Hlavní navigace

Názor k článku Šmejdi dobývají internet a mají falešné firmy. Jak se bránit? od Patrik Chrz - Docela zajímavé je, jak se tyhle podvodné firmy...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 14. 11. 2014 9:33

    Patrik Chrz

    Docela zajímavé je, jak se tyhle podvodné firmy jak čert kříži vyhýbají používání názvu medaile. Místo toho používají poměrně nezvyklý název "ražba". Hodně často doména nebo název obchodu slovo mince obsahuje, ale v nabídce nejsou nebo jich je tam minimálně - třeba jen jedna, "aby se neřeklo".

    Pozn. pro ty, co neví: aby se "to" mohlo nazývat mince, tak musí být vydána příslušnou autoritou (tedy zpravidla centrální bankou) a je nebo alespoň v minulosti byla zákonným platidlem. Na rozdíl od medailí, které si smí vydat kokoliv. Proto mají mince zpravidla vyšší hodnotu (při stejném obsahu drahého kovu) a jsou i snáze prodejné. Pamětní mince lze obvykle navíc vždy směnit v centrální bance zpět za nominální hodnotu (což je samozřejmě pitomost, jejich hodnota je i několikanásobně vyšší). Zlaté mince nepodléhají DPH (medaile ano), stříbrné mají snížené DPH v Německu (proto se vyplatí tam nakupovat) jen na 7 %, ale pouze do konce roku.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).