BTW, jsem věrným a pravidelným zákazníkem Českých drah, mám In-gold. S vlaky něco najezdím a to myslím opravdu trasy přes celou ČR všemi typy vlaků. 2–3× týdně jezdím trasu Ostrava-Praha-Ostrava.
České dráhy se za posledních 15 let neuvěřitelně zlepšily, ty snahy a pozitiva jsou vidět na každém kroku. A pak vás dokážou jednou dvěma „maličkostmi“ vytočit do nepříčetnosti. Jakoby tam byly dvě části: jedna se snaží dělat to dobré a druhá usnula myšlením v roce 1989.
Když půjdu z kolejí na silnice, tak kdysi u nás p. Jančura zlikvidoval konkurenci jezdící léta do Prahy díky ceně jízdenky. Jen co konkurence zmizela, postupně nastolil ceny, které dnes velice převyšují původního dopravce s tím, že za „nízké“ ceny /rozuměj – ty co měl předchozí, nedotovaný dopravce/ se zkrátka jezdit nedá.
Obávám se, aby při obsazení kolejí 1. nevyzobal jen třešničky z dortu /t.j. nevybral si pouze lukrativní tratě/ 2. brzy taky nezvýšil cenu jízdného /nižší než uvažovaný počet cestujících, dražší nafta či elektřina, vyšší poplatky za použití kolejí a nádražních prostor/ a nepřevýšil tak cenu ČD. Pokud se jedná o komerční spoje, tam by mu asi nikdo nebránil, v případě základní dopravní obslužnosti /jestli by šel o do toho „ztrátového“ podniku/ by se to cestujcím asi moc nelíbilo, možná by to řešily nějaké dotace.