Konzervativně investujte. Ty spořící účty nemají smysl, dokud ČNB nezvedne úrokové sazby a to jen tak neudělá v dostatečné výši pro spoření.
Pár set tisíc můžete vcelku bezpečně vložit do P2P půjček a točit je tam. Konzervativní P2P tržiště jsou banking-online.cz a do určité míry zonky.cz s tím, že si tam budete vybírat půjčky se zhodnocením třeba do 5%, takže ty nejkvalitnější a nejméně rizikové. Tam pak nepotřebujete ani až tak vysokou diverzifikaci, takže s tím nebudete mít tolik práce.
Úplně bez problémů - typický profil držitele:
1) averze vůči riziku - nechce tedy investovat, vyžaduje pouze produkty kryté fondem pojištění vkladů
2) vyšší příjmy než výdaje (ať už proto, že tolik vydělává nebo proto, že je to škrt nebo obojí)
Náhodou je to přesně zrovna můj problém a obojí na mne sedí.
No, třeba se něco změnilo (ač v případě MMB docela pochybuji), ale ta odpověď je taková... No ne úplně správná - pokud klient přijde na pobočku s tím, že chce založit Tom účet, tak ho zcela určitě nevyhodí, ale vytisknou mu návod a nabídnou asistenci s nastavením (převodem) jakéhokoliv typu účtu na onen Tom účet na zařízení klienta.
Nicméně pokud klient zákazníkem MMB je, tak platí to, že účet lze pouze převést z existujícího účtu, nový Tom účet nelze získat přímo a teoreticky je možné, že tento převod šlo realizovat í bez použití smartbanky přímo na pobočkách - ale dvou konkrétních, nikoliv na jakékoliv pobočce. Je ovšem možné, že toto platilo pouze pro pilotní provoz a nyní to již nelze. V každém případě tu informaci měli i na stránkách (nyní už jen v Google Cache): https://goo.gl/KLn68v
"...pokud jste klientem MONETA Money Bank
Přijďte na pobočku MONETA Money Bank ve Vyskočilově ulici (Praha 4 - budova BBC) nebo na Masarykově náměstí (Ostrava). Bankéř s vámi založí běžný účet Genius Free&Flexi a následně provede jeho konverzi na účet Tom. Vzhledem k charakteru účtu ho totiž nelze v pobočkách zřizovat přímo."
Navíc ještě pro samotné zvýhodněné úročení platí podmínky, které jsou splnitelné, ale nesou s sebou další nepříjemnosti:
- na účtu je nutno splnit kreditní obrat aspoň 15 000 Kč měsíčně
- je nutno provést nejméně 10 plateb debetní kartou vydanou k účtu (podmínky sice mluví i o "příkazech k úhradě", nicméně není jasné, jestli těmi nejsou takové zadané v bankomatu za příslušný poplatek)
Tyto podmínky navíc můžou být kdykoliv odvolány, leč zveřejnit by tu informaci měli 30 dní předem...