Tak nejlépe uložené peníze jsou ty co nemám. Dneska je naprosto ideální nic nemít a dlužit několik M na hypo s 1,5% úrokem.
Jinak k článku - naprosto nechápu existenci TERMÍNOVANÝCH vkladů s úrokem 0,01%. To existuje JEDINEJ magor co si zamkne peníze na X měsíců nebo dokonce let na tento úrok když je může mít volné na běžáku nebo dnes i spořáku s lepším úrokem? Proč tyto produkty vůbec existují? Aby měl ceník víc řádků?
Při čtení článku mě napadaly ty podobné myšlenky, ale můj osobní názor je, že tam jsou jednoduše proto, aby dané termínované vklady nemuseli rušit a posléze zase vytvářet. Nejsem odborník a neznám pozadí, ale domnívám se, že je mnohem náročnější produkt vytvořit/zrušit než mu jen upravit úrokové sazby. Taky by teoreticky mohly být termínové vklady zákonnou/regulační podmínkou pro samotnou existenci banky, mohly by být součástí povinné základní sady nabízených produktů.
Ale rozhodně by mě taky zajímalo, jestli vůbec existují nějací klienti takových produktů, a pokud ano, jaká je jejich motivace je používat.
Můj osobní názor je, že termínované vklady přežívají z let minulých, kdy vesměs nabízely slušnější úroky, než účty spořící. A spousta lidí má termínované vklady právě z té doby, přičemž je docela problém se takového účtu zbavit. Ve většině případů lze totiž podat výpověď na celou částku zůstatku, ovšem než výpověď proběhne (1, 2, 3 roky), tak na účtu naskákají nějaké úroky, jichž se ovšem původní výpověď netýká. Takže je pak nutno vypovědět ony úroky, ale ono to zase trvá danou dobu. A pokud člověk nechce vypovědět účet předčasně, neboť na takovou situaci bývají stanoveny "sankce", tak se může stát, že trvá řadu let, než se podaří účet "vynulovat" a následně zrušit.
Dobrý den, akce naší dceřiné společnosti Buřinka se nám jeví jako dost výmluvná a nepotřebuje z naší strany další komentář.
Co se týká úroků na spořicích účtech, zvýšili jsme je už koncem loňského roku na 1,5 %.
I přesto, že na spořicích účtech dochází k navyšování úrokových sazeb, je dobré na nich držet jen nejnutnější finanční rezervu, například ve výši šesti měsíčních platů, a zbylé bohatství raději zhodnotit ve formě investic, protože tradiční spořicí účty bohužel nedokážou překonat inflaci.
Ano, absolutní číslo říká, že je to lepší jinde. Ale už necháme na našich klientech, aby zhodnotili celkové benefity, jež ta která banka přináší. Pokud někdo volí banku jen podle výše úroku na spořicím účtu, pak je jasné, že aktuálně do Spořky nepůjde.
Počet našich primárních klientů, tedy těch, co mají Českou spořitelnu jako svou hlavní banku, však neustále roste. Znamená to tedy, že z celkového srovnání bankovních produktů a služeb vycházíme velmi dobře.
Dobrý den, my rozhodně netvrdíme, že s námi musí být spokojený každý. Naštěstí je z čeho vybírat a každý má svobodnou volbu, se kterou bankou bude spolupracovat a to je víc než dobře.
A když si tedy každý může vybrat skutečně to, co mu vyhovuje nejlépe, jsme hrdí na čísla, která nám říkají, že si spousta klientů volí právě nás.
Mějte se a ať se daří!
Nejlepší reklamou CS byl v poslední době "prodej" dceřiné společnosti Energie CS (a tedy vlastních klientů) skupině predátorské Bohemia Energy, či v minulosti aktivní účast na Drábkyho S-kartách (pro nepamětníky, násilné zavedení vnucených účtů pro výplatu důchodů s vnucenými platebními kartami v době, kdy na venkově karty přijímalo asi tak 5 % obchodníků - co na tom, že 40 % obyvatel ČR žilo v obcích pod 2000 obyvatel a k nejblíižšímu bankomatu to bylo 15 - 30 km, ať si tam geronti dojedou, že) a další "drobnosti". Je potřeba si uvědomit, že banka není kamarád, ale bohužel dneska pro mnoho lidí nutné zlo, které je potřeba pečlivě kontrolovat. A stejně serióznost poznáte až v okamžiku, kdy jste v tísni a potřebujete "slušné zacházení".
Vaše odpovědi vypadají, jako by člověk mohl mít jenom jednu banku. Ale klidně může mít běžný účet u vás a extra peníze ještě jinde, s lepším zhodnocením. Také mám účtů několik a spořicí u ČS mi moc smysl nedává - pomalé zvyšování sazeb (někdo reaguje během týdne, ČS tak měsíc po konci aktuálního měsíce), nižší sazby a penalizace, pokud si někdo ze s.ú. vybere peníze (jestli se něco nezměnilo, tak daný měsíc nejsou žádné úroky). Ale jak říkáte, je na každém, pro co se rozhodne.
Dobrý den, netvrdíme, že klienti nemohou mít účty nebo jiné produkty v různých bankách, nicméně mít vše takzvaně pod jednou střechou může být výhodné nejen kvůli pohodlné obsluze, ale také kvůli různým výhodám, na které pak klient může dosáhnout. Každý klient má své preference a je zcela na něm, kterou cestou se vydá a co považuje za benefit.
Od začátku letošního roku výběry ze spořicích účtů nijak nepostihujeme, což znamená, že pokud klient provede výběr ze spořicího účtu, je jeho zůstatek na tomto účtu standardně úročen.
V sazebníku existuje, podmínkou jsou ale investice:
https://cdn.creditas.cz/image/upload/v1643665169/dokumenty-dulezite-dokumenty/sazebniky-a-dalsi-sdeleni/OZN%C3%81MEN%C3%8D_O_%C3%9AROKOV%C3%9DCH_SAZB%C3%81CH_01.02.2022_%C4%8Distopis.pdf