Vlákno názorů k článku Soutěž Banka roku: Proč vyhrávají stále ti největší? od Kája - Jak mám změnit banku, když u nás v...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 8. 11. 2007 13:32

    Kája (neregistrovaný)
    Jak mám změnit banku, když u nás v obci zrušili pobočku spořitelny, ta je od nás teď 12 km, stejně jako KB, a další banky máme pro jistotu 30 km. Bankomat u nás taky není, ten je ve městě 12 km od nás. Jediné, co tu funguje, je Poštovní spořitelna.
    PS: nebydlím v pohraničí
  • 8. 11. 2007 15:03

    Radek (neregistrovaný)
    Alternativou je změnit bydliště :-).
    To vám opravdu nezávidím. Nemáte-li bankomat, tak vám nepomůže ani internetová banka...
  • 8. 11. 2007 15:34

    x (neregistrovaný)
    Zalozit ucet pri navsteve mesta ve vyse uvedene Volkbankshop nebo u FIO. Obe maji vedeni uctu zdarma a vyber z bankomatu CSOB (coz by mel byt i ten Postovni sporitelny) za 6 Kc.

    Zkratka kdo chce hleda jak to jde, kdo nechce hleda proc to nejde. ;-)
  • 9. 11. 2007 7:38

    anonymní
    Akorád pokud budete muset obsluhovat účet přes net a ten si kvůli tomu pořídíte, tak ADSL od Telecomu vyjde spolu s povinností pevné linky na litr měsíčně, což je síla. To se vám pak mimopřepážkové bankovnictví opravdu "vyplatí". Pomíjím nyní různé předvánoční slevové akce a možnost jiných poskytovatelů - zejména různé bezdrátové společnosti nadšenců-odpůrců telefonních operátorů a kabelových TV. Počítám, že na malém městě (či vesnici) nebudete mít kabelovku ani nějaký místní vysílač - tak jako je tomu u nás.
  • 9. 11. 2007 9:55

    AtomTS (neregistrovaný)
    No pokud si pořizuji internet tak určitě to nebude jen kvůli internetovému bankovnictví. Internet v domácnosti je pro mne mnohem důležitější než například televize. Proto pro mne nebyla rozhodující cena za vedení účtu tak jako kvalita internetového bankovnictví. Po změně bankovního ústavu (a to ještě v době, kdy se platilo za zrušení účtu...nechal jsem tam 500kč...a hádejte od jaké banky jsem odcházel ;-)... jsem v jiné bance dostal po slpnění několika podmínek vedení účtu zdrama a platím jen za transakce, vybírat mohu v jakémkoli bankomatu aniž bych řešil které bance patří (cena je nyní bohužel už za 9,90). Ale co je pro mne hlavní, jsem klientem již 6 let a byl jsem v bance 2x...jednou jak jsem zakládal účet a podruhé, jak jsem měnil SIM kartu na registraci do internetového bankovnictví. Myslím však že tyto argumenty jsou subjektivní, každému na službách bank vyhovuje něco jiného, podle toho někteří mění banky, někteří, jak zde již bylo řečeno, jen nadávají a nic s tím nedělají. Myslím, že konkurence je u nás malá, lidé konzervativní, tak proč by banky měnily své služby a jejich ceny.

    Pravda je taková, že "zloději" jsou u nás všechny banky, záleží jen abychom si vybrali zlodějě nejmenší. Tato slova volím po zkušenostech ze sousedního Polska, které je teoreticky trochu méně vyspělé než my (v některých případech souhlasím, v jiných byl ale velmi polemizoval). Tam neexistuje aby člověk platil za to, že si vytáhne SVÉ peníze z bankomatu své banky nebo provedl se svými penězi jakoukoli transakci...existuje slušná konkurence a banky si uvědomují, že žijí jen kvůli tomu, že jim někdo peníze svěří. Proto i úroveň služeb je na úplně jiné úrovni. Tak bych mohl pokračovat dále, ale bylo by to na knihu....těším se však, vstupu polské mBank na náš trh, a jsem zvědav jaké služby nastaví (má být zaměřena převážně na internet). Pokud budou jen o trochu lepší než ty, které mám nyní, okamžitě jdu k nim. A takto se chovám i v případě mobilnívh operátorů pojištění vozidel a podobných služeb, a myslím, že kdyby se podobně chovali všichni, měli bychom služby mnohem kvalitnější a levněnjší.
  • 12. 11. 2007 16:09

    anonymní
    Ale řada lidí internet k životu vůbec nepotřebuje. A vybavenost českých domácností počítači a přístupy k internetu je žalostná!
    Je to jako když budete chtít jet jednou měsíčně někam, aby vás nutili kupovat si auto. Když si ho koupíte, nezůstane jen u té jedné cesty, budete jezdit i tam, kam jste dříve chodil pěšky. Budou z toho sice profitovat prodejci aut a servisy, benzínky, ale vy budete mít výdaje, pro vás třeba zcela zbytečné.
  • 12. 11. 2007 16:49

    AtomTS (neregistrovaný)
    Ano, to máte pravdu. Jak jsem již zmínil, každý má od banky jiné požadavky a podle toho si banku vybírá. Pro mne to bylo internetové bankovnictví na vysoké úrovni a podle toho jsem banku vybral. Zatím mne prakticky nezklamala i co se jiných služeb týče (kromě některých podle mne zbytečných poplatků, kterým se nevyhnu u žádné banky). Jinak, jsem nedávno zakládal účet i u KB a co mne pak teda dostalo byla vázanost na pobočku. V 21. století jsem vázán pobočkou a abych si tam založil internetové bankovnictví jsem musel na pobočku, kde jsem účet zakládal, to mi přislo šílené. (Moje představa, že si vyřídím internetové bankovnictví přes internet byla naprosto naivní, ale čekal bych, že takové drobnosti mohu vyřídit alespoň na jakékoli pobočce). Pak jsem teprve zjistil, že místo aby šla KB cestou spokojenosti klienta, tak jde cestou konkurenčního boje mezi vlastníma pobočkama.
  • 12. 11. 2007 22:47

    Karolko (neregistrovaný)
    A jak chcete zajistit, aby si přes internet nebo telefon nezaložil k vašemu účtu internetové bankovnictví někdo jiný? Alespoň jednu osobní návštěvu považuju za bezpečnostní minimum. A založit si internetové bankovnictví můžete na každé pobočce a ne jen na té, kde jste si zakládal účet. Jestli vám ovšem nějaká líná úřednice tvrdila opak, potom zaslouží nakopat.
  • 13. 11. 2007 9:37

    AtomTS (neregistrovaný)
    Opravdu si nevymýšlím. Konkrétně jde o KB.Jel jsem kvůli jednomu podpisu, který byl potřeba abych si založil internetové bankovnictví, přes celou Prahu, a nejkrásnější na tom bylo že nejbližší pobočku jsem měl 100m.
  • 13. 11. 2007 11:44

    anonymní
    Má pravdu Karolko. Opravdu si můžete v KB založit třeba internetové bankovnictví na jakékoliv pobočce a nemusíte na tu svou domovskou. Bohužel je taky pravda, že speciálně Praha je plná pitomců, kteří to buď z lenosti nechtějí dělat a zneužívají neinformovanosti klientů a nebo to sami nevědí. Jen nevím, která varianta je horší. A vím to, protože sám pracuji na jedné venkovské pobočce KB.
  • 13. 11. 2007 10:11

    Q (neregistrovaný)
    Nejsem si jistý, zda všechny věci jdou zakládat na všech pobočkách. Já v řadě případů u ČS v minulosti něco požadoval na jiné než domácí pobočce, a všichni mne svorně skoro snad ve všem odkazovali na domácí pobočku. A jelikož v té domácí pobočce změnili otevírací dobu tak vhodně, že bych si musel brát po každé dovolenou, tak jsem u nich zrušil co se dalo a šel jinam, kde problémy s místní příslušností nemám.
  • 12. 11. 2007 23:44

    okřídlený čípek (neregistrovaný)
    Bohužel, snad všechny banky vás nutí udělat si sám a ještě jim za to hezky zaplatit. Málo kdo si vybere účet a banku podle toho, jak vypadá internetové bankovnictví. Jinak to vypadá při lapání ptáčka a jinak v praxi. Nabízí vůbec nějaká banka obsluhu účtu klasicky na přepážce za snesitelný peníz? Hlavně starším lidem v důchodu nebude mobilní nebo netové bankovnictví mnoho říkat, čímž je neodsuzuji - kdo ví, co bude z nás za pár let ... A pokud se nepotřebují kamarádit s počítačem a surfovat na netu, proč by měli utrácet za předražený internet, zvláště když důchodcům nebude po 1. lednu za celoživotní dřinu příliš do smíchu??


    Manželka měla v práci nějaké starší elektronické bankovnictví od ČS zřízené ještě před Servisem24. Jednoho dne klientům ČS oznámila, že tu stávající službu ruší a že musí přejít na Servis 24. Samozřejmě, nikdo nevěděl podrobnosti. Na zelené lince - to musíte na pobočku. Na pobočce měli tak leda smlouvy, ale nevěděli nic o aplikaci. Pak sehnala nějakou technickou pomoc, protože podle návodu to nefungovalo. Musíte mít Javu, ale ne tu nejnovější, ale nějakou starší. Jelikož v práci používají ještě netové bankovnictví dalších asi 4 bank (takže má z čeho srovnávat), tak ty ostatní banky vyžadují zpravidla zase tu nejnovější verzi Javy. Pod Internet Explorerem se to nepodařilo rozchodit. Tak další varianta: zkuste Firefox. Ten nikdy nepoužívali, tak jen než objevili, co to vlastně je a kde jej sehnat - nemají totiž vlastního AIŤáka, takže co jsem věděl, s tím jsem pomohl. Firefox ale zase většinou nepodporují jiné banky. Po velkých peripetiích to rozběhli ve Firefoxu, ale nadává na to, více jí vyhovují netové aplikace ostatních bank. O časté nepřístupnosti systému raději pomlčet.
    No a nyní měli problémy s internetovým bankovnictvím Volksbank. Tam jim sdělili, zda nemají internetové bankovnictví České spořitelny, že ČS se s jinými aplikacemi "nesnáší" a že musí ČS odinstalovat a provozovat na jiném počítači.
  • 13. 11. 2007 12:12

    anonymní
    Hlavně jinou "veselou historku z natáčení". Tohle už tu bylo. A mohl by taky už aspoň doplnit, že se to stalo v roce 2002.
  • 13. 11. 2007 11:27

    anonymní
    Pokud z účtu realizuji platby přes trvaláky, které se navíc nemění, a potřebuji zaplatit 1 x za čtvrt roku nějakou platbu mimo trvalák, tak se mi určitě internetové bankovnictví nevyplatí. Pokud realizuji denně deset plateb, tak jsem podnikatel a spadám do jiné kategorie. A co jsem si tady všiml, tak tady naříkají občané, nepodnikatelé.

    Podobnou rivalitu mezi pobočkami stejného ústavu jsem také zažil. Trvali, abych přišel službu uzavřít k nim a nikam jinam, pak dokonce pracovník na přepážce trval na tom, že musím zase k němu. Jestli si takhle v bankách hrají na provize jak to dělají pojišťováci, tak za takovou úroveň vřelé díky! Důležitá by měla snad být spokojenost klienta a je úplně jedno, jestli si službu koupím v jakékoliv pobočce u jakéhokoliv pracovníka či u externího prodejce mimo ústav.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).