrotovali, co to šlo, a to i v době, kdy už bylo šrotovné ukončeno. Důsledek? Ti, co si nechali sešrotovat po uzávěrce, nemají ani auto, ani nárok ve vlně další.
    Tak to je cílová skupina pro šrotovné.
  • 15. 4. 2009 11:54

    a8n (neregistrovaný)
    >Ti, co si nechali sešrotovat po uzávěrce, nemají ani auto, ani nárok ve vlně další.

    A to se vyplatí! Aspoň bude míň aut na silnicích. :)
  • 24. 5. 2009 8:20

    anonymní
    dotace na auto, dotace na zateplení, dotace na dítě, dotace na pastelky, dotace na přilepšení VOLME TY, KDO DAJÍ JISTOTU
  • 15. 4. 2009 12:37

    MoB (neregistrovaný)
    Já to furt říkám, šrotovné je předvolební guláš ČSSD - od blbců pro blbce.
  • 15. 4. 2009 13:23

    Ondrasz (neregistrovaný)
    A v případě zavedení u nás to bude tady podobné, jen ty dopady nebudou tak viditelné, protože ekonomicky jsme na tom zatím líp než Slováci .
    Ta otázka položená závěrem je asi 1 z nejzásadnějších v tvém příspěvku. Ti co nemají peníze se zadluží kvůli nového auta a z čeho pak to budou splácet, když budou bez práce?

    A ten závěr je vskutku parádní-LOL:))Můžou si aspoň říct, že prospěli ekologii a ušetří za benzín...a to se přece vyplatí;)
  • 15. 4. 2009 13:23

    anonymní
    Já jsem v tisku naopak četl, že na Slovensku dostanou lidé šrotovné i po "uzávěrce" výdeje dotace, stačí, když stihli do nějakého termínu šešrotovat.
    Bez airbagů snad už nedělá ani Škodovka. Ale dost lidí, nejen na Slovensku, bude tlačit na cenu, a tak pokud půjde ušetřit za hlavové či kolenní airbagy, tak si je tam nedá dát. Ale myslím si, že furt je lepší nové auto bez kolenních či hlavových airbagů, než 15 let stará škodovka, která nemá airbag ani jeden a jichž je na silnicích stále mnoho. A nejsem si jist, zda při obdobném tempu výměny vozového parku u nyní koupených aut bude po 15ti letech plně funkční třeba airbag. Zda třeba nekontrolovatelně nevystřelí. Sice si myslím, že v technických návodech bude výrobce předepisovat po X letech výměnu airbagů za nové, ale ta výměna bude stát vyšší peníz, než bude zůstatková hodnota onoho 15 let starého auta, takže určitá skupina lidí ten airbag maximálně vyhodí, ale nový tam nedá /možná, že airbag pro daný typ vozu nebude už ani k mání/. Čímž se z dnešních nových, moderních aut opět stanou vraky a bude je třeba /možná opět s něčí pomocí/ obměnit. Za 15 let budou třeba povinné hlídače přejetí plné čáry nebo hlídače mikrospánku - o těchto zařízeních se nám ve většině dnešních aut může nechat jen zdát.

    Jinak na Slovensku využily šrotovné z 95% fyzické osoby. Což je dobré, protože právě mezi "lidmi" je největší počet ještě jezdících vraků.
    Ale také záleží na tom, jaké je "věkové složení" šrotovaných aut. Bude-li z nich většina ve stáří 11 let a většina z těch 25ti letých dál zůstane a bude jezdit, dobré to taky nebude. 11let stará auta jsou třeba poslední Felicie a možná už první Fabie. Možná by stálo za to uvažovat o několika etapách šrotování s tím, že v první etapě by se šrotovala auta stará 25-30 let a příspěvek by byl nejvyšší. Pak by došlo na stáří 20-25 let, příspěvek by byl o něco nižší. A tak dál, až bychom se přiblížili k oné 10ti leté hranici. Nemá smysl čistit silnice od relativně "nových" aut, když na silnici zůstanou dál ještě starší auta.
    Vím, že český vozový park je oproti vyspělé cizině specifický právě svým stářím. Proto by stálo za to zkusit náš, český model tak, jak popisuji.
  • 15. 4. 2009 14:18

    Pavel (neregistrovaný)
    Blbost, napred musi byt kvalitni infastruktura, aby melo smysl investovat do drahe hracky jmenem auto. Silnice v CR jsou v tragickem stavu, ze kazdeho lepsiho auta je skoda. Parkovacich mist je malo a takhle muzeme pokracovat... Vsechno souvisi se vsim a nelze takhle pausalizovat.
  • 15. 4. 2009 15:22

    anonymní
    No, a vo tom to je... Že do šrotu půjdou auta těsně přes 10 let, jejichž majitelé na nové auto mají a šrotovné přivítají jako dárek na přilepšenou, kdežto vraky 25 let staré budou brázdit silnice dál, protože majitelé nějakých 150 kKč na nové stejně nemají...
  • 16. 4. 2009 8:09

    carlitos (neregistrovaný)
    Já mám např. auto staré 11 let a do šrotu nepůjde, jelikož má hodnotu přes 60 000 Kč. Spotřebu a emise CO2 má menší než nová Octavia při stejném objemu motoru. Do šrotu má cenu dávat auta s hodnotou menší jak nějakých 25 000 Kč, protože něco taky stojí administrativní poplatky - sešrotování, odhlášení, přihlášení nového auta atd.

    A k tomu, že kdo má starou škodovku na nové nemá: Znám plno lidí co jezdili ve staré škodovce a pak si koupili úplně nové auto za cenu přes 200 000, jeden dokonce přes 400 000Kč. Nevím jak jste na takovou blbost přišli. Řadě lidí skončí stavební spoření, které má dnes skoro každý. Nebo mají prostě našetřeno. Zapomínáte na úvěry, leasingy.

    Zeptám se jinak: jaký jiný způsob je podle vás dobrý na omlazení vozového oparku u nás? Samozřejmě ideální by bylo mít platy jako ve vyspělé Evropě, ale to je ze dne na den nereálné.
  • 21. 4. 2009 12:48

    anonymní
    Nevím do jaké skupiny patříš ty. V každém případě ale vím, že není nic špatného na tom jestli někdo nakupuje v lidlu (já sám to nejsem) nebo v makru což předpokládám že bude tvůj případ. Jistě i Ty se chováš podle svých možností ekonomicky. Není tedy nic divného na tom, jestli někdo, kdo si ve svém životě, poprvé může, i díky šrotovnému, koupit nové auto, že si to dovolí v obchodě ve kterém dosud nebyl a že bude volit vůz nejnižší cenové hladiny. Rád bych se na tebe díval když by jsi poprvé v životě vstoupil do továrny chytil se práce. jak humorně by jsi působil.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).