Podle mého názoru jednoznačná chyba klienta. Co je bance do toho, zda, kdy a popř. kam jede klient na dovolenou? Prostě si nechal řešení problému na poslední chvíli a špatně se podepsal. Tečka. Proč má být banka špatná za to, že neprovedla příkaz klienta, i když ho upozornila pozdě? Kdyby nebyl na dovolené, všechno by stihnul, protože oznámení by pravděpodobně dostal včas a nedorozuměni by se jistě vysvětlilo. To má banka honit klienta po horách? To snad nemyslíte vážně!
Zrovna ČSOB bych se nezastával.Ta pošle po zadání příkazu přes mobil odpověď "Neplatné datum", aniž by to neplatné datum vysvětlila, a klient musí s kalendářem hledat, jestli to neplatné datum není náhodou pondělí velikonoční. Klienta banka po horách honit nemusí, ale má špatný příkaz buď rovnou odmítnout nebo ho informovat co nejdříve, ne po 14 dnech.
Jasne vedel by hned :-)), ale ten clovek tam sel ten prikaz podat hodne dopredu. Pokud banka zpracovava takove pozadavky jeste tyz den nebo den nasledujici tak mi pripada ze uz davno vedeli ze ten prikaz neprovedou. Myslim ze je MINIMALNE slusnost poslat nejake upozorneni typu "vzhledem ke spatne autorizaci, nebude moci byt platebni prikaz c.xxxx ze dne xxxxx a splatnosti yyyy proveden". Nebo mi snad chcete rict ze platebni prikazi davaji do pocitace az v den splatnosti??????
meny
Právě u ČSOB se mi stalo, že jsem při zadávání 2 příkazů pro Kooperativu přes mobil nedopatřením použil stejný variabilní symbol. Zjistil jsem to v okamžiku, kdy jsem příkaz odeslal. Okamžitě jsem volal na klientskou linku - a hle, zajímavost, příkaz nešel ani zrušit ani změnit, byl už "v systému"... Podotýkám, že splatnost příkazů byla týden po jejich zadání :-(.
Taky jsem zadal příkaz přes mobil špatně. V ČSOB teda konkretně na helpdesku jsem zjistil že když se spletete, a příkaz je splatný v den zadaní tak s tím nic dělat nejde. Když ale zadáte splatnost příkazu třeba za týden tak se dá příkaz za poplatek 20 nebo 30 Kč zrušit na pobočce. Mě když se to jednou stalo tak jsem to udělal tak že jsem zařídil aby v den splatnosti onoho špatného příkazu nebyli na účtu penize na provedení příkazu, příkaz pak ČSOB zkouší provést ještě 2 nebo 3 dny a příkaz vyřadí jako nezpracovatelný, a je klid. Toto je ale nepoužitelné tehdy když Vám v den splatnosti nebo zbývající 3 dny přijdou na účet nějaké peníze pak se příkaz určítě provede, nebo nemůžete nechat účet pěněz tehdy když si z Vašeho účtu bude inkasovat peníze nějaká instutuce jako je například Telecom, který pokus o inkaso neopakuje jako třeba mkobilní operátoři a upomínka za padésatku je jistá.